نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية منتديات شباب وبنات منتدى الرياضة رابطة مشجعي النادي الأهلي

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

الأهلي التراس Ahly Ultras

جمهور الالتراس
Ahlaway Ultras

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

المقال "الأهلي التراس Ahly Ultras" نشر بواسطة: بتاريخ:
moby
احسن اهلوية
اوعى الهلى جاى
العاشق الرومانسى
بس بجد الكلام ده غلط لانه ممكن ياذى النادى
hiro the show
احنا نريد الترس اهلوي يرعب الفرق المنافسه باي وسيله مهما كان الثمن مثل الالترث الذي كان في انجلترا في الستنيات والسبعنيات نريد عندما يقبلني الي فريق يعلم انه يقابل الترس اهلاوييييييييي بحق ويكون الالترس سبب الرعب في قلوب النفسين
اجتماعى اخر حاجه
يا فرحتى بالتراس اهلاوى الى طالع عينه واداره الاهلى سيبه حقه وماشاء الله التفتيش على الاخر عند دخولهم الاستاد
abdobasha
احنا نريد الترس اهلوي يرعب الفرق المنافسه باي وسيله مهما كان الثمن مثل الالترث الذي كان في انجلترا في الستنيات والسبعنيات نريد عندما يقبلني الي فريق يعلم انه يقابل الترس اهلاوييييييييي بحق ويكون الالترس سبب الرعب في قلوب النفسين
امال الزمالك كان واخد راحته يعني بين رجول الاهلي المتش اللي فات
انتو بقيتو عاملين رعب للاهلي مش الفرق المنافسه
hiro the show
الترس الاهلاوي قوي جداااا واحنا في البدايه لسه والالترس الاهلوي الجد هايظهر في ثلاثة المتشات القادمه في الدوري
hiro the show
ماذا سيفعل الاهلي في المباره الافريقيه
hiro the show
سنرا الالترس الحقيقي في الباريات القادمه
hiro the show
الاهلي محتاج التشجعيع ضروري
ابو شمس وحماده
يا اخوانا انا اهلاوى ومن اسوان واعرف المدعو شيكابالا واعرف اهله وبيته وهو ليس نوبى ولكنه عبد عارفين يعنى ايه عبد يعنى اصله وجذوره من العبيد الذين كانوا يباعوا للسخرة علشان كده ماحدش يلومه على تصرفاته لانه اصله مش نضيف والشهرة خلته يتعالى والقاهرين لا يعرفون يعنى ايه معنى كلمة الاصل ولكن الصعيد يعتزون بالاصول والجذور واللى عايز يتأكد انا مستعد استضيفه وخلى واحد من الالتراس يكتب لافته مكتوب فيها ( شيكابالا ياعبد ) وشوفوا رد فعل شيكابالا اراهن انه ممكن يطلع له فى المدرجات ويتخانق معاه جربوا وشوفوا
sameh.Be
اول واجمد واحسن التراس فى مصر
محمد فريد محمد زكريا
..........قبل احتفالات 25 يناير .. الحل الوحيد هو ......... مجلس قيادة الثورة المصرية !!.....
بصفتى من المعتقلين السابقين الذين دفعوا ثمناً باهظاً جداً بسبب تحريضى للشعب المصرى طوال 36 عاماً على الثورة !! .. وبصفتى من المشاركين والحريصين على أستمرار التحرير وثورة 25 يناير !! .. وبصفتى من أكثر السياسيين خبرة فى لعبة السياسة !! .. ونظراً لأن الثورة قد سرقت من أصحابها وفككت إلى عدد من المناصب الرفيعه والمقاعد البرلمانية وعدد من الضحايا والشهداء !! . ونظراً لأستمرار نظام وفكر ورجال المخلوع و استبدال امانة السياسات بالمجلس الاستشارى برغم تضحيات الثوار !! .. ونظراً لتزايد عدد الأبطال الشهداء والمصابين والثوار المعتقلين وأثارة الشعب ضدهم !!. ....... أقترح : تشكيل مجلس قيادة الثورة المصرية ..... لهذا أدعو حركة 6 أبريل وكفاية والألتراس للأهلى والزمالك وأتحاد الثورة وشباب 25 يناير وائتلاف شباب الثورة الخ وكل الحركات والمنظمات التى شاركت فى ثورة شعب مصر العظيم لعقد أجتماع لممثليهم فى سافية الصاوى لتشكيل مجلس قيادة الثورة . .......... بأن يقوم كل تنظيم وحركة ثوريه بترشيح 5 من قياداتهم يتولى أحدهم عرض برنامج وخطط منظمته لانجاح الثورة على الحضور .. ثم يتم إجراء انتخابات سرية بالأقتراع الحر المباشر بين