نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام منتدى الحوار العام

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

قول للزمان أرجع يازمان ..... هتقدر تفتكر؟؟

ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
ايه الشر دا
يالهوى علي الطفولة دي
هو ليه كله زمان كان شراني كدة
لا بجد انا اساسا بحب الطفولة الشرانية دي جدا علي فكرة
لا طفولة حلوة خالص
هي دي الطولة اللي علي حق
هههههههههههههههههههههههه

المقال "قول للزمان أرجع يازمان ..... هتقدر تفتكر؟؟" نشر بواسطة: بتاريخ:
Mr.TiTOoO
ههههههههههههههههههههههههههههه

اظاهر ان رجعت متأخر ...
!!بــ،،ــنــ،،ــوتـ،ـه!!
وسسسسسسسسسسععععععععععععععععععععع

انا جييييييييييييييييييييييييييييت يا حلوييييييييييييييييييييييييين .............. انا بقى هحكيلكم على طفولتي

بس محدش يضحك عليا ........... انا بقولكم اهون ............ ههههههههههههه ........ اهون

انا بقى يا حبايبي ............ كان علطوووووووووول شعري منكووووووووووووووووش والله العظيم زي البت ريري

ولما كانت ماما بتجيب المشط وتسرحهولي كنت بروح احط ايدي وانعكشه بزهق كده وازعل منها انها بتسرحهولي

هههههههههههههههههههههههههههههههههههه

وكنت بحب اويييييييييييييييي احط صباعي في بقى امص فيه ........... ههههههههههههههههههههههه

مكنتش بعرف انام غير كده ................ ههههههههههههههههههههه

انا فعلا بنت عمتىا كده يابت يامون مون
وبتقول كمان صباع بيطلع لبن وصباع بيطلع سكر
وحولنا معها كذا مره لحد ما بطلتها
بس بتعمل كده فىا السر ههههههههههههه
سبحان الله

محدش يضحك ........... انا بقولكم اهون ,,,,,,,,,,,,,, ههههههههههه ,,,,,,,,,,,, اهون

وكنت غضاضة وانا صغيره ........... اي حد ينرفزني كنت بعضه ............ مرة مسكت بت معايا في الفصل وركبت فوقها

ورحت عضاها بغيظ من رقبتها ............ هههههههههههه

العضة علمت فيها وعملت دايرة زرقة اويييييييييييييييييييييييييييييييي ............ بس هيا تستاهل

اقعدت مكاني في الديسك ........... ها بس..............

قويه ومفتريه من يومك
ههههههههههههههههههههههههههههههه
كويس انىا مش عايشه معاكىا

وكنت بحب العب استغماية وكهربه ........... يااااااااااااااااااااااااااه دول احلى لعبتين في حياتي

وكان بيتنا في الدور الخامس ........... كنت بنزل العب مع العيال ............. وفي يوم كده عطشت

فقلت هطلع اشرب .......... طلعت الدور الخامس مخصوص عشان اشرب وبعدين على ما نزلت تاني كنت عطشت تاني

ايه الذكاء ده يابلوه
هههههههههههههههههههههه

فطلعت تاني ........... شوفوا الذكاء .............. عملت كده 5 مرات لحد مافي مرة طلعت اشرب

راحت ماما زعقتلي وحلفت ما انا نازلة تااااااااااااني في اليوم ده ............. اصلي صعبت عليها ........ ههههههههههههههه

من ساعتها حرمت ............. بقيت لما احس اني عطشانة كنت بخبط ع الجيران اللي في الدور الارضي واشرب من

عندهم ............ وكان عندي عرايس كتير اويييييييييييييييي

في مرة كان عندي عروسة حلوة اوي جايالي هدية من الجزائر كانت لابسة فستان فرح وشايله بيبي ........... فا انا قلت ايه زي ما انا اكلت

لازم اأكلها ............ فاكلتها مرة بطاطس بوريه ومرة رز رمرة جبنة .......... وقلت ده هيا بتاكل زينا وماكنتش ماما تعرف

