نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية منتدى التسلية والترفيه صور

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

سبحان الله سمك بيمشى

السلام عليكم ورحمة الله

الاعضاء القدامة زى ما كانت ايتن زميلتنا وعضوة ممتازة عامله موضوع عن سمك بيرضع قولت اجيب انا اللى بيمشى عشان يونسوا بعض هههههه منظمة الكومنولث للبحوث العلميه والصماعية فى استراليا Csiro اعلنت عن اكتشاف سمك بيمشى على اساس انو كان مختفى مش عارف من الاخر لائو سمك بيمشى وشكلو جميل خالص

ولقوا تسعة انواع من السمك دة وديه معلومات وصور عن السمك اللى بيمشى دة بس للاسف جبتلكم 3 انواع بس

السمكة ديه اسمها"السمكة الوردية ذات اليد Pink Handfish"، وديه من عيلة اسماء ام ايد يعنى بيدلعوها بيقولولها يام ايد زى يام احمد كدة Handfishs وديه اول مرة اكتشوفها لائوها فى جزيرة تسمانيا الاستراليه

والغريب فى السمكة ديه انها بتستخدم زعانفها فى المشى مش فى العوم زى اى حد كدة لالالا عشان كدة العلماء طلعو عليهام "السمكة ذات اليد"
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

والعلماء قالو برضو ان السمك دة كان بيمشى فى المحيطات فى كل حتة فى العالم من 50 مليون سنة يعنى وحنا صغيرين كدة إلا في جنوب وشرق استراليا فقط.! اشمعنا الحتتين دول معرفش

المثير فى الحكايه ديه انهم لائو السمكة الورديه ذات اليد حيه عشان كدة هيعتبروها نوع جديد

وكانت CSIRO قد نشرت هذه الصور في بحث يدعو لمزيد من الاهتمام والحماية للحياة البحرية الثرية في استراليا.

واللى واضح اودامنا دة, أننا كلما زاد تقدمنا كلما زاد جهلنا وإحساسنا بمدى ضآلتنا أمام كل الجمال اللى بنعيش فيه، وهو أمر منطقي لمى نفتكر أننا مش بنتكلم عن إبداع كأي إبداع، لا دا احنا بنتكلم عن إبداع الخالق سبحانه وتعالى.

فسبحان بديع السماوات والأرض الذي إذا قضى أمراً فإنما يقول له كُن فيكون

سبحان الله

المقال "سبحان الله سمك بيمشى" نشر بواسطة: بتاريخ:
ايتن
ههههههههههه انا كنت عاملة موضوع عن السمك اللي بيرضع طلع كمان بيمشي
سبحان اللة
ميرررررررررررررررررسي
KAKO
كنت شاكك ان انتى اللى عاملة الموضوع بس هعمل تعديل واكتب واهو طلع بيمشى وفى بيطير لو عايزين اعمل موضوع ليه وطبعا سبحان الله هنلائى سمك بعد كدة عامل ازاى ومرسى على ردك ايتن
daring eyes
سبحان الله بجد

ربنا قادر على كل شئ

ثانكس ع الصور والمعلومات
KAKO
مرسى على مرورك
مهينار
سبحان الله
شكرااااااااااااا على الصور
KAKO
مرررررررررررررررررسى

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
سبحان الله...شاهد حيوان يرفع يده تضرعا إلى الله يدعوه أن يرزقه
ما اعظم قدرة الله بحر اصبح صحراء والدليل صور السفن( سبحان الله)
صخور.....سبحان الله عبارة عن لوحات تشكيلية رائعة سبحان الخالق مبدعها
فعلا عجيب..سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم