نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية منتديات شباب وبنات منتدى الرياضة أخبار الرياضة المصرية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

جماهير الاهلى ( الارهاب 2010 )

انا فعلا كنت متعصب بشده لانى بكتب الموضوع وشايف صور الجماهير فى المستشفى واهلهم بيبكوا ده غير موقع ناد الاسماعيلى الجماعير شاعره بظلم شديد وانا والله فى النهايه اقصد الجماهير الى ضربت من الاهلى يعنى معقوله اصدقائى الى فى منتدى نجوم الاهلويه او اهلى هقول عليهم ارهابيين وكمان اديك شفت موضوع بركات عشان تعرف انى لا اقصد العند فى الاهلى بالذات وفى موضوع انتقدت نادى الزمالك لو فكر بس ينتقد بركات الفكره بجد كانت توضيح اخطاء ليس الا واسف لو زادت الامور عن الحد

المقال "جماهير الاهلى ( الارهاب 2010 )" نشر بواسطة: بتاريخ:
توته بسكوته
انا فاهم رأيك وعجبنى العنوان اللى انتى طرحاة ,,
انا بس مكانش عاجبنى انك تقولي ملكش فى الكورة بترد ليه على مواضيع كورة
ف انا شايف ان حتى لو مش ليه وعاوز يقول رأي نحترم رأيه
وانا اقصد على احترام آراء وليس اشخاص لأن بالتأكيد كلنا بنحترم بعض

ودائماً احنا عارفين ان لما بنكتب المصريين ضربوا الجزائر او الجزائر ضربوا حتى المصريين

او الاهلي عمل شغل وجمهورة

بنقصد الناس اللى عملت كده ومش القصد ان كل الجمهور الاهلي وحش ولا كل الجزائريين وحشيين ولا كل المصريين وحشين

وياريت دايماً نحسن الظن
اها ياريت ولله وشكرا على المتابعه
Mizoalex
واللهي
؟؟؟؟؟؟
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
البرنس الاصيل
تجولت فى منتديات عديده
لم ارى مشرفا اغبى منك
ولم ارى منتدى به مشرفين عنصريين مثلك
ده اولا
تتهم جماهير الاهلى بالارهاب اكيد انتى يهودى
الم تعلم ان اكثر من 60 % من شعل مصر اهلاويه
اتلحق الارهاب بمصر
ده ثانيا
اتعجب لمن يكون فى قلبه هوى وتحركه اغراضه ان يتشدق
بانه حوار للنقاش وهو دعوه نكراء للصراع والفتنه المستتره
وراء حريه الاراء
وده ثالثا
لانك زملكاوى فحديثك عن جماهير الاهلى مشيوه غير نزيه
وترى بعيونك وبما فى قلبك بان جماهير الاهلى ارهاب
ومحمود معروف دائما يقول ان رجالات الدوله كلهم زملكاويه
ويعدد الوزراء والمسئولين الزملكاويه فى مصر من رايئ طالبهم
بتطبيق قانون الارهاب على كل جماهير الاهلى
اجتماعى اخر حاجه
تجولت فى منتديات عديده
لم ارى مشرفا اغبى منك
ولم ارى منتدى به مشرفين عنصريين مثلك
ده اولا
تتهم جماهير الاهلى بالارهاب اكيد انتى يهودى
الم تعلم ان اكثر من 60 % من شعل مصر اهلاويه
اتلحق الارهاب بمصر
ده ثانيا
اتعجب لمن يكون فى قلبه هوى وتحركه اغراضه ان يتشدق
بانه حوار للنقاش وهو دعوه نكراء للصراع والفتنه المستتره
وراء حريه الاراء
وده ثالثا
لانك زملكاوى فحديثك عن جماهير الاهلى مشيوه غير نزيه
وترى بعيونك وبما فى قلبك بان جماهير الاهلى ارهاب
ومحمود معروف دائما يقول ان رجالات الدوله كلهم زملكاويه
ويعدد الوزراء والمسئولين الزملكاويه فى مصر من رايئ طالبهم
بتطبيق قانون الارهاب على كل جماهير الاهلى
بافعل لا اعلم هل وصل متعه النقد انك تدخل تلقى الشتائم بدون عقل انا هذا الذكى الذى يتحدث بعد ان هدات الامور وطبعا هدفه بلاش اتكلم احسن الذى يقول انى اقصد كل الاهلويه مع انه لو نظر بعينه للردود سيرى فى اخر رد لى انى اقصد الجماهير التى ضربت الاسماعيلى ولكنه هو عايز يشتم حتى لو انا صح هيغلط فيا وانا بصراحه ليس ذنبى انك لا تدرك الامور وعندك حكايه ضرب الناس فى الشوارع شى عادى اذن انت انسان بلا قلب ولو كنت امثل القانون لعاقبتك وانا فى النهايه راضى بالاهانه بتعتك لانى ده اسلوبك ضعيف وانا حاولت ارد لك الاسلوب ولكن بطريقه الطف والغريب انه يتكلم عن الزمالك وموضعنا عن الاسماعيلى امر عجيب وانا مش هعطل وقتى معاك وشكرا على الرد بجد هتشجعنى انى لا اسكت عن اى فساد وللمره الالف للناس العاقله انا لا اقصد كل الاهلويه لان منهم اقاربى واصحابى وعامه الشعب المحترمين ولا عزاء للجهلاء .
اجتماعى اخر حاجه
اتفضلوا شوفوا المحترم فارس الاصيل الى بيتكلم عن الاخلاق وبيقول عليه غبى

