نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام آخر الأخبار أخبار التعليم

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

نتيجة واخبار تنسيق الدبلومات الفنية 2011 ( ظهرت النتيجة الان صباح السبت 1 اكتوبر 2011 )

انا حايبة 74%عاوزة اعرف هدخل اية

المقال "نتيجة واخبار تنسيق الدبلومات الفنية 2011 ( ظهرت النتيجة الان صباح السبت 1 اكتوبر 2011 )" نشر بواسطة: بتاريخ:
انا طالبة بالمدرسة الثانوية الصناعية بنات رقم 1 حصلت على مجموع 502 فى المجموع الكلى ( قسم الكترونيات حديثة ) مع العلم بان مجموعى العملى من 60 درجة وحصلت على 50 درجة ....... حيث ان نسبتى المئوية 83.5 اريد الالتحاق بالمعهد الفنى الصحى بالزقازيق او احد كليات التربية (قسم تعليم صناعى)
anoooos
السلام عليكم ورحمه وبركاته يا شباب انا في الدبلوم التجاري لنظام الخمس سنوات
وانا جايب 77% الا شرته .......... يتري انا ممكن ادخل كليه تجارة
ارجو الرد
وجزاكم الله كل خير
الحوت الأزرق
ياريت حد يفيدنا فور نزول التنسيق
ايميلي [email protected]
موبايل / 0174283006
نورا دودى
انا دبلوم صنايع جايبة 419 يعنى 69 فى الما ئة رقم جلوسى 186547 انا من بنى سويف ممكن ادخل اية
تايه بمجموعى
انا جايب%64.7 عايز اعرف ممكن ادخل معهد فنى صناعى ولا ايه وايه المعاهد التنيه اررجو الرد ونبى نفسى حد يرد عليا 01505894169
lionhmada
تنسيق الدبلومات الثانوية الفنية نظام الثلاث والخمس سنوات.. يبدأ عقب نتيجة المرحلة الثانية للثانوية العامة
انا جايب 63.6
هبه
امتى هينزل التنسيق
maher ahmad
انا جايب 86% من مدرسة مبارك كول الثانويه الصناعيه ومش عارف ليا كليات ولامعاهد ياريت حد يقولى باب التنسيق هيتفتح امتى ارجو الرد
انا جيبه 67% نظري هل المجموع ده يدخلني كليه تجاره ولا لا وايه المعهد الحكومي الي ممكن ادخله
جازكين
انا جايبه 75%من الصنايع 3 سنين عايزه اعرف ممكن ادخل ايه
زائر مروة الحريري
انا طلابه فى دبلوم تجاره ومجموعى7 .65% منكان ادخل ايه
lionhmada
يبدأ مكتب التنسيق الرئيسي وفروعه بالمحافظات الثلاثاء القادم صرف رقم التسجيل للشهادات الفنية "دبلوم المعاهد والمدارس المتقدمة نظام 5 سنوات تجاري زراعي صناعي خدمة اجتماعية سياحة وفنادق".
اعلن عبدالحميد سلامة وكيل اول وزارة التعليم العالي والمشرف العام علي مكتب التنسيق انه يتم من الثلاثاء 9/8 وحتي الخميس 11/8 صرف الرقم بحد أدني 75% فأكثر ومن الجمعة 12/8 وحتي الاحد 14/8 بحد أدني 60% واقل من 75%.
اضاف سلامة ان اماكن الحصول علي خدمة التنسيق الالكتروني من معامل الحاسبات بالجامعات ونوادي التكنولوجيا والكمبيوتر الشخصي للطالب المتصل بشبكة الانترنت او اي كمبيوتر متصل بالشبكة او معامل الكمبيوتر المتصل بالشبكة والموجود بالمدارس أو مقدم خدمة.
قال ان هذه الميزة تتيح للطالب تعديل الرغبات أكثر من مرة ويقوم الطالب بخدش الرقم المكون من 15 رقم ثم يدخل علي التنسيق.
www.Tansik.egypt.gov.eg
ويحدد نوع التخصص "صناعي أو .......... 3 أو 5 سنوات ثم يدخل الطالب رقم الجلوس ويكتب رقم التسجيل المكون 15 رقم ثم يظهر للطالب بياناته ويضغط علي كلمة نعم وفي حال وجود مشكلة يتصل برقم .19468
اكد ان الاوراق المطلوبة للحصول علي رقم التسجيل هي استمارة النجاح الاصلية وصورة منها.
اوضح عبدالحميد سلامة ان الحد الادني للثانوية التجارية "شعبة عامة وتأمينات تجارية" نظام قديم 385 درجة أو 330 درجة بنسبة 75%و60% وشئون فندقية "مطعم مطبخ اشراف داخلي" 385 أو 330 درجة وشعبة معاملات تجارية 378 و324 درجة وشئون قانونية نظام قديم 350و300 ومشتريات ومخازن نظام قديم 322 و276 ومبارك كول مساعد فني اداري462 و396 ومبارك كول خدمات النقل الدولي 630 و540 ومبارك كول تعليم مزدوج 533 و474 والثانوية الفندقية اعداد مهني 301 و258 وسكرتارية طبية 490 و420 وباول ران الجونة فنادق 490 و420 وشعبة عامة مشتريات واعمال.
المخازن وشئون قانونية نظام حديث 476 و408 درجات وفني طاهي 518 و444 وتأمينات تجارية والتسويق وسوق المال نظام حديث 441 و378 درجة.
ثانيا : دبلوم المدارس الثانوية الصناعية ونظائرها نظام 3 سنوات بنسبة 60% فأكثر كالاتي الثانوية الصناعية نظام حديث 420 درجة و360 درجة والثانوية الصناعية نظام قديم اعداد مهني مجموع تحريري 322 و371 درجة ومبارك كول تعليم مزدوج مجموع كلي 392 درجة و336 ودبلوم السالزايه 70% و60%.
اثار اسلامية أما بقية الدبلومات الفنية ويكون حدها الادني 75% و60% بالنسبة للمدارس المتقدمة نظام 5 سنوات.
lionhmada
أعلن الدكتور معتز خورشيد وزير التعليم العالي والدولة للبحث العلمي أن موقع مكتب تنسيق القبول بالجامعات سوف يتلقي رغبات الطلاب الناجحين في دبلوم الشهادات الفنية نظام السنوات الثلاث ودبلوم المعاهد والمدارس المتقدمة نظام السنوات الخمس تجاري وزراعي وصناعي وخدمة اجتماعية وسياحة وفنادق من الثلاثاء المقبل9 أغسطس وحتي الخميس11 أغسطس من الحاصلين علي حد أدني75% ومن يوم الجمعة12 أغسطس وحتي الأحد14 أغسطس بحد أدني60% للقبول بالجامعات والمعاهد.

