نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام منتدى الحوار العام

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

الى عبده باشا (هل من جواب)

انت كلامك صح اوى يااحمد
فى اعضاء كتير اوى يستاهلوا الاشراف ويستاهلوا التكريم اكتر من ناس كتير عندهم الاشراف
انا وناس اعرفهم هنا فى المنتدى كانوا شايليين المنتدى على كتفهم لحد مايبقى احسن منتدى
لكن لاقينا ان فى استهتار بالمنتدى وبالاعضاء الممتازين اللى بيكتبوا مواضيع جامدة جدا

شكرا يااحمد على موضوعك وكنا فعلا محتاجين موضوع زى ده

لك جزيل الشكر
ميرسى على تفاعلك معان يا بوسى
وانتى من الناس القديمه فى المنتدى
واكيد كنتى عارفه المنتدى ده كان بيتنا
وكنا منظومه واحده

المقال "الى عبده باشا (هل من جواب)" نشر بواسطة: بتاريخ:
Al yasergi
اولا اكيد بتكلم عن نفسي ، لأني متأكد اني بعمل اللي عليا وزيادة بكتير ، ومعرفش اللي قبلي عملوا ايه ولكن اكيد المشرف اللي ادى واجبه اكيد له كل احترام وتقدير ، واللي لم يؤدي واجبه برضه ليه كل احترام وتقدير ولكن مش هيتحط في مرتبة مع اللي كان بيأدي واجبه .. المشرفين لا يملكون 100 عين و 100 يد عشان يقدروا يتابعوا كل كبيرة وصغيرة في منتدى كبير ، مواضيعه ومشاركات الاعضاء به تجاوزت 300000 ، وبالذات المشرفين العوام لأنهم ليسوا مختصين بقسم واحد ولكن جميع الاقسام ومستحيل نتابع كل شئ في كل دقيقة..

صحيح مسجل من اربع شهور فقط ، ولكني افخر اني قدمت للمنتدى الكثير ،مش لازم مواضيع ومشاركات ولكن في حاجات كتير حضرتك مش هتاخد بالك منها لأنها مش هتتقال او احكي عنها ، ودا مش كلامي ولكن باقرار من عبدو اللي مش بتربطني بيه اي صداقة قديمة او صلة قرابة ، ولا اظن ان في عضو اخر استطاع ان يحصل على 9 أوسمة في هذا الوقت البسيط بدون ان يقدم الكثير والكثير من وقته ومجهوده ، وليس فقط بكتابة مواضيع او الرد عليها..

بصراحة بعتبر كلامك اتهام موجه للمشرفين الجدد بانهم لا يؤدون واجباتهم التي اقرو بها ووافقوا على ان يؤدوها بكل تفاني وامانة ، وللاسف اتهام موجه من عضو لايرى مايدور خلف الكواليس او مقدار الجهد المبذول لمتابعة المنتدى ، ليكون جديرا بأعضائه الكرام

ياريت حضرتك توافق تنضم لاسرة الادارة وتكون مشرف لمدة شهر مثلا عشان نشوف الشغل اللي المفروض نعمله واللي يرضي سيادتك بعد كده

المشرفين نقدر نعتبرهم موظفين تم توظيفهم برضى شخصي منهم ووعد بان يقوموا بعملهم على اكمل وجه ، ولكن كأي موظف عندما يقصر في عمل ما وعد واقر به يحق للادارة ان تسحب منه وظيفته ، مش قلة اصل او تغاضي عن ماقدموه سابقا ، ولكن في سبيل ان يبقى المنتدى جديرا باحترام جميع الاعضاء ..

حاجة تانية ان الواحد مش لازم يكون مشغول 24 ساعة في اليوم ، وعبدو لما بيدخل اكيد مش كتير لكن بيعمل اللي يقدر عليه في الوقت دا ، ومنها انه يشوف شغله و مصدر دخل له

وزي ما بيقولو يا احمد الساكت عن الحق شيطان اخرس ، ومينفعش اشوف حاجة وحشة لاتليق اسكت واقول انا مالي ، المنتدى مليان مشرفين ..
اجتماعى اخر حاجه
موضوع ممتاز يا احمد ومن الرائع انى عبده رد وانا ان شاء الله هسعى انى ارجع لنشطاتى تانى
Ahmad shata
اولا اكيد بتكلم عن نفسي ، لأني متأكد اني بعمل اللي عليا وزيادة بكتير ، ومعرفش اللي قبلي عملوا ايه ولكن اكيد المشرف اللي ادى واجبه اكيد له كل احترام وتقدير ، واللي لم يؤدي واجبه برضه ليه كل احترام وتقدير ولكن مش هيتحط في مرتبة مع اللي كان بيأدي واجبه .. المشرفين لا يملكون 100 عين و 100 يد عشان يقدروا يتابعوا كل كبيرة وصغيرة في منتدى كبير ، مواضيعه ومشاركات الاعضاء به تجاوزت 300000 ، وبالذات المشرفين العوام لأنهم ليسوا مختصين بقسم واحد ولكن جميع الاقسام ومستحيل نتابع كل شئ في كل دقيقة..
طب ليه تكلمت عن نفسك
فى حد هنا القى اللوم عليك وعلى شغلك فى المنتدى؟ طبعا محصلش
وانا مش بوجه ليك الكلام عشان تشتغل فى المنتدى لوحدك انت واحد من المشرفين وليس المشرفين كلهم انت وكل مشرف مسؤل عن قسمه ده بالنسبه لمشرفين الاقسام ويجب عليكم مساعدتهم بردو لانكم جزء من المنظومه
يعنى لما تحب تتكلم عن نفسك تستنى لما حد يوجه ليك كلام وتبقا تخش بقا تبدع وتتكلم عن نفسك زى ما انت عاوز