نجحت انى اجيب له رد على احد المواضيع يشتم نادى الاسماعيلى علنى ومفيش حد رد عليه وانا لما اكلم عن خطا حدث للاهلى كله يهاجمنى

هذا هو الرد

جماهير الاسماعيلى تبرر همجياتها وبربريتها
باكاذيب فهم مجموعه من الرعاع والهمج
هكذا ظهروا على شاشات التلفزه على مرائ من العالم كله
ولا يوجد مشجع اهلاوى واحد محجوز باى قسم من اقسام البوليس
متى كان الهمج والبربر لهم عهد او ميثاق .

جماهير الاسماعيلى فى وجهه نظره همج وبربر يبقى ده من حقه ان يناقشنى اسف ده واحد حقود على الاسماعيلى عشان كده داخل بيشتمنى انا ومن الاخر اعلنها صريحه انا لايشرفنى ان اناقش واحد لا يحترم جماهير الاسماعيلى على الاقل انا تكلمت عن خطا لنادى الاهلى وذكرت وقائع ووضحت انى اذكر الى غلطول من جماهير الاهلى ولكن اقدم اهانه لجماهير الاهلى مستحيل لا تعليق
اجتماعى اخر حاجه
وعم المحترم ايضا شتم الحضرى الى هو السد العالى لمصر حبيب الجميع والله لو فى احترام الحضرى لا يرجع الاهلى او يرجع لكن نشتم فيه عيب ده حارس مرمى منتخب مصر ولا يمكن اى حد يرضى بذلك وليه يا جماعه اساسا نشتم اللاعيبه مش عايزينه فى النادى خلاص مفيش اى مشكله
reallove87
أذكروا الله وصلوا على سيدنا محمد (عليه الصلاة والسلام) يا جماعه...

وفي النهايه إحنا كلنا إخوات ومش الكوره اللي هتخلينا نضايق بعض...

بتمنى إنكم تقبلوا مروري...
توته بسكوته
محمد رسوول الله

لا تعليق مستوىىى النقاش بقر ردددددددددددددديئ
مستر هانى حبيب
أخت توتة
اولا انا لا متعصب ولا متنرفز نهائي
غير كدة بتقولى ان تعبيري عن غضبي ضايق الجميع وياريت اغيروا من هم الجميع دول؟؟؟
انا مش شايف غير حضرتك اللى بتدافعى باستماتة دفاع اعمى عن الاخ اجتماعى
وانا عمرى ما غلطت فيه ولا في اى حد لانى ما احبش اغلط فى حد ولا اسمح ابدا ان حد يغلط فيا
وانا باتفرج على الكورة علشان استمتع بس مش علشان اعمل عداوات مع اى حد او اغلط فى اى حد فانا عمرى ما باغضب علشان كورة

