نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية منتدى التسلية والترفيه منتدى الحب والرومانسية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

بنات على الهوا لحل مشاكلنا سوا

بصراحه ياياسمين موضوع الزوجة التانية دي صعب اوي بغض النظر عن ان هيبقي في واحده بتشاركك في جوزك بس ازاي تقبلي انك تاخدي انسان من مراته ازاي تقبلي تجرحي قلب ملوش اي ذنب غير انه رضي الارتباط بانسان متعدد الرغبات وحتي لو الزوجة الاولي مش بتسعد الزوج انتي متبقيش السكينه اللي هتطعنيها بيها جزأءا لغلطها ميتفعش اسمح لنفسي ابقي سلاح موجه لقلوب الناس حتي لو الناس دس غلطانة ربنا يحاسبهم هي تتصافي مع جوزها او ينفصلو لكن انا مبقاش سبب لحزنها ابدا مهما كان حتي مش لو هعنس ده انا هموت
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

مرسي اووووووووي ليكي ياسمسم علي الموضوع

المقال "بنات على الهوا لحل مشاكلنا سوا" نشر بواسطة: بتاريخ:
kaki
بصراحه ياياسمين موضوع الزوجة التانية دي صعب اوي بغض النظر عن ان هيبقي في واحده بتشاركك في جوزك بس ازاي تقبلي انك تاخدي انسان من مراته ازاي تقبلي تجرحي قلب ملوش اي ذنب غير انه رضي الارتباط بانسان متعدد الرغبات وحتي لو الزوجة الاولي مش بتسعد الزوج انتي متبقيش السكينه اللي هتطعنيها بيها جزأءا لغلطها ميتفعش اسمح لنفسي ابقي سلاح موجه لقلوب الناس حتي لو الناس دس غلطانة ربنا يحاسبهم هي تتصافي مع جوزها او ينفصلو لكن انا مبقاش سبب لحزنها ابدا مهما كان حتي مش لو هعنس ده انا هموت

مرسي اووووووووي ليكي ياسمسم علي الموضوع
انا معاكى ياياسمين
مينفعش ابنى حياتى على حساب انساته تانية
وعلى فكرة الراجل الللى يتجوز على مراته مالوش امان زى ماعمل مع مراته هيعمل معاكى وهيتجوز عليكى
ساعتها هيكون ايه احساسك
ميسره
يا بنات ساعات الظروف تجبر الراجل انه يتجوز واحده غيرها

في اسباب كتير مش بتكون بي ايد الرجل ولا المرأه

يعني مثلا لو الزوجه مش بتخلف مثلا يبقى الزوج عنده حق يتجوز

وفيه اسباب تانيه كتير
kaki
اقولك حاجه مش شرط
لان فيه ستات كتير بتكون قادرة على الانجاب والراجل لاء ومع ذلك بتفضل معاه
وبالرغم من ذلك بعضهم بيخون
kaki
الرجل بطبع بيحب بتنطط كتير ومش بتملى عينه واحدة
وتلاقيه بيفرح لما مراته تكون مش بتخلف عشان يتجوز
الراحل الوحيد
سيداتى سيداتى اولا العوافى عليكم
معلش اقول راي واتائل عليكو بس التوبك رااائع والفكره جمده
انا اؤيد للزوجه التانيه لان احب يكون ليا ناس كتير وحتى عيالى ميحسوش بالغربه الى انا فيها
فتكو بعافيه
ياسمين جيسى
اهلا بيكم كلكم ميسره وكاكى وفرجينيااحلى بنات فى المنتدى والله واهلا بيك يا راجل يا وحيد نورتوا الموضوع والله. هوكل واحده فيكم وجهه نظرها سليمه بس ده على حسب ظروف الزوج والزوجه وطبعا وجهه نظرك تحترم يا راجل يا وحيد يعنى الموضوع لسه كبير اوى ومحتاجين نحله سوا ونسمع وجهات نظركم يا شباب .
kaki
سيداتى سيداتى اولا العوافى عليكم
معلش اقول راي واتائل عليكو بس التوبك رااائع والفكره جمده
انا اؤيد للزوجه التانيه لان احب يكون ليا ناس كتير وحتى عيالى ميحسوش بالغربه الى انا فيها
فتكو بعافيه:d
كويس والله رايك اثبت وجهة نظرى بان انتوا عنيكوا فارغة
الراحل الوحيد
بصى يا كاكى يا اختى
انتى لو فهمتى وجهت نظرى مكتيشتقولى كدا
وبعدين متجمعيش صوبع ايديكى الرقيئه دى مش زى بعضها
انا قصدى فيها عزوه عن العاده
وبعدين انتى معشتيش الوحده الى انا عيشها
riri cat
بصى يا كاكى يا اختى
انتى لو فهمتى وجهت نظرى مكتيشتقولى كدا
وبعدين متجمعيش صوبع ايديكى الرقيئه دى مش زى بعضها
انا قصدى فيها عزوه عن العاده
وبعدين انتى معشتيش الوحده الى انا عيشها
بس ده برضه مش سبب ان الراجل يتجوز واحده تانيه.وبعدين انت ليه واخد الموضوع عاادى كده؟يعنى ايه العيال ميحسوش بالغربه.على رأى كاكى فعلا بتثتوا ان عنيكوا فارغه.وبجد حلال اللى بيحصل فيكوا لما فى ستات بقت تقطع الجاله وتحطها فى اكياس بلاستيك
kaki
الزواج مرة تانية خيانة لانسانة قبلت الراجل بكل ظروفه وعيوبه ومميزاته
اما بالنسبة للوحده ده برده مش عذر لان فيه ناس كتير لها من الاخوة والاخوات كتير
الوحدة تنبع من داخلك مش من العذوة وكتر الزواج والانجاب ده رايى
لك كل الاحترام ولا اقصد الاساءة لو كان ده اللى وصلك
kaki
كويس ان البنات صاحية وبافع وترد فى غيابى
شكرا يااحلى بنوته
الراحل الوحيد
الوحدة تنبع من داخلك مش من العذوة وكتر الزواج والانجاب ده رايى
اذا كان على دى فبجد مرسى على المعلومه نايس ايديا
بس انا اصدى ان الواحد لو ليه مثلا8 اخوات اكيد هيلاقىفيهم الى يملى عليه وحدتو
وعلى فكره اصلا الجوازه التانيه مش هتكون الا بعلم الانسانه الى ادتنى كل حاجه ممكن تكون ضصحت عشانى اذا وفقت كان بها او فـلا

لما فى ستات بقت تقطع الجاله وتحطها فى اكياس بلاستيك
اما دى انا عن نفسى قلبى فيه حنيه لو انا غلط فوحه حبيتنى بجد او خنتها
ممكن يروح يتنيه يبكى تحتها ولو هى عايز تعمل فيه كدا والى خلقنى هنولها السكينه
kaki
انت عايز ايه من الاخر عايز تتجوز اتنين
طب اتجوز واحدة وبعدين ابقى شوف موضوع التانية وابقى قابلنى لو فضل فيك عقل ولا صحة للتانية
الراحل الوحيد
ههههههههههههههههههههههههههههههه
يا كاكى بالله عليكى ادعيلى اتجوز الى بحبها
وبعدين يا ستى انا لسه21سنه يعنى لسه معهد وجيش وسفر
ويا ريت تقترحو موضوع تانى
ويا ريت تقترحو موضوع تانى
kaki
هههههههه
مش انا اللى اقترح صاحبة الموضوع هى اللى تقترح
وبعدين لما انت بتحب وسنك 21
بتفكر من دلوقتى فى الزوجة التانية ليه
والله ضحكتنى
شكرا ليك
ياسمين جيسى
اولا انا بصراحه كان عاجبنى مناقشاتكم وسبتكم تردوا على بعض محبتش ادخل حبيت كل واحديقول رايه احنا والطرف الاخر .يعنى كده نقدرنقول اننا وصلنا لحل بارائكم اللى اقترحتوها كلكم وهى رفض حل الزوجه التانيه كحل
بديل لمشكله العنوسه ولكن اذا فرضت الظروف ان الانسان يتزوج واحده تانيه اما لمرض او عدم انجاب الزوجه يعنى ممكن نقبل الحل ده يعنى حسب الظروف يعنى ده من حقه ولكن انا بصراحه محبش كده لان لو الزوج نفسه كان فى الوضع ده عمر الزوجه ماحتسيبه لو كان مريض او عنده مشكله فى الانجاب يبقى ليه هو يسيب الزوجه لما يكون عندها مشكله اومريضه ليه الغدر متهيالى لو رضى وعاش معاها والله ربنا حيرضيه اكيد لكن للاسف دلوقتى كتير من الازواج بيتجهوا لموضوع الزواج مره واتنين بدون اى اسباب (مزاجه وفراغه عين مش اكتر ) بجد مش لاقيه حتى تعبير اقوله بس ليه ليه الزوج يتجوز على زوجته رغم انها وقفت جنبه وضحت عشانه وجابت له الذريه ومهنياه وزى ما بيقولوا بالبلدى كده ( ايداله صوابعها الاتنين شمع ) مش حقول غير اكتر من انها فعلا فراغه عين ويرجعوا الازواج يقولوا ده حقنا وشرع ربنا طيب ماشى حقك لكن فين حق زوجتك عليك وكمان حقك امتى وتمارسه ازاى لا مش بيفكروا فى كده مفكروش ان اه التعدد مباح بس لو حتعدل وربنا قالها لن تعدل وقالك فواحده اقدر عليها وراعيها واتقى ربنا فيها حتكون لك بميه زوجه والا انتم ايه رايكم وربنا يكرمنا يارب كلنا .اما بالنسبه للمشاكل فبصراحه مشاكلنا كتير اوى .

