نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية منتدى الأعضاء التهاني والإهداءات

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

((( عضو مسلم عربي جزائري جديد))خليه يشوف الضيافة المصرية علي حق

السلااااااااااااااام عليكم

الجوااااااااب من عنوااااااااااانه
والموضوووووع من عنواانه ايضااااااا

في البدااااااااية ترددت

لتقديم العضوة mina_temo

لعدة اسباااااااب ترددت
منها
لم يعطي الجااانب الجزائري
خلاااااااال
الفترة السااااابقة
اي انطبااااااع ايجابي من خلال مشاااااركاته المغلوطة والمستفذة علي مر الشهور المااضية

ثقاافة جزائرية ظهرت لا تنم عن معادن حقيقية موجووووووودة

و و و و و
و10000 سبب

وما جعلني اقوم بالترحيب في المقااااااام الاول والاخير
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

صلة الدين قبل العروووبة

عقلية جزائرية متفتحة تعي اسلووووووووب الحواااار تحترم الاراااء
تري سلبياااااات ما حدث بحيااااااادية

وعلشاااااااااااان الموضوع بقي
سياااااااااسة كده
خلينا بقي
نرحب ونثبت اننا

فعلاااااااااااااااااااااااا شعب مضااااايف

لا يهزه او يناااااال منه اي صغير حاااااااول او يزال ان يحااااول ان يناااااااال منه

وان شاااااااء صفحة جديدة

المقال "((( عضو مسلم عربي جزائري جديد))خليه يشوف الضيافة المصرية علي حق" نشر بواسطة: بتاريخ:
ايتن
اهلا وسهلا بيها معانا وهي فعلا شفت ليها ردود غير باقي الجزائرين اللي دخلوا المنتدي خالص يا ريتهم كلهم زيها
ردودك كلها محترمة وبدافعي عن بلدك منغبير متشتم في مصر والمصرين ويا ريت تبقي معانا علطول

nonosh
يا اهلاااا وسهلا باى جزائري محترم

احنا اخوات اولا واخيرا ..والى حصل ده مش اكتر من فتره وهتعدى ان شاء الله

ياريت تعتبرينا كلنا اخواتك ... مشكوووووور يا مصطفي على موضوعك
mostafaelsayed
أنا شفت بردو واحدة كان اسمها تقريبا نورليال بردو كان ردها منتهى الأدب والأخلاق
وفعلا يا جماعة احنا مسلمين وومهما حصل بينا أكيد بيكون دسيسة وعملاء بيشعلو الفتنة بينا
المصيبة الكبيييييييييييييييييييييرة
ان احنا عارفين ان دا شغل ناس من برا بمعنى أصح شغل يهود وأمريكان وغيرهم
يا جمااااااااااااعه نحن البلاد العربية مطمع لكل البلاد فهذا أكبر سبب ليطيحوووووووووا بنا من كل الجهات ومش بس كدا دا كمان بيوقعوا بينا وبيخلونا لعبة فى ايدهم
ليييييييييييييييييييييه
ليه نعمل بكلامهم ونخليهم يمسكونا من ايدنا اللى بتوجعنا
ليه نحط ايدنا فى ايديهم ونسلمهم الأمان وهم بيلعبو بينا من ورانا
ليه بنعمل معاهم اتفاقيات وعارفين ان هى ضدنا
وليه .. وليه .. وليه .. إلخ
إتحدوووووووووووووووووا
اتحدوا يا عرب نحن فى مواهجة خطيييييييييييييرة جدا جدا جدا
ليس من الحرب ولكن ماهى أخطر ومايريدونه ألا وهو
(التفرقة)
أرجو أن تفهموا جيدا أننا مهما حصل لن نصبح كما يتوقعون وكما يريدون فليست هذه مشيئة الله الذى يقول للشئ كن فيكوووووووون
فالله معنا دائما وسينصرنا بإذن الله
أدعووووووووووو معى
اللهم انصرنا على القوم الكافرين
اللهم ابعد دسيستهم عنا
اللهم لا تفرق بين عبيدك المسلمين يارب العالمين
اللهم انت السلام ومنك السلام فامنحنا سلاما حقيقيا نحياه يارب العالمين
اللهم يا من نصرت الرسول فى دعوته ونصرت الرسل فى حروبهم ونصرتنا طول العمر فلا تخذلنا الآن وتجعل تفرقتنا سعادة لهؤلاء القوم الكافرين
اللهم يا من جعلتنا عبيدك المسلمين والمؤمنين بك يا أرحم الراحمين انصر الضعفاء وارحمهم من أى أذى
اللهم كن أنت ناصرنا فليس لنا غيرك
اللهم تقبل دعائنا فليس لنا ملجأ ولا أحد ندعو له غيرك
أنت الله الذى لا إله غيرك فاستجب لنا
اللهم آآآآآآآآآآمين
سفير الاحترام

