نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية منتدى المدونين واصحاب المواقع منتدى المدونين والتدوين

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

سؤال هام الى كل اعضاء و مشرفين المنتدى

السلام عليكم

بداية أنا بقالى هنا حوالى 4 شهور, مش مجاملة اذا قلت ان ده أحسن منتدى عربى به ادارة محترفة (و عارفة هى عايزة ايه و بطبقه بكل معنى من معانى الاحتراف).

أد ايه المنتدى ده بيصير يوم بعد يوم محل اعجاب كل عربى بيدخل هنا, و سمعة و انتشار المنتدى ده مش هيزيد الا باتباع قوانين جوجل و قوانين الاجابة.

يعنى لازم كلنا نعمل REWRITE للمقالات و الأخبار اللى بتعجبنا و عايزين نضيفها هنا من أجل الاستفادة و المشاركة و الربح.
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

و لأن المقالات المعادة كتابتها بطريقة جيدة دايما بتعبر عن فن و ابداع و الابتعاد عن تقليد الاخرين و بتدى للمقالة و الخبر شكل جديد و بالتالى بيقوم جوجل بفهرسة المقالات دى فى صفحات بحث متقدمة و يديها Page rank عالى, لان ايه الفايدة اللى هتعود على جوجل لما يضع مقالتين فى نفس صفحة نتائج البحث, مقالة اصلية و مقالة أخرى منسوخة منها, ده هيضايق الUser و هياخد مكان غالفاضى فى صفحة البحث, و علشان كدة المقالات غير المنسوخة بيبقى ليها الأفضلية لجوجل انها تضعها فى اوائل صفحات نتائج البحث.

و بالتالى بأكد تانى ان كل واحد يعيد كتابة خبر أو مقالة باسلوبه و يبتعد عن النسخ, ممكن ان تنسخ كلمة أو حتى سطر لكن متتماداش أكتلر من كدة

السؤال اللى عاوز اسأله علشان محدش يقول انى كاتب عنوان ملوش علاقة بالموضوع

انا دلوقتى بكتب هنا أخبار و مواضيع اصلية و معادة كتابتها علشان ابتعد عن النسخ, و فى نفس الوقت انا عندى كذا مدونة و مشترك فى كذا موقع يشارك ارباح جوجل ادسينس, هل يجوز انى أنسخ مواضيعى (اللى انا كاتبها بنفسى) و أضعها على المواقع الأخرى اللى انا مشترك فيها (يعنى بنسخ أعمالى انا مش أعمال حد تانى) ؟؟؟؟

منتظر ردودكم....

المقال "سؤال هام الى كل اعضاء و مشرفين المنتدى" نشر بواسطة: بتاريخ:
A HA$H
ايه الفايدة اللى هتعود على جوجل لما يضع مقالتين فى نفس صفحة نتائج البحث, مقالة اصلية و مقالة أخرى منسوخة منها, ده هيضايق الuser و هياخد مكان غالفاضى
بعتقد أنك جاوبت حالك بالنسبة لنتائج البحث

بينما لو أنت مشترك في أكثر من منتدى فشو المانع أنك تكسب من مرور زوار المنتدى يلي ما كانو أساسا ً عم يبحثو عن موضوعك في محرك البحث بل شاهدو عنوان موضوعك وإنجذبو له وبالصدفة ضغطو على الإعلانات
عليم
الاخ الكريم طريقة كتابة الموضوع في اكثر من منتدي او مدونة حتي ولو كان موضوعك ومن اباعك

فهو خطا لأن محركات البحث قطعا ستعتبرة منسوخ

وثانيا لان طبيعة اعضاء وزوار كل منتدي تختلف عن الاخر

مثلا اعضاء سعودين واعضاء مصرين اعضاء شباب واعضاء كبار بنات و شباب وهكذا

لذا
اكتب نفس الموضوع لكن بطريقة اخري تتناسب مع اعضاء المنتدي الذي تكتبها فية لتشعرهم وكأنها كتبت لهم واطرح لهم امثله علي مواضيعك من واقع حياتهم

ولا مانع من الاشارة الي انك كتبت الموضوع في مكان اخر
تحاتي
abdobasha
اكيد الافضل ان يكون كل موضوع كتابة مختلفة
انا بعمل كدا فالمدونة لو بكتب موضوع فالاتنين
moon walker
اكيد الافضل ان يكون كل موضوع كتابة مختلفة
انا بعمل كدا فالمدونة لو بكتب موضوع فالاتنين
تمام انت قلت الأفضل لكن مقولتش انه خطأ, انا مثلا مش بيبقى عندى وقت فاضى كتير, فاذا اخذت موضوعى و لصقته على المنتديات الأخرى اللى بتشارك الربح, هل دة مخالف لسياسات جوجل و المنتديات اللى من النوع ده و الا الأ؟؟

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
المنتدي بحاجة إلي مشرفين للاقسام اذا كنت تريد الاشراف فتفضل بالدخول و قرائة الشروط و تقديم طلبك
اجمل النكت عن مشرفين المنتدى الاعزاء
منديات الورد تبي مشرفين المنتدى مدفوع والتبادل الاعلاني مجاني والله العظيم