يعنى ايه اريكم فى سيطره الخاطب لخطيبته وتحكمه فيها بحجه انه بيغير عليها مثلا اقعدى من شغلك ما تكلميش دى ما تلبسيش دى .هل ده فعلا حب ودى غيره والا تحكم وخلاص طب اشمعنا لما الخطيبه بتيجى تقول لخطيبها ما تكلمش دى او ليه بتبص لدى مش بيسال فيهااو مين رقم فلانه دى اللى على موبايلك بيعتبرها شك وبتقوم ما بينهم خناقه ليه ليه العمليه ما تكونش واحده بين الطرفين والا انتم ايه رايكم

وشكرا لتفاعلكم معايا يا احلى شباب والله نورتونى كلكم
kaki
كويس ان احنا متفقين على ان تعدد الزوجات مرفوض
اما بالنسبة للموضوع التانى
الخاطب لما بيفرض على خطيبته اى شيء بيكون من قبيل السيطرة واحساسه بالنقص وعايز يكمله بالاوامر والنواهى
مش من قبيل الحب ابدا
ياسمين جيسى
ممممممممممممممممممممممممممممم

تفتكرى كده يا كاكى يا قمر والله ديما منورانى يا حبيبتى

ايه رايكم يا شباب
الراحل الوحيد
كويس ان احنا متفقين على ان تعدد الزوجات مرفوض يعنى نسبيا
ام هند والله يا يسو لو الكلام زى مانتى بتوصفى كدا يبقى مفهوش ريحه الحب
لكن مثلا انا لو بحب خطيبتى اصلا كنت حبيتها كدا على وضعها على استيلها ده
لكن لو هى اتغيرت بعد الخطوبه فى حاجه اسمها(احنا مش كان بينا وعد منعملش ده؟؟
يعنى بلغتنا عتاب
)
ياسمين جيسى
اهلا بيك معانا يا راجل يا وحيد بس فيه شباب بيقولوا كده يبقى دول ايه فعلا عندهم احساس بالنقص زى ما كاكى بتقول والا دول ايه والا ده يكون حب من نوع خاص .
ياسمين جيسى
انا عايزه اخد رايكم فى الخيانه ايه رايكم فى انسانه خطيبها او زوجها خانهاورغم كده بتحبه ومسمحاه رايكم ايه فى الانسانه دى وايه رايكم فى الشخص ده وتعمل ايه تنصحوها بايه منتظره ارائكم
ياسمين جيسى
انتم فين يا بنات ياريت تجاوبونى
الراحل الوحيد
البنات راحو يطبخو
المهم الانسلنه دى قلبها كبير
والى خنها انسان كل الناس بتغلط
وهى تشوف لو اصلا رجعلها تانى بتبقا نسبيا حسب ظروفه هو هيعمل كدا تانى ولا ايه
ولو سمحته وعمل كدا تانى
يبقا هو انسان منافق وهى عيله سزجه لو فكرت ترجع
ياسمين جيسى
اولا انا برحب بيك بس اذاكان مرجعلهاش وهى اللى عايزاه يرجعلها تعمل ايه هو راح لغيرها المشكله كبيره اوى بصراحه لو عندكم وقت نحكيها هاااااااااااااااااااااااااااااا