لحد ما في مرة لقيت العروسة طالع من بقها دووووووووووووووووود صغنن كتير اويييييييييييييييييي

فا انا خفت .............. ومكنتش عارفة الدود ده منين ........... وكنت بعيط لماما وبقولها العروسة بقها فيه عفريت

فراح بابا كسر العروسة ............ فخير اللهم اجعله خيررررررررررر .......... لقوا بطنها مليانه اكل بايظ ومدود

هههههههههههههههههههههههههههههههه ............. والعروسة باظت ورميناها بقى وخلاص

ههههههههههههههههههههههه
وربىا انتىا بت فقريه
رز وبطاطس
ومش عايزه يكون فىا دود

وفي مرة كمان ............ كانت عندي عروسة جميلة اوي اسمها سوسن .......... كان شعؤها اصفر وطويل وكانت لابسة

نضارة ............ وكان في في بقها اللهاية دي بتاع العيال وكانت كمان بتعيط وبيضحك ........... وفي مرة انا واميرة اختي

بنتخانق عليها وهي كانت عايزة تلعب بيها وانا مش راضيه ......... فقمت حدفتها جامد وبغييييييييييييييييظ اوي لاميرة

فراحت العروسة خبطت في رجل الكرسي ............ وعنيها اتفختت .............. هههههههههههههههههههههه

مؤذية انا صحححححححححححححح ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

بقيت عمالة اعيييييييييييييييييييييط عليها ................ وفي نفشس الوقت فرحت ان اختي مش هتعرف تلعب بيها

شفتوا الشرررررررررر .............. وكانت ماما بتحب تغنيلي اغنية جميلة اوي بتاعة صباح ...............

( أكلك منين يا بطة ....... أكلك منين ,,,,,,,,,, وفراولتين في شفايفك حلوين حلوين .............

الخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ) مش فاكرة باقي الاغنية ............. بس كفاية عليكم كده .......... لو افتكرت حاجة تاني هبقى اقولهالكم بقى ............ اللي هيضحك عليا هرجع موهبتي القديمة وهعضه ..........

تفتكرىا كل التشرد ده ومش نضحك
وربىا انا فطسانه علىا نفسىا
من الضحك لحد لما ماما سمعت صوتىا
وكنتىا هتودينىا فىا داهيه يافقريه
ههههههههههههههههههههههههههه

يلا يابلوه مستنياكىا تقولىا الحكايه
ومتنسيش الاخوكىا او اختك اللىا
انتىا هتختريه علشان يحكيلنا هو
كمان التشرد بتاعه هههههههههههه
هههههههههههههههههههههه
decientgirl
ايه التشرد ده ياريرى
والشر يامون مون ده
هههههههههههههههههههههههههه
يالهوى ده انتوا كنتوا اشقيا اوووووووووووى
الله كان فى عون ماماتكم ليها الجنه والله هههههههههههههههههههه
absallam
بجد ياسلام ع افكارك يارورو
مووووضوع جاااااااااااامد جدااااااا
وتحفة وكله تشرد ايه ده
ده انتوا ماكنتوش اتفال ده انتوا عفاريت ههههههههههه
وزعلانة ياريرى من اللى كان بيحصلك من العيال فى المدرسة بصراحة بعد طفولتك
ددى تستاهلى هههههههههههههههههههههههههههههه
وايه ده يامون مون ايه الافتراء ده يارب كل اللى عملتيه فو طفولتك
زياد يطلعوا عليكى هههههههههههههههه
همسات مسموعه
هههههههههههههههههههههه

جامد اوى جو التشرد ده

جميل اوى يا مون مون
princess.moon
وجااااااااااااااااااااء ميعادنا مع الحدوته ياحلوين .............. هي طويلة شوية بس جميلة وكنت بحبها اويييييييييييييييييي

اسمها ( الارنبة فيروز ) ............... ثواني هجيبهالكم اهون ......... ههههههههههه .......... اهون
ATEER QUEEN
طيب يلا عايزين نسمع
بس على صوتك شويه هههههههههههههه
اولها اسم الحدوته فى فيروز اكيد حلوة
princess.moon
كانت مامتي في بداية كلامها ........ لازم تقولي كل يوم :- النهارده هحكيلك الحدوتة كذا ........ ففي يوم من الايام ........ قالتلي النهارده يا امونة يا حبيبتي هحكيلك حكاية الارنبة فيروز ...........

كان يا ماكان يا سعد يا اكرام وما يحلى الكلام الا بذكر النبي عليه الصلاة والسلام ............ انتم عارفين طبعا أن الوحوش الضارية , ومختلف الحيوانات , زاحفة أو طائرة أو دابة على الارض تحب العيش في الغابات , خاصة الغابات ذات الاشجار الضخمة العالية , التي تبدو الأرض من تحتها مظلمة كالليل الدامس , وقليلا ما تتخلل أشعة الشمس غصونها وأوراقها ........... فيزيدها ذلك رقة وجمالا وتتجه اليه اطماع القناصين وأصحاب المغامرات......... ففي واحدة من تلك الغابات كان أحد الأسود يخيف كل حيواناتها لشدة سطوته وقوة بأسه , وزئيره الذي يدوي في أرجاء الغابة كالرعد القاصف , خصوصا اذا كان جائعا ...... وحان موعد طعامه , عندئذ يخرج من عرينه زائرا هنا وهناك بحثا عن حيوان يصطاده , يضربه بأظفار يده القوية , فيبطش به , ثم يمزق لحمه بأنيابه الحادة , ثم يجر ما بقى الى عرينه وقد تلوث فمه بالدماء .........

من أجل ذلك كله , وخوفا من بطشة هذا الاسد , كان أكثر الحيوانات لا يخرجون من مكانهم وجحورهم عندما يسمعون زئيره والويل كل الويل لمن اتعسه حظه , فصادفه اللأسد خارجا , سارحا أو باحثا عن طعام له ولصغاره عندئذ تكون النهاية الفاجعة ........

وفي ذات يوم عقد الحيوانات مؤتمرا فيما بينهم , يتدارسون الموقف , لأنهم لم يعودوا يأمنون على أنفسهم , ولا قدرة لهم على مواجهة الأسد ملك الغابة ..... فماذا يفعلون؟؟؟؟؟؟؟؟

قال الثعلب :- عندي رأي واقتراح ....!!
قالوا:- وماهو؟ هات ماعندك يا أبا الحيل...!!

قال:- نؤمـِّن طعام الملك كل يوم فنأمن على أنفسنا وذرياتنا ....!!

قالوا :- كيف ........ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
قال الثعلب:- نقترع فيما بيننا , فمن وقعت عليه القرعة أرسلناه مع رسول إلى الملك في عرينه , فلا يخرج الينا هائجآ ثائرآ ........ يلتقط من يشاء ...!!

قالوا :- نعم الرأى رأيك...... ولكن هل يرضى الملك برأينا هذا , فيـكُف عنا شره!!؟؟

قال الثعلب :- نرسل وفدآ الى الملك يفاوضه ويقترح عليه ما رأينا ......
قالوا :- حسنآ ....... وتكون أنت على رأس الوفد ايها الثعلب المكار.... فلعل الملك يرفض اقتراحنا ,,,,,, فتعرض عليه رأيا آخر ...... وقد فوضناك بذلك ......

وماأسرع ماقـَبـِل ملك الوحوش والغابة باقتراح الحيوانات .... ففي ذلك راحة له من الركض والوثوب ومصارعة الحيوانات ,,,,,,, وإعلان بالولاء له من كل سكان الغابة.......

أخذت الحيوانات تنسق كل يوم , فمن وقعت عليه القرعة , أخذه رسول منهم إلى عرين الاسد ,, وقدمه له....

ومن ثم أصبح جميع الحيوانات في مأمن , يخرجون عندما يشاءون ....... يسرحون في أنحاء الغابة ..... ويأكلون ويشربون , ويحملون الى اصغارهم في اوكارهم وجحورهم ما يكفيهم.