صحيح مسجل من اربع شهور فقط ، ولكني افخر اني قدمت للمنتدى الكثير ،مش لازم مواضيع ومشاركات ولكن في حاجات كتير حضرتك مش هتاخد بالك منها لأنها مش هتتقال او احكي عنها ، ودا مش كلامي ولكن باقرار من عبدو اللي مش بتربطني بيه اي صداقة قديمة او صلة قرابة ، ولا اظن ان في عضو اخر استطاع ان يحصل على 9 أوسمة في هذا الوقت البسيط بدون ان يقدم الكثير والكثير من وقته ومجهوده ، وليس فقط بكتابة مواضيع او الرد عليها..
اكيد دى حاجه تحسابلك
بس انا اعرف ناس فى المنتدى تستحق الاشراف وليها مجهودها من قبل ان تسجل فى المنتدى يا مزيكا
بس برضو انت الوحيد الى بتخش تتكلم عن نفسك وتنسى زملائك الاخرون
بصراحة بعتبر كلامك اتهام موجه للمشرفين الجدد بانهم لا يؤدون واجباتهم التي اقرو بها ووافقوا على ان يؤدوها بكل تفاني وامانة ، وللاسف اتهام موجه من عضو لايرى مايدور خلف الكواليس او مقدار الجهد المبذول لمتابعة المنتدى ، ليكون جديرا بأعضائه الكرام
انا مش بتهم مشرفين
كان فى حد سألك انت ليه بقيت مشرف فى فتره قصيره مع ان كان هناك الاجدر؟؟
واكيد كل واحد منكم ليه مجهوده وواجبه وبيأديه
وكل واحد بياخد حقه
وانا كلامى كله على المشرفين القدامى
وانت بقا بتفهم على قد عقلك
ياريت حضرتك توافق تنضم لاسرة الادارة وتكون مشرف لمدة شهر مثلا عشان نشوف الشغل اللي المفروض نعمله واللي يرضي سيادتك بعد كده
ههههههههههههههه
انا مش يلزمنى
وبعدين انا مش بتكلم انتم بتشتغلو ازاى
لان انا اعرف ان فى اوحد وانا اقرب الناس ليه
كان بيشيل المنتدى لوحده وعبده عارف كده كويس وكان بيشتغل فى المنتدى بكل كفاءه وكان على يدى والله

المشرفين نقدر نعتبرهم موظفين تم توظيفهم برضى شخصي منهم ووعد بان يقوموا بعملهم على اكمل وجه ، ولكن كأي موظف عندما يقصر في عمل ما وعد واقر به يحق للادارة ان تسحب منه وظيفته ، مش قلة اصل او تغاضي عن ماقدموه سابقا ، ولكن في سبيل ان يبقى المنتدى جديرا باحترام جميع الاعضاء ..
بس بردو فى حاجه اسمها تقدير على ما قدموه حتى مش يبقا مثلهم كمثل الى يسجل النهارده
انتى ترضى انك تجرد من الاشراف دون ان يقوم بتقديرك على ما قدمته للمنتدى؟؟

حاجة تانية ان الواحد مش لازم يكون مشغول 24 ساعة في اليوم ، وعبدو لما بيدخل اكيد مش كتير لكن بيعمل اللي يقدر عليه في الوقت دا ، ومنها انه يشوف شغله و مصدر دخل له
وانت مين طلب منك انك تخش 24 ساعه؟؟

وزي ما بيقولو يا احمد الساكت عن الحق شيطان اخرس ، ومينفعش اشوف حاجة وحشة لاتليق اسكت واقول انا مالي ، المنتدى مليان مشرفين ..
وانا بقا بقول الحق
ولا انت عندك اعتراض؟؟
ومن الاخر انت من المفروض ان مفيش حاجه موجه ليك اصلا هو انا اعرفك ؟؟
طب انت زيك زى ليون حماده وحامد احمد وحماده يوز ولا انت شايف نفسك احسن منهم؟؟
Ahmad shata
موضوع ممتاز يا احمد ومن الرائع انى عبده رد وانا ان شاء الله هسعى انى ارجع لنشطاتى تانى
شئ جميل منك يا احمد
يلا يا باشا ورينا شغلك
Al yasergi
هههههههههههههههه ، اكيد مش احسن منهم واكيد هما احسن مني عملوا اكتر مني بكتييير
لكني شايف انك دائما في مواضيعك توجه اللوم والخطأ لادارة المنتدى ، ومشوفناش منك اي شغل عشان يديك الحق انك كل شوية تنتقد ناس بتشتغل و تاعبة نفسها عشانك وعشان كل واحد في المنتدى هنا

وانا بتكلم عن نفسي لأني مقدرش اتكلم بلسان اي مشرف اخر ، ولكن يكفيني ان بكلامي عن نفسي اقدر ادافع عن منظومة واحدة ، بتعمل كل اللي تقدر عليه ، وحضرتك جاي تلقي بالاتهامات جزافا
حضرتك بتقول استنى لما حد يوجهلي كلام اتكلم وابدع !!، هوا حد عينك رقيب على طريقة كلام اي واحد او اني المفروض اخد منك الاذن عشان اقول كلمة حق في ناس تاعبة نفسها عشان حضرتك تستريح؟؟!! غير كده لما كتبت الموضوع لم تختص مشرف بعينه ولكن كلامك موجه للجميع وانا اتكلمت بصفتي واحد من الجميع .. وابداع ايه اللي بتتكلم عليه يا احمد ؟ ايه اللي دخل الابداع في كلامنا ؟؟؟

خلاصة القول الانتقادات مقبولة عندما يكون لها داعي ، وانا لا ارى اي داعي لموضوعك غير انك ماشي باسلوب خالف تعرف ..