المرشحين لأختيار أول ( 50 عضو فى قائمة المرشحين حصل على أعلى الأصوات ) .. لتشكيل أمانة مجلس قيادة الثورة .. ثم يتم إجراء أنتخابات فيما بين 50 عضو لأختيار رئيس مجلس قيادة الثورة و4 من النواب وأختيار 4 من وكلاء مجلس قيادة الثورة .. وأختيار أميناً عاماً لمجلس قيادة الثورة و4 من الأمناء المساعدين له .. وبذلك يتم تشكيل هيئة مكتب مجلس قيادة الثورة من 14 عضواً ينضم اليهم 26 عضوممثلين للمحافظات - عدا القاهره - ليتم تشيكل هيئة مكتب قيادة عام الثوره على مستوى الجمهوريه من 40 عضواً يتولون أدارة شئون الثورة المصرية العظيمة وتفعلها فى البلاد .. وتشكيل حكومة الثورة والمشاركة فى وضع الدستور مع الأستعانة بالخبراء والفقهاء الدستوريين .. ثم إجراء حوار مع المجلس الأعلى للقوات المسلحة للتفاهم على خريطة طريق تسليم السلطة وأقامة مؤسسات الدولة الخ .
.......... طريقة أختيار ممثلى المحافظات : بعقد مؤتمر من ممثلى قيادات الثورة فى كل محافظة .. ثم يتم اختيار 10 اعضاء لاعلى الاصوات من بين المرشحين وذلك بالأنتخاب الحر المباشر.. ثم ينتخب من 10 اعضاء رئيساً لمجلس قيادة الثورة فى المحافظة واثنين نوابه له وأمين سر .. ثم يقوم الرئيس ( أو من يفوضه ) بتمثيل المحافظة فى هيئة مكتب مجلس عام قيادة الثورة على مستوى الجمهوريه بمقره الدائم بالقاهره .. وعند الحاجه يمكن عقد المجلس خارج القاهره .
.......... لذا ومن هذا المنطلق يشرفنى ان اتقدم من واقع أنتمائى للثورة وخبرتى السياسية الطويلة بعرض ( نموذج سهلا ومبسطا لتشكيل مجلس قيادة الثوره المصريه يمكن اتمامه خلال يوم واحد ) وذلك من اجل تجميع وتوحيد قوة الثورة والتخلص من نقطة ضعفها وسبب طعنها والهيمنة عليها الخ .. وهى أنها بلا قيادة عامه !!.
.......... وأخيراً سوف أرسل هذا المقترح أو هذا الحل الوحيد لمواجهة اعداء الثوره إلى صفحات الفيس بوك لبعض حركات وتنظيمات الثوره لتتولوا توزيع المقترح ونشره على صفحات الفيس بوك لكل منظمات الثورة – سكرتاريه اداريه - من اجل تجميع الصفوف وأرسل الدعوات لعقد المؤتمر العام الأول للثورة لتشكيل مجلس قيادتها على أن يعقد هذا الاجتماع خلال أسبوع فى ساقية الصاوى . .......... ومستعد لأى أستفسار أو أستشارة أو توضيح أو أى مهام لخدمة ثورة شعب مصر العظيم .. وعلى الله حسن السبيل ــ رئيس حزب الأحرار ــ الأمين العام لتجمع ائتلاف الثوار الأحرار ــ عضو مجلس الشورى الأسبق m.faridzakaria@ gmail.com ت : 23657026 ـ 01524364401
%u0632%u0627%u0626%u0631
حرام اللى حصل دا يا التراس بدل مكنت تهدى الدنيا وتبرمج الناس انهم يكونو هادين خاصة فخط القنال اللى بيكرهو الاهلى اكنوة عدو اسرائليى ليهم بصراحة كنا متوقعين تنظيم احلى من كدا ومكنش داعى للافتات اللى بتسب على بورسعيد واهلها نتمنى ان لا يحدث ما حدث لانوة عار فى تاريخ الكرة العالمية وليس المحلية فقط
%u0632%u0627%u0626%u0631
انا من الجزائر اتاسف لما حدث في مبارة لمصري والاهلي واتمن الشفاء العاجل للمصابين والله يرحم الموتى ان لله وان اليه راجعون
%u0632%u0627%u0626%u0631
عندي اقتراح لإدارة النادي الاهلي ياريت تنظموا رحلة عمرة لأهالي الشهداء تصبرهم وتبرد قلوبهم شوية علي فقيدهم وشهيدهم
MIDOMAS
عندي اقتراح لإدارة النادي الاهلي ياريت تنظموا رحلة عمرة لأهالي الشهداء تصبرهم وتبرد قلوبهم شوية علي فقيدهم وشهيدهم
اقتراح جميل جدا ايها الزائر
فعلا تنظيم عمرة لاهالي الشهداء
له مفعول كبير جدا عندهم
و يحسسهم ان ابنهم اللي مات كان غالي فعلا
انا اهلاوى وعايز اتعرف على حد من التراس الاهلى
%u0646%u0627%u0635%u0631
ياريت الجماهير كلها تعرف ان كل الاندية مصرية 100% وكلهم بشر وان كرة القدم لعبة فيها الفائز والمهزوم والمظلوم