وساد الامن والامان كل الغابة ,,,,,,,,, من اقصاها الى اقصاها ,,,,,, ولم يُسمع في ارجائها صوت زئير الاسد ابدآآآآآآآآآآآآآ ..............

وفي ذات يوم وقعت القرعة على الارنبة فيروز ........... فقالت :-

لست خائفة ولا منزعجة ,,,,,, وأعرف انني سوف اكون لقمة واحدة في فم الملك ........ ولكن ما رايكم ان خلصتكم من شره الى الابد ........!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟

قالوا:- ذلك ما نريد ونشتهي , ولكن كيف يافيروز ...... وانت اضعف واقل شأنآ ......؟؟؟؟

قالت :- لا عليكم , فهذا تدبيري انا ........ فالعقل الراجح يغلب اشد القوى ........ فقط اريد منكم ان تطلبوا من الرسول الذي يصحبني الى الملك ان يبطئ بي ولا يستعجل.....!!!

قالوا :- هذا امر هين ... ولك ما تشائين ......

ثم إن فيروز خرجت مع الرسول الى عرين الاسد ...... الذي كان يقع في طرف الغابة عند سفح الجبل ....... وكان عبارة عن كهف محفور في الصخر ........

فكانت في مشيتها تتباطأ ........ وتسير على مهل ...... وقد مضى على خروجها ساعات ...., وفات ميعاد طعام الاسد ....... فبدأ يتململ من جلسته ...... فهب منتصبا على قوائمه ...... وراح يغدو ويجيئ داخل الغار ...... ويفتح شدقه متثائبآ ........ ثم يهدر ويزمجر .......

وقبل ان تصل فيروز الى باب الغار طلبت من الرسول ان يتركها ويعود ادراجه كما أتفقت مع الحيوانات ....... ثم إنها أقبلت على فم الغار ,,,,,,, وكان الاسد في اقصى حالات غضبه وثورته بسبب الجوع .... فوقفت فيروز على بعد خطوات منه ...... ثم ألقت بالتحية معتذرة عن التأخير وقالت:- عذرا يا ملك الغابة وعفوآ يا سيد الوحوش ورمزها ....., لقد تأخرت عليك بعض الوقت ,,,,, ولم يكن ذلك عن قصد منى _ معاذ الله _

ولكنني رسول الحيوانات اليك وقد أتيتك بأرنب شهىِّ , هو طعامك اليوم , ولكنني فوجئت بأسد يهاجمني ويقطع علىَّ الطريق , فرجوته ان يتركني امضي لانني أحمل طعام الملك ...

فقال في سخرية واستهزاء :-
ومن يكون ذلك الملك .....!!!!!!!؟ انا الملك وحدي لا غيري وانا اولى منه بهذا الارنب ........

فقالت فيروز :- ثم سبـَّك وشتمك ونال منك ...... وهجم على الارنب ........ فحمله بين انيابه ومضى .........

هاج الاسد وماج ,,,,,,, وعلا زئيره ....... واشتد غضبه ...... ثم قال لفيروز :-

وأين كان ذلك .....؟؟

في مكان قريب عند احدى التلال ..... قال الاسد:-

دليني عليه ........ ولسوف يكون لي معه حساب عسير ....... هيـَّا ........

وخرج الاسد من عرينه ,,,,,,, وتقدمته فيروز لتدله على المكان المزعوم ........
ثم أنها مازالت تمضي حتى جاءت تله مرتفعة ,,,,,,, وراءها بئر ماءٍ من بقايا الأمطار ......

فوقفت , ووقف الاسد الى جانبها ....... وكان الماء صافيا لا يعكــره شئ ,,,,,,, فبدت صورة الاسد وإلى جانبيه فيروز على صفحة البئر ........ وكأنها المرآه ........

قالت فيروز :- هاهو يا سيد الغابة وملك الوحوش,,,,, وهاهو الارنب طعامك الى جانبه .......

وفي لحظة طائشة قذف الاسد بنفسه لينقض على خصمه وغريمه ......... فوقع في البئر ,,,,,, ومات غريقآ............

