نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية منتدى المواهب منتدى موهوبين الادب والشعر منتدى القصص والروايات



تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل




بناتى شوية بس انا جايبهالكم استحملونى

 

خراشى ع الرومانسيه والله عبدالعزيز ده رومانسى
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل



تسلم ايدك






المقال "بناتى شوية بس انا جايبهالكم استحملونى" نشر بواسطة: بتاريخ:
انا ولد
بجد قصص جامدة اوى اوى وعبد العزيز جامد جدا كاملها بسرعة
نوريهان
اوك ثوانى وهتلاقى الحلقة حالا

وسورى للتاخير
ولا يهمك

مرسى لك

ننتظرك
RAGHEB
مشكوووووور ليكى على المرورو الغالى دة

وانا سعيد جدا ان الموضوع نال اعجابكم

بليل الحلقة الكام انتوا عارفين
نوريهان
التاسعه

اوك راح ننتظر
RAGHEB
اوك وانا ان شاء اللة هتكون موجودة مساءا
نوريهان
مرسى كتير لمجهودك
RAGHEB
مشكووور اوى اوى اوى لمرورك
RAGHEB
الحلقة التاسعة

حست سارة باشعه الشمس على عنيها...لفت على الجهة الثانيه ..وادت ظهرها للشباك..... بس خلاص النوم راح وقلقت وماعرفتش تنام تاني ..فتحت عنيها .... استوعبت سارة وقالت ادى دي مش اوضتي انا فين ؟؟؟.... وشافت عبدالعزيز وهو نايم جمبها.. اتقلب ولف على الجهة التانية ...شافت وشه... كان نايم بهدوء..... وكانه طفل مش جوزها... مش شايل من هموم الدنيا اي حاجة.... قعدت وفضلت تتـأمل في ملامح وشه الجميلة... دي فرصتها انها تشوفه براحتها من غير ما يحس ....... فجاه عبس...شكله بيحلم ... ياترى ايه اللي بيفكر فيه...الانسان دى عبارة عن مجموعه من الاسرار..... افتكرت ايه اللي حصل انبارح.... وازاي هو اتصرف معها... وحنانه الغير متوقع ... ابتسمت ... وقامت من السرير ...راحت عليهم نومه ...والساعه كانت 11 الظهر.... بس ليهم حق انهم يناموا لغاية دلوقتي ..... دى بقالهم يومين ما نموش .. وكمان سارة ما خلتش عبدالعزيز ينام الا على الساعة 2 ونص..... وهي ما نمتش الا على وش الفجر .... قامت واتصلت بالريسبشن ... وطلبت قهوه لشخصين . وفطاير.... وراحت للحمام.....

......


عبدالعزيز فتح عنيه ... وعلى طول لف جهة سارة ...ومالقاهاش جمبه ... ياترى هي راحت فين .. وبص للساعة اللي في ايديه ولقاها الساعة 11 ونص الظهر ...يووه تاخرت قوي في النوم .... هو عادة بيصحى من الساعه 7 ..وصلاة الفجر فاتته كمان .... وبسرعه يقوم ... ويتوضى ويصلى....وبعد ما لبس وجهز .... طلع للصاله وشاف سارة قاعدة وتقلب بقنوات التلفزيون .... اول ما دخل ..لفت عليه ..


سارا مبتسمه وهي مكسوفة: صباح الخير..

عبدالعزيز لما شافها ابتسمت ما قدرش يقاوم وردلها الابتسامة

...
عبدالعزيز: صباح ايه بس ... ماشي يا ستي ولا يهمك صباح النور.... انتي صحيتي امتى؟؟

سارا: تقريبا من نص ساعة كدة ..

عبدالعزيز: وليه ما صحتنيش .... انا ما كنتش اتوقع اني تعبان للدرجة دي ... انا انبارح حطيت راسي على المخدة ما حسيتش بنفس الا دلوقتي ...

وقعد على الكنبة بكل قوته... والباب خبط وهما قاعدين....

عبدالعزيز وهو مستغرب: مين اللي بيخبط علينا دلوقتي ...

سارا وهي مكسوفة ومحرجة : انا اتصلت بالريسبشن وطلبت منهم قهوه وفطاير ... عادي يعني ؟؟

عبدالعزيز: طبعا عادي ...كويس انك عملتي كدة ..لاني مصدع جدا وكان نفسي في قهوة...


وقام فتح الباب واخذ من الراجل العربيه الي فيها القهوه والفطاير......و اداه البقشيش...... وقفل الباب وراه...
وقعدوا يشربوا القهوه وياكلوا الفطاير ....وهم ساكتين..عبدالعز يز مالهوش نفس يتكلم ..وهو عادة بعد ما يصحى من النوم ما بيحبش يتكلم .. ..الا بعد ما يفطر ويشرب قهوته ..وسارة عايزة تتكلم بس مش عارفة تقوله ازاي.....بعد حول نص ساعه ...والتلفزيون طبعا شغال ..يعنى في اصوات مش هدوء تام ....

عبدالعزيز: يالا ياسارة مش عايزة تخرجي النهاردة ......

سارة فرحت ان عبدالعزيز قطع الصمت اللي كان حيموتها ..

سارا: براحتك ...

عبدالعزيز : اوكي قومي البسي حاجة تقيلة شوية لان النهاردة برد ... واحنا يمكن نتأخر مش حنيجي الا بليل ...

سارا: حاضر ..انشالله..

وعلى طول تقوم تلبس طقم من شانيل بنطلون وبلوزه ...حلو جدا وفخم ..وشوية ثقيل .. واخدت معها شنطه جايه مع الطقم ولبست حجاب .... وحطت ملمع وكحل مره خفيف ... وطلعت ...

سارا ببتسامه : انا جاهزه...

شافها عبدالعزيز ... ومن غير ما تتغير تعابير وشه ...

عبدالعزيز: طيب يلا ...

وطلعوا من الفندق .... واتمشوا شوية ..وبعدين ركبوا باخرة في نهر التايمز .....كانت عباره عن باخرة ومطعم ...وتغدوا فيها ..... وقعدوا على سطح الباخرة...كان الجو يجنن..مع انه يميل للبروده ...بس الشمس كانت مشرقه ... والجو دى نادر تشوفه في لندن ..مش هي مدينه الضباب ... الباخرة كانت مليانه .... يعنى الكل يحاول ينتهز فرصه الجو الجنان دى ....... سارا كانت مبسوطه جدا بالفسحة دي .... مع انها مستغربه شوية من عبدالعزيز..الي كان جامد قوي ..ولا بيتكلم .....يعنى اذا كلمها قال لها كلمه او كلمتين.... عايزة ايه .. مبسوطه ولا لاء.... بس دى اللي قدر عليه طول اليوم ..... يالا عادي ...نصيبي اكتشف الانسان دى واعرف طبعاه ..لسة متزوجين لازم اصبر.... وهو بقى جوزي دلوقتي ولازم اتقبله بكل عيوبة واتأقلم معاها ....... يمكن الانسان دى هادي بطبعه .. بس ميرنا اخته قالتلي ان هو مش هادي .......وخصوصا عبدالله اخويا اقرب واحد له ..وعمره ما قال انه هادي.....بالعكس كان بيقول المكان اللي ما يكونش فيه عبد العزيز ما تكونش حلوة وليها طعم..... خلاص مش حخرب اليوم ... خلينى اتبسط احسن وكفاية نكد بقى ..هو بصراحه مش مقصر وحاول يبسطنى......


طول الوقت وسارة بتفكر في الافكار دي ..كانت سرحانه وهي بتتفرج على البحر وهي مبسوطة على حافه الباخرة ..... وهي مش حاسه بالشاب اللي قاعد في الجهة التانية وبيرقبها وحياكولها بعنيه ...... قاعد يتامل البرائة والجمال دى كله ..... عبدالعزيز كان نازل الكافتيريا عشان يجيب عصير ... وهو جاي لسارة ..لفت نظره الشاب اللي قاعد يتاملها.... ما قدرش يتحمل... حس انه عايز يروح ويضربه ...ازاي يبص لمراته بالنظرات دي ... بجد راجل ماعندهوش دم ... ومراتي متسترة ومش لابسة اي حاجة تلفت النظر .. يعني سايب البنات كلهم ويبص لسارة ... والنار في قلبه مشعللة ...وبسرعه يروح لسارة..ويمسكلها من دراعها ..وجرها معاه..وسارة مستغربة من تصرفه ..مش عارفة ماله عبد العزيز..وليه يجرها بطريقة دي....


سارا: أي .....مالك ... وليه بتمسكني بالطريقة دي ..

عبدالعزيز وعنيه حمرة من العصبية : تعالى حندخل جوة ...

سارا: طيب ليه الجو حلو.. وسيب ايدي ... ليه مسكني بالطريقة دي ... ايدي وجعتني قوووي .

استوعب عبدالعزيز انه ضاغط جامد على دراعها ... خفف شده اديه شوية ...هي مالهاش ذنب ..ولا حاسه اصلا بالراجل اللي كان بيبصلها..... المفروض يعقل ... ولا وما يغرش من الموضوع دى .... بس هو ما بيحبهاش علشان يغير عليها بالطريقة دي.... لالا الغيرة دي في كل راجل على مراته سواء كان بيحبها ولا لاء...

عبدالعزيز: انتى ما بتتكسفيش من نفسك ...كان في راجل برة عمال يبصلك وانت مش حاسة يا هانم ...وبتتفرجي على البحر ...

سارا: انت اللي سيبتني ورحت ... وانا اصلا ما كنتش واخدة بالي منه انا كنت باصة للبحر وبتأمل جماله ..

عبدالعزيز: المفروض تيجي وراية ... ومش عايزك تبعدني عني المرة الجاية فاهماني

سارا اتغاظت منه قوي ( وهي بتتكلم في سرها ) ..هو ليه بيتصرف كدا .... انا ماعملتش حاجة... كل دى عشان قاعدة برة لوحدي ..... بس هو اللي سابني برة دى ادى اووووف .... لو كان عايزني اجي معاه كان قالي ...... ليه ينكد علية اليوم دى انا كنت مبسوطة ياساتر ......


عبدالعزيز: مالك هو كلامي مش عجبك ولا ايه ؟؟

سارا : ليه هو انا قلت حاجة ولا اتكلمت ...

عبدالعزيز: مش لازم تقولي ..شوفي بوزك شبرين ازاي..

سارا: انت عايز مني ايه .... انا ايه اللي عملته علشان تترفز عليا بالطريقة دي

وقعدت على الكرسي اللي جوة في السفية وقعد جمبها عبد العزيز ....

عبدالعزيز: انا مش عايز حاجة بس المفروض لما تشوفي الرجالة كدة برة كنت جيتي ورايا من غير ما قول ...

سارا: انا ماحسيتش بحد انا كنت سرحانة في البحر ... وبذمتك حيشوفوا فيا ايه وانا محجبة كدة ويسيبوا الناس اللي مش لابسة حاجة ويبصولي ....

وعبدالعزيز في سره (( هي مش عارفة ان في شاب كان بيبصلها وما شلش عينه من عليها ... بس هو ما رضيش يقولها كدة )))

عبدالعزيز : ولو بردة ماتنسيش ان احنا في لندن والعرب كتير هنا وهما ما بيصدقوا يشوفوا وحدة عربية ...

سارا: طبعا ما انت لازم تقول كدة ما انت عندك خبرة في الحاجات دي مش كدة ...

عبدالعزيز: بقولك ايه لمي نفسك واعرفي انتي بتقولي ايه قبل ماتتكلمي فاهمة ؟؟؟

سارا وهي مصدومة من اللي قاله وبتقول في سرها ... ياسلام هو انا قلت ايه لازم يجرحني بكلامه ويكسفني ..

سارا:طيب امتى حنروح علشان انا تعبانة ..

وبالفعل كانت تعبانة بطنها وظهرها بدأوا يوجعوها ..

عبدالعزيز : ماتخافيش حنوصل دلوقتي ... وانا كمان اتسدت نفسي من الباخرة دي ..


بعد ما وصلت الباخره .... ونزلوا الركاب...كان بطن سارة لسة بيوجهعا... مش عايزة تبين لعبد العزيز .... بعد ما نزلوا من الباخرة راحوا يتمشوا شوية .....وعرفت ان عبدالعزيز مش عايز يرجع الفندق دلوقتي ... بس الم بطنها بيزيد اكتر واكتر .... ياربي ايه المصيبة دي.....وقفوا في كافي ...وقعدوا فيه....


عبدالعزيز: عايزة تشربي ايه ..

سارا: عايزة حاجة سخنة .. اشرب شاي

اول ما قام عبدالعزيز...سار ا حطت اديها على بطنها وضغطت عليها ..... عبدالعزيز لف عشان يسالها لو كانت عايزة حاجة مع الشاي ....شافها تعبانة وضاغطة على بطنها وحاطة راسها على التربيزة ..

عبدالعزيز: ساااااارة...... .

اول ما سمعت اسمها على طول قعدت عدل ولا كأن فيها حاجة.... ابتسمت

سارا:ايوة

استغرب منها واضح ان فيها حاجة ... بس عرف انها مش عايزة تقوله

عبدالعزيز: لا بس كنت عايز اسألك لو كنتي عايزة حاجة مع الشاي

سارا: لاء الغدا لسة بدري عليه ... شكرا

عبدالعزيز: طيب...


وراح جاب لها شاي ...وجاب له قهوه تركيه..بعد ما خلصوا قاموا .... وهو حاس ان سارة فيها حاجة ...بس ما حبتش تقوله عليها ..لو كانت عايزاني اعرف كانت اتكلمت او بينت ليا اي حاجة ....... ما اهتمش ..يمكن مغص او حاجة خفيفة .... راحوا يتمشون في اجور رود (شارع العرب) ..وهي نفسها تروح الفندق عايزة ترتاح ...بس خايفة تقوله ويحس ..... كانت تعبانة جدا ومش قادرة تصبر ... اول وثاني يوم هما الايام اللي بطنها بتوجعها فيها مروا على الاسواق ..واشترت من هنا وهناك هدايا تذكارية بسيطه ...

عبدالعزيز: سارا شكلك تعبانه تحبي نرجع الفندق...؟؟

سارا وبكل غباء العالم : لا بالعكس خلنا نتمشى...

عبدالعزيز رفع حاجب : اوكي ...ايه رايك ندخل المول دى ...

سارا: طيب..

وهم بيتسوقوا عبد العزيز كان ملاحظ سارة انها بتحط اديهاعلى بطنها ...وباين عليها التعب .. وسارة اول ما تحس ان عبد العزيز يشوفها تعمل نفسها طبيعيه.... عبد العزيز في سره ليه مش عايزاني اعرف ....بعد ما غربت الشمس ...خدوا تاكسى ورجعوا للفندق...وطول الطريق سارا لاصقه عند الباب ..ومنزله راسها ....تاكد عبدالعزيز ان الالم الي تحسه مش بسيط ...

عبدالعزيز: مش عايزة تتعشي ..ايه رايك نتعشى في الفندق

سارا والالم حيموتها : لا شبعانه ..طول اليوم ناكل ..

عبدالعزيز: اه والله عندك حق

بعد فتره.....

عبدالعزيز: سارا

سارا: نعم

عبدالعزيز: ممكن اعرف ايه اللي بيوجعك

رفعت سارا راسها جامد ... ..ولمحت في عنيه خوف ...لا مستحيل يكون خايف علي....

سارا: مش عارفة الم فظيع في بطني ...

عبدالعزيز:تحبي نروح المستشفى...؟؟؟

سارا: لا مش مستهلة اكيد من كتر الاكل ...

عبدالعزيز: لو ماخفش الالم حنروح المستشفى....ليه ما قلتليش من بدري علشان نرجع الفندق ومانلفش كتير ...شكلك تعبانة قوووي

سارا: لالاء الوجع مش جامد ..انا اللي مرضيتش نرجع ماتخافش انا كويسة ... ووصلوا الفندق.... بعد ما دخلوا جناحهم .....

