نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية منتدى المدونين واصحاب المواقع منتدى الربح من موقعك منتدى ادسنس

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

هل هذه الطريقة صحيحة فى مشاركة الأرباح داخل مدونة بلوجر؟

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

أولاً : أنا عارف ان جوجل بتمنع وضع عدة معرفات ناشر فى صفحة واحدة مش كدة والا انا غلطان؟

ثانياً: كنت عايز أعرف الطريقة دى تقفل الحسابات والا دى طريقة صحيحة وماتعرضش أى حساب للقفل والإغلاق
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

أنا مش هحط فى القالب كود لمشاركة الأرباح لأنى جربته ومانفعش خالص مش عارف ليه فاجيه فى دماغى سؤال - ايه الهدف من كود مشاركة الأرباح؟
وطبعاً الهدف منه هو منع ظهور عدة اعلانات بمعرفات ناشر مختلفة فى الصفحة الواحدة لأن هذه الطريقة تؤدى إلى إغلاق الحسابات وانا كل ماضيف كود المشاركة فى القالب واضع اسمى واسم اللى هيعمل معايا المشاركة واعلانى واعلانه ماينفعش فاجتلى فكرة جامدة وكنت عايز اعرف هى صح والا لا

دلوقتى انا ممكن ماحطش اى اعلانات على الصفحة الرئيسية للمدونة خالص لأن زى ماحنا عارفين ان مدونات بلوجر أى اعلان بيتحط على الصفحة الرئيسية بيظهر فى كل صفحة فى المدونة ودى اول خطوة تمام

تانى خطوة لما نيجى نكتب مقالات هنحط اول حاجة فى مربع كتابة المقالة (قص المقالة)أى يظهر جملة (قراءة المقالة بالكامل) وطبعاً عشان الزائر يقرأ المقالة لازم يضغط على الجملة دى وطبعاً مافيش اى اعلانات هتظهر برة خالص يعنى الاعلانات هتبقى جوة المقالة فى صفحة التعليقات يعنى الأعلانات اللى جوة المقالة هتبقى لمعرف ناشر واحد فقط لأنى كما وضحت لم أضع أى اعلان على الصفحة الرئيسية واستخدمت خاصية قص المقالة يعنى مافيش اى اعلان هيظهر برة خالص كله الاعلانات هتبقى جوة المقالة فى صفحة التعليقات وطبعاً كل اللى هيضيف مقالة لازم يضيف معاها كود الأعلان بتاع جوجل عشان يظهر مع المقالة ويضيف زى ماهو عايز وبأى ألوان وبأى أشكال وبأى احجام

المهم بقى هل هذه الطريقة تجعل جوجل تغلق الحسابات أم لا؟

المقال "هل هذه الطريقة صحيحة فى مشاركة الأرباح داخل مدونة بلوجر؟" نشر بواسطة: بتاريخ:

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
نظام مشاركة ارباح ادسنس في مدونة بلوجر
كود اضافة إعلان أدسنس في نافذة مستقلة داخل مدونات بلوجر لزيادة الأرباح
الطريقة الصحيحة لاضافة الاعلانات داخل الموضوع فى بلوجر
الطريقة الأفضل للحصول على أكبر عائد ممكن من مشاركة الأرباح
ما هى نسبة مشاركة الارباح فى مدونة بلوجر