وانتى بتقولى ان مواضيعه وعناوينه كويسة وهادفة وما فيش فيها اى حاجة غلط وانى انا الوحيد اللى شايف انه فيه حاجة غلط في عناوينه ومواضيعه، ما اظنش ان كلامك دة صحيح بدليل ارجعى واقرى تانى الردود هاتعرفى ان فيه ناس كتير زعلانة من اسلوبه الغير واعى والمتعصب في كتابة بعض المواضيع او العناوين وعلى ما اتذكر منهم واحد زملكاوى وكتب بلاش كدة كدة غلط وقال انا زملكاوى صممممممممممييييييييييم
فحتى الزملكاوية شايفين انه غلطان فى اسلوبه دة
غير كدة لما حضرتك بتقولى ان رسايلي الخاصة ليه اسلوبها راقى ومحترم وانتى شايفة ان اسلوبى فى الردود مختلف عن اسلوبي في الرسايل الخاصة معاه فدة رايك لكن انا اسلوبى واضح انى مش عايزه يغلط فى اى حد بدون وجه حق وانا نصحته كتير وقلتله كذا مرة ياابني دى رياضة يعني اتفرج واستمتع بدون ما تغلط فى حد ولا تعطي فرصة لحد يغلط فيك لكن هو مصر على اسلوبه اللى فيه ناس كتير شايفة انه مستفز وغلط
اما بالنسبة لموضوع بركات وعنوانه الفج المستفز (قناة الاهلى لا تعرف معنى الاحترام ) فانا شايف من وجهة نظرى ان يرتبط ارتباطا كليا وجزئيا بالموضوع دة أو تقدري تقولي انى باعتبرهم الاتنين موضوع واحد لانه ببساطة هو نفس الاسلوب المستفز فى الهجوم على الاهلى وجماهير وكل ما يمت بصلة للاهلى
فياريت تقوليلي اية رأيك فى العنوان نفسه ( قناة الاهلى لا تعرف معنى الاحترام ) ؟؟؟
هل هو عنوان عادى ؟؟؟؟؟؟؟؟
ولو دخلتى على الموضوع عايزك تشوفي الفيديو وللمرة المليون واتنين تقوليلى اية الالفاظ الخارجة اللى قالها بركات علشان يحكم عليه وعلى القناة والضيوف انهم ما يعرفوش معنى الاحترام؟؟؟؟؟؟
وخدى بالك ان كلامه دة سب علنى لانه بيشكك فى احترام محمد بركات دة مش بيشكك دة بيقول انه ما بيعرفشي معنى الاحترام نهائي
فكرى بهدوء فى العنوان ومعناه وتخيلي لو انى قلت عن الاخ اجتماعى انه ما يعرفشي معنى الاحترام هل هو هايسكت؟ هل انتم نفسكم هاتسكتوا؟
ولا هاتعتبروا دة سب وقذف وممكن يتم طردى من المنتدي؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
غير كدة هاكررها تانى للجميع
دي رياضة ياجماعة المفروض بتقرب الناس من بعضها مش بتفرقهم وتخليهم يتعدوا الحدود او يسبوا بعض او توصل انهم يضربوا بعض
وأى جمهور يعمل أى شغب لازم يتحاسب وانا باطالب يبقي فيه قانون جنائي يجرم الشغب فى الملاعب
اجتماعى اخر حاجه
انا فى قمه الخجل للناس المحترمه الى رافضه الاسلوب ده ولكن اديكم شفتم الوضع انا كتبت حقيقه حصلت وعلى حكايه جماهير الاهلى قلت اقصد المشاغبين فقط قلت فى 5 ردود حتى الان ولكن ليس ذنبى انى فى ناس عايزه تشتم وخلاص بتعشق النقد دى عاده فيهم وعمرها ما هتروح وحتى لو بيحاول يقنعك ويتكلم باحترام لازم يشتمنى انا باى طريقه وانا اسف لكل الناس المحترمه انى تعصبت ورديت عليهم باسلوب متعصب قليلا ولكن الكل يشهد هما اسلوبهم بصراحه يستفذ اى انسان ويشهد ربى انى محترم المنتدى واعضاءه كمان لان اسلوبهم يتعدى الحدود
البرنس الاصيل
بافعل لا اعلم هل وصل متعه النقد انك تدخل تلقى الشتائم بدون عقل انا هذا الذكى الذى يتحدث بعد ان هدات الامور وطبعا هدفه بلاش اتكلم احسن الذى يقول انى اقصد كل الاهلويه مع انه لو نظر بعينه للردود سيرى فى اخر رد لى انى اقصد الجماهير التى ضربت الاسماعيلى ولكنه هو عايز يشتم حتى لو انا صح هيغلط فيا وانا بصراحه ليس ذنبى انك لا تدرك الامور وعندك حكايه ضرب الناس فى الشوارع شى عادى اذن انت انسان بلا قلب ولو كنت امثل القانون لعاقبتك وانا فى النهايه راضى بالاهانه بتعتك لانى ده اسلوبك ضعيف وانا حاولت ارد لك الاسلوب ولكن بطريقه الطف والغريب انه يتكلم عن الزمالك وموضعنا عن الاسماعيلى امر عجيب وانا مش هعطل وقتى معاك وشكرا على الرد بجد هتشجعنى انى لا اسكت عن اى فساد وللمره الالف للناس العاقله انا لا اقصد كل الاهلويه لان منهم اقاربى واصحابى وعامه الشعب المحترمين ولا عزاء للجهلاء .