عبدالعزيز : انتى متاكده انك كويسة ...لو مش قادرة تتعشي في المطعم انا ممكن اطلبة في الجناح ..

سارا: لو كنت انت جعان اطلب ليك انا مش قادرة اكل ...

وراحت لاوضتها ..... وخدت شاور وغيرت هدومها ... لبست جيبة ناعمة وحلوة قوووي مع بلوزة نص كم .

عبدالعزيز:سارة ايه رايك نطلب فيلم

سارا: براحتك

عبدالعزيز: طيب مش عايزة نطلب اكل كمان

سارا: لا والله مش عايزة بجد مش جعانة

عبدالعزيز جيه وقعد على الكنبة..... بعد ما خد المجله الي على التلفزيون...

عبدالعزيز: اوكي براحتك ..حتى انا مش جعان....يالا نختار الفيلم اللي احنا عايزيم نتفرج عليه ...اممم ..ايه رايك في فيلم ColdMountain...

سارا : طيب ايه نوع الفيلم...؟؟

عبدالعزيز: دراما ورمانسي....

سارا: بطولة مين؟؟

قام وقعد جنب سارا عشان يشوفوا الفلام مع بعض ...وحط المجله بينهم ....

عبدالعزيز: نيكول كادمن ...

سارا: لالا ما بحبش الممثلة دي

كانت مرتبكه لان عبدالعزيز عمال يلزق فيها ويقرب منها قوووي .....وارتاحت لانها لقيت عذر عشان ما يطلبش الفيلم دى ....مش عايزة تشوف معاه فيلم رومانسي ...علشان ما بتحبش تشوف المناظر الغير لائقة في الفيلم ...

عبدالعزيز: طيب The Lord Of The Ring (the Return Of The King) ..على فكرة حلو

سارا: انا ماشوفتش الاجزاء الاولى منها .... بس اذا كان حلو اوكي ما عنديش مانع

عبدالعزيز: لالالاء مش حلو تشوفيه اذا كنتي اصلا ما شوفتيش الجزء الاول والثاني منه

سارا : طيب ايه رايك نتفرج على الفيلم دى
واشرت على بوستر فيلم Hidalgo.....

عبدالعزيز: انا شوفت الفيلم دى

سارا : طيب The Last Samurai ؟؟؟

عبدالعزيز: اممم.. اصحابي بيقولوا عليه كويس بس انا ما بحبش توم كروز ..

سارا: طيب Try Seventeen؟؟

عبدالعزيز: دى كوميدي

سارا: ايوة هو دى

عبدالعزيز: لا انا مليش نفس اتفرج على الكوميدي...خلاص Last Samurai.....ايه رايك؟؟

سارا: اوكي خلاص نتفرج عليه حتى تامر اخويا بيقول عليه حلو

قام عبدالعزيز وفتح التلفزيون ...واختار الفيلم اللي حيتفرجوا عليه ... سارا قامت وطفت النور ونورت الابجورات ...

عبدالعزيز: ليه ؟؟

سارا وهي مبتسمه : عشان نعيش جو السنيما...

عبدالعزيز: ههههههه ..مش ناقص الا الفشار والبيبسي .

سارا: البيبسى موجود ..تحب اجبلك من الثلاجه ؟؟

عبدالعزيز: اوكي...

راحت سارا وجابت له بيبسى ..وجابت لها بيبسى دايت... لما شافها عبدالعزيز رفع حاجب ...

عبدالعزيز: بتعملي رجيم

سارا بهزار : اه شوف طلعلي كرش صغيرازاي

راح بصلها من فوق لتحت

وقال بابتسامه ملتويه خلت وش سارا يحمر قوووي.: بالعكس جسمك عاجبنى..


سارا لما جابت البيبسي ... ما رجعتش مكانها .. قعدت على كنبة تانية ...مع ان الكنبة مش قدام التلفزيون بس عشان ما تقعدش جمب عبدالعزيز وعبد العزيز ماعلقش على قعدتها على الكنبة التانية وقعدوا يتفرجوا على الفيلم اللي كان مشوق وحلو ....خصوصا لعشاق رياضه الساموراي اليابانيه....

سارة وهي ببتكلم في سرها ياترى ايه اللي حيحصل بعد ما يخلص الفيلم ؟؟؟ وياترى عبد العزيز حيعرف ليه بطنها وجعها ؟؟
طايشه بس عايشه
جميل تسلم الايادى

مستنيه الحلقه الجايه ع نار
RAGHEB
بليل انتى ال مشجعانى واللة
طايشه بس عايشه
ربنا يخليك والله انت مبدع

وانا بدخل مخصوص واول ما افتح اجيب التوبيك ده

يالا بقى بطل كسل
نوريهان
والله كان عندى امتحان امبارح

ودخلت بالليل مخصوص علشان اشوف التوبك

ممكن لو سمحت ظروفك طبعا

تضع الحلقه الجديده الساعه 11 او 12

بدرى يعنى

لو مش حينفع

خلاص ولا يهمك

ومرسى كتير لمجهودك
Hinar
الحمد لله انا اخيرا قرتها شيقة جدااااااااا يالا كمل بسرعة
نوريهان
ننتظر ...............

اين الحلقه
RAGHEB
مشكووووووور اوى اوى اوى لمروركم بجد اسعدنى جدا واهى الحلقة يالا شوفوا وادعولى
RAGHEB
الحلقة العاشرة

بعد ما خلص الفيلم عبد العزيز طلب من سارة انهم يروحوا يناموا ... بدأ الارتباك على سارة والتوتر وابتدت في العياط مرة تانية ....

عبدالعزيز بعصبيه: ما ينفعش كدة .... هي دمعتك عالطول جاهزة ... خلاص مش حالمسك اتبسطي

...
وخرج من الجناح وهو في قمة عصبيته ونرفزته .... بجد متجوزة عيلة عالطول تعيط ... هي ناسية انها مراتي ... لامتى حفضل مستحمل يعني ... وخرج برة الفندق يتمشى في الشارع مع ان الوقت متأخر جدا بس هو كان مضايق جدا من تصرفات سارة ...

سارا كانت قاعدة على الكنبة وبتعيط ... بس انا مش قادرة اعمل حاجة غير اني اعيط ...ما قدرش اخليه يعملي حاجة او يلمسني .. ومش قادرة اقوله ... هو اصلا مستعجل ... احنا لسة عرسان ... ومش قادر يصبر ... ومش عارفة ليه متنرفز وعصبي ...وانا ماليش ذنب ... دلوقتي هو راح فين ياربي اعمل ايه انت الوحيد اللي عالم بحالي ...

تعوذت بالله ....ورحت لاوضتي عشان انام ... غيرت هدومي وحاولت انام .... عدت ساعة وانا مش عارفة انام وعبد العزيز لسة ما رجعش ... وبدأت تقلق وتخاف عليه لحسن يكون حصله حاجة .... قامت من السرير ...وراحت تتمشى في الجناح ...مش قادرة تقعد ... وكل دقيقة تبص للساعة ...بعد تقريبا ساعة الا ربع ... سمعت صوت الباب وعلى طول راحت للسرير وتعمل نفسها نايمة ...

عبدالعزيز بعد ما اعصابة هديت شوية ...رجع للفندق... دخل للجناح الي كان هادي وانواره مظلمه .... اكيد الانسه نايمه ...... راح وخد له شور ... ونام على السرير وهو مدي ظهرة لسارة ..




عبدالعزيز كان بيرن ...يوه هو الازعاج دى عمره ما يخلص......انا ليه ما حطيتش التليفون على السايلنت ....فتح عنيه وشاف الساعه ست ونص الصبح ..الوقت بدري مين اللي برن دلوقتي.....خد موبيله ولقى بومي يتصل بك ...ابتسم مع انه لسة كان صاحي ... ...وفي العادة بيبقى مزاجة متعكر اول ما يقوم ......ورد على التليفون..

عبدالعزيز: انت ما عندكش دم حد يتصل دلوقتي

عمر: ههههههههههههههه ... الله شكل الاخ كان سهران انبارح.... قول السلام عليكم في الاول مش من اولها زفت .