هلا وغلا بأى جزائرى او اى عربى فى المنتدى
لاننا فى الاول الاخر اخوه

على فكره انا صلتى بالجزائرين ما انقطعت ابدا
والحمد لله لى اصدقاء كتير من الجزائر
ويوم حادث الاتوبيس فى القاهره انا عرفت من جزائرى هو اللى اتصل وحكى لى قبل ما اعرف من اى مصدر اخر
وكمان كنا متفقين اللى يكسب التانى يقوله مبرك
وبالفعل بعد مباراه القاهره بدقائق دخلت النت والكل قال لى مبروك
وحكينا مع بعض عن المباراة وكان كل شئ طبيعى

وبعدها يوم مباراة ام درمان قلت لهم مبروك للفوز
وطبعا اكتر شئ اهجبنى اننا كل واحد كانت صورة منتخبه على الاميل
وبعد مباراة ام درمان وضعوا صوره منتخب مصر على اميلاتهم لانهم شعروا انى زعلان ومضايق
وطبعا غير اللى بعرفهم فى العمل والصداقه هنا
الحمد لله اكتر من الاخوات مع بعض
بس كل اللى حصل كان كل واحد بيدافع عن بلده بطريقته الخاصه
وفاكر انه اذا لم يسب ويشتم يبقى كده ما عنده انتماء لبلده
وفى النهايه احنا كل اخوه

وشكرا على الموضوع
توته بسكوته
اهلا وسهلا بيكيـ يا قمر
بصي اولا يعني كدا كنتي ممكن تدخلي تكتبي موضوع ترجيب بنفس العنوان كنتي هتلاقينا عندك
تنوري المنتدى بحالوا
وكل انسان محترم يحترم غيره مرحب بيه عندنا

اهلا وميت سهلا
ويارب يعجبك المنتدى

وتفيدي وتستفيدي منه

وتنبسطي كمان معانا
سهم--
شكرا لك مصطفى على الترحيب بإخوتنا.

أنا أعلم أن أحب شقيقة إلى مصر هي الجزائر.
عشق الروح
اهلا وسهلا بيها معانا
ونورت المنتدى
كلنا اخوات

شكرا ع الموضوع يا كااااااااابو
تامرمبارك
فكرة فى منتهى الروعة و فى انتظار دهول العضو Min-timo الجزائرى للحوار و تصفية النفوس ..
و أحييك moustafa capo على الفكرة الجيدة و العقل الواعى.
أميرة الورد
والله الشخص المحترم ايا كانت هويته
بيفرض احترامو على الجميع

شكرا على الموضوع
واهلا بيها
mahmoud elsharkawy
(وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلا تَفَرَّقُوا وَاذْكُرُوا نِعْمَةَ اللَّهِ عَلَيْكُمْ إِذْ كُنْتُمْ أَعْدَاءً فَأَلَّفَ بَيْنَ قُلُوبِكُمْ فَأَصْبَحْتُمْ بِنِعْمَتِهِ إِخْوَانًا وَكُنْتُمْ عَلَى شَفَا حُفْرَةٍ مِنَ النَّارِ فَأَنْقَذَكُمْ مِنْهَا كَذَلِكَ يُبَيِّنُ اللَّهُ لَكُمْ آيَاتِهِ لَعَلَّكُمْ تَهْتَدُونَ).

