نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية منتدى التسلية والترفيه منتدى الحب والرومانسية



تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل




نفسك تقول ايه للشخص اللى فى بالك دلوقتى (2)

 



ويحـدثونــى عنـكـ فـأبكـــى!






المقال "نفسك تقول ايه للشخص اللى فى بالك دلوقتى (2)" نشر بواسطة: بتاريخ:
موعدنا الجنه
لقد انطويت روايه عشقى ودفنت فى صندوق الذكريات الازلى
ورمى مفتاحه بعيدا فى سماء المجهول
روايه كم كنت اتمنى ان تحفر حروفها على مر الزمن
وتعلق على جدار الامانى التى سوف تتحقق قريبا
ولكن تاتى الرياح بما لا تشتهى السفن
موعدنا الجنه
شكرا..
لكل شخص ظننت ان الدنيا معه مختلفه
وخذلني : ) !

موعدنا الجنه
مش همنعك

مش همنعك امشى الطريق اللى انت شايفه هيبقى صح
اهم حاجة متنسانيش وتسيبلى جرح
مش همنعك امشى الطريق اللى انت شايفه هيبقى صح
اهم حاجة متنسانيش و تسبلى جرح

وابقى افتكرنى و خلى فى مواعيد
ان شالله اشوفك من بعيد لبعيد
لو قلت هنساك هخدعك ازاى عايزنى اودعك
لكن كمان مش همنعك
من قبل منا على الفراق قدروا ؟؟
معقول بينا الحب ده اخرو؟؟
لو قلت هنساك هخدعك ازاى عايزنى اودعك
لكن كمان مش همنعك
من ناحيتى بعدك خلاص هرضي بنصيبى وقسمتى
حواليا ناس تصعب عليهم وحدتى ..
من ناحيتى بعدك خلاص هرضي بنصيبى وقسمتى
حواليا ناس تصعب عليهم وحدتى ..
وابقى افتكرنى وخلى فى مواعيد
ان شالله اشوفك من بعيد لبعيد
لو قلت هنساك هخدعك ازاى عايزنى اودعك
لكن كمان مش همنعك



موعدنا الجنه
شد حيلّك في جروحيّ
خل هآلجرح : يكبر ،
إجتهد عذب لّي روحي
طييح من هآلعين أكثر !
موعدنا الجنه





موعدنا الجنه





الحلمُ / ليسَ الذي ” ترآهُ ” أثنآءَ نومك !
إنمآ هوَ الذي لآيترككَ تنآمْ






أفضْفِض آيه ْوآللآ أيِه ، وآللآ أَيه ؟
وأَنآ بِ حلقِ آلوَجعْ [ غَصّت حِكآيآتْي ] !
موعدنا الجنه
‏​‏​‏​‏​‏​‏​‏​‏​‏​‏​‏​

يؤلمك قلبڳ عندمآ تُعآتب
من تُحب
وبعد العِتآب تفكر ب كلآمك وتندم “
لأنك لآ تريد أنّ تعكر
صفو حيآته !
ولكن الأكثر ألم بعد عتآبك معه
لم تحصل علىَ أية نتيجه !
وهآ هوَ يكرر الخطأ لِگ
موعدنا الجنه


آرِبععععـہ آشيـآء في حيآتكّ لآ تكســرِهآ ;
. . آلثققققہ? ,
. . آلوِعدَ . .
آلصصصدآقہ?
. . آلقلـبُ
لآنهآ حينّ تنكسـرِ لآ تصدرِ صوِتآ !!
ولكـنهآ . . تحدثّ آلكثـيرِ من آللآلـــَـَـمِ !
موعدنا الجنه
ليــــه نلقى في زمنا جروح وأحزان وهموم ...!

ليــــه التفاؤل والفرح يبقى ثواني ما يدوم ..!
موعدنا الجنه






موعدنا الجنه
موعدنا الجنه
احببتك

وَ أنــآ أدرگ جيداً بـ / أنــگ گ
{ الـهــوآءِ الــذي يـصــعــُــب عـلـيَّ مـلآمـسـتــہ }
موعدنا الجنه


هـنآك˛ شخصُ
آۆد فَعععلاً آنْ
*.. آعآتبہ بق̮س͠سوھہ
ثمّ أحتضنھٓ وُ أبكيٌ

 
موعدنا الجنه


بقربك أنــا
لست كنساء الكون
نعم فقد صرت إمرأة
من يراني يجدني زهرة ندية
تتساقط مني قطرات معطرة
...يزداد رونقي حين السكون
فتشتاق إلي العيون
اسحر القلوب
برحيق الزهور
الذي يفوح من عبير حبي
و حين يأتي المساء
السماء تُضاء ببريق عيني
و الطيور أُطعمها بعشقي

موعدنا الجنه


رَحيلِ الشيء للأبد ،، أهونُ بـ كثيَر من العيش على أملِ عودته!!

