نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية منتدى التسلية والترفيه منتدى الحب والرومانسية قلوب حائرة

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

ماذا افعل حتي انسا خطيبتي

ماذا افعل حتي انسا الأنسانه التي احبتها وهذه الأنسانه كانت خطيبتي الأولي والتي احبتني من كل قلبها لكن انا لم اقدر ان احبها وانفصلت عنها وبعد 9 سنوات خطبت انسانه اخري وتزوجتها الأن واريد ان انسا خطيبتي الأولي حتي اعيش حياتي فماذ افعل اريد حل من الزملأ الكرام

المقال "ماذا افعل حتي انسا خطيبتي" نشر بواسطة: بتاريخ:
شاهندا
السلام عليكم
اولا انتا بتتعامل مع ربنا خلاص مكانشى ربنا رايد لك الخطوبه الاولى جايز والله اعلم كنت تبقا فى جحيم
والى انتا متجوزها اهم حاجة انها بتخاف عليك ( ارضى بنصيبك ) هذا هوا الذى يريده الله عز وجل فأتقى الله

انا اسمى شاهندا وبيدلعونى ب شا هى
العذراء
انا فهمت من كلامك انك محبتهاش فياريت تجعل كل اهتمامك وتفكيرك فى زوجتك وازاى تسعدها وتعيش حياه سعيدة
وصدقنى انت بايدك انك تنساها وبايدك تخلى ذكراها تهدم حياتك
عصفور المطر
عزيزى...انت الآ’ن فى امر واقع...وهو انك متزوج...حاول بقدر المستطاع ان تنسى هذا الحب القديم...لا انكر ان هناك نوعا من الحب يسرى فى العروق مسرى الدم...ويخترق اللحم والعظام ..حتى يمتزج بالانسان فلا يستطيع ان يتخلص منه الا بخروج روحه..لكن الامر يختلف معك..وهو انك اخترت طريقا صعبا...يمكن ان تكون ظلمتها وهذا هو عذاب الضمير..لكن زوجتك ليس لها ذنب..

حاول ان تنسى الماضى..واستسلم لامرك الواقع..ولا تعد للتفكير فيها..وابتعد عن اى شىء يذكرك بها ..حتى لا تنغص على نفسك..

عزيزى ...عد الى بيتك الآن...واطرق الباب...ستفتح لك زوجتك..احتويها..اشملها برعايتك وحنانك..وضع راسك على كتفها...وقل لها ..انت مأمنى وملاذى وسكنى..وستجدها الموده والرحمه والسكن..وسيتحول بيتك الى جنه..وانتم عصافيرها..مع اطيب وارق امنياتى..
Hasan_3ed
شكرآ لمروركم الكريم علي موضوعي ولكم جزيل الشكر
Hasan_3ed
ماما امريكا
القلب الطيب
عزيزي دي حاجة بتاعت ربنا

ربنا مش كاتب انكوا تبقوا لبعض

حاول تنساها مشكلتك دي فكرتني بمشكلتي انا كمان حبيبت انسانه قوي وهي كمان حيبتني قوي

بس القدر فرق ما بينا ودي حاجة بتاعت ربنا وده نصيب مكتوب وعايزاقولك انا لحد الان مش عارف انساها وبحاول

تقبل تحياتي

محمد
Hasan_3ed
شكرآ لمروركم الكريم علي موضوعي
kaki
زوجتك اولى بحبك وانت اولى بحبها اديها فرصة وادى لنفسك فرصة تقرب منها وانت هتعرف انك ضيعت وقتك فى حب مش نصيبك ومتفكرش فيها وفكر على طول فى زوجتك وربنا يهديك
Fire_Line
انسى ومزمز ميراندا
انا مع شاهى
amany ali
هاى ياجماعة بصراحة الموضوع دة مهم لانك لما سبت خطبتك الاولى لاى سبب فهى المفروض خرجت من حياتك ولما ارتبط باخرى فتعتبر هى كل حياتك لان مش ليها ذنب فى فشل الاولى فاياريت تحاول تسعدها وتحبها وتخليها كل شىء ليك فى الوجود ها تليك ما بتفكرش فى حد تانى غيرها
dodda_dody
انت لو بتحبها زي ما انت بتقول كنت تحافظ عليها ومضيعهاش من ايدك بس دلوقتي خلاص متظلمش مراتك اكتر من كده بانك تفكر في حد تاني غيرها واكيد زي ما انت متزوج اكيد هي كمان تزوجت وبتفكر في زوجها واولادها ياريت انت كمان تحب مراتك اللي ملهاش اي ذنب وتتقي الله فيها ومتفكرش في حد وانت معاها
أميرة الورد
انا مش فاهمة انت حبتها ولا مش قدرت تحبها

اصلك قلت حبيتها وبعدين انفصلتو علشان مقدرتش تحبها ؟؟؟؟؟؟؟؟

مش غريبة شوية الحكاية دي؟؟؟؟؟؟؟؟

وبعدين الارادة بتعمل المستحيل انت لو عايز من جواك تنسى هتنسى

واتقرب من ربنا ومن مراتك علشان تعرف تنسى
no one like me
انت بتقول حبيتها وكانت خطيبتك ؟ طب وبعد الخطوبه ماحبتهاش ؟ طب ازاي ؟ مش فاهمه والله ..

بس انت لازم تنساها طبعا .. ومراتك احق وحدهـ بيك دلوقتي ..

تحياتي ..
الفراشة العاشقة
ارضى بنصيبك وكل شىء قسمة ونصيب واكيد ربنا مكنش عايز الخطوبة الاولى دى قول لعلة خير وبص لمستقبلك وحاول تنساة وارجع لربنا واتقية
عاشق الروح 111
اخى العزيز النسيان نعمه من نعم الله وكل شيئ فى هذه الدنيا يولد صغير ثم يكبر الا الحزن يولد كبير ثم يتلاشى اذكر محاسن زوجتك

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
الطفل اوشا يتسبب فى ازمة لهيفاء وهبى بسبب الفاظة الخارجة . شاهد ماذا فعل
لأ استطيع البعد عن خطيبتي ماذا أفعل
ماذا افعل بعد ذللك؟