نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية منتديات شباب وبنات منتدى الرياضة أخبار الرياضة المصرية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

عاجل : تعرض حافلة النادي الاهلي في الجزائر للرشق بالحجارة واصابة اسامة حسني|تم اضافة صورة الاوتوبيس

عاجل : تعرض حافلة النادي الاهلي في الجزائر للرشـــق بالحجارة

تعرضت حافلة النادي الاهلي المتجهة الي ملعب ا نوفمبر في الجزائر الي سيـــل كثيف من الحـــجــارة والذي اطلـــقه المـــهاجــمين علي الحافلة والذي تسبب في تكــــسير الزجاج واصـــابة كــلا من

اللاعب اسامة حسني فوق الحاجب

شاهد بالصور اصابة اسامة حسني تحت عينه والدماء علي وجهه

واصـــابة المــدافع احمد السيد

صورة الاوتوبيس بعد تعرضه للقذف بالحجارة

المقال "عاجل : تعرض حافلة النادي الاهلي في الجزائر للرشق بالحجارة واصابة اسامة حسني|تم اضافة صورة الاوتوبيس" نشر بواسطة: بتاريخ:
hazem_copra
حاول الامـــن الجـــزائري السيــطرة علي المــوقف قبل ان يتـــطــور الامــر وتــتـــزايد حـــدة الهــــجــوم علــي الحـــافلة وـكـن الامــن الجــزائري قد قاام بتقليل الامــن المصاحب لبعثة النادي الاهلي وذلك بــسبب الاـستــقرار في الاجواء منذ وصول البعثة للجــزائر
hazem_copra
اوتوبيس البعــثة النادي الاهلي كان متوجه الي نادي وملعب 1 نوفمبر لادا مرانه المسائي عندما تعرض لهــــجــوم بالــحــجـــارة
hazem_copra
الاهلي هو اول فريق مصري يصل الي الجزائر بعد احداث ام درمان
hazem_copra
تعرضت البعثة لكــمين معد مسبقا من بعض الجماهير الجزائرية حيث فاجؤا الاوتوبيس الخاص بالبعثة وقامو برشــقــه بالحـــجارة مما ادي الي تحــطــم نوافذ الاتوبيس وتنــاثر الــزجــاج مما ادي الي جـــرح اللاعبين اسامة حسني واللاعب احمد السيد
hazem_copra
استطاعت قــوات الامـــن الجــزائرية الــسيطرة علي المــوقف ولكن فشــل الفريق المصري في اداء المران المسائي الخاص به
hazem_copra
يتقابل الاهلي مساء الاحد مع فريق شبيبة القبائل الجزائري في الجولة الثالثة للمجموعة الثانية لدور الثمانية لدوري أبطال إفريقيا.
hazem_copra
والجدير بالذكر ان بعثة النادي الاهلي تم استقبالها بالورود والترحاب وتم وضع صور الرئيس المصري مع صورة الرئيس الجزائري بو تفليقة علي الفندق الذي تقيم به البعثة
hazem_copra
شــهود عــيان :
خرجت مجمـــوعة من مشجعي الخضر من منطقة زراعية بين الجبال وقـــامت بـــرشــق الحجــــارة علي الاتوبيس الفريق المصري
-
ايتن
ينهار ابيض انت متاكد من الخبر دة لان هي بقت oــــرب اية الناس دول ربنا يستر
ميرسي ع خبر بجد حاجة تضايق
mahmoudmaiz
هههههههههههههههه
البس

الله عليهم
عرب عرب يعنى
hazem_copra
قال رئيس نادى شبيبة القبائل للمنسق العام "حناشــــى "

ان القافــلة الخاصة بالنادي الاهلي تعـــرضت للـــرشــق بحــــجـــر واحد وان اللاعبون قامو بتـــحــــطيـــم باقــي زجـــاج النوافـــذ بانفسهم-
Rosa Rosita
حسبــى الله ونعم الوكيل فيهم
شوية الهـ ــ م ج دول ه يــ ـ ش عــ ـلوا نـ ــ ــ ار بنحاول نطفيها من شهور
بالرغم ان احنا استقبلنا فريقهم حتى الاسماعلية احسن استقبال
لازم نبلغ الفيفا باللى حصل لو كان ممكن ..انا مش عارفة..مش هيكون فى التزام الا بعقـــوبة على كل واحد يتجاوز حــدودة..ولو دة ماحصلش ممكن ناس هنا ترد لما فريق منهم يجى ..ونبتدى من جديد لاحد ما يبقى فيها بجد المرة دى او نسكت وناكل فى نفسينا.. وكل ما فريق يروح ينـــضرب ..مش وضع دة ابدا ..لازم رد بشكل قانونى لو امكن دة..
وربنا يعديها على الخير ويوفق الاهلى بكرة ان شاء الله
vodka@id
ههههههههههههه
يا برنس كداااااااااااااااااااااااب اللى يقول ان اللى فات مااااااااااااااااااااات

