نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية منتدى الأعضاء الاقتراحات

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

إقتراح بخصوص أقسام المنتدى

الملاحظ أن بعض الأقسام بيدخل فيها تصنيفات أخري
مثال
قسم أفلام الموسم
تلاقيه مليان بالمسلسلات العربية علماً بأني داخل هذا القسم عشان أشوف أفلام الموسم وأستطيع أحملها أفاجأ أن القسم مليان بالمسلسلات
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

لذلك يجب ‘لى المشرف العام إعادة النظر في هذه الأمور وتزويد المنتدى بالأقسام المناسبة

أتمنى وجود قسم للموسيقى السولو (موسيقى فقط هادئة , حزينة ,رومانسية - مقطوعات موسيقية - سيمفونيات - .....)

المقال "إقتراح بخصوص أقسام المنتدى" نشر بواسطة: بتاريخ:
ali_bob2
ياراجل قول يشيلو قسم الافلام والمسسلات دى حاجات محرمة خلى الواحد يكسب فلوس حلال
اى نعم مفيش مكسب من المنتدى هنا بس بردك خالى الواحد ماشى بما يرضى الله

اغانى ومزيكا هو النت ناقص عندك مليارت المواقع مليناةاغانى بلاش نعك فى دة

كفاية الافلام
المحترف المصري
ههههههههههههههه
عجباً أتمنى أنك متكنش بتتفرج على أفلام ولكني أشك
كما أتمنى إنك مابتكنش بتستخدم أي برنامج بدون كراك أو كي جي لأن كدة هيبقى حرام
كما أتمنى أنك ما تنقلش أي حاجة بدون ذكر مصدرها لأن كده يبقى حرام
كما أتمنى أنك ما بتكنش بتتفرج على مباريات كرة قدم لأن كده يبقى فيه شبهه
كما أتمنى أنك ما تجبش سيرة أي شخص أي إن كان لأن كده يبقى حرام
أه و الرسيفر عندك ما تنساش تبرمجه على القنوات الإسلاميه فقط فقط فقط لأن غير ذلك حرام

عموماً أنا لست مولع بالأفلام ولكني أحياناً بتفرج عليها

ثانياً هل الإستماع إلى الموسيقى السولو الهادئه يعني الموسيقى فقط بدون غناء حرام
ali_bob2
اصدق بالله انا اصلا مبحبش قول نصيحة لحدوعارف وانا بكتب نصحتى متوقع رد الفعل دة

بس قوالت خليها على الله وانا يا حبييى بقول كدة علشان دة منتدى ارباح ادسنس وفى ربح جاى منة علشان كدة بقول النصيحة علشان الفلوس تبقى
مصدرها حلال متبقاش جاية عن طريق افلام واغانى واقسملك عمرى ما دخلت قسم الافلام ولا فاضى اصلا ادخلة وشوف موضيع كلها164 موضوع منهم بتاع 7 ردود بس والباقى موضيع لو لاقتنى عامل موضوع فيلم او اغنية ابقى تعالى حسبنى

ثانيا انا واحد عادى مش شيخ بس فى نصيحة بتقول من راى منكر فليغيرة وان لم يستطع الى اخرة من الحديث
ثالثا انت عايز تسمع مزيك برحتك محدش قلك متسمعش لكن تحفذ على انشاء قسم اغانى شوف كام واحد هيدخال يعمل موضيع فى القسم للاغانى وكام واحد هيحملها وكام واحد هيسمعها وكام واحد هينشرها من وراة شوف بقة وعد كل دة انت الذى زرعتة من فكرتك وبالتالى
سوف تكون اوزار ناس تانية انت اللى بتشيلها طول الوقت دة وصدقنى زى ما فى صدقة جارية فى سيئة جارية
انت ممكن تتحمل وزر نفسك تشوف افلام تشوف دش تسمع اغانى وزرك انت انماتساعد على بناءاقسام تشيل منها اوزر غيرك هو دة اللى كنت بنصحك بية
ويريتك تتقبل كلامى او تتفهمة وفى النهاية انا كنت بنصحك زى ما واحد نصحنى لانى كنت زيك بعمل موضيع اغانى
وبنشرها لحد ما نصحنى واحد برسالة كتر خيرة
حبيت انصح غيرى ويريت صاحب المنتدى ينتبة للحكاية دية وشكرا لك
وارجوك الا تزعل من كلامى
المحترف المصري
صدقني أنا مش زعلان إنت شكلك إللي زعلان
لكن أنا عاوز أقول أن الكل عارف الحلال و الحرام ولكن أحياناً بيبقى فيه تطنيش أيوه تطنيش و الكل كده بلا إستثناء بما فيهم أنا وعلى فكرة ونت كمان و الدليل أنك في أحد المواضيع كنت بتشجع على النقر على إعلانات أدسنس بطريقة ما .

وعلى فكرة إوعه تعتقد أني ملحد أو كافر أبدأً و الله العظيم أنا و الحمد لله مؤمن بالله عز وجل ولكن الحياه لازم تسير ولازم ده وده ولما أنا إقترحت قسم للموسيقى وخلي بالك أنا قلت الموسيقى السولو ده في إعتقادي أن هذا النوع من الموسيقى غير محرم على مطلقه وسماع الموسيقة الهادئة السولو هناك الكثير من العلماء اللذين لم يحرموه

وأتمنا إنك مكونش زعلان ......... وإذا كان عمل قسم للموسيقى هيزعلك بلاها الموسيقى ولا تزعل ياعم وادي راسك أبوسها
!XP!
ههههههههههههههههههههههههههه

انتو اشتغلتو على بعض

طب استاذن انا بقى

هههههههههههههههههههههههههههههههههههه
ali_bob2
شكرا لتقبل لنظريتى وانا يا سيدى مش زعلان انا كنت بقدم النصيحة مش اكتر
انما حكاية سماع الموسيقى دى انا لاافتى ولا ادرى
واسئل اهل العالم وهم يدلوك بس على ما اعتقد زى ما بيقولو الغناء (مزمار) الشيطان
المزمار يعنى المزيكا فا اعتقد انها حرام والله اعلم واسئل بردك
واديك بتقول فى موضوعك بدخل احمل افلام الموسم بلاقى مسلسلات طبق الكلام على القسم بتاع الموسيقى هتعمل قسم موسيقى هيبقى كوكتيل اغانى ومش اغانى وبس دة هيدخلو كليبات كمان
وخد عندك بقة من الكليبات الاجنبية واللبنانية والسورية مهو قسم موسيقى اجنبى هادية باب واتفتح
والاخرا انا ليس لى حق الاعتراض انا فقط بنقذك من اوزار انت لن تستطيع تحملها ولا اى حد يستطيع تحمل وزر حد لوفاهم الموضوع وشكرا لك
ثانيا
فكرة انى بشجع على النقر هنا لانى كفرررررررررت من المنتدىا لاعلانات ثابتة وشكلها اتحفظ وعندى نسبة ظهوربتعدى 300 و400

فى حسابى بدون نقرات ال164 مشاركة مكسبتش منهم غير 60 سنت هو دة السبب بس اللى خلنانى اكتب هذة الرسالة ورجعت
شيلت الرسالةدى لان اولا ممنوع من اللى عرفتة من عبدو باشا ثانيا اللى هيقرهاء هيعمل عكسها رخمة يعنى

فا انا بتعب هنا على الفاضى بنفخ فى اربة مقطوعة بظل 5 وال 6 ساعات والاخر مفيش زى ماقولت فى اول ردى مفيش هنا مكسب
مش عارف العيب منى ولا من المنتدى علماء بوجود نسبة ظهور عاليةبدون فايدة تذكر والنقرة هنا لا تتعدى 5 سنت نهائى دى لو جت

حرام اشتكيت لصاحب المنتدى يغير شكل ومكان الاعلانات قالى دى احسن شكل فالظهار هسيب المنتدى علشان زهقت وسيب انا عندى دومينين ربطهم بنطاق
اشتغلت بيهم يومين فى الفيس بوك وتويتر جبلى 40 دولا فى 3 ايام والله هنا قولت اعمل موضيع ويبقى مكسبى غير مخالف لكن مفيش فايدة تذكر
المحترف المصري
تقبل إعتزاري وياريت تشرح لنا طريقةتجربتك كاملة مع الدومينات من بداية الإختيار إلى طريقة نشرهم و الحصول على زوار
وياريت تضع رابط الموضوع هنا وبالتوفيق إن شاء الله
أميرة الورد
استهدو بالله بس

المنتدى منتدى مخصص لارباح ادسنس بدرجة الاولى

واصلا المدير مانع تحميل الافلام والاغانى علشان الكسب الحلال

الا لو كان تحميل مجانى ومحافظ على الحقوق

المفروض مش ينضاف قسم بس هو تضيف كلمى المسلسلات جمب الافلام
ويبقى قسم الافلام والمسلسات كدة مش هيبقى في غلط

وعلى فكرة القسم دة في الاساس هو قسم اعلانى مش لتحميل الافلام
يعنى هو مخصص لتيلر بتاع الافلام ولو كان الفيلم نازل يوتيب وبس

وطبعا الكلمة الاولى والاخيرة لمدير الموقع انا بس حبيت اوضح حاجة مش موضحة بالنسبة للاعضاء
لان المدير وحده هو الى يقدر يقول ينضاف قسم او لالا
المحترف المصري
كلامك صحيح ولكن الحقيقة إن الحوار إتحول إلى أن مشاهدة الأفلام والمسلسلا حرام أصلاً سواء إن كان تحميل كامل أو تيلر (إعلان )
وعلى العموم إحنا تداركنا الموقف وتصلحنا خلاص ما شفتنيش وأنا ببوس راسه
أميرة الورد
لا شوفتك اكيد
ههههههههههههههههههههههههه
ali_bob2
عادى كنت بنشرة لاصحابى على الفيس بوك
وكنت ببحث عن اسماء امريكية وبروح اكتب على الحائط هناك واحط رابط الدومن
مثلا دومينك عن حاجة معينة تروح تكتب عن الحاجة دى وتحت تحتها رابط الدومبن

مثلا دومبنى فى اخبار وبيزنس وسياحة
وشوية حجات بروح اكتب الكلمتبن دول واحد الرابط والنقرة هناك بتبقى عالبة بس الطربقة شكلها مخالف لادسنس
فتركتها لان الدومين لابد ان ياتية زوار من محرك البحث مش زوار مباشرين على اللى سمعتة علشان كدة تركت الطريقة واتجهت للمنتدى اللى تعبنى على الفاضى

ودةالدومين
http://www.zoz2man.co.cc
التانى
http://www.news-shopping101.co.cc

ودبة مدونتى سيبها
http://zoz2man.blogspot.com
ahmed muslim
ههههههههههههههه

أه و الرسيفر عندك ما تنساش تبرمجه على القنوات الإسلاميه فقط فقط فقط لأن غير ذلك حرام

بتدحك على ايه لاحولا ولا قوة الا بالله الله يهديك

ههههههههههههههه

هو انتا بتحرم على مزاجك ولا عمل مفتي

مين حرم الحجات ده انا بتابع المشايخ كل يوم ماحدش جاب سيرة يعني

بتستهزء بالدين يامحترم

الله يشفيك ويهديك

لو بتحب الفلوس الي بتيجي من الاغاني فإحنا ما بنحبش
أميرة الورد
احنا كلنا هدفنا الرزق الحلال انا كنت اخدت الاشراف الاول على قسم كمات اغانى وكنت بحط كلمات اغانى بس انا بطلت اسمع وفضلت ان رزقي يكون بحجات مفيدة غير الطبل والزمر
وانتو عندكم حق بس كل واحد بيختار الاتجاه الى هو عايزه

في الى عايز يكسب وبس مش فارقة معاه وفي الى عايز يكسب بالحلال
وانتو هتختارو تشاركو بايه
مش عاجبكم الاقسام اياها خلاص متحطوش فيها زي مانا بقيت عاملة وغيري كتير هنا عاملين دة

وان شاء الله كسبكم هيكون حلال لان الاعمال بالنيات والعمل والجهد المبذول مش هتتحاسب على افعال غيرك
المحترف المصري
ياسد يا محترم أنا كان قصدي إنه يتم إضافة فسم للموسيقى السولو يعني الموسيقة فقط يعني الموسيقى بدون أغاني وده ظناً مني إنه ليس محرم
ثانياً لما قلت إن قسم الأفلام متداخل معاه المسلسلات كنت أقصد أن المنتدى محتاج شوية تنظيم وده ليس بالدرورة إني مهتم بالأفلام و المسلسلات على الرغم إني بتابعهم في بعض الأحيان وما تقليش إنك ما بتابعمش لأ لأ لأ لأ لأ لأ لأ لأ إنت بتابعهم في بعض الأحيان أيضا ً عارف ليه لأنك بشر فهمت مقصدي فالموضوع إتحول إلى حلال وحرام ليه مش عارف

هيى الحجات إللي أنا قلتها دي فيها حاجه غلط إستخدام البرامج بالكارك دهه حلال !
لما تتكلم في حق الغير حلال !
لما تشاهد جميع القنوات بما تشملة ممن عري وخلافه حلال !

بتستهزء بالدين يامحترم
حاشى لله و الله يسامحك على سوء فهمك

بتدحك على ايه لاحولا ولا قوة الا بالله الله يهديك
بضحك لأن الذي نصحني هونفسه الذي يفعل الأشياء إللي أنا قلتها بيستخدم برنامج بكراك بيتفرج على القنوات الفضائية بشتى أنواعها وغيره ..... هتسأل وتقول مين عرفك أقولك لإنه بشر ولازم هيعمل الحجات دي وإنت ذات نفسك بتعملها لأنك بشر

هو انتا بتحرم على مزاجك ولا عمل مفتي
لأ ياسيد ي أنا مش مفتي وويارب كنت أبقى مفتي دا يبقى ربنا أنعم عليا

وياسيدي ماتزعلش مني إنت كمان أحذف الموضوع ؟

وكل عام ونحن إلى ربنا أقرب
ahmed muslim
اولا : كل عام وانتم بخير يا محترف مصر

ثانيا الحمد لله ما بتفرجش على افلام ولا بسمع اغاني والله الرسيفر عندي لاغي فيه كل القنوات ومش سايب الا القنوات الاسلامية

ومش معنى كده اني انا ما بخطاء وبعمل اغلاط تنية كتير

زي ما انتا قلت بشر بس مش شرط انك بتعمل حاجة غلط ان يكون الناس كلها زيك

ولما ينصحك واحد تشكره وماتهجمهوش زي ما عملت مع على بوب

حتى ولو مش هتنفذ كلامه من باب احترام وجهت نظر الاخرين

ده سبب ردي على الموضوع

ان كان ردي زعلك فأنا اعتذر لك

والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته
المحترف المصري
كل عام وانتم بخير يا محترف مصر
كل عام وأنت بكل خير

ثانيا الحمد لله ما بتفرجش على افلام ولا بسمع اغاني والله الرسيفر عندي لاغي فيه كل القنوات ومش سايب الا القنوات الاسلامية
طبعاً كويس جداً وده شيئ يفرحني وأتمنى المداومه والاستمرار

والله الرسيفر عندي لاغي فيه كل القنوات ومش سايب الا القنوات الاسلامية
طيب يبقى أنا مغلطش عندما قلت الكلام ده في المشاركة إللي فوق وإنت ردك عليا كان ....(بتستهزء بالدين يامحترم )

زي ما انتا قلت بشر بس مش شرط انك بتعمل حاجة غلط ان يكون الناس كلها زيك
لما قلت نحن بشر أقصد نفس كلامك إن الكل بيخطأ ولكن كل واحد فينا بيخطأ بأسلوبه لكن الحقيقة إن الكل بيخطأ فمثلاً إن كنت معتقد عندما أشاهد الأفلام ده خطأ فأنت بطخطأ مثل كذا وكذا وكذا ................ ! ولكن باسلوبك ولما أنا قلت إستخدام برنامج بالكراك والرسيفر لازم تبرمجه على القنوات إسلامية فأنا بضرب مثال فقط ودي أمثله من حاجات كتير إحنا بنعمله أو بعضنا بيعملها و ألمثله كتير ......