وَلا يعوُد!!

موعدنا الجنه



انه لشيء مؤلم حقاً

أن نصل الى مرحلة نرتعب فيها من الحب !

ونخاف ان يمد احدهم يديه لنا ويدعونا للبدء من جديد...!!
موعدنا الجنه
الفقير فى العيد شاف ناس كتير بتاكل لحمه

روح بيته وجد مراته عامله "فول نابت"

وبتقوله : كل سنه وانت طيب

قالها . وانتى طيبه . . واكلوا عادى
هو بقى ياكل الفول ويرمى قشره من الشباك ويقول فى نفسه " بقى الناس كلها بتاكل لحمه وانا باكل فوول !! .. الحمد لله

نزل الفقير من منزله وشاف حاجه استغرب لها جداً .. شاف رجل كان جالس تحت شباك الفقير بيلم قشر الفول النابت وينظفه ثم ياكله

ويقول: الحمد لله الذى رزقنى من غير حول منى ولا قوه

فقال الفقير " رضيت يارب .. يارب لك الحمد والشكر "
----------------------------------------------------------

لو حالك افضل من الفقير . . قل " الحمد لله "

الحمد الله رب العالميين
موعدنا الجنه



مَـتى سَـأقـضـى مَـعَـكَ عِـيـدى الأَوَل !! ♥ ♥




[ ]


موعدنا الجنه


بَحِب العِيد ...ـ
عَشان اللمة و العيلة
عشان الدَمعة فــ التَكبير
عشان دَعوة تلملِمنا
صُغير مِنا و لا كبير

عَشان فرحةِ هُدوم العيد
و بُوسةِ بابا على خَدي
و غمزةِ جَارتي لما
تشُوف
جمال فُستان على أَدي

و لَهوَجتي

و أنا بَجري عَلى الشِباك
و أُطل عَليك
أشوفَك ...ـ
و إنتَ بِتعَدي

تشاورلي كِده ...بِكسُوف
تقولي كُل عِيد
و إنتي ...ـ

مِحَاوطاني
و عَشقاني
و جوا القَلب نسياني
و لما يعُود عَلينا العيد

تكُوني فــ بيتي يا ....ـ
حَبيبتي ..ـ
موعدنا الجنه


أصغر حاج ف الحرم

اللهم اكتب لنا زياره بيتك الحرام
موعدنا الجنه


كَـانت الفَتَيَـات فِي مثُـل عُمـري يَتَحَـدّثنَ عَن
... ... ... فآرسُ اَحلآمَهُن

اَلتي تُـريَدُهـُ وَسِيمَـاً
وَاُخرَى تُريًدهـُ ذآت حِسَب ومال
وَ أخرى تُريدَهـُ ذآتً مَنِصـــــبْ

وَعندَمآ بَآدَرن بـ سَـؤَالِـي قٌلتُ :

اُريدهُـ رَجلاً عَميقٌ التَفكِيــــرْ
لَــديه نَظـرهـَ ثَآقِبَـــــه لِلحَيــآه

لـآيهُمنِــي مقدَار وَسَامَتِــه
بـ قَدْرِ آهْتِمآمِي بـ رُجُــــــولَتِـه وَ هَيْبَتِـــــــه

اُرِيـدُهُـ رَجُـلاً بـ معَنَـى الكَلِمــه

اَريدهُـ يَفتَخَـــر بـ كَونِي حَبَيْبَتِه
وَيزِيدُ غَـرآمه لِـ بعدَ أنْ اُصْبِـح زوجَتُـه

اَريدُهُـ وَآ آثِقَــــــــاً مِنْ نَفْسِـه
اَريـدُهـ عِنْدَمآ يَتَحَدثَ يَسْكٌتُ كِبَــــآر آلسادهـَ

اُريـدَهـُ رجُــلاً لآتُهِمّـــه تَفَـــــــآهَـات آلكَـلآمـ
اُريدٌهـُ عِنْدَمآ ينظُـر اَليّ اُغْمِضُ عينَآي خجَــلاً
فَـ أتمنّى انْ لآاُحَدثُه

اَريدُهـُ يَفْرِضُ اِحتِرَآمِـه رُغمــاً عَنْهُمْـ
اَريـدُهُـ قَـاسِي
لكِن حِينمَــآ أكـونُ في اَحْضَـــآنِـه ( حَنـــــــون )

اَريَدُهـُ يَفْهُمنِي قَبْل أنْ اَتكَلّم وَ اَشكِـي
اُريدُهـ آلسَـــبب آلوَحِيـد الـدائمـ فِي اِبْتسِـآمَتِـي

اَريدُهـُ لا يَستَغِنـى عَنّي بشيء كَمآ لُو كَنْتُ اٌمّه
اَريِدُهُـ يَتمّنــى أن تَكٌـــونُ ابْنَتِنـــآ مَثْلِــي تَمَــامَــاً

أريــــــــــــــدهـُ روحـى
أريــــــــدهـُ أنــــــــــا
موعدنا الجنه


إن كنت غنيـــــــــــــــا !!