ودا اكبررررررر دليل
علشان انا كنت بشوف الى يدخل ويقول انه مش ممكن نتصالح معاهم
كان بيتقاله غلط وكلام فاضي من داااااااااا
المفروض ان دا يتثبت ويتقدم فى تقرير رسمى للفيفا
وهى تتصرف معاهم
ودا جزات اللى يفرط ويسامح
vodka@id
ان القافلة الخاصة بالنادي الاهلي تعرضت للرشــق بحـجر واحد وان اللاعبون قامو بتحــطيم باقي زجــاج النوافذ بانفسهم
وادى اول اقصيد وخود عندك بقى

ومحدش هيسلم بقى
على طول جهزوا الرددددد وتقرير الدفااااااااااااااااااع
الهمـــجى همـــــجى طول عمره
وعمره مايتعدل لو اتعلق فيه ستين قالب
Ahmed Abdo
ياسلام على العروبه
ولســـــــــــــــــــه
نو كمنت
ايتن
اية الناس دي دول جم عندنا محصلهمش حاجة واحنا كنا نسينا وهما لسة بيكرهوا يلا علشان يعرفوا مين الهــمجـــي والخـــاين
reallove87
حسبي الله ونعم الوكيل فيهم لو الكلام ده صحيح...

حتى في رمضان؟؟

ربنا يهديهم ويكفينا شرهم واللعيبه يرجعوا منتصرين بالسلامه إن شاء الله...
Rosa Rosita
قال رئيس نادى شبيبة القبائل للمنسق العام "حناشى "
ان القافـــــلة الخاصة بالنادي الاهلي تعرضت للـــرشــق بحـجـــر واحد وان اللاعبون قامو بتحـــطــيـــم باقــي زجـــــاج النوافذ بانفسهم
كدة الموضوع خلص وبكرة هيقولوا ولا طـــوبة اتـــحدفت ..ولاعبى النادى الاهلى بعد ماكـــسروا الزجــاـــج ..ضـــــربوا بعض وعندهم شهود ويمكن يبعتوا للفيفا عشان نتعاقب..
ايتن
هههههههههههههههه واللة لنطلع في الاخر احنا اللي غلـــطنين واحنا اللي كســـرنا واللعيبـــة هما اللي ضـــــربوا نفسهم لما كدة قبل ما نلعــــب اصلا طب لما نلعب ونكســـب هبعملوا اية بقي
no 4 love
كلهم عالم همج بربر اصلا
مكروهين من العالم كله
حسبى الله ونعم الوكيل فيهم
احمد عبدالكريم
اكيد فيه حلقه مفقوده
احمد عبدالكريم
مدحت شلبى بيقول الجمهور الجزائرى اقتحم محل وخد منه مفرقعات وشماريخ وغيره سرقه وكانوا مستخبين بين القصب

جمال جبر على التليفون بيقول ان الامور مستقره دلوقتى

وعلى فكره موش طوبه واحده اللى اتحدفت شلبى بيقول واحد ودى تفرق لان ممكن الواحد يحدف مية توبه
tarek_2111
اكيد ده خبر غير صحيح
وهى دى اخلاق الاهلويه
نبيهاليه
على فكره انا كنت اعتزلت
انى اشتم لكن هما محتاجين حد يطلع عين اللى جابهم
لكن الجماعه دى مش هتهدا غير لما موقع موقع ليهم يتعمل عليه هاك يتخرب
و عايزين مجموعة كده وانا من ضمنهم
يروحوا الجزاير بتاعتهم دى يولعهم هما ويلدهم
akhamis17

شاهد المنيسى يعلق على الحادث فى برنامج عمرو اديب

hazem_copra
والله يا جماعة انا كنت من انصار التهدئة بس دلوقتي مش عارف ايه الي بيحصل فينا

وع العموم هما لسه هيجو عندنا

والباديء اظلم
nonosh
ربنا يسترهاااااا

وكما تدين تدااااااااان
califo
الحقيقة

يداك أوكتا وفوك نفخ
نبيهاليه
اللهم طولك يا روح

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
تعرض حافلة الأهلى للرشق بالحجارة للمرة الثانية في الجزائر
بالفيديو : شاهد اتوبيس النادى الاهلى يتعرض للهجوم الجزائرى واصابة اسامة حسنى و احمد السيد
بالصور:اتوبيس الاهلى يتعرض للرشق بالحجارة فى الجزائر: التفاصيل
بالفيديو :أحمد فتحي يؤكد تعرض حافلة الأهلي للرشق بالحجارة وإصابة عاشور