نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام منتدى الحوار العام ركن البرامج الاعلاميه الخاصة بالمنتدى

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

الحقوا منتدى نجوم بيتسرق من الاخر

طب حد يقوله يغير العنواين اللى حاططها عاجل ويحط موضوع ان منتداه بيتسرق من الاخر
ههههههههه

المقال "الحقوا منتدى نجوم بيتسرق من الاخر" نشر بواسطة: بتاريخ:
راقى باخلاقى
فعلا دى ضريبة النجاح
طايشه بس عايشه
بس لو احنا اخدنا حاجه بنبتكر فيه وبنزود ارءنا وكل حاجه مش بننقلها كما هى حتى اللون والحجم

عموما يا احمد خد المقوله دى

القافله تسير و ..................................................
hoba_elprinse
لو وافقتوا علي الفكرة بتاعتي انزل موضوع فورا و نخلي عبو باشا يحطه في الخبر العاجل كام يوم لحد ما الناس كلها تعرف
EL GENERAL
بجد الواحد مش عارف يقول ايه

بس بجد شكرا ليك على الاهتمام والبحث والترقب

تحياتى لك
اجتماعى اخر حاجه
والله يا جماعه دى مش شطاره زى ما انتوا فاكرين طبعا منتدى نجوم ناجح لكن تقلده ده شى خطا حاول انت تكون مبتكر وتعمل الافضل او حتى لو عايز تعمل زى نجوم بطريقه مختلفه شويه مش يكون تقليد اعمى ههههههههههههههه
nonosh
اولا شكرا على موضوعك يا احمد ...واقتراحك برضوا كويس

بس يا جماعه الموضوع مش جديد علينا ...حصلت كتييييييييييير

المنتدى اتاخد مرتين زى ماهوا بمواضيعه وتصميمه واعضاءه ..

عامه منتدانا هيفضل الاول في نتائج البحث ... وسنظل الافضل ان شاء الله
الخطير جدا
مع احترامي ياجماعه طبعا لكل كلامكم

بس الكل بينسخ ويلصق

ايه الجديد

كلنا بننسخ ونلصق المواضيع
والافكار تقريبا مشتركه

العالم العربي بمعنى اصح ,,, عالم كبير من النسخ واللصق

وياجماعه المنتدى هنا عندنا نايم شويه

يعني انا حفظت الـ 30 عضو الدائمين هنا

يعني انا نفسي بجد منتدى زي كورة
Kooora.com

يعمل مشاركه ارباح ادسنس دي

والله كلنا نكسب الوفات شهريا

انا اقل مشاهدات هناك تعدي الـ 300 الف شهريا أقل حاجه

انا عامل موضوع من 4 ايام ولاحد عبرني
هناك مفيش ثواني والكل يدخل يشارك

هنا بحس ان الناس نايمه
الخطير جدا
انا مش عاوز حد يزعل من كلامي والله ماقصدي اساءة

بس المنتدى نايم شويه بجد
واعضاءه مش كتير
mahroos
طيب ماشي يا سامح انت مش واخد بالك انهم بياخدو مقالاتنا بالنص نفس اللون والطريقة كل حاجة
نسخ نسخ يعني
واحنا لو نقلنا حاجة من موقع عالاقل اجتهدنا مش بننسخ اول عن آخر كدة
انا مش بنكر في مواضيع بنقلها لتعم الفايدة
بس في حاجات شخصية ده يعتبر اسم في حاجات حصرية فعلاً من ابتكارنا
واحنا ان شاء الله هنحط اسم المنتدى جوا المواضيع الي بنكتبها وممكن كمان لينكات للموضوع جوا الموضوع نفسه عشان لو فكروا ينسخوا بنفس الموضوع يبقى فيه لينك لموضوعنا الاصلي
Dr! Ahmed