بصوا صلوا على النبى الاول

كان فى مره بنوته اموره طيوبه اوى مره شافها شاب جه يكلمها صدته حاول مره واتنين بعد ما زهق من

محاولاته راح لاهلها وشرح ظروفه وانه معندوش لافلوس ولا شغل ولا شقه الاهل طبعا رفضوه وقالوا

له لو عمل شىء اهلا وسهلا بيه البنوته الجميله احترمته وشجعته وفضلت معاه وخلى مامته تكلمها

لاثبات جديته وهىشجعته لحد ما اشتغل ووقفت معاه ايام وشهور وسنين ومع الوقت ابتدت المعامله

تتغير والاسلوب يبقى جاف اوى استحملته لحد ما فى يوم اكتشفت وشافت بعنياها خيانته وانه على

علاقه ببنت ولماواجهته ماانكرش سابته وبعدت عنه ولا سال شهور والبنوته الجميله مش قادره تنساه

ايام طويله ومحن شديده تمر عليها تتمنى تكلمه يقويها بكلمه منه وهو ولا سال لحد ما خلاص تعبت

وقررت تكلمه بعد مرور خمس شهور وكانت فاكراه بيتعذب برضه لانه المفروض بيحبها وكان بيقولهاانه

بيتمناهازوجه له وانه يشرفه ارتباطه بيها وان دى الام المثاليه اللى بيتمناها لاولاده المهم كلمته

واتفاجات بالنتيجه انه رد فى الاول وبعدين واحده ردت عليها وبتسالها انتى مين قفلت السكه وهو كلمها

بعديها وقالها ان البنت دى خطيبته تخيلوا الصدمه اللى البنوته فيهاطب ليه يعمل كده وهى اللى كانت

عايشه على امل يرجعلها وكانت مسمحاه ازاى يعمل كده وليه وهى تعمل ايه عشان تنسى ياريت تردوا

على الموضوع

ا
الراحل الوحيد
احسن حل انها ترمى كل حاجه بتفكرها بيه وتعاشر غيره و
واهم من كدا انها تتأكد ان الانسان ده خانها عرفه يعنى ايه؟
خنهـــــا مش باقى عليها
بصى لنفسك فالمريا كدا وقولى لنفسك كل الى كان بيعملو معايا ده كدب وبيعمله مع غيرى
عمرك ما هتسمحى نفسك لو اذا كنتى بتفكرى ترجعى يلعب بيكى
ياسمين جيسى
تفتكر بجد الموضوع يتحل كده صعب اوى اصعب مماتتخيل والله ومؤلم اوى
kaki
اللى يخون مرة يخون الف
وعلى فكرة ده انسان قليل الاصل لانه اخدت من عمر البنت دى وتشجيعها ووقوفها جنبه وفى الاخر سابها
واللى زى ده مالوش امان
من الاخر ربناهيعوض البنت دى خير اما هو زى ماعمل هيتعمل فيه
الراحل الوحيد
طبعا كله سلف ودين
لا الموضوع احنا الى بنصعبه على نفسنا
مش صعب على الى شاف اتقل منه
ومتهيالى الاصعب بقا بجد انها تهين نفسها اكتر من كدا
kaki
انا متفقه معاك ياوحيد
مفيش احسن من كرامتنا
واللى خلقه خلق الاحسن منه بس هى مش عايزة
خليها تعيش لنفسها
هو خلاص را ح لازم هى كمان تفكر فى حياتها ومستقبلها

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
ألعاب بنات جديدة : ألعاب تلبيس بنات وألعاب بنات أونلاين جديدة لعام 2014
ليه بنات الريف اجمل من بنات القاهرة والمدن? - انخفاض مستوى الجمال في مصر
48 ساعة: "النوبيون يؤكدون: لم ندول مشاكلنا.. وقرارات المسئولين لا تنفذ.. والمحافظ يرد: ده كلام يزعلن