اهلا وسهلا بيك وبأى حد مسلم

شكراً مصطفى
mostafaelsayed
والله أسلوبكم الرخيس في الكلام عن الجزائر والجزائريين وإهانة وطننا ولاعبينا ووصل الأمر إلى شهدائنا الأبرار بعدما ضربتم أعضاء فريقنا وأحرقتم علمنا تودون منا معاملتكم بود واحترام لو صار كل هذا لمنتخبكم ترى ماذا سيكون موقفكم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ نجد مواضيع وهي موجودة في منتدى الرياضة : البطة الخضرا .كليب مسخرة على الجزائر . أكذوبة المليون شهيد و.............و..................و...............و .................. ابحثو في المنتدى وهذا إن دل على شيء فهو يدل على مدى حقارة كل من كتب بسوء عن حبيبتي الجزائر هل تودون أن ندخل إلى مثل هذه المواضيع ونصفق لكم ونقول شكرا ما عاش جزائري يرضى بالذل والمهانة حتى ولو كان أمام شعب عربي . ابحثو أو اسئلو عن علاقتنا مع كل الدول العربية أو حتى الغربية ستعرفون عظمة وشهامة الشعب الجزائري من يسيء معاملتنا ندوس عليه بأقدامنا .
ماذا ستثبتون لنا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ نعرفكم جيدا فلا داعي لأن تثبتو شيئا .
لو وجدت احتراما للجزائر مع أني لم أقم بالشتم بل كان أسلوبي جد محترم لاحترمت هذا المنتدى ولكن لا حياة لمن تنادي .
فشعار كل جزائري الجزائر في العيون نفنى ولا تهون .

نشكرك على مداخلتك وكلامك اللى بيتهمنا
أرجو ان الخلافات اللى ما بينا تنتهى فى أقرب وقت عشان احنا عرب مسلمين ومهما حصل بينا لن يؤدى إلى تفرقتنا لأن الله معنا فلا تخافو وتأكدو أننا دائما أخوة ومنتصرون بإذن الله
سفير الاحترام
والله أسلوبكم الرخيس في الكلام عن الجزائر والجزائريين وإهانة وطننا ولاعبينا ووصل الأمر إلى شهدائنا الأبرار بعدما ضربتم أعضاء فريقنا وأحرقتم علمنا تودون منا معاملتكم بود واحترام لو صار كل هذا لمنتخبكم ترى ماذا سيكون موقفكم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ نجد مواضيع وهي موجودة في منتدى الرياضة : البطة الخضرا .كليب مسخرة على الجزائر . أكذوبة المليون شهيد و.............و..................و...............و .................. ابحثو في المنتدى وهذا إن دل على شيء فهو يدل على مدى حقارة كل من كتب بسوء عن حبيبتي الجزائر هل تودون أن ندخل إلى مثل هذه المواضيع ونصفق لكم ونقول شكرا ما عاش جزائري يرضى بالذل والمهانة حتى ولو كان أمام شعب عربي . ابحثو أو اسئلو عن علاقتنا مع كل الدول العربية أو حتى الغربية ستعرفون عظمة وشهامة الشعب الجزائري من يسيء معاملتنا ندوس عليه بأقدامنا .
ماذا ستثبتون لنا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ نعرفكم جيدا فلا داعي لأن تثبتو شيئا .
لو وجدت احتراما للجزائر مع أني لم أقم بالشتم بل كان أسلوبي جد محترم لاحترمت هذا المنتدى ولكن لا حياة لمن تنادي .
فشعار كل جزائري الجزائر في العيون نفنى ولا تهون .

