نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى الطبي والعيادة منتدى الطب النفسي

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

هو انا كده اناني ولا لا؟

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اولا رمضان كريم علينا وعليكم اجمعين
ثانيا بالنسبة للموضوع مشكلتي الاولي هي اني غاوي شهرة يعني عايز اتشهر ابقي مغني ممثل لاعب كورة مش مشكلة المهم اني اكون مشهور وخلاص فهل الشهرة دي مرض نفسي ولا لا؟
المشكلة الثانية هي انيمش بحب اشوف حد احسن مني في حاجة بمعني اني لو سمعت ان واحد من صحابي راح مثلا اختبارات كورة في نادي ما بابقي قاعد زي ما بيقولوا شايط ومتضايق جدا وابقي عايز اروح اختبر انا كمان ولازم علشان مش اتضايق انه اكون مثلا انا لاعب في الفريق وهو كمان لاعب والجهد هو اللي يفصل فهل انا بكده اكون اناني
شكرا واسف علي الاطالة

المقال "هو انا كده اناني ولا لا؟" نشر بواسطة: بتاريخ:
love girl
لا انتا كده مش ليك شخصيه هههههههههههههههههههههههههههههه لازم تعرف ان مش كل حاجه الشهره بجد المهم تعرف انتا عايز ايه وبتحب ايه وساعتها هتتشهر فيه وهتبقي مش زي حد وخلاص وهتحس انك راضي كده من جواك كده باللي وصلتله و ربنا معاك وماتزعلش اني اتكلمت كده عادي بس انا علي طبيعتي للاسف
زيكا ماكس
لا انتا كده مش ليك شخصيه هههههههههههههههههههههههههههههه لازم تعرف ان مش كل حاجه الشهره بجد المهم تعرف انتا عايز ايه وبتحب ايه وساعتها هتتشهر فيه وهتبقي مش زي حد وخلاص وهتحس انك راضي كده من جواك كده باللي وصلتله و ربنا معاك وماتزعلش اني اتكلمت كده عادي بس انا علي طبيعتي للاسف

رغم ان كلامك جامد وناشف شوية بس شكرا علي النصائح
hamedahmed
بص اخى الكريم
ماتعاني منه هو انعدام الهدف لديك فيترائي لك كل هدف على انه هدف لك
يجب عليك ان تقف بينك وبين نفسك تري ماهى مقوماتك التى منحك الله اياها وتدون مواهبك وتسأل نفسك ماذا اريد ان اكون
وعندما تجيب بصدق على هذا السؤال ستقل حيرتك وتعرف طريقك
فتبدأ بعدها وضع المعايير التى تساعدك لتحقيق هدفك
يجب ان يكون لك هدف واحد فقط وان لا تكون مشتت بين مجموعة من الاهداف
فلايمكن لك بأى حال من الاحوال ان تكون لاعب كرة ومغني ودكتور ومهندس فى الوقت نفسه
يجب ان تكون شئ واحد وتحاول من خلال تميزك فيه ان تكتسب ثقة بنفسك وتقتنع بما لديك
اسأل نفسك ماذا اريد وكيف احقق ما اريد
واترك اصحابك وشأنهم فكل له موهبة مختلفة

دمت فى صحة وسعادة
زيكا ماكس
بص اخى الكريم
ماتعاني منه هو انعدام الهدف لديك فيترائي لك كل هدف على انه هدف لك
يجب عليك ان تقف بينك وبين نفسك تري ماهى مقوماتك التى منحك الله اياها وتدون مواهبك وتسأل نفسك ماذا اريد ان اكون
وعندما تجيب بصدق على هذا السؤال ستقل حيرتك وتعرف طريقك
فتبدأ بعدها وضع المعايير التى تساعدك لتحقيق هدفك
يجب ان يكون لك هدف واحد فقط وان لا تكون مشتت بين مجموعة من الاهداف
فلايمكن لك بأى حال من الاحوال ان تكون لاعب كرة ومغني ودكتور ومهندس فى الوقت نفسه
يجب ان تكون شئ واحد وتحاول من خلال تميزك فيه ان تكتسب ثقة بنفسك وتقتنع بما لديك
اسأل نفسك ماذا اريد وكيف احقق ما اريد
واترك اصحابك وشأنهم فكل له موهبة مختلفة

دمت فى صحة وسعادة

الف شكر يا غالي
ايمو24
انا رأيي ان دي شخصيتك يعني مش بتحب تكون حد احسن منك و دايما تحب تكون احسن

بس انا شايف انك لو عندك هدف في حياتك و ماشي عليه مش هتشوف حد تاني يعني

انت مثلا شايف ان صوتك حلو و عايز تطلع مغني مشهورر صحبك دخل اختبارات كورة مش دخل مش هتفرق معاك

لان ده من الاول مش هدفك

او مثلا بتحب التمثيل او او او كتييييييييير

بس فعلا لو ليك هدف مش هتبص لحد او تغير منه الا في مجال هدفك

احب اقولك ان انا كمان كدا بس انا هدفي الغنا عشان كدا بطلت ابص لصحابي و ايغر منه بالعكس صحبي بقى مرلف جامد كمان فرحتله اوي اوي اوي و مش غيرت منه لان التأليف ده مش هدفي من الاوول

معلش لو طولت عليك بس ده رأيي
زيكا ماكس
شكرا يا ايمو يا جميل
ايمو24
العفو يا رب اكون افدتك
%u0632%u0627%u0626%u0631
للأسف انا عندي نفس المشكلة مش عارف احدد هدفي مع اني كيميائي وبشتغل بس فعلا انا مشكلتي اني شايف نفسي انفع في كل حاجة
ناصر ابراهيم دسوقي احمد
انت انسان طيب و صريح بس فيه حاجه صغيرة اوي لازم تعرفها كن اي شئ فان هذا هو الشئ الذي قدره الله لك و سوف تتعود عليه ويتعود الناس عليه و لا تحمل هم لا يستطيع ان يتحمله احد بل احمل ما تسطيع و ما لا يتعبك و ما لا يرهقك فانت تحب شئ و تكره شئ فابتعد عن العمل الذي لا تحبه و اقترب من العمل الذي تحبه و بذلك تكون مبدعا في مجالك و تنال من الشهرة علي قدر اخلاقك و صدقكك مع الناس و مع نفسك

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
اجمل اوانى باللون الاحمر للمطبخ 2015
مساكة اوانى الطبخ
طرق تنظيف اواني المطبخ مهم