نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية منتدى المواهب منتدى موهوبين الادب والشعر منتدى القصص والروايات

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

السعاده المؤقته( قصه من تأليفي )

هاي يا جماعه انا يعني مش شاطر اوي في موضوع التأليف في بحبه اتمنى انكم تستحملوني هههههه

اول قصه ليا في المنتدى ده اتمنى تعجبكم
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

الابطال : وائل - ميار - مامت ميار - مروة .

المشهد الاول : يوم العيد و العيله كلها متجمعه و الاطفال فرحانين و كان منهم طفله اسمها ميار و كان وائل جاي لسا من الجيش و كان منطوي اوي قاعد لوحده كان قريب ميار .

مامت ميار : مالك يا وائل قاعد لوحدك ليه قوم اخرج معاهم انهارده العيد زمانك كنت محبوس في الجيش.

وائل : لا يا طنط انا كدا كويس انا مش قادر اخرج معاهم

ميار : ليه انت عندك 60 سنة هههههههه

وائل ما ردش و دخل البلكونة و هم خرجو و يوم ورا يوم و بدأ وائل يتقرب من مامت ميار جدا جدا جدا و بقى بيجي يقعد عندهم في البيت كتير اوي و ساعات كان بيبات و اتقرب جدا من ميار.

و هم قاعدين في البلكونة في بتيهم وائل كان بايت عندهم و ميار قاعده مع وائل في البلكونة .

ميار : واد يا وائل مش احنا اخوات.

وائل : اه طبعا احنا اكتر من اخوات انتي و اماما الوحيدين الي بيرتاح معاهم و ينفع اقعد و ابات عندهم كمان

ميار : طيب مش ان الاوان تقولي اذا كان في بنت في حياتك ولا لا ههههه
وائل : كان في يا ميار و دلوقتي لا نفسي استقر بقى و الاقي بنت الحلال.

ميار : انا هدورلك على عروسة ياد يا وائل ماااماااا ماما
مامت ميار : ايه يا ميار

ميار: ايه رايك في البت مروة بنت عمي لوائل بنت متربية و فعلا بنت حلال و انا تقريبا مش ليا حد غير وائل و لو مروة اتجوزت وائل هتبقا عيلتي الصغيرة و هيبقا ليا اخت و اخ

مامت ميار : والله فكره حلوة اوي يا ميار خلاص بكره هخدك يا وائل اعرفك عليهم و تشوف مروة.

مامت مياار مشيت و وائل و ميار قاعدين لوحدهم

ميار : اوعدني وعد يا وائل

وائل : ايه هو يا ميار

ميار : احنا عايشين تقريبا مع بعض و مل اصحابي عارفين انك اخويا الكبير و ربنا يعلم انا بحبك قد ايه حلتلي مشاكل كتير و فهمتني حاجات كتير كانت يمكن تبقى اكبر غلطتي لو وقعت فيها و انت عارف ان انا مش اقدر استغنى عنك اوعدني انك مش تسيبني ولا تنساني و تفضل اخويا الكبير الي معايا على الحلوة و المرة دايما وعد يا وائل ؟

وائل : طبعا وعد يا ميار عمري ما اتخلى عنك انتي اه اصغر مني ب 5 سنين بس عقلك كبير و كنتي دايما معاياو واقفه جنبي لحد ما خلصت جامعه و اشتغلت انتي و ماما عمري ما اقدر استغنى عنكم.

راح وائل شاف مروة و كانت مش حلوة اوي بس متربية و عليتها كويسة و هو خطبها و في مرة كانو خارجين مع بعض.

وائل : ما تيجي يا مروة نفوت على ميار ناخدها معانا ده عيد ميلادنا انهارده اهو نفسحها و كدا.
مروة : اوووووف ميار ايه بس دلوقثتي يا حبيبي

وائل : قالها يلا بطلي كسل

وائل بيتصل بميار عشان يقولها تجهز عشان هيفوتو عليها يخدوها و يتفسحو و فعلا راح لميار و خدها و خرجو و اتفسحو و رجعو البيت تاني يوم وائل سافر لشغلهو مروة جات لميار البيت

مروة : افتحي يا ميار انا مروة عايزاكي في كلمتين
ميار : ايه يا مروة خير
مروة : بعيد ان احنا ولاد عم و اتربينا مع بعض و كل كلام الافلام ده مش ليكي دعوة بخطبيبي
ميار : ايييه بتقولي ايه يا مروة وائل ده اخويا و لو كان عيني منه كان زماني مش جبت سيرتك اصلا
مروة : بصي ابعدي عنه احسنلك مش هتيجي واحده زيك تاخد وائل مني

و مشيت مروة و ميار كان مذهولة من الي حصل بعد ما كانت فاكره انها خلاص هتودع الوحده و هيبقا ليها اخ و اخت تعيش وسطهم لقتهم بيضربوها من دهرها

و بعد اسبوع من الكلام ده وائل ما اتصلش بميار يسال عليها زي كل يوم ميار اتصلت بيه

ميار : الو ازيك يا وائل فينك محدش بيشوفك

وائل : انا انا انا انتي عارفه الظروف بقى و الشغل و كدا واخدين كل وقتي انا تمام بس انا هقفل معاكي دلوقتي و هتصل بيكي بعدين معلش عشان مشغول اوي
ميار : ماشي يا وائل انا بس حبيت اطمن عليك

ميار جالها صدمة بعد ما حبت انسان مش حب الحبيب و الحبيبة حب اقوى من ده بكتير فجاة بيضيع لمجرد انها كانت عايزة تسعده و بدات جيلها اكتئاب من الوحده فكان حلها الوحيد انها تروح للشات و النت عشان تلاقي حد تكلمه و يسال عنها و مع الوقت ميار اتخطبت و اتصلت بوائل و مراته مروة لانهم اجوزو عشان تعزمهم كانه غريب مش كان اخوها لكن وائل مجاش و عرفت ميار انها في الاخر عاااشت اكتر من 4 سنين من عمريها في سعاده مؤقت انسان اداها كل حاجة و لمجرد انها كانت عايزاه يبقى سعيد هو سحب منها كل حاجة .

اتمنى تكون عجبتكم تحياتي للجميع
النهاااايـــــــــــــــــــــــــــــــــــه

المقال "السعاده المؤقته( قصه من تأليفي )" نشر بواسطة: بتاريخ:
طايشه بس عايشه
بجد جميله اوى

تسلم ايدك
ايمو24
ميرسي جدا على مرورك

نورتي التوبيك

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة: