نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية منتديات شباب وبنات منتدى طلبة جامعات مصر منتدى كلية آداب

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

اى واحد كلية الاداب جامعة بنها

اولا السلام عليكم

انا دخله ان شاء الله اداب بنها السنه دى وكنت حابه ادخل قسم اعلام بس عاوزه اعرف ايه هى شروطها وهى السنه دى هتاخد من مجموع كام لو حد يعرف ياريت يقولى ضرورى وبجد انا حبه القسم ده قوى

المقال "اى واحد كلية الاداب جامعة بنها" نشر بواسطة: بتاريخ:
ريم ناصر
هى النتيجه مش بتظهر على النت ياجماعه ولا ايه ؟
moon star
اولا السلام عليكم

انا دخله ان شاء الله اداب بنها السنه دى وكنت حابه ادخل قسم اعلام بس عاوزه اعرف ايه هى شروطها وهى السنه دى هتاخد من مجموع كام لو حد يعرف ياريت يقولى ضرورى وبجد انا حبه القسم ده قوى
منورة يانونا بس بصراحة طلبك مش عندى
انا قسم انجلش وان شاء الله حد اعلام يساعك وانا هحاول برده اعرفلك ياقمر بس انتى خليكى معانا على الخط
tiger456798
هاااااااااااااي انا احمد عايز اعرف نتيجة كلية الاداب قسم فلسفة امتة؟
moon star
هى النتيجه مش بتظهر على النت ياجماعه ولا ايه ؟
ينهااااااااار ايه ياريم ده
انتى اول مرة تعرفى ولا ايه
النتيجة بتاعة اداب مش بتظهر على النت
اللى بتظهر تربية لكن احنا لا مش عارفة ليه
بس شكلها كدة غلاااااااسة منهم
ابقى طمنينى يا قمر لما تجيبيها
ma7bob84
والله يا جامعه اداب بنها دي كلها اشتغالات
انا كنت بعيد السنه على 3 مواد ماده الترم الاول ومادتين الترم التانى
لما نتيجه الترم الاول طلعت جبت فى الماده 2 من 20 يعنى ساقط
ولما نتيجه الترم التانى طلعت لقيت نفسى جايب فيها 13 وناجح ازاى يعنى مش عارف
مش معقوله رفعونى فى 11 درجه يا اما واسطه يا اما اللى علق النتيجه كان نايم ساعتها والله اعلم
انا لحد دلوقتى مش متاكد انى نجحت وربنا يستر
moon star
والله يا جامعه اداب بنها دي كلها اشتغالات
انا كنت بعيد السنه على 3 مواد ماده الترم الاول ومادتين الترم التانى
لما نتيجه الترم الاول طلعت جبت فى الماده 2 من 20 يعنى ساقط
ولما نتيجه الترم التانى طلعت لقيت نفسى جايب فيها 13 وناجح ازاى يعنى مش عارف
مش معقوله رفعونى فى 11 درجه يا اما واسطه يا اما اللى علق النتيجه كان نايم ساعتها والله اعلم
انا لحد دلوقتى مش متاكد انى نجحت وربنا يستر
لو زى ما انت بتقول كده
يعنى اقصد لو جايب 2 تبقى شايل المادة
وبتمتحنا فى التخلفات فى السنة اللى بعديها على طول
لكن لو جايب 13 يبقى اكيد كان فى غلط فى كتابة الدرجة بتاعتك
او انت نقلت النتيجة غلط وبعدين مادام مكتوب جنب اسمك ناجح