وعادت فيروز الى الحيوانات تزف اليها بشرى الخلاص من الاسد .........

ففرحوا لذلك فرحآ عظيما ,,,,,, وعلت أصواتهم في انحاء الغابة ....... وبين صائح وعاد ونابح ........ وغير ذلك من الاصوات ,,,,,,, وكأنهم فرقة موسيقية تعزف الحان غير متناسقة الاصوات ,,,,,,, ولا ضابط لها .......... وكافأوا فيروز على مافعلت بهم من الخير , وتعاهدوا ان لا يمسوها او يمسوا عشيرتها بسوء ...........!!!!!!!!!!

وهكذا يا احبائي استطاعت قوة القلب وحسن التدبير في التخلص من خطر كبيـــــــر........

وتوتة توتة فرغت الحدوتة ........... حلوة ولا ملتوتة ...................
ATEER QUEEN
هههههههههههههههههههههههههههههه
لا ارنبة زكية
حدوته جميلة يا قمر
!!بــ،،ــنــ،،ــوتـ،ـه!!

نايس حدوته يامون مون
بس لازم اقولك يعنىا اختارىا يابت
مين بعدك يحكىا الحدوته ياوهووووووووووووووووووىا
عليكىا

المهم انك نورتينىا فىا التوبيك المتواضع ده
وشرفنىا حضورك وطفولتك ياقمرايه انتىا

يلا اختارىا بقه يابولتىىىىىىىىىىىىىىىىىىىا
حب بلا جراح
يختشي ع الكمال
ايه يا بت الحتوتة التحفة دي
وربنا كميلة كالص
princess.moon
طب كويس ان الحدوتة بتاعتي عجبتكم ................ البت روان بقى عمالة تزن عليا عايزاني اختار بعدي حد يحكيلنا طفولته وكمان اكتر حدوته كان بيحبها وهو صغنن .............. انا هختاااااااااااااااااااااااااارررررررررر

امممممممممممممممممممممممم

اخويا وابن عمي ................
lionhmada
reallove87
يخرب عقلكم...

إنتوا هنا وأنا أقول الأعضاء بيروحوا فييييييين؟؟؟

والله ما أنا سايبكم... هههههههههههههههه

لأ حدوته حلوه اوي يا مون مون أحلى من طفولة ريري على الأقل... ههههههههههههه

لأ بجد ما شاء الله عليكم...

وإسمحوا لي أنحني إحتراما للفكره والموضوع...
مانجة
حدوتة عسل زيك يامون مون
وادينا مستنين حماده
ربنا يجيبه بالسلامة
lionhmada

ليه التدبيسة دي يا بنت عمي
هو انا فاكر اكلت ايه امبارح علشان افتكر الطفولة
يلا اذا جمعت اي حاجة اهو نكتبها على السريع

طفولتي عادية يعني كده وفاشلة مش مميزة يعني

طبعا الواحد كان بيحب يلعب كورة قوي
وكمان الاستغماية وكهربا والحجات الطفولية الجميلة
وطبعا بعد كده كان فيه الاتاري كانت العابة جميلة وبسيطة ومسلية

كنت بحب التليفزيون قوي انا وصغير وكنت بحب اتفرج علية ساعات طويلة وبالذات زمان كان فيه اليوم المفتوح يوم الخميس ارجع من المدرسة اتنح باقي اليوم في التليفزيون وطبعا كنت بحب الكارتون قوي وبالذات توم اند جيري واكيد مازنجر وكعبول وكابتن ماجد
وكنت بحب الاغاني قوي

اه كان عندنا كده قدام بيتنا مصنع حلويات صغير كنت مقيم بقى فيه علطول واشتغل اكل طول اليوم الحلويات دي حمصية وفولية وملبن وكنت بحب اتفرج قوي على عمل الحصان والعروسة بتاعت المولد
ههههههههههه يمكن علشان كده تخصصت في علوم الاغذية وبقيت مهندس انتاج اغذية وزعلت قوي اني مشتغلتش في مصنع اغذية واشتغلت كأخصائي تغذية
انا زوت واتفرجت على مصانع كنير زي بسكو مصر وشيبسي وبم بم ومصانع السكر وفارم فريتس وكده في إطار الدراسة العملية في الكلية بس مش باستمتاع الفرجة في مصنع الحلويات الصغير اللي كان قدام بيتنا القديم

اه من اول ما اتعلمت اقرأ كنت دودة قراية اي حاجة قدامي اقراها ولحد دلوقتي اكتر حاجة بستمتع بيها اني اقرأ فاكر الواحد لما كان بيقرأ الكتب البسيطة اللي فيها حكايات وقصص الركن الاخضر وميكي وبعدين لما كبر شوية بسيطة كان فلاش ورجل المستحيل وملف المستقبل بس احلى حاجة لما كنت بقرأ الجرايد اقعد اقرأ انا وصغير والمشكلة كتير مكنتش بفهم ايه الكلام ده بس كنت بستمتع

محدش يقولي احكيلنا قصة بتاعت زمان كنت بتحبها
لاني مش فاكر قصص دلوقتي وبعدين مكانش حد بيحكيلي وانا اللي كنت بقرأ لنفسي كل القصص
بعدين عمري ما بحب اقرأ او اتفرج على حاجة وحبيتها اقعد اسمع فيها او اعيد فيها كتير علشان بمل بسرعة من كده

الخاجة فعلا اللي حبيتها في طفولتي لما كان سني 9 سنين قضيت سنة في السعودية كانت سنة جميلة بس بجد احلى حاجة فاكرها فترة الحج فاكرها بالتفصيل وصورة الكعبة واليوم اللي فر عرفات مطبوع في ذهني

وكفاية كده لاني فعلا مش فاكر كتير

شكرا لبنوتة على الموضوع الظريف ده
وتمنياتي لكم جميعا بالتوفيق
lionhmada
اه علشان دخولي النت قليل قوي لما بدخل بيبقى ورايا حجات كتير بعملها وبدل ما تستنوني اختار اللي بعدي

ممكن مثلا نختار صاحبة التوبيك خليها تدبس زينا وتحكي

خلاص اخترت

بنوتة

احكي بقى
jaida
الله
حاجه جميله جدا
و ربنا يكرمك بحجه كمان اكيتر من مره

علشان الدعوه دي
هاتلي بقي حمصيه و لو في لديده
اشكرك عليها جدا
لا بجد حكايه حلوه
بس فرحنا معاك بالحلويات دي
ههههههههه
احسن حاجه انك بتمل من القراءه
lionhmada
الله
حاجه جميله جدا
و ربنا يكرمك بحجه كمان اكتر من مره

علشان الدعوه دي
هاتلي بقي حمصيه و لو في لديده
اشكرك عليها جدا
لا بجد حكايه حلوه
بس فرحنا معاك بالحلويات دي
ههههههههه
احسن حاجه انك بتمل من القراءه
شكرا يا ميرفت
حاضر حمصية وكل حاجة عايزها متغلاش عليكي

هههههههه انا مش بمل من القراءة ابدا انا بمل من اني اكرر الحاجة يعني قصة قرأتها محبش اقراها تاني او فيلم او مسلسل اتفرجت عليهم صعب جدا اتفرج عليهم تاني لاني ساعتها بحس بملل

ربنا يكرمك ويعزك يا ميرفت
تقبلي تحياتي
مانجة
ايه الطفولة العسل دى ياحماده
ربنا يوفقك ياجميل
ويكرمك بزيارة الكعبة مرة تانية
بس ابقى خدنى معاك او ادعيلى
اوعى تنسى
وفى انتظاااااااااار
بنوتة
princess.moon
الله الله الله ............. ايه العثل ده يا ابن عمي

شكلك دودة في الحلويات ............ بس ما تقلش عشان الدايت ......... هههههههههههههههه

