نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام منتدى الحوار العام

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

سؤال للادراه؟؟؟؟؟

لم ادخل اليوم..دفاعا عن نفسى ولا سعيا وراء الاشراف..
ولكن لتوضيح موقفى من غيابى عن المنتدى..
1- غيابى كان فى رمضان..وانتم تعلمون ان رمضان له طقوس خاصة..ومعظم الاعضاء لا يدخلون..
2- علاقتى بعبده باشا مدير الموقع متينة ولم يشوبها اى مشكلة فى يوم من الايام..لذا كان استغرابى شديدا عندما تم الغاء اشرافى بدون توجيه تحذير مسبق..والاحرى ان يوجه المدير انذارا
اولا وثانيا وثالثا..وعند عدم الاستجابة يتم الغاء اشرافه او حتى التدرج..بمعنى ان يفقد مرتبه بان يكون مشرف عادى..ثم عضو عادى بالتدريج..
3- لم اكن انتظر ذلك المقابل من مدير المنتدى نظير ما قدمته من مجهود على مدار عام واكثر..وقدمت فيه معظم ابداعاتى التى نشرت على صفحات الجرائد والمجلات حصريا بالمنتدى..رغم علمى بانها قد تتعرض للسرقة...
4- لم انسخ يوما موضوعا واحدا وكل المواضيع كانت من ابداعى حتى اننى كنت اقضى الساعات الطوال لعمل اخص به منتديات نجوم اف ام..وذلك بشهادة مدير الموقع نفسه عبده باشا..

http://100fm6.com/vb/showthread.php?t=20636

ولكننى كنت الاحظ سياسة الكيل بمكيالين منذ البداية...
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

مع ذلك لم اطلب يوما من عبده ذلك المنصب ابدا ولكن مجهودى فى المنتدى هو ما دفعه الى جعلى مشرفا..
وفى النهاية نلت مكافاتى من المدير..
هذا كان مجرد توضيح منى ليس الا..
وما زلت اكن للمنتدى كل احترام ومودة واعتزاز..
لاننى اكتسبت اصدقاء وتعرفت على شخصيات جميلة ورائعة..
دمتم بحفظ الله..

المقال "سؤال للادراه؟؟؟؟؟" نشر بواسطة: بتاريخ:
Al yasergi
برضه العيب الخطير اللي في المصريين ، الشمللة وفرد العضلات على مفيش !!

اللي قلبه على المنتدى وحابب أنه يشوفه كبير وبينافس على المراكز العشرة الأولى ، ليه مدام شايف نفسه قدير بمهمة الاشراف يتقدم ويطلب من المدير ؟ ليه دايما بنتكلم أكتر ما بنعمل؟؟ وبعدين المنتدى لسة ياجماعة في الأول بقاله سنة وشوية بس ، يعني لسة موضوع التنظيم والتطوير دا يجي براحة وشوية شوية عشان منقعش في أي خطأ ..

بالنسبة لقرار عبدو أكيد فترة ال3 أيام دي قليلة لكنه قرار صحيح ، وان شاء الله يزودها ونخليها 10 أيام

هيتم غربلة وتصفية المشرفين العوام ومشرفين الأقسام والمراقبين على عدة أسس ، فترة التواجد + الجهد المبذول في (غربلة مواضيع الأعضاء ، مجهوده الشخصي في كتابة المواضيع وليس في عدد مشاركاته فقط )

مشرف القسم يقوم بالتركيز في قسمه فقط ، لحذف المواضيع المكررة ، تعديل المشاركات والمواضيع الغير قانونية ، التبليغ عن نشاط أو موضوع غير لائق .. لكن أكيد مش ملاك وممكن يسهو عن حاجات

يأتي دور المشرف العام في تكملة دور مشرف القسم ، حيث ان الاتنين بيكملوا بعض وليس ان أحدهما له صلاحيات أكبر من الأخر

وبعدهما يأتي أيضا دور المراقب العام ليكمل الدائرة ويكون المنتدى في أيد أمينة تحافظ عليه