عادي ياباشا بجد انا مش زعلان من موضوعك خالص ، لكن حق الرد مكفول
nonosh
موضوع رائع .....وانا معاك في ان المشرفين دول حقهم ضاع مع ان هما السبب في نجاح المنتدى
غير كدا في مشرفين لا تستحق اللقب واخرون من مشرفين واعضاء ضاع حقهم وسط الزحمه
لكن الى انا مستغرباله جدااااااااا ان في اعضاء سجلوا وفي فتره لم تتعدى الاسبوع اذ فجاه اصبحوا مشرفين عوام ....كيف الله اعلم ...بقدره قادر

عامه يا جماعه ياريت محدش يستعجل رد عبدو لانه عنده ظروفه ولازم نكون جنبه وندعيله ربنا يوفقه
kapatcheno
اولا احمد شطا انا بقالى 3 ايام فى المنتدى لكن دة ميعنيش انى معنديش خبرة فى النت والمنتديات فى هنا اعضاء كتير يعرفوا انا مين
المهم دة مش موضوعنا
لو عايز رايى وبصراحة كصاحب منتدى وادارى
فانا بقولك ان رايك غلط وبجميييييييييييييع المقاييس لعلمك برده انا صاحب منتدى
هههههههههههه
ورد عبدو باشا كان راى سليم جدا جدا
وانا بحييه عليه وزى ما قال هو سهى بس منساش
حاليا اى عضو جديد هيسجل ويلاقى مشرف من اسبوع مدخلش اول حاجة هتيجى فى باله ان دة منتدى وسايط انت صاحب ادارى هنا هتتحط مشرف فهيرجع فى كلامه ويسيب المنتدى
بالنسبة لحقهم الضايع مين قالك انه ضاع ومين قالك ان الاناس دى محفرتش اسمها فى المنتدى
ومين قالك كمان انهم لما يرجعوا عبدو باشا مش هيديهم الاشراف
فى حاجة تانية ازاى عبدو باشا فضل جوجل ادسنس عليهم انا شايف ان دة ملهوش علاقة بدة ومفيش اى صله بينهم
للاسف فى حاجات احنا بنقولها واحنا مش مستوعبنها وكله بيزيط معاها
سؤال يا احمد انت تعرف مدى صعوبة الادارة
تعرف معنى انك تكون قلقان من اى حاجة بسيطة جدا غلط تعملها توقف المنتدى وكل اللى عملناه يضيع
تعرف انك كل يوم تاخد نسخة احطياطية مع الاهتمام بالحماية
ضيف على كدة شوية هاكات واستايلات بتشوفهم
متنساش لوحة التحكم الديركت ادمن والسي بانال كل دى حاجات اداارية وانا مجبتهاش كلها دى بس البدايات
اللى عايزك تعرفه ان ادارى المنتدى بيتعب جدا
فحاول انك متعقدهوش وتكسره
دى فكرتى مش اكتر
وشكرا لييييييييييييك حبيبى
تقبل مرورى
lionhmada
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة

اولا تحية وتقدير مني على زعلك وضيقك على ناس قدمت مجهود وانت حابب تكرمهم

ثانيا طبعا ليك حق ممكن زي ما قال مزيكا يتكتب تحت اسامي المجموعة المتميزة دي القاب كمشرف سابق او عضو مؤسس تمييزا لهم وحفظا لحقوقهم

ثالثا دعني اختلف معك فقط في نقطة استمرار مشرف في منصبه وظروفه ووقته لايسمح له بممارسة اداء عمله

يعني الفكرة كلها في عمل المشرف هي تطوعية وخدمة للاعضاء يعني مثلا لو تطوعت حضرتك في جمعية خيرية مثلا لمساعدة الناس ووقتك مسمحش بمتابعة العمل ده وكل حد ياجي علشان تقدمله خدمة لا يجدك اكيد حيتضايق من المكان وياخد انطباع سيء عنك وعن المكان وهو ده اللي ممكن يحصل في المنتدى

يعني طول الوقت مثلا عندي رسايل لاعضاء حد شتمه او موضوع مخالف او رد فيه مخالفة او استفسار من عضو تخيل كده حضرتك انا بغيب لفترات طويلة والاعضاء دي بعتولي وطبعا مستنين تصرف من الادارة لاني بمثلها وملقتش اكيد العضو ده حيضايق من المنتدى ومش حيدخلوا تاني

يعني برغم انشغالي في عمل صباحا ومساءا لكن بحاول اتواجد بقدر الامكان في المنتدى وبحاول بقدر الامكان اشوف الاول اي استفسارات او طلبات للاعضاء اول ما ادخل من قبل ان اضيف اي موضوع ليا في المنتدى برغم من اهمية ده بالنسبة لي كعضو يبحث عن زوار لموضوعاته لادسنس
لكن طول الوقت موضوع مكرر بحذفه - اعدل في عنواين موضوعات ناقصة حروف - احذف موضوعات مخالف وكده