عبدالعزيز: اسال نفسك .... بذمتك احد يتصل الساعه 6 ونص الصبح ..

عمر: وانا ايه اللي اش عرفني الساعه عندكم كام دلوقتي .

عبدالعزيز: هههههههههه ...بجد شكلك فاضي ورايق ..المهم اخبارك..

عمر: على فكرة انا زعلان قوووي ولا تتلكم ولا تسأل عليا ... ياااااااا بنت عمي شوقي نستك اخوك .

عبدالعزيز:اخص عليك .هو انا اقدر كم بو مي عندي..

عمر:المهم ما علينا ...اخبارك ايه يا عبد العزيز ؟؟؟

عبدالعزيز: والله تمام بخير ...وانت ؟؟

عمر: الحمدلله

عبدالعزيز : هههههههه .... طيب امي اخبارها ايه ؟؟

عمر: امي زعلانة منك بتقول انها ما كلمتهاش من ساعة ما وصلت

عبدالعزيز:هي ميرنا الزفتة دي ما قلتش لامي ان انا اتصلت اول ما وصلت وردت عليا ميرنا ...

عمر: لا ياذكي امي قصدها انك كلمت ميرنا وما كلمتشهاش

عبدالعزيز : ولا يهمها الغاليه ...هي فين دلوقتي جمبك ؟؟؟

عمر: لا والله انا في الشركة .. هو انا زيك نايم في العسل ...

عبدالعزيز: ههههههههه ...الله يقطعك يا عمر

عمر بيتكلم بجد: عبدالعزيز انت مبسوط...؟؟؟؟؟

هنا عبدالعزيز قام وخرج من الاوضة وراح للصاله ....

عبدالعزيز: اااااااااااااه ياعمر لو تعرف ايه اللي جوايا

عمر: ليه ..ايه اللي حصل

عبدالعزيز: لا بس البنت راسها ناشفة ... اعتقد ان اهلها اجبروها على الجواز مني .. وعلى اتفه حاجة تعيط . ...والله انا زهقت ومش عارفة اعمل ايه ..

عمر: يا عبدالعزيز الكلمه الحلوه كويسة برضه ... على فكرة الكلام يقلب عقل البنات .. وانت اصبر معاها وعلى فكرة هي لسة صغيرة وانتوا لسة متجوزين ما مرش على جوازكم اسبوع ... اصبر عليها يا عبدالعزيز

عبدالعزيز: بقولك ايه غير السيرة دي بقى لاني زهقت خلاص

عمر: لا يا عبد العزيز ما ينفعش كدة ... بقولك ايه انت جرب معاها ... انا عرفك انت كويس وبتعرف تتصرف بحكمة...انا عارف انك مطنشها ومش معبرها ...ازاي عايزها تتقبلك وانت مبينلها انك مش قبلها ومش طايقها .

عبدالعزيز: بالعكس ...والله انا مش مطنشها وبهزر معاها وبفسحها بس هي اللي كل دقيقة تعيط .

عمر: انت اصبر عليها بس وشوف ... اه على فكرة منصور صحبك بسلم عليكم وهو كان عايز يتصل بيك بس ما حبش يزعجك في شهر العسل .

عبدالعزيز: الله يسلمه ...لا عادي خليه يتصل

عمر: يالا اتفلق والله انت فاضي ... يالا خسرتني المكالمة ...

عبدالعزيز: انت الي خسرتنى يالا وسلم على امي ...وسلمي على بنتك مي القمر وحشتني عاملة ايه

عمر: انت اتصل بماما وسلم عليها لانها بجد زعلانة منك

عبدالعزيز: طيب حتصل يالا باي

عمر: سلام


وقفل عبد العزيز مع اخوه التليفون .. وراح يشوف سارة قال حيتصل على البيت بعدين عشان سارة تكلمهم تكلم امه .. دخل الاوضة ولقى السرير فاضي ... عرف انها صحيت ..

سارا صحيت لاقت عبد العزيز بيتكلم في التليفون .. بس ماعرفتش بيكلم مين ...وليه طلع بره الاوضة علشان يتكلم وما تكلمش قدامها ليه .. وما فيش حد يتصل في الوقت دى الا اهله .. اكيد دي امه...بعدين قامت وخدت لبسها وراحت للحمام ....بعد ما خلصت طلعت وشافت عبدالعزيز واقف وظهره لها وبيتفرج من الشباك على الي رايح والي جاي في الشارع ....حس بيها بس ما حبش يتلفت لها ..عايز يبين لها انه زعلان ومضايق .... بعدين افتكر كلام اخوه وقال خليني افرحها وابسطها ... لف وشاف سارة وفي وشه ابتسامة كبيرة .....سارا كانت خايفه من ردت فعله ..بس لما شافته بيبتسم اتبسطت قوووي ... وردتله الابتسامة .

عبدالعزيز: يالا ننزل نفطر تحت .. على فكرة فطار الفندق جميل قووووي .

سارا: والله انا ميتة من الجوع ... طيب حالبس بسرعة

عبدالعزيز: اوكي وانا حستناكي

نزلوا تحت يفطروا من البوفيه الي موجود في مطعم الفندق...كان الجو كلاسيكي قوي والقعده حلوة.... سارة انبسطت .. .. وكان باين عليها الفرحة والانبساط

سارا: حنروح فين النهارة ؟؟

عبدالعزيز: ايه رايك نروح هارودز ..

سارا: اوعى تقولي بتاع الفايد ..

عبدالعزيز: ههههههه ...ليه في غيره؟؟

سارا: لا بس كان نفسي اشوفه من زمان من كتر ما الناس كانت بتتكلم عنه ..

عبدالعزيز: خلاص يالا بعد ما نخلص الفطار نروح .

سارا: ياااه....وابتسم ت ابتسامه كبيرة وكانت طايرة من الفرح والسعادة

بعد ما طلعوا من الفندق ...عبد العزيز افتكر انه كان ناوي يتصل بامه... وطلع موبيله .... وراح اتصل بامه ...

صلاح: السلام عليكم..

عبدالعزيز: وعليكم السلامه ورحمة الله وبركاته .. ازيك يا بابا عامل ايه يا غالي ...

صلاح : ازيك يا بني عامل ايه انا الحمد لله بخير انت عامل ايه واخبار مراتك ايه .

عبدالعزيز: احنا بخير و الحمد لله ... ومبسوطين جدا

صلاح: الحمد لله يا بني انك مبسوط انا بكون فرحان لما الاقي اولادي مبسوطين مع مراتتهم ومرتاحين .

عبدالعزيز: ايوة بجد يا بابا ... وانتم عاملين ايه وامي عاملة ايه واخبار اخواتي يارب تكونوا بخير ان شاء الله

صلاح :كلهم بخير وبسلموا عليك وهما كلهم جمبي وامي عمالة تشد مني السماعة وعايزة تكلمك .


عبدالعزيز: هاتها يا بابا لانها وحشتني قوووووي

صلاح : اهي معاك

فوزيه وصوتها وهي بتعيط :ازيك يا ابني عامل ايه وحشتني قووووي .

عبدالعزيز لما سمع صوت امه حس برااااحة ما حسهاش من ساعة ما اتجوز وسافر .

عبدالعزي: ازيك يا امي وحشتيني جدااااا

فوزيه: انت اكتر يا بني ... واخبار سارة ايه اوعى تزعل يا بني

عبدالعزيز: قولي لسارة ماتزعلنيش

فوزيه : ربنا يحفظك يارب .... هي مراتك فين ادهالي .

عبدالعزيز: ادى ياامي انت زهقتي مني ولا ايه

فوزيه: لا يابني انا عمري ما ازهق منك ابدا انا الود ودي اني اكلمك كل ساعة بس علشان مازعجكش وانت قاعد مع عروستك ..فين مراتك بقى الغالية دي .

عبدالعزيز: وانا يا امي مش غالي ولا راحت علينا خلاص

فوزيه: انت مالك النهاردة على كل كلمة تعلق عليها على فكرة غلاوت مراتك من غلاوتك بالظبط ....بس هي اكتر شوية ..ههههههه .