للأسف أنا معاشرتش عصفور المطر ، لكن شايف أنه فعلا ليه مجهود كبير في المنتدى ومواضيعه متميزة ولا يستحق ان الاشراف يتلغي منه ، وسيتم التشاور مع المدير العام في هذا الأمر

ياريت أشوف كل اللي ردوا على الموضوع مشرفين أقسام أو مشرفين عوام قريب ..
روميو
أنا ارى ان عصفور المطر هو الأجدر من اي مشرف في المنتدى بالاشراف

واذا تم غربله المشرفين هنلاحظ ان فيه مشرفين ظلوا بالشهور لا يعتبوا المنتدى نهائيا

اذا تم اعفائهم من الاشراف هنجد ان المشرفين عددهم اقل بكثير

بل سنحتاج لمشرفين جدد يتم اختيارهم حسب المجهود والتواجد

ويتم الاختيار بالتشاور بين طاقم الاداره والمشرفين
princess.moon
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

انا فعلا من يوم ماسجلت هنا في المنتدى ........ ماشوفتش معظم المشرفين دول

اللي بشفهم بس قليل جداااااااا ....... ضوء القمر ........ لكن باقي المشرفين مش بشوفهم خااااااااااااااااااالص

ود/ خير الدين ....... لسه شايفاه قريب لما عمل جروب الادارة والمشرفين ........

لكن عصفور المطر بشوفه باستمرار ,,,,,,,, ليه بقى سحبنا منه الاشراف

ياريت الادارة تسترجع قرارتها كويس وتفكر فيها ........ وشكــــــــرآآآآآآآآآآ
فريده
مشكوررررررررررررررررررررر
no 4 love
انا ف اسامى فعلا اول مره اسمع عنها او انها معانا ف المنتدى
ف كتير اولى بالاشراف عن اللى بيغيبو بالشهور ومنعرفش عنهم حاجه
ياريت يتم التغير ف اسرع وقت
نادية
هو فعلا فى مشرفين مش بيدخلوا خالص دى حقيقة

لكن المدة لازم تكون أكبر من كدة شوية خلوها كل آخر

شهر تشوفوا المشرفين قاموا بأدوارهم ولا لا ده رأيى

وبالنسبة ليك انت ياعصفور انت استاذنا كلنا وفعلا غريبة

ان إنت اللى تتشال من الإشراف لانك دايما بتدخل هما

أكيد هيرجعوك لأنك جدير بالإشراف وقيمتك أعلى من كدة

بكتير
Ahmad shata
انا اعرف ان عصفور ليس بالحاجه الى اشراف
هو اكبر من الاشراف بكتير ولكن لصاحب المنتدى عليه التقدير
وشكرا لعصفور على كلامه وصراحته وتفاعل باقى المشرفين والاعضاء
abdobasha
لم ادخل اليوم..دفاعا عن نفسى ولا سعيا وراء الاشراف..
ولكن لتوضيح موقفى من غيابى عن المنتدى..
1- غيابى كان فى رمضان..وانتم تعلمون ان رمضان له طقوس خاصة..ومعظم الاعضاء لا يدخلون..
2- علاقتى بعبده باشا مدير الموقع متينة ولم يشوبها اى مشكلة فى يوم من الايام..لذا كان استغرابى شديدا عندما تم الغاء اشرافى بدون توجيه تحذير مسبق..والاحرى ان يوجه المدير انذارا
اولا وثانيا وثالثا..وعند عدم الاستجابة يتم الغاء اشرافه او حتى التدرج..بمعنى ان يفقد مرتبه بان يكون مشرف عادى..ثم عضو عادى بالتدريج..
3- لم اكن انتظر ذلك المقابل من مدير المنتدى نظير ما قدمته من مجهود على مدار عام واكثر..وقدمت فيه معظم ابداعاتى التى نشرت على صفحات الجرائد والمجلات حصريا بالمنتدى..رغم علمى بانها قد تتعرض للسرقة...
4- لم انسخ يوما موضوعا واحدا وكل المواضيع كانت من ابداعى حتى اننى كنت اقضى الساعات الطوال لعمل اخص به منتديات نجوم اف ام..وذلك بشهادة مدير الموقع نفسه عبده باشا..