انا اسف على الاطالة

وتقبل تحياتي
وجه القمر
عندك حق يا أحمد ..
كان نفسى أقول الكلام دا من زمان لأنى مفروسة لأن الاسماء اللى انت ذكرتها لها فضل كبييييييير ع المنتدى
بجد ويستحقوا التقدير مثلا: عصفور المطر /سلمى /روميو وغيرهم أسماء تستحق التكريم ويبق أسماؤهم مميزة جدا
ولازم عبدو باشا يفكر فى الكلام دا
شكرا ليك يا أحمد
والسلام ختام
Ahmad shata

شكرا على تحيتك لى

ثانيا طبعا ليك حق ممكن زي ما قال مزيكا يتكتب تحت اسامي المجموعة المتميزة دي القاب كمشرف سابق او عضو مؤسس تمييزا لهم وحفظا لحقوقهم
وهل انت تقبل على نفسك ان يكون مكتوب تحت اسمك مشرف سابق شكلها وحش
فى حاجه اسمها من مؤسسى المنتدى كما ذكرت او من الشخصيات الهامه مثلا ولا ايه رأيك؟

ثالثا دعني اختلف معك فقط في نقطة استمرار مشرف في منصبه وظروفه ووقته لايسمح له بممارسة اداء عمله
وانا مش بقول انه يفضل فى منصبه
لو انا قولت الكلام ده انا عاوز اشوف كلامى ده

يعني الفكرة كلها في عمل المشرف هي تطوعية وخدمة للاعضاء يعني مثلا لو تطوعت حضرتك في جمعية خيرية مثلا لمساعدة الناس ووقتك مسمحش بمتابعة العمل ده وكل حد ياجي علشان تقدمله خدمة لا يجدك اكيد حيتضايق من المكان وياخد انطباع سيء عنك وعن المكان وهو ده اللي ممكن يحصل في المنتدى
هل انت مثلا شوفت احمد عوض ده غاب عن المنتدى وحد طلب منه حاجه ولم يقوم بواجبه؟؟

يعني طول الوقت مثلا عندي رسايل لاعضاء حد شتمه او موضوع مخالف او رد فيه مخالفة او استفسار من عضو تخيل كده حضرتك انا بغيب لفترات طويلة والاعضاء دي بعتولي وطبعا مستنين تصرف من الادارة لاني بمثلها وملقتش اكيد العضو ده حيضايق من المنتدى ومش حيدخلوا تاني
ده واجبك لانك مسؤل

يعني برغم انشغالي في عمل صباحا ومساءا لكن بحاول اتواجد بقدر الامكان في المنتدى وبحاول بقدر الامكان اشوف الاول اي استفسارات او طلبات للاعضاء اول ما ادخل من قبل ان اضيف اي موضوع ليا في المنتدى برغم من اهمية ده بالنسبة لي كعضو يبحث عن زوار لموضوعاته لادسنس
لكن طول الوقت موضوع مكرر بحذفه - اعدل في عنواين موضوعات ناقصة حروف - احذف موضوعات مخالف وكده

انا اسف على الاطالة

وتقبل تحياتي
بس بردو انا مش وجهت ليك الكلام ولا الومك على شئ
وبعدين العنوان واضح جداا لمن يتجه
وانت المفروض تخش ترد وتقول الى عليك
هل هم فعلا يستحقوا التقدير ام لا؟؟
ولا يكون مصيرهم زى اى عضو كده وخلاص
يعنى كل كلامك الى انا جاوبتك عليه انت ومزيكا
مش يهمنى فى حاجه
يعنى كلامك انت ومزيكا تقوله لبعض
لان لم اوجه اى اسئله او انتقاد للمشرفين
Ahmad shata
هههههههههههههههه ، اكيد مش احسن منهم واكيد هما احسن مني عملوا اكتر مني بكتييير
طب انا اعملك ايه لما هما احسن منك وانا مالى
هههههههههههههه
لكني شايف انك دائما في مواضيعك توجه اللوم والخطأ لادارة المنتدى ، ومشوفناش منك اي شغل عشان يديك الحق انك كل شوية تنتقد ناس بتشتغل و تاعبة نفسها عشانك وعشان كل واحد في المنتدى هنا
انا اسألتى موجه لشخص معين وليس للاداره
والعنوان مش باين

وانا بتكلم عن نفسي لأني مقدرش اتكلم بلسان اي مشرف اخر ، ولكن يكفيني ان بكلامي عن نفسي اقدر ادافع عن منظومة واحدة ، بتعمل كل اللي تقدر عليه ، وحضرتك جاي تلقي بالاتهامات جزافا
حضرتك بتقول استنى لما حد يوجهلي كلام اتكلم وابدع !!، هوا حد عينك رقيب على طريقة كلام اي واحد او اني المفروض اخد منك الاذن عشان اقول كلمة حق في ناس تاعبة نفسها عشان حضرتك تستريح؟؟!! غير كده لما كتبت الموضوع لم تختص مشرف بعينه ولكن كلامك موجه للجميع وانا اتكلمت بصفتي واحد من الجميع .. وابداع ايه اللي بتتكلم عليه يا احمد ؟ ايه اللي دخل الابداع في كلامنا ؟؟؟
طب انت معظم كلامك على حاجه انا مش بتكلم فيها
وانت حبيت تتدخلها فى حوارى انا وعبده
كل الى انا عاوزه انك مشرف انت ليك تقديرك
لماذا لا تحب ان عبده باشا يقدر ويكافئ المشرفين الافضل طيله العام حتى عندما يجردهم من اشرافهم
يعنى كان من المفروض تخش تقول الكلام الى موجه لعبده ده انا غلطان فيه لما يكون من المفروض انه يكافئ المشرفين السابقين المؤسسين للمنتدى؟؟