عبدالعزيز: ههههها ما شي يا ست الكل ... ما خلاص راحت علينا

سارا طول المكالمة وهي قاعدة جنب عبدالعزيز في السياره وسامعة الكلام كله مع اهله .... وكانت مستغربة امال مين اللي كان بيكلمه الصبح .... شكله كدة اول مرة يكلم فيها اهله من ساعة ما وصلنا .... وسرحت بافكارها وعبدالعزيز قطع سرحانها وهو بيقولها سارة كلمي ...

عبدالعزيز: سارة رحتي فين .... سرحانة في ايه

سارا: لا ولا حاجة

عبدالعزيز: طيب ماما عايزة تكلمك

خدت منه التليفون وكلمت حمتها .

سارا: ازيك يا ماما عاملة ايه وحشتيني

عبدالعزيز هو مستغرب ... وبيتكلم في سره (( ما كنتش اتوقع انها تنادي على امي بماما ) خليني اشوف بقى حتقول لماما ايه

فوزيه: ازيك يا سارة .... ازيك يا مرات ابني ... اخبارك ايه طمنيني عليكي انت مبسوطة .

سارا : الحمد لله بخير يا ماما ...

فوزيه: وعبد العزيز عامل معاكي ايه مقصر معاكي في حاجة .... لو مضايقك قوليلي بس وانا حوريكي حعمل فيه ايه .

سارا : لا يا ماما عبد العزيز مش مقصر معايا بالعكس دى نفسه يعملي أي حاجة عشان يبسطني ... وانا مبسوطة قووووي . ما تقلقيش يا ماما .

فوزيه: طيب الحمد لله يا بنتي وربنا يسعدكم ويهنيكم يارب ... ميرنا عايزة تكلمك يا سارة .

ميرنا: ازيك يا سارة عاملة ايه وحشتيني .

سارة : ازيك يا ميرنا انتي اللي وحشتيني قووووي وانا الحمد لله بخير وانت عاملة ايه

ميرنا : انا بخير المفروض اسألك على اخبارك انت

سارا: انا تمام والحمد لله ...

ميرنا : اخبار عبد العزيز معاكي ايه ؟؟؟

سارا: الحمدلله كويس

ميرنا : رهف بتسلم عليكي وبتقولكم ما تزودوهاش وماتطولوش عندكم .وبتقولكم ما تنسوش حفلتها خلاص قربت .

سارة : انت قررتوا حتعملوها امتى .

ميرنا : لسة المدرسة اخرتها شوية .....عشان البنات اللي مسافرين ترجع واللي مشغولة في التسجيل يكونوا خلصوا .

سارة : طيب طمنيني نتيجة التنسيق ظهرت ولا لسة .

ميرنا : لا لسة هي خلاص على اخرها ومرعوبة ... المهم انتي احكلي كل حاجة بالتفصيل ..

سارا: هههههههه يقطع شيطانك يا ميرنا عايزة تفلسي عبد العزيز ... لما ارجع ان شاء الله ... عبد العزيز بيقولي يالا كفاية ....

ميرنا : هههههههه طبعا اكيد مشتقالك موووت ولا وعملتيها يا بنت عمي شوقي وسحرتي اخويا .

احمر وش سارة من الكلمة دي ... وهي نفسها تقولها لو تعرفي اللي جوايا يا ميرنا .. بس مش قادرة تتكلم عشان عبد العزيز جمبها وودانه معاها ... وعبد العزيز حس ان ميرنا قالتلها حاجة عشان كدة وش سارة احمر.

سارا: لمي نفسك يا ميرنا .. ويلا سلام بقى ..

ميرنا : طيب يا ستي هنيالك النهاردة انت افراج بس اول ما توصلي مصر مش حسيبك الا لما تحكيلي كل حاجة بالتفصيل .

سارا: ان شاء الله مع السلامة

ميرنا : ههههه مع السلامة وخلي بالك من نفسك .

عبدالعزيز... ابتسم: طبعا الرغي عمره ما يخلص اكيد ما خلصتوش رغي

سارا: هههههه انا برغي رضه اصل ميرنا وحشتني قوووووي

عبدالعزيز: اوكي يالا ياسارة احنا وصلنا


ونزلوا ودخلوا الهارودز...... بعد ما تسوقوا هناك ...وسارة اشترت هدايا لاخوانها وحريمهم ... واخوات عبد العزيز ... كانت الهدايا بسيطة وحلوة .. بس عبد العزيز لاحظ انها ما اشترتش حاجة لنفسها .

عبدالعزيز: سارة ما اشترتيش ليه حاجة لنفسك

سارا : مش لقيا حاجة مناسبة

عبدالعزيز وهو بيفرجها على بدلة حلوة قووووي : ايه رايك في دي حتتطلع عليكي جنان ؟

سارا: بس غالي قوووي يا عبد العزيز

عبدالعزيز وهو رافع حاجب : خير ربنا كتير والحمد لله .. يالا روحي قسية .

عبد العزيز ادى لسارة البدلة عشان تقسها ... واستغربت سارة انه عرف مقاسها من غير ما يسألها ... وقاست سارة البدلة اللي طلعت تجننن فعلا عليها وكأنها متفصلة عشانها ... بعد ما خلصوا شرى حاجات... ..راحوا يتغدوا في المطعم اللي موجود في هارودز ....بعدين طلعوا يتمشوا في شارع اكسفورد ..ودخلوا سليفريج مول .. واشتروا حاجات وهدايا من هناك لمعارفهم...وبعد كدا رجعوا للفندق بعد ما تعشوا حاجات حفيفة ...وهم محملين بالاكياس ...مع انهم ارسلوا الاكياس الي اشتروها من هارودز مع سواق الفندق.... سارا كان نفسها تكلم امها بس مش عارفة تقول لعبد العزيز ....

عبدالعزيز وهو بيشوف الاكياس: عايزين نشتري شنططين سفر عشان الحاجات دي كلها

سارا: عبدالعزيز.....

عبدالعزيز لف لها : نعم

سارا: اممم .. ممكن اكلم اهلي بقالي يومين ما كلمتهمش .

عبدالعزيز: طبعا ممكن .. وفي أي وقت عايزة تكلميهم خدي موبيلي واتصلي بيهم من غير ما تستأذني .

سارا والفرحة على وشها : شكرا...


عبد العزيز اداها الموبيل وراح للاوضة ... وسارة اتصلت باهلها بس كانت خايفة ان ما فيش حد يرد عليها ... بس الحمد لله ردوا .

تامر : ازيك يا سارة عاملة ايه

سارا:الحمد لله انت عامل ايه يا تامر

تامر : معقول ... الانسة سارة قصدي مدام سارة تنازلت وبتكلمنا .

سارا: هههههههه...حرام عليك يا تامر .. لو كنت عاملة موبيلي تجوال كنت اتصلت بيكم كل دقيقة .

تامر : الحمد لله انك ما عملتهوش تجوال احنا ناقصين تكلمينا كل دقيقة انا ما صدقت انك سيبتي البيت من اولما جيتي على الدنيا وانت سارقة حنان امي وابويا مني هههههههه ....

سارا: انا برضه اللي وخده حنانهم ولا انت يا دلوع العيلة طبعا ما انت ا خر العنقود .امال ماما وبابا فين وحشوني ...

تامر : انتي بتتصلي دلوقتي والكل نايم

سارا: ليه نايمن الساعة لسة 11 عندكم

تامر : 11 ايه الساعة 12ونص يا فالحة ... لحظة اشوفلك ماما اعتقد اني سامعت صوتها .

وخرج تامر من اوضته الا ولقى امه رايحة اوضتها ومعاها كوباية ماية

تامر :يالغالية في بنت عايزاكي على التليفون .

كريمة : وهي فاتحة عنيها قوووي وباستغراب : بنت ايه يا ولا ... انت مسطول ولا ايه ولا كنت بتحلم .

تامر : هههههه انتي تعالي بس كلميها وحتعرفي انك بتحبيها قوووي .

كريمة : ماشي هات التليفون .... الو .