يبقى خلاص...................................... احمد ربنا ومتقلقش
ma7bob84
الله مش مكتوب ولا ناجح ولا ساقط مش كاتبين حاجه الدرجات وخلاص بس انشالله ناجح
moon star
الله مش مكتوب ولا ناجح ولا ساقط مش كاتبين حاجه الدرجات وخلاص بس انشالله ناجح
ان شاء الله خير
وباذن الله هاتعدى صافى
انت بس قول يااااااااارب
fantasy girl
هاى يا جماعه فكره المنتدى روعه انا ف اداب علم نفس راحه تانيه ونجحت الحمد لله صافى عقبال الجميع
ma7bob84
والله انا بقالى خمس سنين فى الجامعه وبقول يارب انجح
ربنا يعديها على خير لحسن كايه كده
لما يكون عندى 26 سنه ولسه فى تانيه جامعه امال هتخرج وعندى كام سنه بقى
ربنا يوفقك الجميع
moon star
والله انا بقالى خمس سنين فى الجامعه وبقول يارب انجح
ربنا يعديها على خير لحسن كايه كده
لما يكون عندى 26 سنه ولسه فى تانيه جامعه امال هتخرج وعندى كام سنه بقى
ربنا يوفقك الجميع
ينهااااااااااااااااااار 26 سنة ولسة تانيه جامعة
ايه ده يابنى ليه كدة هو انت بتاخد السنة فى سنتين ولا ايه
ده اللى قدك دلوقتى متجوزين ومخلفين
لأ....لأ....لأ... انت لازم تشد حيلك شوية
علشان لسة موال الشغل وكده
وربنا معاك ياااااااااارب
ma7bob84
ربنا يسهل انشالله واخلص على خير
اناا مخلص ثانويه عامه عندى 21 سنه واقعدت فى اولى جامعه سنتين وفى تانيه جامعه بقالى 3 سنين
واهى اخر سنه يا انجح واطلع تالته يا سقطت وابقى بره الكليه بس مش عاف انزل بنها اشوف النتيجخ بتعتى عملت ايه
moon star
ربنا يسهل انشالله واخلص على خير
اناا مخلص ثانويه عامه عندى 21 سنه واقعدت فى اولى جامعه سنتين وفى تانيه جامعه بقالى 3 سنين
واهى اخر سنه يا انجح واطلع تالته يا سقطت وابقى بره الكليه بس مش عاف انزل بنها اشوف النتيجخ بتعتى عملت ايه
ايه ده............ده انت حالة غريبة والله
فى حد يخلص ثانوية عامة وهو عنده 21 سنه.... ده انا مخلصاها وانا عندى 16
يعنى حتى لو قلنا ان انت بتاخد السنة فى سنتين هايطلع فى سنتين زيادة
لأ.....لأ........لأ.......بجد مش قادرة اصدق
وبعدين قولى انت مش بتفكر فى حياتك بعد كدة هاتبقى ازاى
بس واضح كدة ان انت عندك ظروف خارجة عن ارادتك
وفى الحالة دى محدش يقدر يقول حاجة
انا بجد مش عارفة اقولك ايه غير انك لازم تركز شوية
علشان تفوق من موضوع الكلية ده وتخطط لمستقبلك المهنى
على فكرة انا فى ناس اعرفهم متجوزين وعندهم اولاد
ولسة فى تانية جامعة برده بس هما بيشتغلوا وعاوزين من الكلية الشهادة وبس
فانت لو زيهم يبقى عادى الموضوع مش غريب بس ده للكلية
لكن الثانوية العامة فده بقى اللى غرررررررررريب........عموما ربنا معاك ويوفقك يارب

