نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام منتدى الحوار العام

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

نصيحة لكل البنات المراهقة ------------------------

السلام عليكم ورحمة الله
في البداية انا قرات الموضوع دة وعجبني حبيت انقلهلكم ياريت يعجبكم
طبعا انتوا عرفين في سن المراهقة كل و احدة تبتدي تهتم بنفسها اكثر...وتبتدي تحب تثبت و جودها... و تبتدي ممكن تحب ...و تتمشي مع شاب....الخ..

ساقول لكم نصيحة مدرستي قالتهلنا ...قالت:
احنا ممكن نكلمهم بغرض الاخوة و لا نقصد شيء بته لاكنهم بيترجموها عندهم بشيء تاني خالص و لا بيفهموش ذي ما انتي فاهمة...ابدا.........
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

.
انتي عارفه ان الشاب للي ممكن بتتمشي معاه داه ...بيبقي غرضه التسلية لا اكثر ابدا....او المنظرة امام اصحابه انوه حبيب و البنات بتحبه او بالعدد ....وداه فعلا كلام سمعته و شوفته بعيني....

فهل ترضي لنفسك ان تكوني لعبة او تسلية؟؟

صدقيني البنت المحترمة المستقية الخاشعة...لا يتكلم احد عنها بسوء ابدا..وبيبقوا عرفين انها بنت محترمة...و موءدبة...

لذلك صدقيني انتي غالية جدا فحافظي علي نفسك و لا تتاثري بالكلام المعسول الجميل اللي بيقولهلنا.....و البسي ملابس محترمة و الا تحاولي اظهاء مفاتنك ....و تذكري الله في كل وقت.....

اسمعيني:
اختي الحب مش حرااااااام و لاكن في اطار الادب و السنة و الشريعة.....

المقال "نصيحة لكل البنات المراهقة ------------------------" نشر بواسطة: بتاريخ:
YES123
كلامك كله منطقى وصح وبعدين البنات والشباب اليومين دول غرضهم التسلية لان اليومين دول الواحد لما بيكون بيحب واحدة بيخش البيت من بابوووووووووووو ولا انا كلامى غلط يريت حد اكبر منى يقولى كلامى غلط ولاايه انا 14 سنة وانا بمشى بنصيحة اكبر من بيوم يعرف عنك بسنة

وبردوو فى ناس كبيرة هايف وتافة بس يريت الايفادة
شمس الحب
كلامك جميل ومنطقى وانا والله بلبس اسدال وبمشى زى العسكرى ومليش فى الحب والكلام ده لانه لو فكرت انى احب يبقى ممكن اعمل اى حاجه تانيه عشان كدا انا مسنكره قلبى وشكرا جزيلن على النصيحه اختى الغاليه شكرا على هذا الموضوع الجامد جدا
بنت مصرية جدا
كلامك كله منطقى وصح وبعدين البنات والشباب اليومين دول غرضهم التسلية لان اليومين دول الواحد لما بيكون بيحب واحدة بيخش البيت من بابوووووووووووو ولا انا كلامى غلط يريت حد اكبر منى يقولى كلامى غلط ولاايه انا 14 سنة وانا بمشى بنصيحة اكبر من بيوم يعرف عنك بسنة

وبردوو فى ناس كبيرة هايف وتافة بس يريت الايفادة
لا طبعا عندك حق ميرسية شرفتني وميرسية لمرورك
بنت مصرية جدا
كلامك جميل ومنطقى وانا والله بلبس اسدال وبمشى زى العسكرى ومليش فى الحب والكلام ده لانه لو فكرت انى احب يبقى ممكن اعمل اى حاجه تانيه عشان كدا انا مسنكره قلبى وشكرا جزيلن على النصيحه اختى الغاليه شكرا على هذا الموضوع الجامد جدا

شكرا جدا شمس الحب لمرورك عندك حق البنت المحترمة هي الي متعملش حاجة تغضب ربنا وتخون اهلها
mima love
شكراااا للنصيحه
الشباب بيكنوا عاوزين يتسلوا مش يحبوا
بنت مصرية جدا
--------------------------------------------------------------------------------