-----
انت الشتام انت السباب عنوان موضوع العاجل
هو اقذع وافظ من اى سباب او شتائم
( عاجل ) ياه عاجل خير فيه ايه ( جماهير الاهلى ( الارهاب ) 2010 ) عنوان
تتسابق الدول فى نفيه عن شعوبها
دمرت شعوب بسب كلمه الارهاب اتفهم معناها
وتقول انك تقصد اللى ضربوا جماهير الاسماعيلى فى احد الردود
لما لم يكون عنوانك ( مجموعه او جزء او بعض او اى معنى يدل على عدم الشموليه )
وتنقل مشاركه عن الحضرى
نحن لا نقبل الخائنيين
لما لم تنقل ما قولت عن الحضرى فى اماكن اخرى
كيف يعود وقد اتهم الاهلى بالعنصريه
اتفهم كيف ينظر الغرب لهذه الكلمات ( الارهاب _ العنصريه )
الم تعلم ان جماهير الاهلى خرجت من الاسماعيليه بعد حجزها 8 ساعات فى
سيارات التراحيل للمساجين
برافوا عم الاجتماعى
ولكن لتدفع الاخرين لسبك ثم تقول كلمات ......
جماهير الاهلى مثاليه فى كل شيئ حتى فى عنفها اذا ما قورنت بجماهير الزمالك
او جماهير الاسماعيلى او اى جماهير اخرى
لتخلق قتنه ثم تتاذى من رائحتها
والحمد لله انك لا تملك عقابى
واتمنى ان لا تملكها على مخلوق
فمن يدعى ان جماهير الاهلى الارهاب 2010
فاكيد ان معاييره سادبه
البرنس الاصيل
الى الاخ / اجتماعي اخر حاجه
انقل ماكتب باحد المواقع ( يلا كوره )
ربما نعرف ان كلمه تعكر صفو المحيط
----
من يعاقب جماهير الأهلي والإسماعيلي ؟ كتب:هيثم نبيل | بتاريخ- 04/05/2010 06:56:00 م
بعد مباراة الزمالك والأهلي قامت بعض الجماهير المنتمية للنادي الأهلي بإحراق أوتوبيس يحمل جماهير الزمالك.
وقبل مباراة الأهلي والإسماعيلي شاهدت بأم عيني جماهير الأهلي تتوجه بعيدا عن ملعب إستاد القاهرة لكي تنتظر جماهير الإسماعيلي لكي تقوم بالإعتداء عليها وهو ما حدث بالفعل وسط حراسة الشرطة لهذه المهزلة الرهيبة التي شهدتها شوارع مدينة نصر.