بس الكل بينسخ ويلصق

ايه الجديد

والافكار تقريبا مشتركه

kooora.com

هنا بحس ان الناس نايمه

منتدى كوررررررررة شوفوا بقالة كام سنة

ترتيبة عالميا 200 وشوية

المنتدى متخصص وليس كمنتدى اف ام
ebcegypt
اولا : تعليق
الجماعة اللى بيقولو ان الانترنت نسخ و لصق تمام و كلام سليم
و الجماعة التانية اللى بتقول احنا ببنسخ بس بنعدل تمام و كلام سليم بردو
و الاثنين واحد مفيش فرق

الشخص الناسخ بيعمل مجهود بردو و الشخص اللى بيعدل بيعمل مجهود

لازم نعرف و نتأكد ان هناك منتديات تعين بعض الاشخاص لنسخ المواضيع لمنتداها بهدف زيادة عدد المواضيع

دة مش عيب العيب الوحيد انهم تجاهلو ايقونة إقتباس

======================================
ثانيا :
بالنسبة لمحركات البحث
تعرفو القاعدة اللى بتقول " التكرار يعلم الشطار "ههههههههه

لنفترض ان واحد من الناس اللى زعلانة هنا فى الموضوع اتسرق منة موضوعة و كان موضوعة بهذا العنوان

مقال عن كذا و كذا

بعد ان يتم سرقة الموضوع و تعددة بمنتديات اخرى
هذا سيؤكد ظهورة بمحركات البحث

و لكن يبقى الاهم

إدارة منتدى نجوم اف ام تراها من اكفأ الادارات فى ارشفة المواضيع
فستحظى انت صاحب الموضوع بالترتيب الاعلى

و سيبقى هناك دور لاعضاء منتدى نجوم اف ام
الردود و الشاركات
فيجب علينا المشاركة بمواضيع الاخرين

و هذة المشاركات هى التى ستثبت تقدم الموضوع بمحركات البحث

==============================
ثالثا

هل نسيتم ان القارىء هو شخص مثلى و مثلكم
لدية وجهه نظر و يستطيع التفرقة بين الغش و الصواب

====================================

النتيجة النهائية حكمة جميلة تعلمتها

أؤؤمن دائما بان التقليد يقوى و يعزز الاصل

===================================

لا يوجد مشكلة و يا رب كل يوم منتديات تنسخ محتوى المواضيع و تشهرة برة المنتدى دى مصلحة و الله يا جماعة و مش ضرر ابدا

انتم الاصل " اذا كان موضوعاتكم هى الاصل و ليس منقول و معدل بة "

بالتوفيق للجميع
اجتماعى اخر حاجه
فعلا منتدى كوره يعتبر متخصص وشى صعب جدا اننا نقدر نجيبه الان لانه من زمان ولكن لى تعليق على نقطه المشاهد بيعرف يفرق هههههههههههه ازاى يفرق موضوعى نفس موضوعه بالضبط انا عايز رد على النقطه دى وثانيا الناس الى بتحاول تبرر السرقه لا غير مطلوبه انا عمرى ما نقلت موضوع لانى شايف ده سرقه انك تاخد فكره ماشى ولكن تعبر عنها بوجه نظرك لكن تنقل موضوع كامل اقعد فى بيتكم افضل وبلاش تلوث معنى الكتابه الجميل
ebcegypt
فعلا منتدى كوره يعتبر متخصص وشى صعب جدا اننا نقدر نجيبه الان لانه من زمان ولكن لى تعليق على نقطه المشاهد بيعرف يفرق هههههههههههه ازاى يفرق موضوعى نفس موضوعه بالضبط انا عايز رد على النقطه دى وثانيا الناس الى بتحاول تبرر السرقه لا غير مطلوبه انا عمرى ما نقلت موضوع لانى شايف ده سرقه انك تاخد فكره ماشى ولكن تعبر عنها بوجه نظرك لكن تنقل موضوع كامل اقعد فى بيتكم افضل وبلاش تلوث معنى الكتابه الجميل
ههههههههههههههههههههههههههههههه " شكرا

انا اقولك
لاحظ كلامى انا بقصد الناس بتعرف تفرق فى كون المنتدى الذى بة محتوى الموضوع هل المنتدى قوى ام ضيف
بمعنى انك تجد منتدى بة الاف الموضوعات و لا يوجد رد واحد على اى موضوع