شكراااا للنصيحه
الشباب بيكنوا عاوزين يتسلوا مش يحبوا

صح عندك حق ميرسية ميما
%u0632%u0627%u0626%u0631
اقتربى الى الله لانه يكون معاكى
Upeng
دا كلام الناس العاقلين والله
بريق الأمل
هذا الحب الى تحكون عنه هو حب حرام ولا يصح فى الإسلام أى علاقة بين شاب وبنت دون أن تربطهم أى علاقة شرعية وتلاحظون أن أكبر تجمعات البنات على هذا الموضوع السخيف أتحدى أى بنت تعمل علاقة بموافقة أبوها أو أخوها لأن كل وحدة من جواها تعرف أنو حرام ومع هيك بتعمل ومعظم أسرار البنات على هالسخافات لأن البنات بتنضر بس الشباب لأ لأنو بيسئ لسمعتهن ويكثر ذنوبهن اتقوا الله وخافوه نحن بشهر رمضان
بريق الأمل
الحب له أنواع مثل حب الأصدقاء والأخوة والأباء....الخ لاكن الحب بين البنت والشاب دون أن تربطهم أى علاقة شرعية فهذا هو الحب الحرام وتلاحظون أكبر تجمعات البنات على هذا الموضوع السخيف فهذا يضر البنات أكثر فهو يسئ لسمعتها وماهو المهم فى الفتاة أكثر من سمعتها فأتحدى أى فتاة عمل أى علاقة بمافقة أبوها أو أخوها فهة كل أسرار البنات أتقوا الله فى أنفسكم نحن بشهر رمضان
ليالي البحرين
شكرا على هذا الموضوع وشكرا على النصيحه
ENT.ELGHALY
مين اللى قال كدا .. هو طبعا مش كل الشباب زى محضراتكم فاهمين ,,,, بجد فى شباب غير كدا خالص فاهمين وواعين يعنى ايه حب وعارفين ان اى تقصير فى حق البنت دا بيبقى عيب فى حقه لان البنت بتكون اديتله ثقه هو مش عارف قيمتها ولا يقدر المشاعر الموجوده عند البنت

وخير الختام ذكر النبى عليه الصلاة و السلام

تقبلو مرورى
%u0632%u0627%u0626%u0631
شكرا على نصيحتك
سهم--
مشكورة.

وكمان الضحكات المكتوبة بين الشاب والشابة على صفحات الإنترنت حرام، والحوار اللي في قسم الحب والرومنسية بخصوص شعر الحب، ده حرام وميصحش، وغالبا الآباء والأمهات مش عارفين ابنهم ولا بنتهم بيدخلو يكتبو إيه على صفحات الإنترنت.
سهم--
وفيه أعضاء بيبعتو رسايل خاصة لبعض عشان يتعرفو على بعض بنين وبنات، وده شيئ خطير.
%u0639%u0634%u0627%u0642

في الحب و الكلام ده ؟؟؟؟؟ الجمله ده خطأ خالص لان الحب مش شيء حرام و كل انسان بيبحث عنه يمكن انتي لسه مقبلتيش حد يغير فكرك لكن متقوليش كدا و خلاص و صدقيني لما تحبي بجد هتعرف معني الكلام يمكن انا لسه صغير 15 سنه بس اعرف عن الحب اكتر منك
%u0632%u0627%u0626%u0631
والله صح كل دة بس انا بحب واحد فى سنة ثالثة اعدادى اووووووووووووووووووووى جدا وبخاف علية من اى حاجة بس كان فى يوم صحبتى قالت لية على ايدك اليمين حرف شريك حياتك قالت لها ماشى ورينى طلع حرف fوالى كان واخد بالوا منى وبيبصلى كثيييييييييييييييييييييييييييييييييير اسمة بيبدا بحرف fفحبات فية كل حاجة بجدكل امااغمض عينى اشوفة ادامى ولمابشوفة قلبى بيقف وصحابى بيحكولى وانا بقول لهم قالوا لى انة بتاع بنات وانتى واحد من مليوووووووون هو عرفهم بس انا مش مصدقة دة علية والى بيحب حدمش بيشوف العيوب ال فية وانا عارفة ان فية كثير بيحبونى جداااااااااااااااااااا بس انا بحب دة ارجوكم ساعدونى انا حسة انى بضييييييييييييييييييييييييييييع اة اناعندى 13وهو عنة 15 سنة
بهاء بلاش
كلام صح 100 %
هو اساس الصح هو الصح
بهاء بلاش
كلام صح 100 %
هو اساس الصح هو الصح
aoka
يا يومنة انتى كثير على فريد وهو اصلا واد صايع وبيتسلى بيكى وكان هوكل يومين يحب واحدة مرة انتى واية ويومنة سنة ثالثة وسارة وياعالم مين تانى انا عارفة ان سن المراهقة منيل بنيلة متديش قلبك الاى حد يا هبلة

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
صورة نادرة جدا للاعلامي باسم يوسف في فترة المراهقة شاهد كيف تغير باسم يوسف من المراهقة للكبر !!
خناقة سمية الخشاب وسيدة أعمال علي سعر قصرها...سمية طلبت 20مليون جنيه .. وسيدة الاعمال أنت دفعتي فيه
نصيحة لكل البنات اللي بيدورو علي عريس