سارة : ازيك يا ماما عاملة ايه وحشتيني .

كريمة : ازيك يا حبيبتي والله انت اكتر عاملة ايه يا ضنايا .. ما تصلتيش من زمان ليه قلقتينا عليكي

سارة : معلش يا ماما لما بلاقي فرصة اتصل بتصل عالطول .بس انتوا وحشتوني قوووي وبابا عامل ايه ونفسي ارجع بقى يا ماما .

كريمة : والله انت اكنر يا بنتي ...بس اوعي تقولي كدة يا بنتي انت دلوقتي في عصمة راجل .. عشان جوزك ما يحسش انك مش عايزاه .. اسمعي كلام جوزك ... وطاعة جوزك واجبه يا بنتي ربنا امرنا بكدة ..ومهما قالك او عملك لازم تطيعه ماشي يا بنتي فاهماني .

سارا: ايوة يا ماما فاهمة ... بس طمنيني على بابا عامل ايه واخواتي
.
كريمة : كلهم بخير والحمد لله ... اقولك خبر حلو مها مرات اخوكي حامل عقبالك يا بنتي .

سارا: بجد يا ماما الف الف مبروك باركلها وربنا يقومها بالسلامة ان شاء الله .
كريمة : حاضر يا بنتي حوصلها سلامك .

سارة : كان نفسي يا ماما اكلم اخواتي بس مكسوفة اطلب من عبد العزيز .

كريمة : مالهوش داعي يا بنتي انا حطمنهم عليكي وبلاش تتقلي على جوزك في المصاريف .

عبد العزيز وهو طالع من الاوضة : سارة عندك اسبيرين عشان عندي صداع حيجنني .

سارة و: ايوة عندك في الشنطة اللي على المرايا .

كريمة : سلمي عليه وماتضايقهوش ماشي يا بنتي .

سارة : بتكلم عبد العزيز وبتقوله : ماما بتسلم عل..........


ماقدرتش تكمل جملتها بعد ما شافت اللي ماسكة عبد العزيز من شنطتها ... ورفع راسه وبصلها ... وهنا فهم كل تصرفاتها وسبب وجع بطنها اللي تحس فيها انبارح ... طيب ليه ما قلتليش .. ما فيهاش حاجة ... دي حاجة طبيعية ومكسوفة تقولي ليه .... عبد العزيز حس ان سارة انحرجت قوووي .. لان وشها اتقلب تعابيره ... وكانت خلاص حتعيط ورجع الحاجة لشنطتها في مكانها زي ما كانت .

عبدالعزيز ولا كانه شاف حاجة : الله يسلمها ..... سلمي عليها قوووي ... انا حروح انام .

سارا فضلت متنحة وحاسة انها خلاص حتموت ... من الكسوف .. بس يمكن كدة احسن عشان يبطل زن ويعرف ايه سبب بعدي عنه .... افتكرت ان امها على التليفون وردت على امها .

سارا: اسفه ياماما معلش اتأخت عليكي

كريمة : هههههه لا عادي يا بنتي .. يالا بقى مش عايزة اطول عليكي . خلي بالك من نفسك.

سارة : حاضر يا ماما سلام .

بعد ما قفلت التليفون مع امها ... فضلت مكانها وهي مالهاش وش تشوف عبد العزيز من الكسوف ... وسمعت صوته ..راحت للاوضة لقيته نايم ولا كانه شاف حاجة ... غيرت هدمها ونامت .

تاني يوم راحوا لmadme tussaud's (متحف الشمع) ... كان حلو قوووي وعجب سارة .. طول الوقت وهي بتتلكم مع عبد العزيز وبتحس براحة وهي بتلكمه ... تصرفات عبد العزيز اتغيرت قوووي معاها لما عرف ليه هي بتبعد عنه وكانت بتعيط اول ما يحاول يقرب منها .. معاملته احسن من الايام اللي فاتت كان بيتكلم معاها ويعلق .

في صوت جيه من وراى سارا: سارا

لفتت سارا على الصوت عشان تعرف مين اللي كان بينادي عليها لقيت صحبتها مريم ...

سارا: مريييييم...

قالت لعبدالعزيز: حروح اسلم على صحبتي ....

عبد العزيز: طيب روحي وما تتأخريش وانا حروح هناك

سارا: اوكي....
RAGHEB
وراحت لمريم وسلمت عليها ...مريم صحبة سارا من ثانوي ...وافترقوا بعد ما راحوا الجامعه ...لان سارا دخلت جامعه عين شمس ومريم دخلت طب اسنان القاهرة ... قعدوا يتكلموا ويعرفوا اخبار بعض
...
مريم: مين اللي معاكي دى ياسارة اعتقد انه مش اخوكي ؟


سارا حبت تهزر مع مريم :دى اخو ميرنا صحبتي
..
مريم وهي مستغربة ورافعة حواجبها : وانتي بتعملي ايه معاه هنا ..

سارا: يعني ايه رايك فيه ..

مريم ولسة مستغربة وفتحت عنيها على الاخر : اوعي تكوني عملتيها يا خااااااينة وتجوزتي ....

سارا: ههههههه ايوة ...

مريم: طب ليه ما قلتليش ...

سارا: الموضوع جيه بسرعة ...دى احنا بقالنا اسبوع بس متجوزين ....

مريم وهي تغمز: يعنى انتى في شهر العسل..؟؟

سارا: هههههههه...تقدر ي تقولي كدة

مريم : مبروووك الف مبروك ..والله انك فرحتيني .. يالا عشان ماخركيش ... شوفي عامل ازاي مش عارف يقف على بعضه وكل دقيقة ببص عليكي .

سارا: لا عادي ... خليكي معايا انا لسة ما شبعتش منك .. انا ما صدقت اشوفك بعد المدة دي كلها .

مريم: انتي حتقعدي لغاية امتى في لندن

سارا: مش عارفة والله

مريم: سارة دى رقم شقتنا اللي هنا ودى رقم موبيلي ... لما تلاقي نفسك فاضية وحبيب القلب سابك اتصلي بيا ونتفسح مع بعض ...

سارا: اوكي خلاص يالا فرصه سعيده..

مريم: باي

ورجعت سارا لعبدالعزيز..... الي كان متضايق شوية..

عبدالعزيز: مين دي

سارا: دي مريم صحبتي انا وميرنا من ايام ثانوي ...

عبدالعزيز: وانتوا ازاي تصاحبوا الاشكال دي ؟؟؟؟

سارا:ومالها الاشكال دي ؟؟

عبدالعزيز: انت مش شايفاها ولا ايه من غير حجاب ومكياجها صارخ قوووي

سارا: هي كدة واهلها فري خالص

عبدالعزيز:ايه فري دي ... دي غفلة وما يعرفوش ربنا مش حرية

سارا: هي حرة انت زعلان ليه

عبدالعزيز ماعلقش على كلامها ... وكملوا مشي ... بعد ما خلصوا من المتحف راحوا عالطول على الهايد بارك ...

سارا: تعالي نشوف ساعة بيج بن

عبدالعزيز الجو حلو قوووي النهاردة وما كملش كلمته الا وبنزل المطر اللي قومهم من مكانهم ..... والحمد لله ان عبد العزيز اللي كان عارف تقلبات الجو في لندن كان عامل حسابة وجايب شمسية .. بس سارة ماكنش عندها واضطر انه يديها الشمسية بتاعته وهو واقف معاها تحت الشمسية... طبعا كانت مغطيه جزء منه ...لانه كان حريص ان سارة تتغطى كلها ورجعوا للفندق بسبب المطر ...

سارا: ياااه ياعبد العزيز انت اتبليت خالص

عبدالعزيز وهو كان بيبص على هدومه اللي كانت مبلولة على الاخر : لا عادي

سارا: طيب غير هدومك بسرعة قبل ماتاخد برد

عبدالعزيز: خايفه عليا..

سارا اتكسفت ووشها احمر : لاء بس عشان لو تعبت انا اللي حلوص بيك .ومش حعرف اتصرف في الغربة .

عبد العزيز :قال وانا اللي كنت فاكرك انك خايفة عليا .

