نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام المنتدى الإسلامي والنقاشات الدينية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

انا عايز اختم القران بدون تعب

بسم الله الرحمن الرحيم ان الحمد لله نستعينة ونستغفرة ونعوذ بالله تعالى من شرور انفسنا ومن سيئات اعمالنا من يهدة الله فلا مضل لة ومن يضلل فلا هادى لة واشهد ان لا الة الا الله وحدة لا شريك له واشهد ان محمدا عبده ورسوله ثم اما بعد
اخى العزيز كثير من الناس يريدون ان يجعلو القران نور لهم ولاكن كثرة الاعباء والمشاكل تنسى بعض الناس ان يقراو القران الكريم وانه لاثم عظيم ولكى لا اطيل عليكم فانا الحمد لله جايب لكل اخ واخت
كيف تختم القران كل شهر دون تعب اولا عليكم بلمحافظه على الصلاه وفى كل صلاه قبل اداء الصلاه المفروضة تقرا اربعه صفح من المصحف الشريف يعنى 4×5 صلاوات = 20 صفحة يوميا فى الشهر 600 صفحه وكدا ختمنا المصحف فى الشهر مرة (ملحوظة لو عايز تختمة فى الشهر مرتين ) اقرا قبل وبعد الصلاه اربعه صفحات وكدة فى الشهر مرتين (وكده خلينا القران نور لصدورنا وشفيع لاصحابة )
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

والله المستعان
احلفك بالله متنساش الرد .

المقال "انا عايز اختم القران بدون تعب" نشر بواسطة: بتاريخ:
عصفور المطر
شكرا يا حمزه..انت فعلا برنس..
البرنس حمزة
الله يخليك انتا مش عفور المطر انتا عصفور الجنة

ان شاء الله فية المزيد

لا اله الا الله محمد رسول الله
el 3zab 3la shfah tbtsm
شكرررررا

جزاك الله كل خير
البرنس حمزة
شكرا لمرورك

البرنس حمزة
جميل الموضوع بس دة تحطه بره معا المواضيع

Nile's Girl
شكرا جزيلا لك يابرنس على الموضوع الجميل وبارك الله فيك

وشكرا جزيلا لك ايضا ياحسام على موضوعك الجميل

وافادنا الله بمجهودكما

حسن احمد حسن
عن معاذ بن أنس الجهنى (رضي الله عنه ) عن رسول الله (صلى الله عليه وسلم ) قال : " من قرأ ( قل هو الله أحد ) حتى يختمها عشر مرات بنى الله له قصرا في الجنة " فقال عمر( رضي الله عنه) : إذن نستكثر قصورا يا رسول الله ؟ فقال " الله أكثر وأطيب " رواه أحمد .

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
طريقه تشغيل القران الكريم دائما على الجهاز بدون انقطاع ولاى شيخ تحبه
سماع اذاعة القران الكريم من القاهرة بدون تحميل - البث المباشر لاذاعة القران الكريم - استمع الان
لو عايز اي حاجة من الصين مباشرة ولو قطعة واحدة بدون وسيط,,ملابس, معدات مصانع, اجهزة منزلية,,الخ
سكريبت القران الكريم بدون قواعد بيانات ولا استهلاك لمساحة