نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام أخبار مصرية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

عمر الشريف يصف المصريين بالجهل و يقول ان اسماعيل يس لا يصلح ممثلا

فى اطار احتفالات افتتاح مهرجان الاسكندرية السينمائى جاءت كلمة الممثل عمر الشريف قاسية و مسيئة الى الشعب المصرى بشكل فج بعد ان وصف جمهور السينما ب "الجاهل"و هو ما أثار استياء الكثير.
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

و قال الشريف فى رده على سؤال ناقد له عن سوء مستوى فيلم المسافر و عدم تقبل الجمهور له :
"لجمهور المصرى «جاهل» والدليل أنه كان يحب أفلام إسماعيل ياسين وكانت تحقق إيرادات مرتفعة، رغم أن إسماعيل ياسين فى رأى عمر الشريف - حسب قوله - لا يصلح «كوميديان» فى أى مكان فى العالم فهو ليس له علاقة بالتمثيل".

و قال ان الافلام المتميزة فى السينما المصرية قليلة و لا يوجد مخرجين مهمين سوى 3 .

المقال "عمر الشريف يصف المصريين بالجهل و يقول ان اسماعيل يس لا يصلح ممثلا" نشر بواسطة: بتاريخ:
yasser el sherif
والله انا شايف فى كلامة بعض الحقايق فعلا جمهور السينما هنا جاهل بيدخل افلام لاترتقى حتى انها تكون افلام ومش بس جمهور السينما حتى جمهور التليفزيون اغلبهم مش عارفين هما بيتفرجوا على اية بيتفرجوا وخلاص
mahmoudmaiz
وانا من راى انا كلامه كله فعلا صح
hema4ever
احنا فشله 100%
بس اسماعيل يس احسن منه 100 مره
Eng . Sabri
حتى لو جمهور السينما جاهل مايقولش كده بالاسلوب ده
كلامه نصه صح بالنسبة لكلامه عن سمعه مش صح

ولو هو شايف ان اسماعيل مش كوميديان
انا شايف انه مش ممثل اساسا ... وعمرى ماحبيته
حسنىaly
بصراحه اسماعيل ياسين محبوب لدى الجميع وانته يا سى عمر اول من اعترف على احدى المجلات انك مش بتمثل وكل تمثيلى ده تهريج التمثيل فى العالميه فقط يعنى انته معترف بنفسك وده كان تصريح قديم لسيادتك على احدى الصحف وانت اى فيلم مثلته عجب اى احد اذاكان انت كنت مش مقتنع بنقسك فى التمثيل ازاى تتهم الجمهور غبى وجاهل واساماعيل ياسين لايصلح ان يكون ممثل سامحك الله وارجوك بطل الخمر باين عليك مسطول
eng.ahmeds3ed
لا حول ولا قوة إلا بالله العلى العظيم

بقى اسماعيل يس كدة والله حرام عليه دة الراجل دة من زمن الضحك من القلب مش الضحك على قله الأدب زى أفلام اليومين دول والراجل دة انا مبقبلوش من زمان والله

الله لا يسامحه وعن نفسى انا مش مسامحه فى حقى كواحد من الجمهور الجهلاء اللى قال عليهم
tarek_2111
الراجل كبر وخترف الراجل الارجوز
شكررررررررررررررررررا
حجازى2010
هنقول ايه مهو انت اصلك يهودى يا اخ (ميشيل شلهوب) الشعب المصرى والجمهور الجاهل هو اللى خلاك تنجح فى مصر واقسم بالله انى مفتكرش اى فلم ليك مثلته برة غير لورانس العرب وبقيت ادوراك ولا افتكرها0
وكلامك عن رحمه الله الممثل القدير اسماعيل يس لن ينقص من قيمته شيء فافلامه والممثلين العظام الذين شاركوا بافلامه محفورة في قلوبنا بالكوميديا الراقية العذبةالبعيدة عن الاسفاف0
والقمرتى اللى زيك اللى ضيع فلوسه على القمار والخمرة والنسوان لن يهمنا في شيء فانت غير محسوب على الشعب او الجمهور المصرى لان اصغر عيل في مصر 000000000000000

ســــــــــــــــــــــــــــــــــــيــــــــــــ ــــــــــــــــــــدك
طمطم995
وانت يا سى عمر عملت للسينما المصرية اية بعد العالمية فى كل البرامج اللى طلعت فيها عمال تحكى تاريخ وبس وعامل نفسك وطنى وبتحب مصر مش كان المفروض تدى خبرتك للسينما بدل ما تعيب عليها صحيح كل الموجود تافة والناس مش لاقية غيرة لكن العيب على اللى بيعملة لان السينما باظت لما دخلها السبكى و سامى العدل وشلتة تجار اللحم العارى وشوف غادة عبد الرازق وانت تعرف

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
بالفيديو : عكاشة لا يصلح للرئاسة غير المشير او سليمان اما ابو اسماعيل لا يصلح لحكم وحدة محلية بسمنود