نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية منتدى التسلية والترفيه منتدى الحب والرومانسية قلوب حائرة

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

اغيثونى يا اصحاب القلوب

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

ابدأ كلماتى وانا دون جدوى لا اشعر سوى باحزان تملكنى وتتوغل داخل قلبى الذى اصبح فريسة الحب الحقيقى ومن انا سوى صادق الاحساس جعلت من حبى انشوده اغنيها كل وقت من انا سوى انسان تعلم قيمة الحب الصادق من انا سوى اثير عين بنت عمرى

كانت ابنة عمتى كبرنا وكبر فينا معنى الاحساس والصدق والرومانسي ه جعلت منى امير كونها وجعلت منها ملاك الحب تعلمت من لهفة حبها وهدوء افعالها تمنيت لو يشيب شعرى ويموت شبابى وانا بين يديها وملك لها تمنيت لو اعطيها من حنانى ما يكفيها ومن حبى ما يرويها ومن مشاعرى ما يجعلها فريدة من نوعها بين البنات

من هى حبيبتى هى كالملاك فى اشد طيبته وكالاميرة فى مجدها كالقمر فى سحره كالليل فى سكونه كالموديلز فى اناقتها حقا انها حب عمرى الحب الذى جعلنى (الرومانسى الحزين) جميع اغنياتى الرومانسيه تشبهها فى جمالها تمنيت لو كانت معى الان وانا اروى عن قصة حب رائعة الوصف وبوضوح كان طيلة عمرنا يملكنا احساس رائع الخيال نعيش دنيا الحب الحقيقى ورغم ذلك الحب علمت بطريقه غير مباشره اننى لست المرغوب فيه لدى اهلها تالمت وعلمت اننى لابد ان اعلم السبب وعندما علمت السبب ضحكت وانا فى شدة بكاء قلبى حين تمذقه ىعادات ليس لها حقيقه اتعلمون ماذا كان السبب اننى لست دكتور مثلها حيث انها طالبه جامعيه بكلية طب شعرت بالاسف وسريعا اخطات حين قررت ان اخطب فتاه اخرى وبالفعل خطبت فتاه من تصرفاتها كانت تدل على صدق مشاعرها لى ولكنى لا استطيع ان احبها لانى خنت روحى منذ البدايه حين اعطيت خطيبتى قلبى الذى لا يحبها وعينى التى لا تراها ووجدانى الذى يملكه حبى الحقيقى وسريعا علمت باشياء سيئه عن خطيبتى فجعلت البعد بيننا فرصه لن تتكرر
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

وانفصلنا وانا اشعر بالذمب حيال حبيبتى التى تملكها الحزن والحصره ولكنها تعلم ان لا امل لنا ان نكون سويا ورجعنا من جديد نتحدث ولكن هذه المره زاد الحب بيننا لاننا ذوقنا طعم الفراق وفى احدى المرات كنت اجلس بغرفتى ودخلت اختى قائله اتعلم ان (حبيبتك ) على وشك ان يخطبها ابن صديق والدها

من انا فى تلك اللحظه حالة زهول وقعت فى شباك الالم حيث تمزق قلبى اللعين الذى اصبح رهن الاعتقال لدى احزان لن تذهب عنى حتى الان اغلقت حجرتى واصبحت عينى تمطر بموعى واخذت هاتفى وكتبت ماسج يحتوى على الكلمات الاتيه (ذمبى انى وفيت فى حبى ليكى وكنتى ليه كل شىء انا كنت يوم فاكرك ملاك اتاريكى طلعتى انسانه )

ثم اغلقت هاتفى حتى لا اسمع صوتها مع انى كنت اتمنى لو اسمع صوتها حتى يغمرنى الحنين مرة اخرى وفى وقت اخر تحدثت لى وقالت اناشدك يا حب عمرى يا اول حب طرق ابواب قلبى اللعين اشعر كأنى اموت وسيموت قلبى بعدك فانا لا احزن لان قلبى يموت ولكنى احزن لان قلبى يموت وانت فيه 0000000000 0 ذاد بكائى حين سمعت هذه الكلمات ومضت ايام وشهور على هذا النحو

ومن ايام جائت الى منزلنا الموجود ب 6 اكتوبر وتحدثت لى وهى بالسياره لانها ترغب فى ان ترانى بمفردى وبالفعل جلسنا ب كافيه تحدثنا وانا اتأمل عينها الجذابه وملامحها التى اشعر بفقدانها و قالت انا لا استطيع ان اقول نعم او لا فانت تعلم والدى حيث ان خطيبى بالسعوديه لم اراه سوى على النت وهو لا يرانى سوى من على النت وتم قراءة الفاتحه على هذا النحو ولكنها لا تشعر معه باى مشاعر رغم انه شاب صالح ومحترم وعلى هدوء يشرفه ومن كلماتها فهمت انى مما زلت حبيبها وعندما تحدثت لها اننى ما زلت اعشقها احمر وجهها وقالت انت ابن خالى ولا استطيع ان اخون ذلك الشاب لانى لست بخائنه 0000000

ها هى قصتى ولكن انا ما زلت عاشق تلك الفتاه انها تعلم انى رومانسى بلا حدود وصادق بلا حدود وتعلم ايضا مدى تعذيبى ومدى يأسى من حياتى بعد الفراق الذى اشبه بموت