و من ناحية تانية هتلاقى الموضوع الاصلى ناس بترد علية

يبقى انت لو مكان المشاهد هتستمر زيارتك لاى منتدى منهم و هتفضل وضع مواضيعك باى منتدى فيهم

هل وصلك ما اقصدة
اقصد قوة المنتدى و ليس الموضوع لان الموضوع واحد بكل المنتديات

و فية حاجة كمان

نفترض ان مشاهد ما انخدع و شاهد احد مواضيعك المسروقة باحد المنتديات و نفترض انة وضع سؤال او مشاركة و ينتظر من صاحب الموضوع الرد هل تعتقد ان الناسخ لموضوعك سيرد طبعا لا

و النقطة دى هتكون نقطة ضعف كبيرة جدا

إذن مواضيع بلا مشاركات ليس لها اى تأثير غير فى مرحلة ظهورها الاولى بمحركات البحث
بقية استفساراتك اصحابها يردو عليك

بس لية تعليق صغير ليك

لو الموضوع دة مش مهم انا مكنتش رديت عليك لانك تستخدم اسلوب السخرية من وجهه النظر
و المشكلة انك مقرأتش الكلام كويس تقريبا بتحب تعمل بروباجاندا

أقرأ كلامى كويس علشان مزعلش منك تقبل تحياتى اخوك خالد
ebcegypt
منتدى كوررررررررة شوفوا بقالة كام سنة

ترتيبة عالميا 200 وشوية

المنتدى متخصص وليس كمنتدى اف ام
كلامك تمام دكتور احمد
فعلا منتدى كورة متخصص
و لكن منتدى نجوم اف ام عام

و لكن الموضوع مش بالسنين فقط الحمد لله منتدى اف ام فى فترة بسيطة وصل كويس قوى و اعتقد انة منافس قوى لمنتديات كتيرة
شكرا لتعليقك
اجتماعى اخر حاجه
لا بقى يا باشا انا احب افهمك وجهه نظرى كويس جدا وبطريقه عمليه للغايه انا مثلا عملت من قبل منتدى والحمد لله كنت بكتب مقالات جيده ولكن من سوء حظى مفيش فريق عمل يساعدنى ولا تصميم للمنتدى او نشر المنتدى او غيره ولهذا السبب فشل المنتدى تخيل انا اهو منتدايا مفيش زوار بس عملت مقاله ناجحه يجى منتدى مشهور يروح واحد يسرق مقالتى ويضعها فيها طبعا هيردوا عليه لانه كاتبها فى منتدى كبير انت بقى لو مشاهد الان حسب كلامك هو الى سرق وكتب فى منتدى كبير هو الممتاز وانا الى كاتب المقاله بس منتدايا مش مشهور بقيت انا الى فاشل ما رايك فى تلك المثل حصل معايا كثير اما حكايه السخريه فانا اسف كنت مستعجل جدا الصباح فى الرد فرديت بطريقه مش مظبوطه احسبها عليه المره دى
ebcegypt
لا بقى يا باشا انا احب افهمك وجهه نظرى كويس جدا وبطريقه عمليه للغايه انا مثلا عملت من قبل منتدى والحمد لله كنت بكتب مقالات جيده ولكن من سوء حظى مفيش فريق عمل يساعدنى ولا تصميم للمنتدى او نشر المنتدى او غيره ولهذا السبب فشل المنتدى تخيل انا اهو منتدايا مفيش زوار بس عملت مقاله ناجحه يجى منتدى مشهور يروح واحد يسرق مقالتى ويضعها فيها طبعا هيردوا عليه لانه كاتبها فى منتدى كبير انت بقى لو مشاهد الان حسب كلامك هو الى سرق وكتب فى منتدى كبير هو الممتاز وانا الى كاتب المقاله بس منتدايا مش مشهور بقيت انا الى فاشل ما رايك فى تلك المثل حصل معايا كثير اما حكايه السخريه فانا اسف كنت مستعجل جدا الصباح فى الرد فرديت بطريقه مش مظبوطه احسبها عليه المره دى

