نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية منتدى التسلية والترفيه منتدى الحب والرومانسية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

عيد الحب فوائده واضراره

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

الى كل احبائى فى المنتدى اعلم ان الكثير منا الان يستعد وبشده ليوم عيد الحب وهى مناسبه عالميه يحتفل بها العالم كله ولكن البعض لا يراها انها قضيه كبيره ولابد من فتحها وارى البعض يبسط هذه القضيه الكبيره فى كلمه هتجيب هديه عيد الحب ايه ؟ اهل هذه هى كل القصه لا والله انا اكبر من ذلك بكثير ومن الممكن ان نمسكها من جوانب كثيره

اولها من الناحيه الاسلاميه \ فهو عيد بدعه غير معترف به
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

ودعنا نتكلم بصراحه اهل الحب يحتاج الى يوم خاص نطلق عليه بعيد الحب اهل نحن نسينا الحب وعيد الحب هو من يذكرنا اهل انا لا اعطى لحبيبتى هديه الا فى عيد الحب والله كل هذه تفاهات والبعض يعتقد انه بهذا العيد يحتفل بالحب لا فالحب باقى كل الايام وكل يوم هو عيد حب ودعونا نتذكر صاحب فكره عيد الحب انظروا الى ظروفه فى هذه الوقت كان على وقته ظروف حربيه لدرجه ان الامير حرمهم من نعمه الحب اساسا وهذا ما دعاه الى عمل حتى يوم واحد للحب لكن اذا نظرنا الى حالنا الان فنحن فى حريه فلماذا نقيد الحب بعيد فى يوم واحد وهذا اليوم يوثر ايضا تنتظر الحبيبه الهديه من حبيبها ومن الممكن ان يكون حالته معسره فى ذلك اليوم وتودى الى مشاكل وانا اعرف حالات من ذلك وايضا المشكله الاكبر بعض الشباب يفهمون هذا اليوم خطا والبعض يرتكب الفواحش بدل ان يكون يوم للحب والطهاره ومن فوائده اصبح مكسب للمكتبات بلا شك وايضا لو واحد نسى احبابه ممكن يتذكرهم فى مثل هذا اليوم واخيرا اود من احبائى ان اعرف منهم هل توافق على عيد الحب ؟

المقال "عيد الحب فوائده واضراره" نشر بواسطة: بتاريخ:
سمسمه2009eae
اولا انا اشكر جدا على فتح الموضوع ده يا اجتماعى وانا بصراحه مش بعترف بيا اولا ده حرام حرام حرام واللى بيحب بيحب طول الوقت وكل يوم وكل ساعه مش الازم يكون يوم واحد ليه علشان افتكر حبيبى او حببتى كل دى تخريف والمفرود المسلمين ميعترفوش بيها وانا بشكرك مره تانيه وانا مبسوطه جدا انى اول وحده تعلق على الموضوع
نهاد عبد العظيم
الحب موجود فكل وقت دا صحيح وعلى فكرة الناس مش يتحب بعض بس فاليوم دا لآ انما اليوم دا اتعمل علشان يكون فى احساس اكتر ببعض يعنى بنظرى مش حاجة وحشة يعنى مش عيد عبدة اصنام مثلا علشان نرفضة بالعكس دا عيد حب يعنى مشاعر حلوة ربنا خلقها فينا ممكن تكون لكل الناس مش للحبيب بس
اجتماعى اخر حاجه
اولا بشكرك جدا يا سمسمه على كلامك الرائع ورايك سليم جدا اما انتى يا نهاد انا مش قلت انه عيد اصنام او غيره ولكن قلت ان الحب فى اى وقت وفى كل زمان
kaki
اعتقد ان اللى بيحب كل يوم عنده عيد واهم حاجه احساسه اما بقى تخصيص يوم للحب
فده تقليد اعمى مش بتاعنا واللى اخترع اليوم ده ويحتفلوا بيه بيكون عندهم فراغ عاطفى وعايزين يحسوا انهم بيحبوا
ده رايى
شكرا على الموضوع
نوسة
تسلم يا احمد على الكلام الجيل دة جزاك اللة كل خير ويارب الناس تسمع الكلام

لانة فعلا حرا م

اشكرا جزيل الشكر يااجنماعى اخر حاجة
abdobasha
الصراحة انا شايف انه مفيد للمتزوجين
ومضر لغير المتزوجين
جوليت
بصراحة انا بعتبر عيد الحب رمز او ذكرة تكون فى الاذهان
ممكن تفكر اتنين ممكن يكونوا الحب معاهم بقى بارد
ويشجعهم ع تجديد الحب ده

وانا مع كاكى ان اللى بيحبوا مش مستهلين يكون فى عيد يحبوا بعض فيه
لان المفروض كل يوم يبقى عيد وحب ع رأى كاظم
bakir
والله يااجتماعي موضوع ممتاز وبوقته عيد الحب بدعة وحرام وهي تشبه بالغرب
ولو عدنا لاساس العيد حتكون مفاجأة كبيرة ولو عرفنا مين فالنتاين !
برأيي الحب يفترض كل يوم وكل ساعة بوردة او حتى بكلمة حلوة
شكرا اجتماعي
اجتماعى اخر حاجه
انا بشكركم جدا يا جماعه وارائكم عجبتنى جدا وفعلا الحب لا يحتاج الى عيد وهو بدعه بلا شك
حريف كورة
حلو اوي الموضوع يا احمد انا اؤيد الفكرة ديه بس مش اوي يعني عيد الحب ده المفروض مش يقي يوم واحد المفروض يبقي كل يوم بجد مفيش دنيا من غير حب ومفيش حياه من غير حب

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
ماوس الحاسوب- واضراره
البوتوكس ما هو وما اعراضه وفوائده واضراره
التدخين المباشر واضراره