نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام منتدى الحوار العام

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

فين حقي يا ناس

فين حقي يا ناس@خريج علوم وشغال كناس@لأن الكل في بلدنا بينداس@وعلشان لقة العيش الأقدام تنباس@والشباب ماشي محتاس@والمسؤلين مفيش عندهم احساس@عصابه ومسكانه@والناس مفيش وغلبانه@ومن غير اكل وبتنام جعانه@وعليهم فلوس كمان لديانا@لأننا في غابه@والمسؤلين شوية ديابه@وكل مسؤل ماشي وبطنه زي الدبابه@من اكل المال السايب@مفكرها مولد وصاحبه غايب@والغلبان متبهدل ودايب@والشباب من الغلب شعرهم شايب@واللي يحير ان خير بلدنا كتير@بس خير بلدنا للغير@والمسؤل مش حاسس وعايش في خير@واحنا علشان ارغيف نقف في طوابير@وكل مسؤل يطلع في الأعلام@ويضحك علي الناس ويقول كله تمام@بجد دي ناس بياعة كلام@ومفيش في قلوبهم رحمه ولا اسلام@وكل مسؤل عايش بيسمع مزيكا@فطار وغدا وعشا جاي من امريكا@والناس هنا عايشه في زحمه@ونسيت طعم اللحمه@والناس تشوف اللحمه عند الحزار@ولمه تشوف السعر يقولو ياستار@والمسؤل واخد الحياة سرقه وهظار@وفي سرقة البلد زي المنشار@وطيران مخصوص يهرب فلوس@وخير البلد ديمآ مكنوس@وكل بنك في سويسرا خلاص مكبوس@من خير بلدنا وجشع وطمع النفوس@والسرقه مفكرنها شطاره@ونهب بلدنا اصبح تجاره@وكل مسؤل عنده طياره@وطول الوقت بيتفسح@والشعب مطحوان وعايس متكسح@واللي يركب تاكسي فينا من حقه يتأنذح@واللي مش لاقي فلوس يمشي ويتسنكح@وكده كفاية في الحكاية@اصل تبقا جنايه

المقال "فين حقي يا ناس" نشر بواسطة: بتاريخ:
lovey
ايه الجرأه دى يا خالد ربنا يستر عليك
بس بجد كلام ف الجووووووووووول
تسلم ايدك
بسمة basma
طبعا عندك حق فى اللى بتقولة واكترمن كدة كمان

مسئولين اية دول شوية زبالة اصلااااااااا

يلا ربنا يخدهم ونخلص

شكرا ليك موضوعك اكتر من رائع
همسات مسموعه
كلامك كله مظبوووووووووط

يسلمووووووووو علي التوبيك
خالد 125
شكرآ لمروركم المحترم علي موضوعي وطبعآ يا جماعه لاذم نفضفض شوية عن نفسنا اصل نرجع نفرقع من الغيظ واللي بيحصل في بلدنا بجد اكبر ظلم وشكرآ للمرور ولكم جزيل الشكر
riri cat
بجد موضوع هايل.واكتر من هايل كمان.اصلا المسئولين دول عاوزين الحرق
خالد 125
شكرآ ريري علي مرورك المحترم مع جزيل الشكر والتقدير
hebaahmed
كلامك كلة صح ياخالد
تسلم ايدك كلام بيعبر عن معاناة الشباب
ESSAM.FARES
ايه ياخالد انتا عايز تحبسنا ولا ايه
بلاش الكلام الجامد ده
زوزه
ياخالد

اقبلها منى انت متشائم ليه

مش عندك بيت قاعد فيه

وعندك غرفه خاصه بيك

وكمان سرير بتنام عليه

وكمبيوتر بتتسلى فيه

ليه التشائم بص حوليك وشوف الى حتى مشلاين ياكله

والى نايمين فى الشارع بص حوليك شوف غيرك من الى محتاج وانت تعرف قيمة الى فى ايدك

انا مش قصدى اجه هو حال البلد عليك لوحدك مع لينا كلنا

بس احمد ربنا عشان يديك الى تتمناه فى حياتك

انا اسفه طولت عليك بس كلامك موثر ويوجع القلب

وقلبت علينا المواجع

ربنا يعطيك وينولك الى فى بالك انت وكل الى زيك
خالد 125
شكرآ يا فارس وشكرآ يا زوزه علي المشاركه في موضوعي_بس يازوزه انا مش بتكلم عن نفسي انا الحمدلله انا بتكلم عن الناس التعبانه في بلدنا بجد انا بشوف مناظر تخلي القلب يبكي قبل العين وطبعآ دي ناس زينا روح ودم في حاجات تخلي الحجر ينطق مثلآ الناس إللي بتنام في الشارع والناس اللي في المستشفيات ومفيش معاهم ثمن العلاج ومعاهد الأورام الخبيثه والناس هناك بتتمنا الموت ارحم لهم من عذاب الأمراض وشكرآ ليكي يا زوزه
tito policeman
طبعا عندك حق الكل دلوقتى بيتخرج ومش بيلقى شغل
عندك حق بس خد بالك من الكلام شوية دة على شانك
خالد 125
شكرآ يا تيتو علي مروك المحترم
خالد 125
الحمدلله الذي وفق شباب مصر في ثورة 25 يناير وتحيه إلي الشهداء وإلي اهالي الشهداء واصبرو وموعدكم الجنه بأذن الله وتحيه عامه إلي جميع شرفاء مصر والحمدلله رب العالمين
riri cat
اهلابعودتك مره اخرى الى منتدانا
وتحيه لشباب الثوره
اتمنى ارى لك مواضيع اخرى فى نفس المستوى

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم