نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام منتدى الحوار العام

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

البقاء للة في شعب دمياط

مصنع اجريوم مصنع الموت في دمياط وبتحديد في المنطقه الحره بميناء دمياط انا مش عارف لحد امته الناس هتفضل عيشه في رعب علشان المصنع ده وكمان مش عارف لصالح مين انشاء مصنع ملوث زي ده والناس مش نقصه امراض لأن المصنع ده بينتج يوريا وامونيا ومواد مشعه وغلط علي الأنسان والزراعه والسروه السماكيه ومسرطن لأنسان بأمراض الكبد الوبأي بأمراض كثيره خطيره جدآ وشعب دمياط يناشد السيد رئيس الجمهوريه بأتخاذ قرار بوقف انشاء هذا المصنع لأن معهد اورام دمياط معدش في مكان من كثرة الناس المصابين والضرب في الميت حرام وشعب دمياط عايش ميت من كثرة التلوث من المصانع فكده كفايه ولكم جزيل الشكر علي حسن قرائكم هذا الموضوع والرد علي

المقال "البقاء للة في شعب دمياط" نشر بواسطة: بتاريخ:
sonaa
لاحول ولا قوة الا بالله

ربنا يشفى كل مريض
abdobasha
انا سمعت انه مش هيتبني
ولا ايه الحكاية
sad_bird
انا كنت فى لقاء مع سياده رئيس الوزراء أحمد نظيف وسالته فى الموضوع ده وقال انه هيتبنى فى منطقه صناعيه بعيده وتم دراسه المشروع كويس..ده طبعا كان الرد الى مش مقتنعه بيه
بس هو المصنع لحد دلوقتى متبناش ...بس بجد الف تحيه لشعب دمياط الواعى
Hasan_3ed
كل شويه يضحكو علي شعب دمياط بس المسؤلين غلطانين في اللعب بشعب دمياط لأن شعب دمياط طيب بس في الأخر هيكون اهبل لأن محدش لأن مش معقول مصر علشان تكسب مليار في السنه تخصر مئات المليارات لأن اولآ رأس البر جزيره جميله وسياحيه لن تتكرر في العالم كله ده بنسبه لرأس البر أما بنسبه لدمياط وطحطيم الزراعه والسروة السماكيه وصناعة وتصدير الموبليا والحمد للة مفيش عندنا بطاله يعني مش عايزين حاجه من حد بس يسبوانا في حالنا لأن الناس مش نقصه امراض لأن اللي حصل علشان المسؤلين يقوله احنا خلاص مش هنعمل المصنع في رأس البر والناس تفاجئ ان المصنع هيتعمل اللي جانب مصنع مبكو في المنطقه الحره في دمياط انا مش عارف الناس دي بتضحك علي مين ده الفرق اللي حصل في تغير مكان المصنع مش اكثر من 100متر علمآ بأن اضرار المصنع تبلغ اكثر من 80 كيلو الناس دي مفكره ان شعب دمياط اهبل هوا فعلآ اهبل بس لسه محدش شاف الهبل بس الهبل لو اشتغل هيكون خسائر لا يعرف مداها إلا اللة لأن محدش هيقبل انه يجي له مرض خبيث ولا اي احد من اولاده او اهله فناس هتحسبها علي ان هي كده كده خربنا فبدل ما الناس تموت كذه مره اكيد الناس هتفضل انها تموت مره وحده وربنا يستر اصل فعلآ الناس عندها حق هي الناس نقصه امراض لأن المصنع ده من مصانع الأنتاج الأسود اللي بيضر الناس والبيئه لأبعد الحدود وبعدين لصالح مين كل ده وفي الأخر انا مش عارف مين بيضحك علي مين بس كل اللي اقدر اقوله ان ربنا بيقول بسم اللة الرحمن الرحيم_ويمكرون ويمكر اللة واللة خير الماكرين_صدق اللة العظيم _ان مش عارف الناس دي طمعانا في ايه هوا في حد يضمن عمره ولا في حد هيأخذ حاجه معاه وشكرآ علي مروركم علي موضوعي

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
الان نتيجة الشهادة الاعدادية محافظة دمياط نتيجة الصف الثالث الاعدادي محافظة دمياط 2013 برقم الجلوس
صور غرف نوم دمياط وصالونات دمياط وانتريهات وغرف اطفال دمياط واثاث 2016
نتيجة الشهادة الابتدائية محافظة دمياط - الفصل الدراسي الثاني 2011 - السادس الابتدائي ترم ثاني دمياط