انتى تحدثتى عن مواضيع كانت فى المنتدى
ونسيتى ماذا كان يحصل من كلام قبيح وليس لها اساس من الصحه فى المنتديات الجزائريه عن المصريين .
واذا كنتى نسيتى ماذا فعل مناصريكم بحرق تيشرت منتخب مصر وحرق علم المصرى ووضعه تحت سياراه والكل كان يدوس عليه بالاقدام.
وانا شوفت جميع المواضيع اللى ذكرتيهم
لكن نسيتى ان تذكرى مواضيع كتير اخرى
كانت تعمل على تهدئة الطرفين
ولو شوفتى المنتديات الجزائريه هتعرفى الفرق وماذا تقولون عننا .
وعلى الرغم انا عندى اصدقاء جزائرين فى منتهى الادب والاخلاق .

اما بالنسبه لعلاقتكم مع باقى الدول وخصوصا العربيه .
انا الحمد لله بعرف ناس من دول الخليج ودول الشام والمغرب العربى الدول العربيه بشكل عام وبعرف هما بيقلوا ايه عنكم وبينظروا اذاى ليكم .
وبصراحه انا ماكنت متوقع ان اى احد جزائرى يقول كلام مثل التى تقوليه لان الموضوع ده ترحبيب لعضو محترم وفرض احترامه فى المنتدى والكل احترمه
انا عندى كلام كتير بس مو عايز الموضوع يتغير مساراه
واى واحد محترم هيكون فوق الراس واهلا وسهلا بيه
اظن انك فهمتى كلامى
عبق الريحان
ولمعلوماتكم الشعب الجزائري عربي مسلم مهما قيل عنه .
Basem
يعنى الواحد مش عارف يقول ايه انا مش فاهم عبق الريحان ده بيفكر ازاى يعنى الناس عاملة موضوع مخصوص للترحيب بواحد جزائرى وعمالين يقولوا الاسلام والاخوة وكلام كله زى الفل والاخ ده فى وادى تانى خالص وداخل يهاجم الناس وخلاص
روح ربنا يهديك و يشفيك
أميرة الورد
هنفضل نرغي في الموضوع دة كتير باين كدة

دة موضوع ترحيبي مش لمناقشة حسابات قديمة

moustafa capo
واااااااضح من الردود ايجابية الاعضاء الاساسية للمنتدي
عن من يريد اشعاااااالها

الاخت عبق التااااااااااريخ
انتي من الامثلة التي ذكرتها بالأعلي

اما عضوتنا محل الترحيب فلا جداااااال عليها
انتي لم ترفعي بصرك شبر لتري ما الهدف من الموضووووووووع
لانك بطاااااااارية اعلااااااااااام تشحن فقط

شكــــــــــــــــــــــــــــــــــــــر خاص
لكل من شااااااااااارك بالصفحة هذا ما كنت اتوقعه منكم لمعرفتي باصولكم الطيبة
mina.temo
مش عارفة شو اقول او منين حابتدي عن جد مرسي الكم كلكم خجلتوني بكرمكم واخلاقكم اخلاق مو غريبة على ابناء مصر بصراحة انا كنت بدي احكي كلام غير هاد الكلام بس للاسف اختي وبنت بلادي اجت عملت شوية زعل بس اكيد التعصب الي في بعض الاطراف الي من الجهتيين سواء مصريين او جزائريين احنا بتوحدنا حنتعداها واحنا واحد رغم عن انف الحقد تعرفو زمان كنت بسال حالي ليه مصر بدات اخدت لقب ام الدنيا احنا اتلقبنا ببلد المليون ونص شهيد عشان شهداءنا بس ام الدنيا كنت بستغربها بس تعرفو اول ما تعرفت على مصريين وقريت كثير في تاريخ مصر وحضرتها كنت بلاقي شعبها كلو بيتصف بسمات الام الام الي تساعد من غير ما تستنى مقابل الام الي تسامح مهما غلطو فيها تعرفو القران كل كلمة فيه حكمة وموعضة والله قال ادخلو ارض مصر امنين وصفها بالامان وكرمها على غيرها لانو سبحان الله الله الهم شعب هاي الارض طيبة وقلب ما بيعرف يحقد مهما يكون زعلان ما بيعرف يحقد وتاريخنا الموحد يرفع راس كل العرب احنا ماقدرنا نكون زي جمال عبد الناصر وهواري بومدين لانو لسانا صغار لنفهم قيمة بلدنا انا حاختم كلامي بحاجتين اولها مرسي كثير لكابو وكل عضو هون رحب فيا وحاختمها بسلام للوطن العربي وتحيا الجزائر وتحيا مصر وتحيا امتنا العربية الاسلامية والله يوحدنا صفوفنا يارب
سفير الاحترام