خلاصة القول الانتقادات مقبولة عندما يكون لها داعي ، وانا لا ارى اي داعي لموضوعك غير انك ماشي باسلوب خالف تعرف ..
اعتقد انك مش عارف تقول ايه خالص
وانت تنتقد نفسك
وياريت تشوف عنوان الموضوع كويس

عادي ياباشا بجد انا مش زعلان من موضوعك خالص ، لكن حق الرد مكفول

وانت تزعل ليه
ياريت المنتقد هو الى يرد
عبده باشا طبعا الله يكون فى عونه ويوفقه
فى الفتره الى هو فيها دى طبعا خارج المنتدى
وياريت يبقا يخش يرد
Ahmad shata
اولا احمد شطا انا بقالى 3 ايام فى المنتدى لكن دة ميعنيش انى معنديش خبرة فى النت والمنتديات فى هنا اعضاء كتير يعرفوا انا مين
المهم دة مش موضوعنا
لو عايز رايى وبصراحة كصاحب منتدى وادارى
فانا بقولك ان رايك غلط وبجميييييييييييييع المقاييس لعلمك برده انا صاحب منتدى
هههههههههههه
ورد عبدو باشا كان راى سليم جدا جدا
وانا بحييه عليه وزى ما قال هو سهى بس منساش
ههههههههههه
سهى وامل مين
يعنى سهى عليه يكرمهم ومش سهى عليهم يشيل منهم الاشراف
غريبه
ولا اقولك بتحصل فى احسن المنتديات
هههههههههههه
حاليا اى عضو جديد هيسجل ويلاقى مشرف من اسبوع مدخلش اول حاجة هتيجى فى باله ان دة منتدى وسايط انت صاحب ادارى هنا هتتحط مشرف فهيرجع فى كلامه ويسيب المنتدى
هههههههههههههه
تصدق بتضحكنى كتير
انت بتقول مسجل من 3 ايام
ازاى بتكلم فى اسبوع
ربنا يديك طول العمر معنا هنا
بالنسبة لحقهم الضايع مين قالك انه ضاع ومين قالك ان الاناس دى محفرتش اسمها فى المنتدى
ومين قالك كمان انهم لما يرجعوا عبدو باشا مش هيديهم الاشراف
وانت تعرف ايه عنهم وعن حقوقهم عشان تقول ضاع ولا مش ضاع
فى حاجة تانية ازاى عبدو باشا فضل جوجل ادسنس عليهم انا شايف ان دة ملهوش علاقة بدة ومفيش اى صله بينهم
للاسف فى حاجات احنا بنقولها واحنا مش مستوعبنها وكله بيزيط معاها
اهو انت بقا مش عارف حاجه ولا مستوعب حاجه خالص
سؤال يا احمد انت تعرف مدى صعوبة الادارة
تعرف معنى انك تكون قلقان من اى حاجة بسيطة جدا غلط تعملها توقف المنتدى وكل اللى عملناه يضيع
طب كويس انى بنتقد عشان لو ناسى حاجه او سهى ههههه عليه يعملها جايز فى انتقادى افكره بحاجه نسيها ولا ايه؟؟
تعرف انك كل يوم تاخد نسخة احطياطية مع الاهتمام بالحماية
ضيف على كدة شوية هاكات واستايلات بتشوفهم
متنساش لوحة التحكم الديركت ادمن والسي بانال كل دى حاجات اداارية وانا مجبتهاش كلها دى بس البدايات
اللى عايزك تعرفه ان ادارى المنتدى بيتعب جدا
فحاول انك متعقدهوش وتكسره
دى فكرتى مش اكتر
وشكرا لييييييييييييك حبيبى
تقبل مرورى
وانا اكسره ليه
المنتدى ده بيتنا انا مسجل من سنه
عشان كده بنخاف عليه
وكمان مش بسمح ان مثلا اتعب فى حاجه ومش الاقى مقابل لتعبى
واكيد عبده هو الوحدي المستفاد من ورانا ولا انت ايه رايك؟؟؟
Ahmad shata
عندك حق يا أحمد ..
كان نفسى أقول الكلام دا من زمان لأنى مفروسة لأن الاسماء اللى انت ذكرتها لها فضل كبييييييير ع المنتدى
بجد ويستحقوا التقدير مثلا: عصفور المطر /سلمى /روميو وغيرهم أسماء تستحق التكريم ويبق أسماؤهم مميزة جدا
ولازم عبدو باشا يفكر فى الكلام دا
شكرا ليك يا أحمد
والسلام ختام
انتى كده جبتى من الاخر
وانا بستنى عبده ياخد خطوه ايجابيه
وكمان لو فى حاجه يرد على
ملك الحب الحزين

الكلام ده كلام محمد عشان عجبني جدااااااااااا

شكرا على تحيتك لى

فى حاجه اسمها من مؤسسى المنتدى كما ذكرت او من الشخصيات الهامه مثلا ولا ايه رأيك؟

ده واجبك لانك مسؤل

انا اسف على الاطالة

وتقبل تحياتي
مش يهمنى فى حاجه
Ahmad shata

الكلام ده كلام محمد عشان عجبني جدااااااااااا

شكرا على تحيتك لى

ده واجبك لانك مسؤل

انا اسف على الاطالة

وتقبل تحياتي
مش يهمنى فى حاجه

الى انا لونته بالاحمر ده ردى على كلام محمد يا محمود انت مش مركز معنا ولا ايه انت فين ردك؟؟
الطير المسافر
السلام عليكم
اولاا موضوع جميل جداا
وانا بشكر احمد علية
وفعلاا هو كسر ناس كتير وكانوا احسن ناس يعنى هما اللى عملوا المنتدى اساساوحتى مسألش فى حد منهم
والمفروض يعنى مع احترامى لعبدو
كان كتب تحت المشرف مشرف سابقا
مدير سابقا يعما للاعضاء حتى قيمة
يعنى مش ينزلهم اعضاء ويشيل من مشاركتهم يبقى الواحد بعد ما كان مشرف ولا مدير يرجع عضو مميز اودهبى
وبعدين الجملة دى عجبتنى اووى واحمد عندو حق فيها
انت فضلت جوجلادسنسن على حساب كل هؤلاء