وصرح السيد عبدالحميد سلامة الوكيل الأول بوزارة التعليم العالي والمشرف العام علي مكتب التنسيق بأن الموقع سيتلقي الرغبات من الكمبيوتر الشخصي علي مدي24 ساعة أو من خلال المراكز بالجامعات من التاسعة صباحا وحتي الثانية بعد الظهر.

وأضاف أن طلاب دبلومات المدارس الثانوية التجارية3 سنوات بحد أدني60%.
abdo_elgandy
يا ريت لو سمحتوا موقع التنسيق بس مش اكتر وده ايميلى abdo_elgandy60
lionhmada
يا ريت لو سمحتوا موقع التنسيق بس مش اكتر وده ايميلى abdo_elgandy60
%u0632%u0627%u0626%u0631
هو فى جامعات حكومية للدبلومات الفنية الصناعية قسمحاسب الى3سنوات
%u0632%u0627%u0626%u0631
لو سمحت ياجماعه المرحله الثالثه هتبداء امتى وشكرااا
ممممممممممممممممممممم
عايز اعرف كلية الهندسه بتقبل من كام في الميه ومن غير معادله ولا لا
احمدالقرو
انا جايب 69%
عمراحمد
نتيجة التنسيق أمته و شكراللرد
lionhmada
تنسيق الدبلومات الفنية الدور الثاني نظام 3و5 سنوات

يبدأ اليوم مكتب التنسيق الرئيسي وفروعه بمحافظات الاسكندرية والمنصورة وطنطا واسيوط وجنوب الوادي والاسماعيلية والزقازيق وبني سويف في صرف الرقم السري لطلاب الدبلومات الفنية دور ثاني نظام 3و5 سنوات بحد ادني 60% فأكثر للزراعي والتجاري والصناعي.

يستمر المكتب وفروعه في صرف الارقام السرية من التاسعة صباحا وحتي الثالثة بعد الظهر من الاحد حتي الخميس وتفتح معامل الجامعات ابوابها لاستقبال هؤلاء الطلاب لتسجيل رغباتهم من التاسعة صباحا وحتي الخامسة مساء.

أوضح عبدالحميد سلامة انه بالنسبة للطلاب الحاصلين علي دبلوم المعاهد المتوسطة للخدمة الاجتماعية بمجموع اقل من 75% حتي 65% يتم تقديم اوراقهم مباشرة بالمعاهد العليا الخاصة للخدمة الاجتماعية حيث يتم قبولهم بالصف الثالث بهذه المعاهد علي ان يتم الاستمرار في صرف رقم التسجيل لطلاب المعاهد الفنية "التجارية الصناعية الفندقية" للطلاب الذين لم يتقدموا خلال المرحلة السابقة وبنفس شروط وقواعد قبول كل شهادة.
%u0632%u0627%u0626%u0631
انا لسه ما جبتش ورق التنسيق ومش عارفه اعمل ايه يا ريت حد يقولي لو سمحتم
وده الاميل بتاعي [email protected]
زائرساره
انا جايبه 65% دبلوم تجارى3سنوات وعايزه اعرف هيدخلنى كليه تجاره ولا
زائعلا
انا جايبة 64%هل يقبلنى معهد حكومى؟؟
%u0645%u0647%u0646%u062F
انا جايب 50 % ف دبلوم التجارة وعايز ادخل كلية او معهد معتمد اعمل اية وفين وفى ولا لا محتاج رد اجوكو فى اسرع وقت ممكن لو فى اي مكان زى القاهرة الاسماعلية الشرقية ياريت حد يرد اميلى [email protected]

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
الان النتيجة ظهرت على موقع الوزارة للدبلومات الفنية 2011 - مبروك للناجحين
الان نتيجة تنسيق الدبلومات الفنية 2011/2012
ظهرت الان نتيجة تنسيق الدبلومات الفنية برقم الجلوس 2011 صناعى وتجارى وزراعى ثلاث سنوات وخمس سنوات
الان ظهرت نتيجة تنسيق الدبلومات الفنية 2011
نتيجة واخبار تنسيق الدبلومات الفنية 2011