فمهري

زيارة بيت الله الحرام

إن كنت فقيـــــــــــــرا



فمهري

كثرة الصلاة و القيام



أنسني

الدنيا بحب ربنــــــــــــــــا



و املأ

قلبي بما يرضيه عنــــــــــــــــــــــا ..
موعدنا الجنه


طلب الابن من أمـه أن تعطيـه مبلغـاً منَ المال خفيـة عن أبيـه بعد أن استهلك مصـروفه الأسبوعي...
ولكنها رفضـت لعلمهـا سوف يصرفـها فقط على ألعاب الفيديو وشراء الحلويات التي يحبها ...

استبد الغضب بالابن لما رأى من ظلم أصابه, وفي المساء عندما كانت الأم في المطبخ تعد العشاء ,

وقف الابن أمامها وسلمها ورقـة أعدها مسبقـاً بعد آن جففت الأم يدها وأمسكت بالورقة وقرأت المكتوب :
1- سعر تنظيـف غرفتـي لهـذا الأسبوع = 70 جنيه
2- سعر ذهابي للسوق مكانك =20 جنيه
3- سعر اللعب مع أخـي الصغير = 20 جنيه
4- سعر مساعدتي لكِ في تنظيـف البيت = 20 جنيه
5- سعر حصُولـي على علامـات ممتازة في المدرسة = 70 جنيه
والمجموع = 200 جنيه ..

"" وفوا الأجير حقـه قبـل أن يجف عرٍقـه""

نظـرت الأم إلى ابنها الواقف بجـانبها , ابتسمت بحنـان والتقطت قلمـاً و قلبت الورقة وكتـبت :

1- سعر تسعة أشهر حملتك بها في أحشائي = بلا مقابل
2- سعر الحليب الكامل الذي أرضعتك إياه عشرون شهـراً = بلا مقابل
3- سعر تغيير الحفاضات وتنظيفك لست سنـوات = بلا مقابل
4- سعر كل الليالي التي سهرتها بجانبك في مرضك ومن آجل تطبيبك =بلا مقابل
5- سعر كل التعب والدموع التي سببتها لي طوال السنين = بلا مقابل
6 - سعر كل الليالي التي شعـرت بها بالفزع لأجلك وللقلق الذي انتابني= بلا مقابل
7 - سعر كـل الألعاب والطعـام والملابس إلى اليوم = بلا مقابل

يا ابني : حيـن تجمع كـل هذا فإن سعر حبـي لـك بلا مقابل ..

حين انتهى الابن من قراءة ما كتبته أمـه أغرقت عينـاه بالدموع ونظـر لأمـه و قال :

" أمـي سامحيني أحبك كثيرا"

ثـم أخـذ القلم وكتب بخط كبيـر ..

" ديـــــن لا يمكــــن ردهـ"

العبرة

كـن معطاء ولا تكن متطـلبا ..
خصوصا مع أبويك فهناك الكثير لتعطيه لهما غيـر المال ...

وإذا كانت أمك على قيـد الحياة وقـريبة منـك ..فقبـل رأسها وأطلب منها أن تسامحك.. وإذا كانت بعيدة عنـك أتصل بها .. وإذا متوفية فأدعو لها الله بالرحمة
موعدنا الجنه
عارف يعنى ايه بحبك ♥♥ ؟

يعنى تبقى انت الوحيد

اللى مسموحلك تقولى ..

(يا بنت) =))
hamadause

ايتن


Go To Hell

ايتن


إحساس جديد بقلبك بيزيد بتحسه كل ما بتتطلع فيي.....
انك عطول فيي مشغول كتير بتشتاق لي و بتموت عليي.....!
ايتن


كلمتين كانوا فى خيالى فى قلبى ليك
كلمتين صدقنى مش بكدب عليك
نفسى اقو
ل للدنيا ديا
انت اقرب حد ليا روحى فيا بتناديك
ايتن


أحلمْ معآيْآ بٍ بكرة جآيْ ولوْ مآجآش إحنآ نجيبه بنفسنآ =) ~!



اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:


رابط دائم

مواضيع مشابهة:
ماذا تقول للشخص الذىا خطر علىا بالك الان..؟؟
مــــــاذا تقول للى فى بالك ((؟؟))
ايه اللى شاغل بالك دلوقتى...؟؟؟؟؟
عبير صبري تقول في احد اللقاءات التليفوزيونية انا صاروخ طحن ومليش في اللي بالي بالك ... شاهد

Powered by vBulletin Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd
جميع الحقوق محفوظة © fmisr.com منتديات نجوم مصرية