بصراحه ما اروع كلام الاخت mina.temo
وهذا هو الشعب الجزائرى الذى نعرفه
هؤلاء هم اخواننا فعلا يربطنا دين واحد
هؤلاء هم من نقول انهم جزائرين واخواننا بجد
ونفتخر بهم وبعروبتهم ..
اما الذين لاينظرون الاتحت اقدامهم فهؤلاء لايجب ان نقيس او نقيم بهم كل الجزائرين لان الجزائر اكبر من ذلك
واهلا بيك فى المنتدى ونورتى المنتدى ..
ولا يجب النظر الى القله المتعصبه من الطرفين
وانشاء الله ربنا يهدي الجميع
وينتقم من كل من يريد اشعال الفتنه من جديد ..
mahmoud elsharkawy
الحمد لله ........
أمواج البحر
السلام عليكم

كلامك رائع يا mina ماشاء الله عليكى ويبين اد ايه روحك جميلة
وصفية ونقية انتى فعلا منورة المنتدى واحنا نتشرف انك تكونى بينا ..
وأشكرك لتوضيحك معنى ان مصر أم الدنيا -مكنتش أعرفه-
ايتن
مش عارفة شو اقول او منين حابتدي عن جد مرسي الكم كلكم خجلتوني بكرمكم واخلاقكم اخلاق مو غريبة على ابناء مصر بصراحة انا كنت بدي احكي كلام غير هاد الكلام بس للاسف اختي وبنت بلادي اجت عملت شوية زعل بس اكيد التعصب الي في بعض الاطراف الي من الجهتيين سواء مصريين او جزائريين احنا بتوحدنا حنتعداها واحنا واحد رغم عن انف الحقد تعرفو زمان كنت بسال حالي ليه مصر بدات اخدت لقب ام الدنيا احنا اتلقبنا ببلد المليون ونص شهيد عشان شهداءنا بس ام الدنيا كنت بستغربها بس تعرفو اول ما تعرفت على مصريين وقريت كثير في تاريخ مصر وحضرتها كنت بلاقي شعبها كلو بيتصف بسمات الام الام الي تساعد من غير ما تستنى مقابل الام الي تسامح مهما غلطو فيها تعرفو القران كل كلمة فيه حكمة وموعضة والله قال ادخلو ارض مصر امنين وصفها بالامان وكرمها على غيرها لانو سبحان الله الله الهم شعب هاي الارض طيبة وقلب ما بيعرف يحقد مهما يكون زعلان ما بيعرف يحقد وتاريخنا الموحد يرفع راس كل العرب احنا ماقدرنا نكون زي جمال عبد الناصر وهواري بومدين لانو لسانا صغار لنفهم قيمة بلدنا انا حاختم كلامي بحاجتين اولها مرسي كثير لكابو وكل عضو هون رحب فيا وحاختمها بسلام للوطن العربي وتحيا الجزائر وتحيا مصر وتحيا امتنا العربية الاسلامية والله يوحدنا صفوفنا يارب
اية الكلام الحلو دة احنا مش قد كدة بجد واللة انتي انسانة جميلة ومحترمة جدا جدا بس للاسف في جزائرين هنا في المنتدي مش زيك كدة خالص وعلشان قلت مصر والجزائر واحد اتعمل عليها موضوع ومرة تانية نوووووووووورتي واهلا وسهلا بيكي مرة تانية
mostafaelsayed
تصقييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييفة كبيرة لـ mina.temo
هى دى الجزائر ربنا يحميها ويحميكم جميعا يا شعبنا الشقيق
nonosh
والله احنا فعلا اتشرفنا بوجودك معانا