سارا: طيب يالا غير هدومك

عبدالعزيز: ههههههههه خلاص حغير اه افرحي يالا خلاص مش حتعب واخليكي تلوصي معايا
طايشه بس عايشه
بجد بجد تسلم ايدك

كمل ع طول وبلاش تاخير
RAGHEB
ان شاء اللة بس قولى يارب
نوريهان
تسلم ايدك

ومرسى لمجهودك

فى انتظار الحلقه القادمه
طايشه بس عايشه
يارب يا سيدى
RAGHEB
بصوا عالشان فى ناس بنات زى العسل هنا بجد ومقدرش اخرلهم طلب انا اجيب الحلقة دلوقتى اوك يالا
RAGHEB
الحلقة ال11وفي بيت صلاح كان عمر قاعد في اوضته وبيفتكر المرحومة مراته ...كانت واقفه تبتسم ليه ....وقف مدة يتأملها ومش قادر يشيل عينه من عنيها .... ياالله بجد اشتقتلها قوووي ... ونفسي اضمها واقربها مني ... مد ايده ليها .. وكأنهمسك ازازة ماية ساقعة قووووي ... وضغط جامد ... لغاية لما حست بالم فيها ...ويقولهاليه كدة تسيبني كدة ... انا ما اسواش حاجة من غيرك .... وفضل يتأمل ملامح وشها الليكانت محفورة في عقله ..... ...ومستحيل تتمسح حتى لو مرت مية سنة ... افتكرك اخرلحظة معها ... اخر مرة شافها ... اخر مرة كلمها ... اخر مرة ضمها ليه .... اخر كلمةقالتهاله ... يااااااااه انا فعلا ما اسواش حاجة من غيرك يا ام مي .......مهماعملوا اللي حواليا مستحيل انهم يسدوا الفراغ اللي انت سيبتيه ....بحبك والله بحبك ... ومستحيل احب حد غيرك ... رفع البرواز اللي فيه صورتها ... وقربه منه ... وضمهلحضنه كأنه طفل يضم العروسة بتاعته ...حس بدموع تتجمع في عنيه ... الى امتى حعيش فيالحزن بحاول اقول للناس اني خلاص نسيت وقادر اتكيف مع الوضع .... بس انسى ازاي فيحد ينسى اسمه في حد يتخلى عن روحه وحبه الوحيد ...

مي: بابا..ممكن ادخلعلى طول رجع عمرالبرواز لمكانه ..ومسح الدمعه اللي لسة نازلة على خدة .

عمر: ايوة طبعا ياحبيبتي الباب مفتوح .

دخلت مي بوداعتها وجمالها الي خدته من امها...كانتنسخه مصغره منها .. نفس العيون الواسعه المكحله ..والمناخير الصغير... الحاجةالوحيدة اللي اخدته من ابوها هو نوع الشعر ولونه ... جات مي لابوها وقعدت في حضنه .

عمر وهو يبتسم للي بقى له من حبيبته: القمر عايز ايهمي وهي بنحضنابوها: لا بس وحشتني يا بابا انا ما شوفتكش النهاردة خالصعمر:يا عيونبابا.

مي: بابا ..انت بتحبنى..؟؟؟عمر استغرب من بنته الي اول مرهتساله السؤال دى : اكيد طبعا بحبك ... ليه بتسألي .

مي: يعني مش حتسبنيعمر: حروح فين يعني هو انا اقدر اسيبك يا قمرمي ابتسمت ابتسامهكبييره.: ورفعه راسها وباست ابوها على خده ..حس عمر باحساس غريب ..بنته فيها حاجةوعمرها ما تصرفت التصرف دى قبل كدة ... قامت مي من حضن ابوها خرجت من الاوضة ... وعمر لسة سرحان .. من ساعة ماحس بمي .

عمر: ميمي لفت لابوها: نعم..

عمر : تعالي ياحبيبتى رايحة فينمي: لا بس خلاص شفتكيابابا..

مستحيل يوم يمر على مي من غير ماتشوف ابوها ... كانت خايفة انهيختفي من حياتها زي امها ما اختفت ... والكل يعرف الموضوع دى والاحساس اللي بتمربيه مي .. ولو مر يوم من غير ماتشوف ابوها تقلب الدنيا وماتقعدهاش .

عمر: طيب تعالي اقعدي مع بابا .

رجعت وقعدت جمبه على السرير .

عمر: خرجتيفي مكان النهاردة .

مي: ايوة رحتي من تيتا عند عمتي نورا
.
عمر: وانبسطتى هناك..؟؟مي: ايوة لعبنا كثير.... بابا نفسي يبقى عندي اخوات زيسمية بنت عمتو نورا .

عمر: ليه وبعدين حيخدوا لعب ميمي: عادي..

عمر عايز يغير الموضوع : مي مين في البيت .

مي: تيتا وعمتيميرنا وعمتو رهف
.
عمر وهو قايم وماسك ايد بنته: يالا تعالي نروحلهمخرج عمر وبنته من الاوضة ... وهو حاسسان بنته مش طبيعية النهاردة شكلها فيها حاجة .... لما نزلوا لقوا الدنيا مقلوبة ... الارض كلها مفروشة كتالوجات وهيصة ..

عمر: ايه الهيصة اللي انتوا فيها ديميرنا : لاء اصل الاخت رهفبتختار موديل للفستان بتاعها عشان حفلتها .

عمر: حفله ايهرهف: حفلهتخرجي..

عمر: اوعي تقولي عشان خلصتي الثانوية العامة .

وقعد علىالكنبة جمب امه بعد مباس راسها .

وقعد عمر يناكف في اخته رهف بخصوص الحفلةعشان تخرج الثانوية العامة .... وقعدوا يتريقوا على بعض فترة .وبعد مناقرة طويلة مععمر واخته رهف .

عمر: والله دلع بنات انت موافقة ياماما على اللي بتعملهبنتكفوزيه: وموافقش ليه ما دام ابوها موافقعمر: والله ما فيش حدمدلعلهم الا ابويا . ربنا يكون في عون اللي حيخدكمميرنا : اصلا يا بختهمبينا .. هما يلاقوا زينا فين ولا نسيت احنا بنات مين .

رهف: ايوة احنا بناتصلاح وفوزية مش اي بناتفوزيه: والله انتوا لسانكم دى عايز يتقطععمر: ماشي بس مي حتروح الحفلةرهف: انت بتتكلم بجد ... ما فيشاطفال في الحفلةعمر: مش بكفيك ... مي عايزة تروح الحفلةمي اليكانت ساكته زي عادتها : لا انا مش عايزة اروحميرنا : هههههه خايفة من رهف .

عمر: دى اللي فاضل كمان بنتي تخاف من الاشكال ديرهف: ليه مالهشكلي ان شاء اللهعمر: عاملة زي القردرهف وهي عاملة نفسها زعلانة : طيييييييب ما ابقاش رهف لو مدخلتش بنتك المدرسة ولا اخليها تدخل الحفلة اصلا .

عمر: لو بنتي عايزة تدخل حتدخل غصب عن الكل .

فوزيه: بس بقى انتوهي صدعتوني ... بس يا رهف بطلي مناكفة مع اخوكي الكبير .

رهف: قال كبير قالانت مش شايفة بيقولي ايه يا ماماميرنا : تصدقوا ان شكلكم حلو قوووويوانتوا بتتناقروا كدة .

رهف: بقولكم ايه انا حسبلكم المكان كله وحروح قاعدفي اوضتي اكرمليعمر: يالا مع السلامة ههههههههههه والله اعقل واحدة فيكمالقمر اللي قاعد جمبي دي ... تعالي يا حبيبة بابا ...وشاور على حضنه ... راحت ميعالطول وقاعدت في حضن ابوها .

رهف: وهي طالعة اوضتها .... وقال بابا مدلعني .. امال انت بتعمل ايه مع بنتكعمر: والله في ناس تستاهل الدلع وناس ماتستهالهاش اصلاميرنا : كويس انك عرفت ان بنتك ما تستهلش الدلع .