احنا مش بنتكم على منتدى نجوم اف ام
كانت اجابتى علية و ليس لمنتداك

بسيطة
لو منتداك يا غالى لسة فى نشأتة
طبعا انت الوحيد اللى من حققك نسخ مواضيعك
اية المشكلة لو اضفت موضوعك فى منتداك اولا " طبعا"
و من ثم تبدأ تضيف موضوعك الخاص فى منتديات توفر لك الزوار
حضرتك هتكسب من اكثر من اتجاة
طبعا عارفين كلنا الباك لينك
كل اللى هيقرأ موضوعك بالتاكيد هيعجب بصياغتك و سيشاهد توقيعك او الباك لينك و من الفضول سيذهب الى منتداك

يبقى كدة بردو انت ضربت عصفورين بحجر

و خللى بالك ما فيش اى واحد مننا بيعرف يعمل كل حاجة لواحدة سبحان الله يد الله مع الجماعة
لو حضرتك قمة فى الكتابة ممكن تكون ضعيف فى التصميم او التطوير

معلش تتعوض و اذا كان المنتدى فشل بس صاحبة مفشلش بدليل انك موجود على الساحة يا باشا

ممكن يكون المنتدى هنا بيتك و موضوع قمة لك يكون بمثابة منتدى خاص او اكثر

واضح ان حضرتك مجتهد جدا و بتحب شغلك

على العموم لو احنا كل واحد فينا فكر فى حل بالنسبة لمعالجة مشكلة حقوق الملكية ممكن واحد فينا يطلع بحل منطقى

يا ريت كل واحد يكتب حل من وجهه نظرة و سنحترم بالتاكيد كل وجهات النظر

بالتوفيق لك و للجميع
اجتماعى اخر حاجه
بشكرك يا باشا على كلامك الجميل وهتصدقنى لو قلتلك الحل ان تكون ماده فى الدستور تنص على حفظ حقوق الملكيه للمنتديات حتى المرخصه مش هقلك المجانيه وهقلك قصه بسيطه قوى قول اننا شغل نت مش واخدين حقنا طب تخيل جريده النادى الاهلى كله يعرفها طب تخيل لما جريده جديده تسمى نفسها الاهلى وتعمل نفس التصميم والمواضيع ايه رايك والله القصه دى حقيقه
أميرة الورد
استهدو بالله ياجماعة
منتدى نجوم هو الى بيكون في الاول فى محركات البحت
وبعدين البليد هيفهم ان باقى المنتديات مسروقة من نجوم والاصل هو الى بيفضل المواقع الى زي دى بتتوقف بسرعة لانها مش بتكون مرخصة غااااالبا
فعادى فكم بقى
اجتماعى اخر حاجه
يا جماعه عشان نجيب الخلاصه الموضوع انتهى بالنسبه لكم لكن انا عاهدت نفسى انى هقوم بحمله واثنين والف لانى ده فساد من وجهه نظرى حتى لو وصلت لتعديل الدستور الصحفى فى تلك النقطه حد هيقعد يقلى ايه الكلام الكبير ده وبلاش تعيش الاحلام انا بحب اعيش الاحلام وناوى ان شاء الله .
طايشه بس عايشه
نفسى اعرف كلامكم هيفيد بايه

انت مفكر ان انت هتوصل لحل يا احمد انا مش بعجزك خالص انا بحبطك بس ههههههههههههه
اجتماعى اخر حاجه
مسيرك تعرفى كلامى هيفيد بايه والايام بيننا
Mafesh Esm

بس الكل بينسخ ويلصق

ايه الجديد

والافكار تقريبا مشتركه

Kooora.com

هنا بحس ان الناس نايمه
عندك حق...
ebcegypt
بشكرك يا باشا على كلامك الجميل وهتصدقنى لو قلتلك الحل ان تكون ماده فى الدستور تنص على حفظ حقوق الملكيه للمنتديات حتى المرخصه مش هقلك المجانيه وهقلك قصه بسيطه قوى قول اننا شغل نت مش واخدين حقنا طب تخيل جريده النادى الاهلى كله يعرفها طب تخيل لما جريده جديده تسمى نفسها الاهلى وتعمل نفس التصميم والمواضيع ايه رايك والله القصه دى حقيقه
الدستور ممكن تنفيذة على اهل البلد و لكن اذاى هتنفذة على كل دول العالم

