نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية منتدى المدونين واصحاب المواقع منتدى الربح من موقعك منتدى ادسنس

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

حل مشكلة ظهور إعلانات جوجل أدسنس فى فيديوهات اليوتيوب

إعلانات جوجل أدسنس نفسنا أننا نظهرها فى فيديوهات اليوتيوب لأن أرباحها كتير والحمد لله
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

ومن الواضح أن كتير هنا فى المنتدى نفسهم يدخلوا الخدمة دى أوى

بقولكم ان شاء الله لا تيأسوا وانتظرونى بإذن الله مع الحل الأكيد لهذه المشكلة

انتظرونى ان شاء الله

المقال "حل مشكلة ظهور إعلانات جوجل أدسنس فى فيديوهات اليوتيوب" نشر بواسطة: بتاريخ:
dr.-.wanted
ماشى
منتظرينك بس برضه مش لازم نعشم نفسنا بس لو دورنا ممكن نلاقى حلول والمشكله كلها عنوان امريكى بس
i love you
ياجماعة لازم عشان ندخل اعلانات جوجل أدسنس فى فيديوهات اليوتيوب لازم نشترك فى حاجة اسمها
YouTube's Partner Program ويجب أن يقبلوا الحسابات

انتظرونى مع كيفية الأشتراك ان شاء الله
i love you
أخيراً لقيت الحل لا تقولولى أمريكى والا يابانى أنا لقيت الحل الحمد لله بس استحلفكم بالله تدعو لوالدى بالشفاء أستحلفكم بالله أخوانى وأخواتى

انتظروا الشرح وسأحاول وضع صور وإذا لم أستطع وضع صور سأشرح شرح تفصيلى ان شاء الله

فيه حاجات مهمة لازم انبهكم ليها عشان يقبلوا حسابك ويعرضولك الأعلانات

1-لازم تكون رافع عدة فيديوهات وحاول مايكونش عليها روابط لمواقع أخرى
2-لازم فيديوهاتك تكون حاصلة على أكبر مشاهدات من الجمهور

ماتقلقش طالما فيه تويتر ونبضات جوجل والفيس بوك والدى جى ومواقع النشر ان شاء الله هتجيب مرات ظهور كبيرة جداً

بسم الله نبدأ فى الشرح
i love you
بسم الله الرحمن الرحيم

أول حاجة لازم تكتب فى بحث جوجل الجملة دى YouTube's Partner Program

لوقولتلى مانا ادخل على اليوتيوب على طول - هقولك لا لو دخلت على طول مش هتوصل وبعدين جوة توهان

اول نتيجة بحث هتظهرلك فى جوجل ركز عليها - على الجملة دى Qualifications & FAQ اللى انت هتلاقيها فى نتائج البحث - خلى بالك انا بختصرلك الطريق

أول ماتدخل مسافة ماهتبص هتفهم على طول ان الكلام كله عن جوجل ادسنس بس خلى بالك انت لو ترجمت الكلام ده اللى تحت جملة Apply Now - Please note: all uploaded videos are subject to the YouTube Community Guidelines and Terms of Use.
هتفهم انهم يقصدوا ان النظام عندهم لاقط نظام فيديوهاتك ولو والله أعلم فيديوهاتك شعبية جامد وشغالة ماشاء الله لما تيجى تضغط على جملة Apply Now والله أعلم برضه هتلاقيه جبلك صفحة الإتصال بجوجل أدسنس ولو انت رافع فيديوهين تلاتة وملهمش مرات ظهور كتير والله أعلم هيدخلك على الصفحة الرئيسية لليوتيوب
أنا عندى ضغطت عليها دخلنى على الصفحة الرئيسية عشان انا فعلاً عندى مش رافع غير حوالى 3 فيديوهات ونايمين خالص

انت حاول تقرأ المكتوب جوة وانت هتفهم أكتر
i love you
بس أنا قولتلكم فى الجزء اللى فوق الله أعلم مش عارف ليه كل م على جملة Apply Now يودينى للصفحة الرئيسية لأن Apply Now هى دى اللى بتخليك تشترك فى خدمة إظهار اعلاناتك فى فيديوهاتك على الموقع
try2fly
اخي العزيز ..
لاحظ .....

At this time, AdSense for video is in Beta may only be implemented for pages and videos that are in English with traffic primarily from the United States.