عمر: بقولك ايه انت كمان اسكتي ولمي نفسك انا اللي غلطان ان بتلكم مع عيالزيكم ... كفاية اني اكلم مع احلى حوريتين في البيت ده ..

رهف: سمعت الكلمةدي وهي طالعة نزلت شوية كدة على السلم وردت على عمر طبعا انا الحورية الاولى مش كدة .

عمر : بس يا حشرية اطلعي اوضتك يالا ... مش انت غضبانة .ايه الناس الليمعندهاش دم دي .

عمر وهو بيبص لامه اخبار عبد العزيز ايه يا ماما كلمك ولالاء ؟؟فوزيه: ايوة كلمني امبارح ... ربنا يوفقه مع مراته ... انا فرحنالهقووووي .

ميرنا : قولي ربنا يعين سارة على غلاسة ابنك .

فوزيه : ماتقوليش على اخوكي كدة .. اخوكي مش غلس .. دى زين الرجالةرهف غيرت رايها ونزلت من اوضيتها .... لقيت المناكفة مع اخواتها احسن من قاعدتها في الاوضة لوحدها ..... وهي نازلة سمعتالكلام اللي امها بتقوله على عبد العزيزرهف: ههههههههههههههه ههها اعترفي بغلاسة ابنك ياماماعمر: ليه هو في حاجة حصلت ولا ايهميرنا بتبص لرهف وبتقولهااوعي تقولي ...عمر عمال يبص لهرف وميرنا باستغرابرهف: لا ولا حاجة حيكون فيايه يعنيعمر : بس يا جبانة خايفة من ميرنا .

رهف: انا مش جبانة بسمش عايزة اقول وخلاصعمر: انتوا حرين هوانا حتحايل عليكم ولا ايه ...

رهف: هههههه خلاص حنقول لمي وهي مش حتقول لبابا ... صح يا ميعمر: بنتي اصلاما بتخبيش حاجة عليا ... وهي مش عايزة تسمع منكم حاجةميرنا : تعالي يا رهف نقعد فوق في الاوضة احسن انا وانتي ... احسنمنالقعدةمعاهم ..

رهف : يالا يا اختي يا حبيبتي ههههه.

عمر: مع الف سلامةوالقلب داعلكمفوزيه: انت عامل ايه يا ابني شكلك مش عجبني النهاردة في حاجة .


عمر: لا يا ست الكل ما فيش حاجة ... بس شكلي ما نمتش انبارح كويس ونمتمتأخر وصاحي بدري ...

فوزيه :طيب ما تقوم تنام وتريح يا حبيبي ....

عمر : اشوية كدة وحطلع انام ... روحي نامي انتي يا ماما .

فوزية : ماشي خلاص انا حنام لو ابوك جيه وانت قاعد قولي اني طلعت انام .

عمر : ماشي يا ماما .... تصبحي على خير .وقامتفوزيه....

عمر بص لبنته لقاها نايمة في حضنه زي الملاك ... سرح فيها وفيملامحها الجميلة دي... بنته كانت اكبر من عمرها ما بتحبش تلعب كتير زي الاطفال الليفي سنها ..ولا تتكلم مع حد ... كانت لغز للكل.. وما حدش يعرف اللي جواها سواء كانتزعلانة او فرحانة... ومحدش يقدر يقرب منها ...والوحيد الي فاتحه له المجال ابوها ... وبعده عمها عبد العزيز ... يعنى بتميل للجالة اكتر من عماتها.. والحاجة دي كانتبضايق عمر قوووي ...عايزها تتقرب من عمتها اكتر... مع انهم مش مقصرين معاها .. بسمش عارفين يكسبوها ..يمكن لانهم سنهم صغير مش عارفين يتعاملوا معاها ...واخته نورامشغولة مع جوزها وعيالها .... قام عمر وشال بنته ..
وعمر قايم وهو شايل بنته ... نزلت ميرنا ....

ميرنا : رايح فين يا عمر ...

عمر : انت مش شايفة مي نايمة ... طالع انيمها في سريرهاميرنا : صحيح يا عمر ... انت سجلت مي في المدرسة ولا لسة .

عمر : اهعمتها نورا سجلتها خلاص .

ميرنا : طيب كويس ... انت حتنام ولا نازل تاني .

عمر : لاء خلاص حروح انام لاني تعبان طول النهار في الشغلوهوطالع قابل رهف ....

رهف : على فين .

عمر : حنام ... في حاجة يعني .

رهف : لا عادي ... تصبح على خير .

عمر : وانتي من اهله .وطلع عمر لفوق وحط بنته في اوضته ..مع انها دايما تنام في اوضة تانية خاصة بيها ...بس الليله دي ما خلهاش تناملوحدها وكان عايزهاتنام في حضنه . ....قعد عمر على مكتبه وهو بيفكر في حياته ......الي تغيرت 180 درجه.... مي وحتدخل المدرسه بعد الاجازه ... ودلوقتي كدة هيعايزة عناية اكتر من الاول...مين اللي حيدرسها ويعتني بامورها المدرسية ,,,... بتروح تشوف غيرها من البنات ...واكيد حتكتر اسألتها على امها ... حيقولها ايه لماتسأله... هي سالته مره ..وقال لها انها في الجنه ..ووقتها قعد ساعة عشان يفهمها ..ومن بعدها ما سألتهوش تاني ولا فتحت الموضوع معاه ..... مع انه حاسس ببنته ...لماببص لعنيها بيلاقيها مليانة اسألة كتير..... واللي متعبه انها ما بتتلكمش ولا حتىبتنطق بكلمة واحدة ....... والموضوع دى مقطع قلبه ... ومش عارف يعمل ايه مع بنته ..
طايشه بس عايشه
يا سلام تسلم ايدك جنان

اوعى تنسى ساره وعبدالعزيز
نوريهان
بصوا عالشان فى ناس بنات زى العسل هنا بجد ومقدرش اخرلهم طلب انا اجيب الحلقة دلوقتى اوك يالا
مرسى كتيييييييييييير لذوقك


بجد تسلم ايدك

وننتظر الحلقه القادمه

دمت بالف خير ان شاء الله

انا وصلت لى الرسال بتاعت الشله

وبالفعل ذهب الى هناك

بس لم استطع الرد

ازاى اشارك معاكم

ويسعدنى ان انضم معكم

ومرسى على الدعوه النااااااااايس
RAGHEB
يا سلام تسلم ايدك جنان

اوعى تنسى ساره وعبدالعزيز


مش انساهم هما فى عينى ماتخفيش ليهم

ومشكور ليكى اوى يا قمر
RAGHEB
مرسى كتيييييييييييير لذوقك


بجد تسلم ايدك

وننتظر الحلقه القادمه

دمت بالف خير ان شاء الله

انا وصلت لى الرسال بتاعت الشله

وبالفعل ذهب الى هناك

بس لم استطع الرد

ازاى اشارك معاكم

ويسعدنى ان انضم معكم

ومرسى على الدعوه النااااااااايس

اية الكلام دة كلة انا كدة اتغر فى نفسى هههههههههه

عادى اجيب كل حلقة فى الوقت دة

واكيد يسعدنى اوى لو انضميتى معانا
نوريهان
اية الكلام دة كلة انا كدة اتغر فى نفسى هههههههههه

عادى اجيب كل حلقة فى الوقت دة

واكيد يسعدنى اوى لو انضميتى معانا
لا بعد الشر عليك من الغرور


مرسى لكى بجد


مرسى لذوقك

بس انت مقلتش لى اشارك معكم ازاى
RAGHEB
مشكوووووووور ليكم اوى اوى لمروركم بجد والحلقة كمان شوية



اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:


رابط دائم

مواضيع مشابهة:
اجمل صور غرف نوم اطفال بناتى 2014 - ديكورات ودهانات غرف اطفال مودرن روووعه - ديكورات بناتى بألوان شيك اوى
اشيك ملابس صيفى بناتى 2014 بالصور - ازياء بناتى صيفى موضة 2014
اختبار بناتى

Powered by vBulletin Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd
جميع الحقوق محفوظة © fmisr.com منتديات نجوم مصرية