واهم حاجة فى الاخرة لا هيبقى فى زمالك ولا اهلى يبقى فى حساب التعصب اعمى يهد كل ما هو جميل فى الدنيا

واكبر دليل مباراة المصرى اللى راح ضحيتها شباب ذى الورد كل ذنبه انوا راح يشجع الفريق اللى بيحبوا

ياريت كلنا نتعلم من هذا الدرس . هو لازم تحدث نصيبة علشان نبقى كويسين مع بعض

على فكرة انا بشجع الزمالك زابنى اسلام بيشجع الاهلى وعمرنا ما نزلع من بعض ابدا بسبب مباراة العكس هو الصح

نضحك ونهزر مع بعض الله يرحم كل شهداء مباراة بور سعيد وان شاء الله فى الجنة ونعمها شباب صغير

بصراحة انا ما زعلتش على شهداء الثورة لانهم عرفين ان الحرية ثمن متهم ولكن شباب بورسعيد جمهور بيشجع الفريق

اللى بيحيوا لا كان راح حرب ولا حاجة ياريت يا شباب صورة الطفل انس تكون فى ذكريتكم وتعرف ان اللى حدث له

بسبب التعصب هو فى نفس سن ابنى اسلام الله يرحمه
%u0632%u0627%u0626%u0631
يجب انيعودالدورى المصرى عشان الرياضه جزءكبيرمنالشعب المصرى والمنتخب ينافس على الصعودلكاءس العالم ولا يوجدمباريات
s@ra
انا بحب النادى الاهلى وعمري مهفكر اشجع فرقة غيرة اموت ولا اعمل كدة
%u0632%u0627%u0626%u0631
الاهلى كبير من غير التراس الاهلى كبير بعد التراس ونحن ك اهلاوية لانقبل الغلط من اى كان عيب عيب عيب دا شغل عيال غير مسؤلة

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
Ahly Stadium lights after Ultras ِAhlawy fire