ربنا يوفقك يارب وتزور الكعبة تاني ......... وتدعيلي هناك ,,,,,,,,, اوعى تنسى وتدعي عليا

وحلوة اوي انك دبست بنوته ............. يالااااااااااااا بقى يا بلوتي

ورينا يا روان التشــــــــــرد
lionhmada
ايه الطفولة العسل دى ياحماده
ربنا يوفقك ياجميل
ويكرمك بزيارة الكعبة مرة تانية
بس ابقى خدنى معاك او ادعيلى
اوعى تنسى
وفى انتظاااااااااار
بنوتة
شكرا يا مانجاية
امين يا رب كلنا صحبة لزيارة بيت الله الحرام
lionhmada
الله الله الله ............. ايه العثل ده يا ابن عمي

شكلك دودة في الحلويات ............ بس ما تقلش عشان الدايت ......... هههههههههههههههه

ربنا يوفقك يارب وتزور الكعبة تاني ......... وتدعيلي هناك ,,,,,,,,, اوعى تنسى وتدعي عليا

وحلوة اوي انك دبست بنوته ............. يالااااااااااااا بقى يا بلوتي

ورينا يا روان التشــــــــــرد
ههههههههههههههههههههه
بنت عمي اللي دبستني في الموضوع
اتريقي عليا براحتك يا مون

وإن شاء الله جميعا صحبة لزيارة بيت الله الحرام ومسجد حبيبنا محمد صلى الله عليه وسلم
!!بــ،،ــنــ،،ــوتـ،ـه!!
ياوهووووووووووىا ياوهووووووووووووىا هو اللىا بعمله فىا
الناس هيطلع عليه كده ياحماده هو انا ازيتك فىا حاجه لا سمح الله
ماشىا ياحماده ليك يوم برده اصبر عليه
طب ايه رأيك نعمل اتفاق تتار عضو تانىا واديلك حمصيه بس فىا
الخباثه ومتقولش لحد اصلىا كده هيكون فىا تشرد علنىا وربىا
هههههههههههههههههههههه فكر تانىا يارب يراجع نفسه هههههههههه

المهم ان طفولتك كانت هاديه جدا وربنا يوفقك وينولك كل ماتتمناه يارب
ويجعل السعاده دائمه علىا وجهك البشوش الكريم والابتسامه علىا شفتيك
وان شاء الله تكرر زيارتك لبيت الله مره واتنين وتلاته امين يارب العالمين
وميرسىا كتير جدا لمرورك وبجد يامون مون احسنتىا الاختيار...........

وياريت تستنونىا ثويه يعنىا عقبال لما افتكر كل التشرد
بس عارفين لو ضحكتم عليه ولا عملته حاجه بالسطووووووووور علىا طووووووووووووووول
!!بــ،،ــنــ،،ــوتـ،ـه!!
طيب انا هبدأ التشرد بقه وخلاص امرىا لله
انا زمان وانا صغنونه كنت بصحىا تيته علىا طول اول لما المح بس بتاع البطيخ فىا الشارع........ ياتقوم يامفيش نوم ........تنزل وتجيبلىا ارببعه خمسه طبعا لوحدىا علشان يكفونىا وبلاش قر هههههههههههههههههههههه وبعدين لما بتجبهم وربىا اللىا بيحصل كالأتىا بيقطعوهالىا فىا صنيه كبيره حلوه كده واقعد علىا التربيزه وامسك بأيدىا الصنيه والايد التانيه باكل بيها طبعا علشان متستغربوش اوىا
الايد التانيه دىا علشان محدش ياخد الصنيه منىا وطبعا محدش يستجرأ ياخد حته من الصنيه
كنت حميت السكينه وقلت حلاااااااااااااااااااااااااااااااال الله اكبر ههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

وبعدين اصبرووووووووووووووا عليه هفتكر واجىا اكمل.......
!!بــ،،ــنــ،،ــوتـ،ـه!!
انا كـــــــــــيــــــت تــــــــانىا...............