فعلا هو دا اللى حصل وفى حاجة اخيرة عاوزها
يريت ان عبدوا يرد علينا لان هو فى اى موضع
مبيردش اساسا علينا
وياريت حتى يسأل على الاعضاء شوية ومع احترامى لاى مشرف
انا بخش قسم الصور كل يوم انا مش مشرف بس معاى صلحيات
انا بخش كل يوم بمسح بتاع خمس او 6 مواضيع وهو بيشوف عندوا من الادارة مكررين او منقولين بالحرف
وفين المشرفين
وانا برجوا تانى مرة انوا يرد علينا
وشكرا يا احمد على الموضوع
ويارب كلامى ميزعلش حد

Mr.TiTOoO
بالرغم من اي حاجة بينا يا احمد واكيد انت فاكر ... بس في الاخر زي ما انت قولت احنا في الاخر في مكان واحد

وانا تعليقي مش هقوله الا لما الاقي رد اترد عليك الاول ... وعلى فكرة انا معاك في الكلام الي بتقوله
lionhmada
مش يهمنى فى حاجه
اسف على المداخلة
واسف اني كتبت كلام ميهمكش
وشكرا
abdobasha
يا جدعان انا رادد فالصفحة اللي فاتت !!!

وبالنسبة لادسنس
لنكون صرحاء مع بعض
المنتدى مبني لاساس الدعايا والاعلان

يعني من اول يوم والكل عارف اني عامله للربح

مؤسسة تهدف الى الربح

وانا متقبل جدا كل الاقتراحات

لكن لما اكون فامتحانات ومشغول بنقل الموقع كله على سرفر لوحده بالاضافة للرقابة والاستفسارات وكل دا

وبعدين الناس تلومني عشان مفيش لقب معين للاعضاء القدام

طيب كان جرى ايه مثلا لو الاستاذ احمد شطا قال ايه رايك تدي كل من كذا وكذا وكذا لقب كذا

ياريت ننجز لان المواضيع دي مبردش عليها لان الفترة الحالية مشغول جدا جدا جدا الف مرة

وانا كاتب رد لكل كلمة الصفحة اللي فاتت !!!!
Dr! Ahmed

lionhmada

واللهى انتة اللى فيهم ياابنى
Dr! Ahmed
انت كلامك صح اوى يااحمد
فى اعضاء كتير اوى يستاهلوا الاشراف ويستاهلوا التكريم اكتر من ناس كتير عندهم الاشراف
انا وناس اعرفهم هنا فى المنتدى كانوا شايليين المنتدى على كتفهم لحد مايبقى احسن منتدى
لكن لاقينا ان فى استهتار بالمنتدى وبالاعضاء الممتازين اللى بيكتبوا مواضيع جامدة جدا

شكرا يااحمد على موضوعك وكنا فعلا محتاجين موضوع زى ده

لك جزيل الشكر

واللهى انا مش عارف هوا فى استهتار ولا فى فى دماغ المشرفين حاجة ... لان عبدو باشا بشوف حاجات احنا ممك مانشفهوش فى المنتدى ........ يعنى انا شايف ان الناس المشرفين بيبقوا هما اللى مش مشتركين فى ادسنس اكترهم مش كلهم ..... وعلى على حكاية الاستهتار بالمواضيع الجامدة انا كنت عامل موضوع حصرى وفى اول منتدى وبعتوا للتثبيت وماثبتش ومااعرفش لية مع انوا محقق 13000 مشاهدة وكمان فى نقطة وقف الاعضاء فى مشرفين بيوقفوا الاعضاء بمجرد عمل موضوع مكرر حتى لو ماخدتش بالى منوا ومرة تانية يعملى ايقاف علشان عملت مواضيع كتير مع ان المواضيع واللهى كلها من ايدى ويقلى اغراق المنتدى طيب مالمواضيع من ايدى وكمان كل موضوع فى قسم وناس تمسح الموضوع حذف نهائى عشان مايتمسكوش لما بقول لعبدو عليهم لا فى حاجات كتير غلط وطبعا العيب مش فى عبدو باشا انا اكتر واحد اتعملى وقف فى المنتدى وانا اللى عارف المشاكل والمشرفين ماشية ازاى :d:d:d
sendrella
عندك حق يا احمد فى كل اللى قولته وكلامك منطقى جدا رغم ان الموضوع ده كان المفروض يتقال من زمان بس مش مشكله المهم ان حد اتكلم فيه انا طبعا معنديش كلام اقوله اكتر من اللى انت قولته لان انت قولت كل حاجه بس فى حاجه عايزه اقولها عاجبنى اوى ان فى اعضاء جداد كتير مقيدين كلامك يعنى مش القدام بس اما بقى اللى مش مقيدينه فده زى مانت قولت انهم اساسا ماتحطوش فى الموقف ده وانهم لو اتحطوا اكيد طبعا مش هيعجبهم الوضع ويبقى كداب اللى يقولك لا عادى لانى مبدخلش والكلام الفاضى ده .اما عبده باشا فهو مبيدخلش كتير ومبيشوفش حاجه زى ماقال ان عليه كبير بس مشكلته انه بيسمع كلام ناس تانيه من غير مايشوف وانت فاهم طبعا انا اقصد مين بس احنا مش عايزين منه زى مانت قولت رد احنا عايزين فعل بس الظاهر انه ولا هيبقى فى رد تانى ولا حتى فعل لان عبده قطع الكلام بالكلمه اللى قالها فى اخر رد ليه(عايزين ننجز علشان انا مش فاضى للكلام ده)يعنى الكلام زى قلته مالوش اى لازمه ولا الموضوع ليه لزمه بالنسبه له يعنى قلته احسن بمعنى اصح. بس ع العموم شكرا ليك اوى يا احمد انك فكرت واتكلمت فى الموضوع ده اللى واضح من رد عبده انه مش من حق الاعضاء ولا المشرفين القدام
Ahmad shata
السلام عليكم