اريد رايكم فيما كتبت مع العلم بانى حاولت مرارا وتكرارا ان انسى ذاك الحب ولكنها شىء داخلى لا استطيع ان اخرجه منى والحاله الوحيده لنسيان هذا الحب هو موتى

ولها منى اغنيه اهنئها بخطبتها

كل الناس جيه تهنيكى وتقولك مبروك عليكى وانا جيلك وانا بينى وبينى نفسى جرحى كبير

مجروح من بعدك مش عارف انا تايهه والا انا ليه خايف دنا عايش بين حزنى ويأسى مرهون واثير

يمكن عشان كنتى جمبى او صوتك كان نبض قلبى او لانك زى عيونى احساسى وكونى وعشقى وحبى

كانت روحى ملك اديكى كنت واهب نفسى ليكى كنت بخاف عشانك اوى خوف بيكمل احساسى بيكى

كنت بشوفك ف المنام ارق بنت واروع غرام ومسكت ادينا لبعضها بتقربنا ف وقت الزحام

ولهفتى لسماع صوتك رغبتى انى اسكن كونك انى ابقى رهن قلبك وملامحك وعيونك

بيكى كنت بحس الحياه احساس بجد صعب انساه علمتينى كتير من قلبك الى لسه انا بتمناه

اسفه خلاص وماتزعلش كده خلتينى اسكت ماقولش عن احساسى ساعتها فبعدك كان شىء حقيقى مابيجرحش

المقال "اغيثونى يا اصحاب القلوب" نشر بواسطة: بتاريخ:
أسيرة الليل
حرام عليك خلتنى أعيط
معلش مش عارفه أقولك أيه مفيش كلمة تنفع فى الموقف ده بس انا اللى أقدر أقوله أنك أنسان مخلص ووفى وهى كمان حد محترم لانها عارفه أنها مخطوبة ومش عملت حاجه غلط بس كمان هى غلطانه لازم كان يبقى ليها موقف كانت تقول لأهلها أنها مش هتتجوز حد غيرك
بس أصبر الانسان بينسى لازم ينسى
قلبى معاك
عاشقه الرومانسيه
بجد الله يكون معاك
انا مش لاقيه كلام يعبر عن احساسي
بس هي كانت لازم تواجه اهلها ومتستسلمش
بجد بجد ربنا معاك وتحاول تنساه وهي كمان تنساك
IT-is-MY-DeStinY
سلام عليكم
انا قابلت ناس عانت من الموضوع دا كتير
وكانت نصيحتى ليهم انهم يبعدوا عن كل حاجه بتفكرهم بالحبيب دا حتى لو اضطر الامر انك تسافر لوامكن
والنصيحه التانيه ان حضرتك تفكر بعقلك فى الحال اللى انتم عليه دلوقتى ومتفكرش بقلبك
وتحكم على الموضوع دا بعد هدؤ شديد وانك تاخد فرصه لاعاده لم شمل نفسك
ربنا يكون معاك
The Mysterious
أنا بجد مش عارف أقولك إيه..
و لكن عن تجربة .. الوقت كفيل إنه ينسيك و يداوى جروحك..
وربنا معاك.
hema22
شوف انا حقولك
هى حالها اصعب منك

بسال نفسى هى حتقدر تعيش مع انسان غير الى كانت بتحبه؟

لو هى حتقدر تضغط على نفسها وتستحمل وتتجوزه وتعيش معاه وتراعيه
يبقى كده انا ااقولك كل شئ قسمة ونصيب وسيبها فى حالها وابعد عنها يمكن تعرف تحب او تتعود على خطيبها

ولو هى مش حتقدر يبقى اعتقد انها كده بتظلم نفسها وبتظلم كمان الانسان الى حيتجوزها
فنصيحة منى ليها فى الحالة ديه انها تكلم خطيبها وتقوله انها مش حتقدر تكمل وانها مش حتقدر تسعده وانها مش مرتاحة للموضوع وتقوله انها خايفة تقول الكلام ده لوالدها وخايفة ان والدها يعرف ان الرفض من عندها
فعلشان كده هى تستأذنه انه يخلى هو الرفض من عنده ويقول انه مش عاوزها لانه هو راجل فمش حيحصله مشاكل
ومافيش راجل محترم يقبل انه يعيش مع واحدة مش عاوزاه

وانت يا حسن :
هو العريس الى اتقدم ده دكتور ؟؟؟؟؟؟
لو مش دكتور يبقى تروح تتقدم ليها بقلب جامد
وهى كمان بنت عمك فخلى ابوك يكلم ابوها
ولو بتحبها بجد حتلاقى نفسك بتعمل المستحيل علشانها
اعمل اى حاجة
اتقدم تانى وتالت وعاشر

ومادام انت راجل وتقدر تعول اسرة يبقى ايه المشكلة؟؟؟

اعمل الى تقدر عليه علشانها بلاش تكسر قلبها

وياريت لو ردى عجبك ولقيت فيه الحل انك ما تكلمها وتطلب منها مباشرة تعمل ده
لكن التزم وراعى انها دلوقتى مخطوبة
واكتفى انك تبعت ليها لينك الموضوع ده على ميلها مثلا
او تخلى اختك تكلمها

لكن انت معدش ليك دعوة بيها لانها مخطوبة ارجووووووووووك

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
جزيرة الثعابين ... يمنع دخول اصحاب القلوب الضعيفه !!
أمواج مخيفة - ممنوع على اصحاب القلوب الضعيفه
قصه غريبه ومرعبه.....ممنوع دخول اصحاب القلوب الضعيفه؟