http://100fm6.com/vb/showthread.php?t=20636

ولكننى كنت الاحظ سياسة الكيل بمكيالين منذ البداية...
مع ذلك لم اطلب يوما من عبده ذلك المنصب ابدا ولكن مجهودى فى المنتدى هو ما دفعه الى جعلى مشرفا..
وفى النهاية نلت مكافاتى من المدير..
هذا كان مجرد توضيح منى ليس الا..
وما زلت اكن للمنتدى كل احترام ومودة واعتزاز..
لاننى اكتسبت اصدقاء وتعرفت على شخصيات جميلة ورائعة..
دمتم بحفظ الله..
بص يا عصفور المطر ...
اكون جاحد وناكر للجميل لو قلت غير انك مؤسس ومشارك بقوة في هذا المنتدى
ولكن لكي اختصر المكلام
انا وظيفتي الرئيسية هنا تقنية .. يعني تحسين نتائج البحث واشهار المنتدى والكلام دا واعترف اني لم انجح في وضع المشرفين والاشراف .. مالاخر اللي كان بيطلب كنت بعينه على طول.. لان معنديشس وقت اقارن بين مشاركات كل الاعضاء... واذا كنت عملت غلطة هي اني نزلت عصفور المطر وانا على اتم استعداد لارجاعه مشرفا كما كان وهذا ما سافعله
ولكن ياختصار انا كل وقتي على المنتدى تطويري، من حيث السرعة الاخطاء وتطوير الموقع تقنيا
لذا بفضل ان يكون هناك شخص مسؤول عن المشرفين والاشراف وتعينهم وارشحك انت يا عصفور المطر او mazeeeka

والمنصب دا هيكون مكتوب جمبه مشرف عام لكن وظيفته انه يبلغني بمن يستحق الاشراف والمشرفين ويرتب الاشراف على المنتدى ومن لا يستحق الاشراف
وانا موافق على اللي تتفقوا عليه
hebaahmed
داة حل كويس ان حد يكون مسؤل عن
تعين وفصل المشرفين
gar7y
موضع حلو اوى اوى

ومن هنا اطالب برفع العقوبات عليهم

ومحاكمة المسئولين هنا فى محكمة خاصة بالمنتدى

انتظروا قريبا افتتاح محكمة المنتدى العليا
Al yasergi
أكيد عصفور المطر احق مني بمراحل ، ولن أقدم نفسي عليه ، لكني أقبله في حال أنه اعتذر عن عدم مقدرته لأي سبب في تولي المنصب ..

شكرا
nonosh
مفيش اى واحد في المنتدى ده
احق من عصفور المطر في توليه هذا المنصب
وده لاسباب طبعا
اولا هوا اكبرنا جميعا في السن
ثانيا هو من مؤسسي المنتدى وليس جديدا عليه ويعرف جيدا من يستحق ومن لا يستحق الاشراف
ثالثا عقله يوزن بلد مش منتدى واعتقد ان الكل عارف كدا
رابعا وده الاهم ايا كان مين الى ممكن يمسك هذا المنصب فاستاذنا عصفور المطر اكبر بكثير من اى منصب كان

كمان ياريت المشرفين هما الى يختاروا لان معظمهم قدامى في المنتدى
وعارفين كويس جدا مين الى يستحق هذا المكان

خالص تقديري واحترامى للجميع
kaki
بس احنا مش هنقبل اعتذاره عن المنصب ده لانه فعلا جدير بيه
لانه شخص محترم وقدم كتير للمنتدى وموجود من فترة كبيرة مينفعش ان حد ييجى عليه
ودى اقل حاجة المنتدى بيقدمهاله
وبتمنى انه يرجع بسرعة

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
سؤال .. إذا اجبت عليها فأنت عضو مميز ؟؟, الدعوة عامة للتميز, سوال محير؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سؤال للبنات و للشباب سؤال واحد فقط لكن غريب شوية
سؤال للبنات؟؟.............و سؤال للشباب؟؟.............
من عجائب اللقاءات 22 سؤال أمام سؤال واحد
20 سؤال للبنات و20 سؤال للشباب