وبين شوطي مباراة الأهلي والأسماعيلي قامت جماهير الأسماعيلي بمهاجمة الشرطة وقاموا بإتلاف بعض المنشأت في إستاد القاهرة وبعد المباراة تم الإعتداء مرة أخرى على جماهير الإسماعيلي من جماهير الأهلي والشرطة !!
ولا يمكن لعاقل أن يتخيل أن تصبح مباريات الأهلي والإسماعيلي دائما معركة حربية يستخدم فيها الجميع كل ما لديهم من أدوات ضرب وحرق وكل ما إلى ذلك دون تدخل من أحد سوى كلمات وشعارات جوفاء لا تقدم أو تؤخر.
الوضع جد خطير .. فالموسم الماضي تم محاصرة – النادي الاهلي – في مدينة الإسماعيلية لمدة تزيد عن ال8 ساعات داخل عربة مصفحة خوفا من بطش جماهير الأسماعيلي ولم يتحرك أحد ولم يعاقب أحد جماهير الإسماعيلي .
واليوم ترد جماهير الأهلي بأسلوب همجي على جماهير الإسماعيلي وبالطبع لن تجد من يحاسبها هي الأخرى لأن الأمور كلها – ساح مداح - .
والأمن المصري لازال يتعامل مع هذه الأوضاع بشكل سطحي وعجيب وهو – المهم المنظر في الملعب يكون كويس لكن برة الملعب كله ياكل في بعضه وما لناش دعوة ؟؟- وهذا ما حدث بالفعل في مباراة الأسماعيلي الأخيرة .
جماهير الإسماعيلي هذه المرة مجني عليها وليست هي الجانية كما يحب أن يصورها البعض فهذه الجماهير تعرضت للإعتداء قبل أن تصل الى الملعب أصلا وكان كل ما قامت به هو رد فعل وليس فعل وب فيجب أن تتم معاقبة جماهير الأهلي .
ولكن جماهير الإسماعيلي هي الأخرى فعلت الأفاعيل في الأهلي وجماهيره من قبل في الإسماعيلية وب فنحن أمام واقع مرير بين جماهير الفريقين وهذا الواقع ليس له حل من وجهة نظري خاصة خلال هذه الفترة .
وب فأنا أطالب وزارة الداخلية بإصدار بيان أو – أمر – واضح وصريح يتلخص فيما يلي :
ممنوع سفر أي جمهور أهلاوي مع فريقه الى الإسماعيلية في مباريات الفريقين ... وممنوع سفر جمهور الإسماعيلية مع فريقها الى القاهرة تحت أي مسمى في مباريات الأهلي .
وهذا القرار ليس بدعة .. فممنوع في مباراة برشلونة وريال مدريد في برشلونة ممنوع حضور أي مدريدي للمباراة أو تخصيص أي جزء خاص لجماهير الريال في ملعب البارسا خلال أكبر ديربي في العالم وهذا لأن الجميع يعلم ان السيطرة على الجماهير ستكون صعبة للغاية وب فنحن يجب أن نفعل ذلك أيضا .. بلاها جمهور أسماعيلي يأتي الى القاهرة .. وبلاها جمهور أهلي يذهب الى الإسماعيلية لأننا لا نريد أن نشاهد قتيل من جماهير الفريقين بسبب – كرة جلد – أسمها كرة القدم !
في النهاية ما حدث من جماهير الأهلي مع جمهور الزمالك والإسماعيلي هذه المرة يستحق وقفة واضحة وصريحة من الجميع وخاصة قناة النادي الاهلي التي يجب أن تناشد جماهير الأهلي بعدم الأنصياع وراء بعض المتهورين الذين يسيئون لجماهير الأهلي .. ومن وجهة نظري .. هذا هو أهم أختبار لقناة الأهلي في الوقت الراهن !

إعلانات ياللاكورة
توته بسكوته
اسمحولي
مستوووىىى النقاش بقى في النازل
وانا محبش اشترك في مناقشات بالاسلوب السئ دا
اجتماعى اخر حاجه
مش هقول غير كلمه واحده الان النادى الاهلى والنادى الاسماعيلى داخلين فى مواجهات افريقيه والحقيقه مش وقته يتم اى نقاش الان ياريت ناجل الكلام حتى نطمئن على فرسان الكره المصريه والموضوع ده يعتبر اغلق وانا خلاص وضحت انى اقصد الجماهير المشاغبه من الاهلى الى الاستاذ البرنس الى شتمنى الان اعترف وشاف بعينه ان جماهير الاهلى ضربت الاسماعيلى يعنى انا مش كذاب ولا بالف كلام والى مش عايز يصدق ويشتمنى اهلا وسهلا بيه والسلام عليكم ورحمه الله وبركاته

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
صور دخلة جماهير الاهلى فى مباراة القمة فى كأس مصر 2010
جماهير الاهلي واستخدام الليزر ضد الاتحاد الليبي في 9-5-2010
شاهد هجوم حسام حسن على جماهير الاهلى 16/4/2010
تفاصيل مظاهرة جماهير الاهلى ضد عمرو اديب السبت 3 ابريل 2010