ولما ينصحك واحد تشكره وماتهجمهوش زي ما عملت مع على بوب

حتى ولو مش هتنفذ كلامه من باب احترام وجهت نظر الاخرين
قال رسول الله لاترد ناصح صدق رسول الله صلى الله عليه وسلم
كلامك ماظبوط 100% ولكن أحياناً الشخص منا يستفذ من بعض المواقف مثال الشيخ الذي يصعد على المنبر ويسب ويلعن لاعبي الكرة والأموال التي يأخذوها هو نفسه الشيخ الذي كان بيتفرج معايا على إحدى المباريات اليوم أو الأمس وده مثال عام
وعلى العموم كنت أتمنى إنك تقرأ كل المشاركات التي بالأعلى فأنا كتبت للأخ على بوب الإقتباس في أحد الرسائل بالأعلى

لكن أنا عاوز أقول أن الكل عارف الحلال و الحرام ولكن أحياناً بيبقى فيه تطنيش أيوه تطنيش و الكل كده بلا إستثناء بما فيهم أنا وعلى فكرة ونت كمان و الدليل أنك في أحد المواضيع كنت بتشجع على النقر على إعلانات أدسنس بطريقة ما .

وعلى فكرة إوعه تعتقد أني ملحد أو كافر أبدأً و الله العظيم أنا و الحمد لله مؤمن بالله عز وجل ولكن الحياه لازم تسير ولازم ده وده ولما أنا إقترحت قسم للموسيقى وخلي بالك أنا قلت الموسيقى السولو ده في إعتقادي أن هذا النوع من الموسيقى غير محرم على مطلقه وسماع الموسيقة الهادئة السولو هناك الكثير من العلماء اللذين لم يحرموه

وأتمنا إنك مكونش زعلان ......... وإذا كان عمل قسم للموسيقى هيزعلك بلاها الموسيقى ولا تزعل ياعم وادي راسك أبوسها

وفي النهاية كل عام وإنت بكل خير
ويارب ماتكنش زعلان مني إنت أو الأخ على بوب
و السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
ahmed muslim
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته

وكل عام وانتم بخير عيد مبارك
Dr! Ahmed

السلام عليكم

اخى الكريم .
ازاى الموسيقى السولو مش حرام

حرم الله عليكم الخمر والمعازف

المعازف ديه يعنى الموسيقى اللى بتصاحب الاغنيه ... لان الاغنيه بدون موسيقى هتبقى شعر والشعر مش حرام لانه بدون موسيقى ..... لكن سبب تحريم الاغانى انها بموسيقى

اخى الكريم فكر قبل اخذ اى فتوى

فهناك فتوى ارضاع الكبير .... ليه ماخدتش بالفتوى ديه مع انها من شيخ كبير

لكن احنا بناخد الفتوى اللى احنا عاوزينها .... بالتحايل فااعلم انك بتتعامل مع رب اله مش بشر

فتحليل ماحرم الله يعتبر كفر ... لا اله الا الله محمد رسول الله

والسلام عليكم

لا اله الا الله محمد رسول الله
المحترف المصري
لكن احنا بناخد الفتوى اللى احنا عاوزينها .... بالتحايل فااعلم انك بتتعامل مع رب اله مش بشر

فتحليل ماحرم الله يعتبر كفر ... لا اله الا الله محمد رسول الله
كلام جميل جداً يا دكتور ولاكن
عاوز أفكرك أن الأئمة الأربع إختلفوا على الفتوى الواحدة
والشرع بيقول لو إختلف العلماء والأئمة يبقى نحن عامة الناس ناخد بالأيسر علينا
بشرط أن يكون هؤلاء العلماء لهم ثقلهم ويشهد لهم بالعلم

فهناك فتوى ارضاع الكبير .... ليه ماخدتش بالفتوى ديه مع انها من شيخ كبير
لأنها بكل بصاطة خالفها كل العلماء بلا لإستتثناء كبيرهم وصغيرهم
لأنها بكل بساطة تخالف المنطق وما أفكر به أنا
لأنهابكل بساطة خرجت من عالم وعندما رده العلماء اللذين يضاهوه بعلمهم سرعان ما تراجع عنها وهذا يدل على إنه لم يكن على صواب و الكل يخطئ ويصيب

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
إقتراح بخصوص إعلانات المنتدى
إقتراح شريط جديد المنتدى
سؤال بخصوص وضع فيديو يوتيوب على المنتدى