فية حلول تانية افضل لو احنا متضررين من عملية النسخ

بس انا مش شايف ان فية ضرر

نشوف حلول تانية افضل من حكاية الدستور دى
طايشه بس عايشه
يارب اليوم دا يجى ياابوحميد ههههههه
اجتماعى اخر حاجه
اهم شى حل يرضى كل الاطراف ويرضى الجميع يا جماعه انا مش بتكلم عن نفسى انا بشوف ناس بتكتب مقالات فى المنتديات ولكن مش كتابه عاديه ده ممكن يستدل من كتب علميه وغيره من المصادر ويجى واحد ياخد على الجهاز ناس زى دى هما الى يعرفوا قيمه النسخ وانه سرقه وعلى فكره انتوا بتقولوا الان النسخ بقى عادى ولكنى اتحداكم وبشده لو واحده من مواضيعكم نسخت فى منتدى تانى وحقتت نجاح جيد هتشعروا بالحسره ومن كام يوم حصل حادثه انى جريده سعوديه اخدت مقاله من احد المنتديات ونشرت بالحرف وكان صاحب المقاله فى المنتدى هيتجنن مش عارف ياخد حقه تخيلوا انتوا لو مكانه تعملوا ايه
ebcegypt
عن تجربة شخصية انا وجدت عند بحثى عن مواضيعى بجوجل صاحب منتدى ناسخ الموضوع و كاتبة باسمة
و فية ناس بتشكرة على المجهود و الكلام الجميل دة
انا بكل بساطة اشتركت فى المنتدى و سلمت علية و كتبت لة اننى صاحب الموضوع و بكل ادب احرجتة امام كل الاعضاء
بس ما تابعتش
لو عندى وقت هبقى اجبلكم رابط الموضوع دة علشان ااكد كلامى

يا ريت نلاقى حل

==========================

فية انواع من النسخ

نوع اللى بيتكلم علية صاحب الموضوع و هو السرقة و دة طبعا غلط
و فية نوع تانى للاشهار ذى طريقة العمل اللى بشتغل بيها فى الاشهار انا و زملائى بموقعى
يعنى احنا بنجهز موضوع موحد و كلنا بنبدأ فى نسخة و اضافتة باكبر عدد من المنتديات بهدف الاشهار و الدعاية و الاعلان
طبعا دة مش غلط

و فية نوع تانى كمان : ممكن صاحب الموضوع هوة اللى بيصرح بنسخ موضوع بس بشرط "الاقتباس"

و ممكن صاحب الموضوع نفسة هوة اللى بينسخ موضوعة و يضيفة باكثر من منتدى

هنلاقى ان النوع الاول فقط هوة اللى غلط

================================================== ===

هناك احتمالات للنسخ الغير ضار
يعنى ممكن ننسخ خبر ظهر بمجلة
خبر عام يعنى و مش مطلوب مننا ان نكتبة بطريقتنا و ما فيش اى مشكلة طبعا
================================================== ==