في هذا الوقت ادسينس للفيديو في نسخته التجريبية ويمكن فقط تنفيذها في الصفحات والفيديوهات التي تكون باللغة الإنجليزية ويكون زوارها بشكل رئيسي من الولايات المتحدة .
ودا الرابط (
https://www.google.com/adsense/suppo...27&medium=link)

Can I participate in AdSense for video?
هل يمكنني المشاركة في ادسينس للفيديو ؟

من ضمن رد جوجل ....

If you have an international website, please be aware that we're working with U.S. English sites only at this time. You're still welcome to fill in your details in the sign-up form, and we'll get in touch with you when we expand our efforts to international sites.

اذا كنت تملك موقع الكتروني شهير ، يرجي العلم اننا نتعامل مع مواقع الولايات المتحدة والتي باللغة الإنجلزية فقط في هذا الوقت ، ومازال مرحب بك لتقم بملئ بياناتك في نموذج التسجيل ، وسوف نتصل بك في حاله اذا قمنا بتوسيع دائرة عروضنا لتشمل المواقع الدولية ..

دا الرابط (https://www.google.com/adsense/suppo...y?answer=90520)

دا علي حسب ترجمتي المتواضعه ..

يعني لازم يكون موقع انجليزي وفيديو انجليزي ويتم ويكون من الولايات المتحدة ..

وشكررررا .
makkahboy
اوك مشكور ما قصرت اوك تم الاشتراك في مدونتك رجا اذا يااخوان نتفاعل بالموضوع .. وارجو ذكر السبب والحل .. ضروري ياااخوان
mohab_hoba
مشكور علي مجهودك بس انا عاوز اوصلك حاجة انا الربط مش عن طريق يوتيوب انما عن طريق ادسنس عشان كدة بيحولك علي ادسنس لأن فيه في اعداد الاعلانات اسمها اعلانات فيديو بتبقي تحت ادسنس بحث و دي في امريكا بس فنتا محتاج لحساب امريكي عشان تعمل الموضوع ده
i love you
طيب ليه لأمريكا بس
لا حول والا قوة إلا بالله
dr.-.wanted
عشان دى امريكا
زى ماقولتلك حاول تضبط من موقع دولارت وتبتدى بأكاونت من الاول خالص وتضبطلك عنوان وزى الفل
mohab_hoba
عشان دى امريكا
زى ماقولتلك حاول تضبط من موقع دولارت وتبتدى بأكاونت من الاول خالص وتضبطلك عنوان وزى الفل
ممكن رابط للموقع ده
dr.-.wanted
اتفضل
http://www.dollarat.com/
mohab_hoba
متشكرر اوي
i love you
ازاى بنشترك انا مش فاهم فيه حاجة
الخطير جدا
يعني ايه كل الكلام دا ياجماعه
فيه امل ولا مفيش امل
makkahboy
شكله ما في امل لانه انت اذا دخلت اليوتيوب من بدلك تلقائي راح يعرفو الايبي حقك فاب ما تقدر اما اذا انت جربت من امريكا مكن بس اذا رجعت بلدك فا ما تقدر تدخل ...
ده على حسب فهمي لموضوع اليوتيوب
سامح يسرى مطاوع
ياجدعان ماتتعبوش نفسك والاخ اللى بيقول نغير ونجيب عنوان امريكى
جوجل مش هابله ياجدعان
لما يفتحوها للعالم كله يبقى نشترك
كده انتم بتضيعوا وقت
Black Ice
يااااه الموضوع دا كان معمول فى منتدى قبل وبرضوا
الناس كانت بتحلم وهى زى الحلم بالظبط جوجل مش هتعمل الحكايه دى فى اى حته غير امريكا دلوقتى
دا غير ان الفيديوهات اللى حضرتك هتشارك فيها لازم تكون خاصة بيك انت ومش خاضعة لحقوق ملكيه لاى شخص تانى
%u0632%u0627%u0626%u0631
الحلم دايما حقيقة لو عايز تشترك فى جوجل ادسنس عن طريق اليوتيوب كلمنى على الميل دا وانا اعرفك [email protected]

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
نسبه ظهور إعلانات أدسنس فى مواضيعى قليله جدا جدا
مشكلة ظهور إعلانات أدسنس فى موضوع برغم إنى مسجل الدخول
مشكلة إختفاء إعلانات أدسنس
إضافة إعلانات ادسنس على فيديوهات اليوتيوب
فهمت المشكل في إعلانات جوجل أدسنس يا عبدو باشا