اولاا موضوع جميل جداا
وانا بشكر احمد علية
وفعلاا هو كسر ناس كتير وكانوا احسن ناس يعنى هما اللى عملوا المنتدى اساساوحتى مسألش فى حد منهم
والمفروض يعنى مع احترامى لعبدو
كان كتب تحت المشرف مشرف سابقا
مدير سابقا يعما للاعضاء حتى قيمة
يعنى مش ينزلهم اعضاء ويشيل من مشاركتهم يبقى الواحد بعد ما كان مشرف ولا مدير يرجع عضو مميز اودهبى
وبعدين الجملة دى عجبتنى اووى واحمد عندو حق فيها
انت فضلت جوجلادسنسن على حساب كل هؤلاء

فعلا هو دا اللى حصل وفى حاجة اخيرة عاوزها
يريت ان عبدوا يرد علينا لان هو فى اى موضع
مبيردش اساسا علينا
وياريت حتى يسأل على الاعضاء شوية ومع احترامى لاى مشرف
انا بخش قسم الصور كل يوم انا مش مشرف بس معاى صلحيات
انا بخش كل يوم بمسح بتاع خمس او 6 مواضيع وهو بيشوف عندوا من الادارة مكررين او منقولين بالحرف
وفين المشرفين
وانا برجوا تانى مرة انوا يرد علينا
وشكرا يا احمد على الموضوع
ويارب كلامى ميزعلش حد
شكرا على كلامك الجميل ده يا محمد
وسعيد بوجود الاعضاء القديمه
Ahmad shata
بالرغم من اي حاجة بينا يا احمد واكيد انت فاكر ... بس في الاخر زي ما انت قولت احنا في الاخر في مكان واحد

وانا تعليقي مش هقوله الا لما الاقي رد اترد عليك الاول ... وعلى فكرة انا معاك في الكلام الي بتقوله
ميرسى يا تيتو على وجودك معنا
Ahmad shata
اسف على المداخلة

واسف اني كتبت كلام ميهمكش
وشكرا
لا عادى ولا يهمك
كلامك كان مفيد بردو
بس مفيش داعى ليه
ومتشكر على وجودك معنا
Ahmad shata

وبالنسبة لادسنس
لنكون صرحاء مع بعض

مؤسسة تهدف الى الربح

لكن لما اكون فامتحانات ومشغول بنقل الموقع كله على سرفر لوحده بالاضافة للرقابة والاستفسارات وكل دا

طيب كان جرى ايه مثلا لو الاستاذ احمد شطا قال ايه رايك تدي كل من كذا وكذا وكذا لقب كذا

ياريت ننجز لان المواضيع دي مبردش عليها لان الفترة الحالية مشغول جدا جدا جدا الف مرة

ده ردك وردى عليك
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abdobasha
بكل تاكيد لا ... انا قد اسهو ولكن لا انسى.. صدقني موضوع ادارة منتدى مستحيل تقدر تفتكر كل حاجة ومستحيل تقدر تدي كل واحد قد ما يستحق، ولا انسى مؤسسي المنتدى اطلاقا...
طب كويس انك مش تقدر تنسى حد من مؤسسى المنتدى
كان تقديرك ليهم انهم دلوقتى زيهم زى الى سجل اليوم يعنى ولا لقب ولا اى حاجه تحفظ لهم ما قدموا للمنتدى صح ولا لاء؟؟

2

انا قلت لكل المشرفين يحظروا اللي بيشتم وعلى قدر الامكان شلنا السباب والشتائم
دا غير اني عندي امتحانات بكالريوس دلوقت ودخولي على المنتدى اقل جدا من الاول

ربنا يعينك ويعنهم ومتسمحش ان تحصل مثل هذه الاشياء مره اخرى

طيب فيه ايه ممكن اقدمه
انا مبنزلش الا المشرف اللي يتغيب اكثر من اسوبع بدون سبب ولاكثر من مرة
مهو زي ما انت بتشتكي فيه ناس اشتكت ان فيه مشرفين مكتوب تحت اسمهم اشراف وهم مبيخشوش

طب هل احمد عوض كان بغيب اسبوعين؟؟؟
انا كمان كنت ممن يشتكى من الى مكتوب تحت منهم مشرف ولا يؤدى واجبهم بس مش معنى كده انك تقوم بتجريدهم من الاشراف وتنسى لهم ما قدموه حتى ممكن تعوضهم بحاجه تانيه غير الاشراف

4

لا استطيع طبعا ان انكر ودول مؤسسي المنتدى
وانا كنت كاتب بلوجاية هنا :
http://100fm6.blogspot.com/2009/12/4.html
طيب هل مثلا اعمل لقب جديد
صدقني هي مسالة اقتراحات ووقت