اما بقى بالنسبة لموضوع النتيجة انت ممكن تطلب من اصحابك اللى فى بنها يجيبوهالك
ولو متعرفش حد ممكن تشوف اى ولد هنا فى المنتدى بيروح الكلية وابقى اديله اسمك وهو يجيبهالك
وانا هاحاول اساعد برده على قد ما اقدر
moon star
محبوب انا سألتلك واحد هنا فى المنتدى
وهو مستعد يشوفلك النتيجة
انت اكتبلى اسمك بالكامل ورقم جلوس وانا هاديهوله
اوك
mado91
انا فى انتظار رقم الجلوس والاسم
moon star
انا فى انتظار رقم الجلوس والاسم
ميرسى يا مادو مرة تانية
وانت خليك معانا بقى
احسن هو مش بيدخل كتير
بس احنا هانستناه طبعا
و دى ليك يا مادو

roaa atif
هاى ممكن اتعرف ببنات اداب اعلام الحلوين بس ياريت يبقو اكبر منى انا roaa تانية اداب اعلام علشان لو حبيت استفسر عن حاجة لانى معرفش اى حاجة عن القسم خالص يادوب بزاكر وامتحن وخلاص ومعلش طولت عليييييييييييييييييييييكو
roaa atif
كان هناك رجلا سعودى يسكن بمدينة جدة وكان هذا الرجل من اثرياء المدينة وكان صاحب اسرة مكونة من خمسة اشخاص هذا الرجل قام بشراء قصرا كبيرا بهذه المدينة وكانت هذه الاسرة سعيدة بهذا القصر وبعد ترك المنزل لقديم والانتقال لهذا القصر مر اول وتانى اسبوع وهم سعداء جدا بهزا القصر ولكن بالاسبوع الثالث بدات تحصل اشياء غريبة ومخيفة حيث فى يوم وبدات الاسرة جميعا تستعد للنوم وجد هذا الرجل ابنته واقفة امام جدار من جدران الحائط وخائفة ومرتعبة فبدا الاب يهدىء من روع ابنته واخذها الى حجرتها وبدا يستكشف الامر فاذا باصوات غريبة ومخيفة تطلع من هذا الجدار فنصحه الناس بان يحضر المشايخ لقراة القران وفعل ولكن لا امل ان ينقطع هذا الصوت فترك المنزل وعرضه للايجار وكان كل من يستاجر المنزل تظهر له هذه الاصوات حتى بدا الناس يتحدثون وقالو بانه مسكون من الجن حتى جاء رجلا من بلد اخر الى جدة وبدا يبحث عن مسكن له فوجد هزا البيت معروضا للبيع وحزره الناس من شراءه وكان لديه القليل من المال فاتصل بصاحب البيت وقال له اريد هذا المنزل لكن لا يوجد المبلغ الكافى لشراءه فقال له الرجل اعطينى ما معك ولك المنزل وفعلا اشتراه الرجل وبدا يسمع هذه الاصوات وقام الرجل باحضار قلم وبدا يحدد الاماكن التى تنبعث منها هذه الاصوات فى الجدار واحضر من يقومون بهد هزا الحائط المفاجاة وجد هزا الرجل كم هائل من الارانب يخرج من هاذا الحائط وكان ذلك نتيجة ان المنزل الذى بجواره كان يقوم صاحبه بتربية الارانب به ههههههه منقووووووووول ومستنية ردودكم
moon star
هاى ممكن اتعرف ببنات اداب اعلام الحلوين بس ياريت يبقو اكبر منى انا roaa تانية اداب اعلام علشان لو حبيت استفسر عن حاجة لانى معرفش اى حاجة عن القسم خالص يادوب بزاكر وامتحن وخلاص ومعلش طولت عليييييييييييييييييييييكو
منورة يا roaa
وان شاء الله تلاقى حد اداب اعلام اكبر منك ويساعدك