يبقى ممنوع النسخ لشىء واحد فقط هو موضوع صاحبة هوة اللى مألفة و ليس مجمعة
================================================
اجتماعى اخر حاجه
كلامك جميل جدا انا هقلك شى بسيط تعالى نتخيل ان حكايه النسخ دى مش سرقه تماما ولا فيها مشكله نشوف الموضوع من وجهه نظر اخرى اننا كمنتديات لازم نبتكر افكار جديده وعلى فكره المنتديات الى فاكره نفسها شاطره وبتقلد منتدى نجوم هتيجى عليها يوم وتزهق حتى لو بتكسب من خلال المنتدى ده ملايين عارف ليه لان الفلوس مش بتبقى او النجاح انك ترى مليون زائر فى منتداك فى الاول هتفرح بعد كده خلاص ولكن الى هيبقى هو انجازك الشى الى نجحت فيه شخصيا مش عن طريق التقليد وعلى فكره الافكار كثير يعنى مش المنتديات الى على الساحه خلصت كل الافكار وبجد ممتاز الفكره الى بتعملها انت واصدقائك وانا مستعد اساعدكم بدام انتوا ماشيين فى الطريق الصح واتمنى لكم كل التوفيق ولكن للمره الالف انا غير موافق على النسخ الكامل تاخد فكره ناجحه ده شى جميل وتبقى انت ناجح انك بحثت عنها فى المنتديات ولكن لابد ان يكون لك اسلوبك فى تطبيقها وهعطى مثال بسيط لانى ممكن حد يعترض لو مفيش مثال الاخبار العاجله فى منتدى نجوم اف ام فكره ناجحه منتديات كثير عملتها نسخ كامله ممكن الان تاخد الفكره دى ولكن تغير فيها شويه مثلا مش لازم يكون العنوان كلمه خبر عاجل مش لازم المواضيه تتحط على طريق مربع ممكن عن طريق بنرات اى افكار اخرى المتخصصين فى الفوتوشوب ادرى منى بتلك الامور وساعتها ممكن تكتشف انك عملت فكره منتدى نجوم اف ام وتكون نجحت كمان عن منتدى نجوم . ساعات بنشوف مدرس يعلم طلاب بعد فتره نلاقى الطلاب ممكن يتفوقوا عن المدرس مش حرام بس احنا نفكر بلاش الكسل ونجيب على الجاهز والاهم فى النهايه والله انا متفائل .
ebcegypt
باشا انت مفهمتنيش
من سنة و نصف تقريبا
بدات اتعاقد مع شركات و مؤسسات بغرض الاشهار و اقتدى راتب شهرى نظير ذلك و كنت اكتب موضع من تاليفى عن خدمات الشركة و منتجاتها و اسعارهاو الخ
و من ثم نبدأ فى اشهار نفس الموضوع بالمنتديات العربية
احنا لم ننسخ موضوع موجود من الاصل
احنا اللى كتبنا الموضوع و بدانا فى اضافتة بالمنتديات

و على فكرة موضوع ان جوجل بتمسح المواضيع المكررة هذا لم يحدث معانا
يعنى هتلاقى مواضعنا فى المنتديات حتى الان و ايضا فى ارشيف جوجل ايضا

الفكرة دى رفعت البيج رانك بطريقة كبيرة

تخيل اننا نكتب موضوع عن منتدى نجوم اف ام مثلا انة بيقدم خدمة مشاركة الارباح و من ثم نضيف الموضوع فى 100 منتدى يوميا
هل تتخيل كم الزوار
دة كان هدفنا و فعلناها و الحمد لله
و فية ناس كتير استفادت من الموضع

و طبعا الشركة المعلنة بتتمنى ان الناس ينسخو موضوعها و يلصقوة بالمنتيدات

الكلام دة طبعا عكس كلامك تماما
انا متفق بالتاكيد معاك طبعا ان لو واحد مننا كتب موضوع من تأليفة و وجد غيرة نسخة و اضافة بمنتداة يبقى حاجة تغيظ و تبقى اسمها سرقة حقوق الملكية

يا رب اكون وصلت فكرتى لك

و شكرا لك على الموضوع و اتمنى لك التوفيق
تحياتى و للمنتدى الرائع
اجتماعى اخر حاجه
فكرتك جميله للغايه والطريقه الى انت بتقلها دى شرعيه جدا وانا موافق بيها ولكن المنتدى الى انا حاطه فى الاول ده مثال غير جيد وعامه انا استفدت منك كثير على مدار تعليقك فى تلك الايام واتمنى ان يكون تلك الموضوع بدايه صداقه بيننا ونتعامل مع بعض فى شغل المنتديات .

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
ذكرى عضويتى فى منتدى نجوم مصريه ( نجوم اف ام )
شيف منتدى نجوم اف ام
هام لكل اعضاء منتدي نجوم اف ام