وانا صغنونه برده كنت بنزل العب فىا الشارع مع الولاد .............. وكنت بلعب كوره جدا وكنت بدخل
اجوان اوعه وشك ههههههههههههههههههههههههه ...... كانوا العيال يتخنقوا علىا روان
وكلهم يوقولو روان معايا والفريق التانىا يقول تؤتؤ روان معانا احنا وفىا الاخر يعملوا قرعه
فاكرنها طبعا وممكن فىا الاخر وربىا يتخانقوووووووووووووووا ويضربوا بعض
ومبيبقاش فىا ماتش اصلا وانا طبعا كالعاده اقعد اضحك عليهم هههههههههههههههههه البت بريئه
يعنىا معملتش حاجه كانت ماما ديما تقولىا وربىا انا مخلفه واد مش بنت هههههههههههههههههههه
كنت بحب الكلمه دىا منها كتيييييييييييييييييييييير لانىا انا بحب اكون راجل فىا تعاملاتىا
ووقوفىا جمب اصدقاءىا واخواتىا ...............

طب احكلكم موقف بالنسبه للرجوله .....
مره ولد كان بيلعب معانا طيب اوىا ياعينىا وكان غلبان كده تقوليله تعالىا هنا يجىا
وتقوليله روح هناك يروح كانت العيال مبهدلينووووو اوىا ياعينىا
انضرب من واد صحبنا برده وانا بقه الدم جرىا فىا عروقىا كده وقلت لازم اخدله حقه اعمل ايه
اعمل ايه جبت النبله طبعا عرفينها هههههههههههههههههههههه وطلعت فوق سطوح الواد اللىا ضرب
الواد الطيوب وقعد اضرب فيه وادخل واجرىا لحد لما قفاه احمر وورم هههههههههههههههههههههههههههه
ونزلنا بعد كده قفاه احمممممممممممممممممممممممممممممممممممممر هههههههههههههههههههههههههههههههه
وقعدنا نقول عليهه ياابووووووووووو افه احمر هههههههههههههه وبعدين جبت بودره وبريت فيها قلم رصاص
وكسرته اوووووووووووووووووووووىا فىا البودره وحطيت عليها شطه وقعد ارمىا علىا الواد
ده كتييييييييييييييييييييييييييييييير وبالذات قفااااااااااااااااااااااااه طبعا هههههههههههههههههههههههههههههههه
لحد لما الواد قال حقىا بالقفايه مش برقبتىا ههههههههههههههههههههههههههه

كفايه عليكم كده النهارده وبكره نكمل............
scorpion
هههههههههههههههههههههههههههههههه
ايه الطفولة دي
هههههههههههههههههههههههههههههههههه
دا تشرد مش طفولة
وبعدين تصدقي اللي صعب الواد اللي اضرب بالنبلة مش التاني
ههههههههههههههههههههههههههههه
لا بجد تدبيسة حلوة منك يا محمد
كملي كملي
بس انا عاوزك تكملي دلوقتي بقي
أميرة الورد
بتلعبي كورة هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

ازيك يا كابتن ههههههههههههههههههههههههههههههه

كملي كملي

شكل ليلتك عسل وفل هههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
jaida
ايه الطفوله العسل دي يا روان
لا و النبي كملي كمان شوايه
عجبتني اوي اوي
اوعي تبطلي بجد
و الله زي العسل
مانجة
هههههههههههههههههههههههههههههه
ونبى عسل ياروان
شايفين الطفولة بتبقى ازاى
ال ايه واحمد بيقول تشرد
فين بس التشرد ده
ايه يعنى لما كانت بتبلتج فى البيت على صنية البطيخ مش حقها والا لما تلعب كورة فى الشارع وتمسك نبلة
كملى ياحبيبتى كملى دول غيرانين منك مش اكتر
بس ميه ميه الطفولة تى والله

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
كلمات اغنية فايزه أحمد غريب يازمان
يازمان الحب عفوا ..
كلمات اغنية حبيت يازمان وائل جسار
اكبر موسوعه صور لفنانين ومطربين الفن الجميل (( قول للزمان ارجع يا زمان ))
مرجع للادعية