انا راحة تانية برده بس انا قسم انجلش
moon star
كان هناك رجلا سعودى يسكن بمدينة جدة وكان هذا الرجل من اثرياء المدينة وكان صاحب اسرة مكونة من خمسة اشخاص هذا الرجل قام بشراء قصرا كبيرا بهذه المدينة وكانت هذه الاسرة سعيدة بهذا القصر وبعد ترك المنزل لقديم والانتقال لهذا القصر مر اول وتانى اسبوع وهم سعداء جدا بهزا القصر ولكن بالاسبوع الثالث بدات تحصل اشياء غريبة ومخيفة حيث فى يوم وبدات الاسرة جميعا تستعد للنوم وجد هذا الرجل ابنته واقفة امام جدار من جدران الحائط وخائفة ومرتعبة فبدا الاب يهدىء من روع ابنته واخذها الى حجرتها وبدا يستكشف الامر فاذا باصوات غريبة ومخيفة تطلع من هذا الجدار فنصحه الناس بان يحضر المشايخ لقراة القران وفعل ولكن لا امل ان ينقطع هذا الصوت فترك المنزل وعرضه للايجار وكان كل من يستاجر المنزل تظهر له هذه الاصوات حتى بدا الناس يتحدثون وقالو بانه مسكون من الجن حتى جاء رجلا من بلد اخر الى جدة وبدا يبحث عن مسكن له فوجد هزا البيت معروضا للبيع وحزره الناس من شراءه وكان لديه القليل من المال فاتصل بصاحب البيت وقال له اريد هذا المنزل لكن لا يوجد المبلغ الكافى لشراءه فقال له الرجل اعطينى ما معك ولك المنزل وفعلا اشتراه الرجل وبدا يسمع هذه الاصوات وقام الرجل باحضار قلم وبدا يحدد الاماكن التى تنبعث منها هذه الاصوات فى الجدار واحضر من يقومون بهد هزا الحائط المفاجاة وجد هزا الرجل كم هائل من الارانب يخرج من هاذا الحائط وكان ذلك نتيجة ان المنزل الذى بجواره كان يقوم صاحبه بتربية الارانب به ههههههه منقووووووووول ومستنية ردودكم
بصى يا قمر التوبيك هنا لاداب وبس
بمعنى ان القصة اللى انتى منزلاها هنا ممكن تحطيها فى القسم الخاص بيها
ى على الانتقال السريع هاتظهرك قائمة فيها اقسام المنتدى
الحوار العام -المسابقات والمنافسات- موهبين الشعر- كلمات الاغانى.........وهكذا
المهم لما تروحى هناك ى على موضوع جديد واكتبى اللى انتى عايزاه
ويبقى الموضوع بأسمك مش جوه موضوع تانى
ولو احتجتى اى حاجة سيبيهالى على البروفيل
royal.toon
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
أنا ياجماعة خريج آداب إعلام شعبة إذاعة وتليفزيون جامعة بنها
ومستعد أساعد أي أخواتي وأخواني من الاعضاء في اي معلومة
roaa atif
ميرسى جدا يامون ستار على ردودك عليا وربنا يوفقك يارب فى قسم الانجلش ده اسمع انه صعب ربنا معاكى ياقمر
roaa atif
هاى royal انا roaaتانية
اداب اعلام ياريت لوسمحت تقولى هو الدورات التدريبية مفيدة ولا تضيع وقت يعنى هم فعلا بيدونا شهادات معتمدة ولا كلام وخلاص معلش طولت عليك وكل سنة وكل الاعضاء طيبين بمناسبة شهر رمضان الكريم
a.dina
محبوب انا سألتلك واحد هنا فى المنتدى
وهو مستعد يشوفلك النتيجة
انت اكتبلى اسمك بالكامل ورقم جلوس وانا هاديهوله
اوك

