نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام آخر الأخبار أخبار التعليم

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

للحاصلين على الدبلوم او الثانوية العامة (شروط التقديم والقبول بالمعهد الفنى للقوات المسلحة2013 )

انا عاوز اعرف هو لازم اجيب كام فى ثالثة ثانوى صنايع قسم انشاءات عشان اغوش الكلية الفنية العسكرية

المقال "للحاصلين على الدبلوم او الثانوية العامة (شروط التقديم والقبول بالمعهد الفنى للقوات المسلحة2013 )" نشر بواسطة: بتاريخ:
التقدم في المعهد
انا جايب 68 في الميه قسم برادة مواسير
محمد احمد محمد حسن
فتح باب القبول في المهد الفني القوات المسلحة امتي
عبدالمقصود احمد عبدالمصود
اريد ان اكوان من ابنا القوات المسلحة
فوزى احمد مصطفى السرسى
انا حاصل على شهادة الدبلوم قسم حاسب الى من مصلحة الكفاية الانتاجية و التدريب المهنى ممكن ادخل المعهد الفنى العسكرى ولا اه
محمد السلماوي
انا محمد حاصل علي دبلوم صنايع قسم كهرباء بمجموع 73.5% وعمري 18 سنة وعاوز اعرف المعهد دا فين انا من الجيزة
حسين حسن بحر
انا حاصل في الدبلوم الصناعي نظام خمس سنوات على 84% وعمري 20 سنه هل يتم قبولي ؟؟
انا حاصل على دبلوم تجارة بمجموع 72 فى المئة ينفع اقدم
طاهر الغوالبي
انا دبلون صنايع قسم نجارة ينفع ادخل المعهد الفني للقوات المسلحة
انا فى الثانوية الصناعيه قسم زخرفه هل يمكننى دخول الكلية الحربيه ارجو الرد سريعا... وجزاكم الله كل خير.
كمال جابر فتحى
انا حاصل على دبلوم صنايع 3 سنين و جبت مجموع 73 % ايه الكله او المعهد اللى ممكن ادخله ( حكومى )
انا محمد جميل
انا حاصل علي دبلوم صنايع وانا قد فاتني معاد التقديم هل لي ان اقدم السنه القادمه الرجاء الرد علي هذا السؤال 65%
ناصر مصطفى خالد
انا حاصل على دبلوم تلمذة صناعي نظام 3 سنين ومجموعى 73% ينفع اخش معهد الفنى للقوات المسلحه
انا من الزقيق ونفسى اعمل اى حاجة دفاعا عن بلدى فى الوقت الى احنا فية ونفسى اقدم فى المعهد العسكرى انا فى سنة 3فنى صناعى قسم ملابس جاهزة بالعاشر من رمضان مبارك كول 3 سنين هل ينفع ان انا اقدم فى المعهد ولا لا ومن مجموع كام
zoza neno
ممكن حد يدخل من صنايع كلية تمريض وبمجموع كام
رد زائرمحمد ممدوح
هل يقبل المعهد دبلومات الترسنة البحرية
مصطفى سمير صادق
انا دبلوم صنايع قسم انشاءات معمارية نظام الثلاث سنوات ينفع اخش المعهد الفنى انا ول
Mohamed Tageldeen‎‏‏ ‏
انا خلصت دبلوم تجاره 3 سنوات وحاصل على 65 وعندى 20 سنه ممكن ادخل معهد فني قوات المسلحه ممكن ولا فى مشكله وشكرا
shaban
انا حاصل علي ثانويه عامه  بنسبه  % ومعهد فني صحي شعبة أشعه دفعه  هل يوجد مجال للالتحاق بإحدي المعاهد اوالكليات العسكريه الان
mero gaber
انا اريد ان اعرف ماهى شروط دهول القوات المسلخة بعد الحصول على الثانوية العامة انا من الاسكندرية اريد ان اعرف اين هيئة الاستعلامات للقوات المسلة وشكرا جزيلا
rody saad
انا معايا دبلوم صنايع بس كنت قسم زخرفه واعلان من 3 سنين وكنت جايبه 75.4% هل ينفع اقدم معهد فنى قوات مسلحه او تمريض عسكرى ياريت الرد
رد زائرsamar
انا حاصله ع ثانوى صناعى قسم زخرفه ومجموعى 90 ف الميه هل ليا الالتحاق ف تمريض عسكرى
كريم جمعة سيد
اناطالب الثانويه الصناعيه قسم تبريدوتكيف نفسي ادخول المعهد الفني العسكري
ممكن الرد بشروط القبول وانا مستاني النتيجه
محمد اسامة سعد احمد
اناطالب الثانويه الصناعيه قسم تبريدوتكيف نفسي ادخول المعهد الفني العسكري
ممكن الرد بشروط القبول والمجموع 80
هاجر محمود
انا حاصله على دبلوم فنى صناعى قسم كهرباء بمجموع %73 ممكن اقدم فى المعهد واقبل والا لا انا خريجه 2012 ولو ينفع فين مكان التقديم لو سمحتوا
هاجر محمود
انا خريجه ديلوم صناعى قسم كهرباء بمجموع 73% خريجه 2012 ينفع اقدم ولو ينفع فين مكان التقديم لو سمحتوا
ريحان 7777
انا حاصلة علي دبلوم تيجارة بمجموع 66%عايزة ادخل معهد فني تمريض اناث عسكري
زياد حسن حماد
انا حاصلت على 65 % دبلوم صناعى قسم كهرباء ماذا افعل للالتحاق بالمعهد الفنى العسكرى نفسى اكون رجل من رجال جيش مصر
كبرلس
لو سمحت انا حاصل على دبلوم صنايع تقدير 65% من 2011 ودخلت كلية خاصه وتركتها فى 2013 روحت اقدم فى الفنية العسكريه الظابط قالى لازم تكون مقيد فى معهد او كليه ل سنة 2014 عشان اخرفرصه بعد الدبلوم عام واحد فقط اعمل ايه انا نفسى اقدم فى المعهد الفنى العسكرى ارجو الرد السريع شكرا

وهل يمكن لو اطوعت ادرس وانا فى الخدمه واقدم فى الفنى العسكرى وشكرا
هادى نادى
انا طالب فنى 3 سنين وجايب 67 فى الميه بس كونت جايب ملحك بس نجحت فيه ممكن اقدم وانا دور تانى بعد منجحت يعنى

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
شروط القبول بالمعهد الفنى للقوات المسلحة
شروط الالتحاق بالمعهد الفني للقوات المسلحة 2014/2015
شروط وطريقة الحصول على 250 منحة مجانية للحاصلين على الثانوية العامة 2013
فتح باب التقديم بالجامعات والكليات للحاصلين على الثانوية الازهرية