لانك انسانه جديره بالاحترام ..
mina.temo
مرسي الكم كثير مرسي لكل هاي المحبة وعن جد حسيت حالي في بيتي وبما انو الاخت امواج البحر ماتعرف اصول كلمة ام الدنيا كمان هاي الكلمة اصولها دينية لانو السيدة هاجر زوجة سيدنا ابراهيم عليه السلام كانت اول امراة دات اصول عربية تتزوج من نبي وهي من مصر تحديدا هاجر اول مراة احتلت بالاقراط في ادنها والي صارت كل نساء العالم تتزين بيها واكيد اصل مصر واستحقاقها لهاد اللقب كان باخلاقهم واوصافهم الي دكرت منها قبل واضيف الصبر وتضحيتها مثل اي ام لتوقف جنب اي حد يحتاجها وهاد الي خلى العدوان الثلاثي على مصر لانو كانت مساندة للجزائر وماكانت بس اول بلد عربي بل كانت الوحيد واول رئيس زار الجزائر بعد استقلالها كان عبد الناصر واليوم الجزائر بتحتفل بعيد استقلالها واكيد مافي فرحة من غير ماندكر مصر الي كانت سند النا وصوتنا بخارج الجزائر لنشر قضيتنا وهاي الصفات لساها بمصر ورغم انها اول مستهدف للصهيون واليهود عم يستنولهم لغلطة لكن ماتاخرت على شعب غزة واخر مساعدتها حزب الوفد ورغم الي عم تعملو حماس من قتل جنود مصر الي على حدود لكن هو دا الشعب المصري مسامح مضحي مصر ام الدنيا تكفي لانو مابيخلص الكلام ومابيخلصو صفات هاي البلاد الله يحمينا ويحمي امتنا يارب وسوري اني خرجت عن موضوعكم الاساسي الي هو الرياضة وحكيت كثير بالتاريخ والسياسة
meme banota
اهلا بيكى معانا
ويارب نكون صحاب بجد هتشرف
هتنورينا
mina.temo
اهلا بيكى معانا
ويارب نكون صحاب بجد هتشرف
هتنورينا
اكيد احنا اصحاب واخوات كمان تسلمي
shgareldor
طبعا اهلا بيكىmina.temo عضوة جديدة معنا وواضح انك انسانه محترمه ومتفهه ، وفى النهايه كلنا اخوة مهما كانت المشاكل بينا فالعروق العربيه واحدة لا يستطيع احد مهما كانت اغراضه وافعاله التفرقه بينها
وطبعا اشكر اخى الكريم مصطفى على موضوعه الرائع وكامعتاد منه دائما حسن الضيافه
ومرحبا بكى اختى مرة تانيه
YES123
اهلا وسهلا بيه معانا وقبل دا كله انا عاز اقول ان قبل العروبة ال بينا وبين شعب الجزائر هو الدين

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
تخيل يوم القيامه لازم لكل مسلم يدخل يشوف قبل فوات الاوان
بالصور عشيق مادونا الجديد جزائري مسلم يصغرها بـ28 عاماً..صور
مادونا ترتبط بشاب جزائري مسلم
مادونا ترتبط بشاب جزائري مسلم يصغرها بـ 28 عاما
صديق مادونا مسلم من أصل جزائري