هاى يا جماعه

محبوب احنا تقريبا اتقبلنا قبل كده بس انا مش متاكده انت ولا لاء
royal.toon
هاى royal انا roaaتانية
اداب اعلام ياريت لوسمحت تقولى هو الدورات التدريبية مفيدة ولا تضيع وقت يعنى هم فعلا بيدونا شهادات معتمدة ولا كلام وخلاص معلش طولت عليك وكل سنة وكل الاعضاء طيبين بمناسبة شهر رمضان الكريم
أهلاً بيكي الدورات التدريبية مفيدة جداً جدا جداً ومش تضيع وقت وهما فعلا بيدوا شهادات معتمدة من المكان الذي تدربتي فيه وأيضاً هناك عدة عوامل تجعلك تستفيدين من الدورة التدريبية من خلال خبرتي المحدودة
1- الاهتمام الذاتي بالتعلم وفهم مقصود الدورة.
2- السؤال المستمر للأشياء التي لا تعرفيها.
3- إقامة صداقات ومعارف داخل أماكن العمل الإعلامية مما ستفيدك بعد التخرج.
وهناك أشياء لابد من الابتعاد عنها
1- اليأس المستمر من العمل في مجال الاعلام.
2- إعطاء أذنك وسماع تجارب الاخرين الفاشلة.
3- الكسل والنوم في العسل مع المحبطين.
لاز لازم يا رؤي الاهتمام بالدورات حتي ولو في مكان ليس كبيير
وعن تجربة شخصية أنا عملت سي في بفضل الله كويس رشحني للعمل في مجال الاعلام والحمد لله ربنا وفقني
roaa atif
ميرسى اوى رويال على معلوماتك وربنا يوفقك بس انا كنت عاوزة اسال انا ان شاء الله عاوزة اكون شعبة ازاعة ده بيتطلب وجود واسطة علشان اشتغل فى مجال الاعلام ولا لا يعنى انت اشتغلت نتيجة لتقديرك والسى فى الى انت عملته ولا واسطة سورى انى بقول كده بس كل الى اقوله انى عاوزة ابقى ازاعة يقولى انسى انك تشتغلى ولازم واسطة بليز طمنى الكلام ده صح ولا غلط انا اسفة جدا لو كنت بزعجك بس بجد انا الموضوع ده مضايقنى جدا وميرسى كمان مرة ليك
royal.toon
ميرسى اوى رويال على معلوماتك وربنا يوفقك بس انا كنت عاوزة اسال انا ان شاء الله عاوزة اكون شعبة ازاعة ده بيتطلب وجود واسطة علشان اشتغل فى مجال الاعلام ولا لا يعنى انت اشتغلت نتيجة لتقديرك والسى فى الى انت عملته ولا واسطة سورى انى بقول كده بس كل الى اقوله انى عاوزة ابقى ازاعة يقولى انسى انك تشتغلى ولازم واسطة بليز طمنى الكلام ده صح ولا غلط انا اسفة جدا لو كنت بزعجك بس بجد انا الموضوع ده مضايقنى جدا وميرسى كمان مرة ليك
العفو ، احنا أخوات ومش لازم يكون عندك واسطة عشان تشتغلي في مجال التليفزيون والإذاعة ، بس هو ضروري في الزمن ده ان يكون في واسطة بس الواسطة مش بتعمل حاجة غير إنك تدخلي في مكان العمل بس ، بصي نصيحة من أخوكي الكبيير الحب أساس التقدم في العمل بمعني مادمتي تحبين مجال عملك فستتفوقين وستبدعين فيه ، وبعدين في قنوات فضائية كتيير محتاجة ناس والرك علي الخطوة الأولي، فياريت تدخلي اللي بتحبيه وماتسمعيش غير صوت نفسك لأنك اللي هاتذكري وهاتحاولي في المجال مش أنا أو غيري ، ثقي في نفسك ، مفسك تقدر تبقي واسطة لنفسها بمجهودها وسعيها المستمر ومذاكرتها ودوارتها ومتابعتها للأخبار وأهم حاجة حبها لمجالها، وياريت ما تتأسفيش تاني بليييز ومحدش بيزعجني أن عاوز أساعد أي حد مهما كان فلابد من ثقتك في نفسك وزي ما ربنا رزقني شغلي ده ،ربنا هايرزقك اللي انتي عاوزها
رؤي ثقي في نفسك وفي القسم الذي تحبينه
وعلي فكرة بعد التخرج سوق العمل ما بيفرقش
ولازم يبقي في واسطة إما أنتي بتعمليها بمجهودك
أو واحد صاحب بابا أو ماما أو خالو أو أو أو هو اللي بيشدك المكان اللي عاوزة تدخلي
mado91
شكرا على الكلام الجميل دة

يا مون ستار
roaa atif
ميرسى جدا يا رويال على نصحيتك وربنا يوفقك ف شغلك

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
نتيجة كلية الاداب جامعة بنها الترم الثاني 2013
حصريا نتيجة امتحانات كلية الاداب جامعة بنها 2012