ده المفروض انك تعمل كده مش محتاج تسأل

اعتقد هتكون مناصفة بين
mazeeeka
و
lionhamada

دول فعلا اتنين بيدخلوا يوميا على المنتدى ومراقبين فعلا مش مجرد بيحطوا مواضيع عشان ادسنس

وروميو وسلمى واحمد عوض وحماده وحامد احمد لم يقدموا شئ فى هذا العام؟؟
انا فى اعتقادى من ضمن هؤلاء شخص
قدم للمنتدى احسن من مزيكا وليون حماده هذا العام مع احترامى ليهم وانت تعرف ذلك

وتقبل فائق تحياتي

[/quote]

شكرا على ردك ووجودك
بس محتاجك تجواب على الى انا كتبته ليك ده

فين بقا ردك على الى انا كتبته؟؟
ومن ضمن اسئلتى انت قولت ان مزيكا وليون حماده هم الافضل لهذا العام
هم كانو فين من بدايه العام فى واحد منهم مسجل من اربع شهور هم الاربع شهور العام عند حضرتك؟؟
مثلا
روميو من بدايه العام مشرف لايستحق؟؟
احمد عوض من بدايه العام مشرف لايستحق؟؟
سلمى كذلك وحماده يوز كذلك
هؤلاء لم يقدموا شئ يفيد المنتدى فى نظرك هذا صحيح؟؟
مع العلم انهم كانو يمتلكون صلاحيات مدير عام
وهناك اعضاء قدماء جداا كانو يستحقون الكثير لما قدموه للمنتدى
فين بقا ردك المناسب لهذا الكلام؟؟؟
Ahmad shata
عندك حق يا احمد فى كل اللى قولته وكلامك منطقى جدا رغم ان الموضوع ده كان المفروض يتقال من زمان بس مش مشكله المهم ان حد اتكلم فيه انا طبعا معنديش كلام اقوله اكتر من اللى انت قولته لان انت قولت كل حاجه بس فى حاجه عايزه اقولها عاجبنى اوى ان فى اعضاء جداد كتير مقيدين كلامك يعنى مش القدام بس اما بقى اللى مش مقيدينه فده زى مانت قولت انهم اساسا ماتحطوش فى الموقف ده وانهم لو اتحطوا اكيد طبعا مش هيعجبهم الوضع ويبقى كداب اللى يقولك لا عادى لانى مبدخلش والكلام الفاضى ده .اما عبده باشا فهو مبيدخلش كتير ومبيشوفش حاجه زى ماقال ان عليه كبير بس مشكلته انه بيسمع كلام ناس تانيه من غير مايشوف وانت فاهم طبعا انا اقصد مين بس احنا مش عايزين منه زى مانت قولت رد احنا عايزين فعل بس الظاهر انه ولا هيبقى فى رد تانى ولا حتى فعل لان عبده قطع الكلام بالكلمه اللى قالها فى اخر رد ليه(عايزين ننجز علشان انا مش فاضى للكلام ده)يعنى الكلام زى قلته مالوش اى لازمه ولا الموضوع ليه لزمه بالنسبه له يعنى قلته احسن بمعنى اصح. بس ع العموم شكرا ليك اوى يا احمد انك فكرت واتكلمت فى الموضوع ده اللى واضح من رد عبده انه مش من حق الاعضاء ولا المشرفين القدام
كلامك يا سندريلا فى غايه الاهميه
ولكى منى جزيل الشكر
واكيد زى ماانتى ذكرتى ان مش من حق الاعضاء ولا المشرفين
وانه مش ناوى يرد تانى
وكلمته واضحه
(عايزين ننجز علشان انا مش فاضى للكلام ده)
Ahmad shata

وبالنسبة لادسنس
لنكون صرحاء مع بعض

فعلا انت عامله للربح
بس زى ما انت بتستفاد لازم تقدر الناس الى بتفيدك للحصول على الربح
ولا انت ايه رايك؟؟

مؤسسة تهدف الى الربح

طب ليه انت تؤلم اللذين ساهمو فى المنتدى بجهدهم؟؟

انا لو شايف انك بتستجيب ليا وبترد على الاعضاء
كنت اتكلمت معاك لكن انت مش عارف متكبر ولا مش فاضى تكلم الاعضاء ولا ايه ؟؟

بما انك مشغول هل هذه اول مره تكون فيها مشغول
وعندما تكون مشغول مين كان بيشتال حمل المنتدى على كتفه وانت مش موجود؟؟

بس انا اتضح ليا الان انك مش مهم عندك الاعضاء
كل الى يهمك هو جوجل ادسنس والارباح
والارشفه فى جوجل
اكيد انت فاهم كلامى كويس
واكيد ان فى ناس كتير مش تعرف الكلام ده
kaki
انا كمان معاك يااحمد
انا لما دخلت المنتدى دخلت عشان الاعضاء روح التعاون والحب والاحترام
وبعد فترة اختفى كل ده
كل واحد كان بيطلع كل اللى جواه وبيتعاملو زى الاخوات لا يوم شفت عضو اتوقف ولا اتهان ولا حد غلط فى بعض
انما دلوقت الوضع اختلف ده غير اغلبية الناس المحترمة تركت المنتدى مش فاضل غير قلة يتعدوا
ياريت تفكر تانى فى الاعضاء
وياريت سؤال

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
الى الاستاذ عبده باشا
اعزرني يا عبده باشا
رساله إلي عبده باشا
عبده باشا