نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية منتديات شباب وبنات منتدى الرياضة رابطة مشجعي النادي الأهلي

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

رابطة مشجعات النادي الأهلي

بدأت رابطة مشجعات الأهلى عملها استعدادا لتفعيل دورها بشكل رسمى يوم الأحد الموافق 15 مارس الحالى، فى لقاء الأهلى مع يانج أفريكانز فى ذهاب دور الــ32 لدورى أبطال أفريقيا، وكانت الرابطة قد أعلنت عن نفسها على مواقع الانترنت و«الفيس بوك» ووصل عدد أعضائها الى 3000 مشجعة أهلاوية.
وكانت الفكرة تتلخص فى متابعة أخبار الأهلى وصور لاعبى الفريق وتحليل المباريات ونشرها على الإنترنت،ومن ثم تطورت الفكرة، بعد إعجاب الكثيرين بها.
وتقول دنيا سمير رئيسة رابطة مشجعات الأهلى إنها تسعى بقوة خلال الأيام المقبلة الى توفير الإمكانات لتنفيذ أول تجمع للذهاب الى الاستاد ومساندة الأهلى من المدرجات.
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

ومن المنتظر أن يكون 15 مارس هو أول يوم يشاهد فيه الجمهور فتيات فى زى موحد يشجعن الأهلى بصورة منظمة خلال لقاء الأهلى أفريقيا.

وعلى جروبهم ع الفيس بوك قالو
أسبــــــــاب انشاء الجروب:

■□■□■□■□■□■□■□■□■□■□■□■□■□■□■□■□■□■□■□■□
اننا عايزين نقول ان البنات بتشجع وبتفهم كوره كويس جدا

لان الاغلابية بيقولوا البنات مبتفهمش في الكورة وبتجري ورا اللاعيبة وخلاص واحنا جانا هنا عشان نغير الفكرة دي
زي الاعلان بتاع البنات البيقولوا احمد حسن حاتت جيل في شعره؟ عاييزين

المفهوم الخاطئ دا يختفي
والناس تبطل تستعجب ان في بنات بتفهم كورة وبتحب دي حاجة طبيعية دلوقتي الكــور للجـمـــــــــــيع

كان زمان ممكن تكون البنات كانوا فعلا ملهموش في الكور إنما في العصر الحالي اصبح للبنات رؤية فنية جيدة جدا في عالم الساحرة المستديرة

جاءت فكرة تكوين الرابطة من العامة لدى الجميع وهي ان الفتيات لا تفقه شيئا في كرة القدم ولا يزيد مفهوما عنها سوي الذهاب الي الاستاد لتولين ووجههن بالاضافة الي الاعجاب باللاعبين المشهورين وهو امر عار تماما من الصحة".

اردنا ان نغير هذا المفهموم عن طريق انشاء جروب تجتمع فيه الفتيات المهتمات بحب كرة القدم وبحب النادي الاهلي علي وجه الخصوص".

" الجروب سيفيد الفتيات غير القادرات علي الذهاب الي الاستاد. كما انه سيخلق نوع من الثقافة الكروية والمتابعة المستمرة لاخبار النادي علي الخصوص".

اردنا ايضا ان يكون النادي الاهلي صاحب اول رابطة للمشجعات علي الفيس بوك والان اصبح السباق ايضا بأول رابطة للبــــــنــــات في الستاد
، فالنادي الاهلي دائما علمان ان نكون سباقين في كل شي

المقال "رابطة مشجعات النادي الأهلي" نشر بواسطة: بتاريخ:
ريمو
ميرسى على موضوعك
وانا من عشاق النادى الاهلى
Hema2010
انا عايز اعرف الدورى السنه دى لميييييييييييييييين
rose
انا بمووووووت فى الاهلى بس مش علشان
احمد حسن حطط جيل فى شعرة لكن علشان الاهلى بيجرى فى دمى
انشاء الله الدورى للاهلى

اسم العضو: