نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام أخبار مصرية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

الجمعه القادمه... وقفتين فى وقت واحد احتجاجا على اختفاء كاميليا شحاته + امكان التجمع

بسم الله الرحمن الرحيم

ستقوم مجموعه كبيره من الشباب بعمل مظاهرات عقب صلاة الجمعه " غدا "مباشرة فى القاهرة و الاسكندريه فى مسجدين مهمين جدا .
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

ويأتى هذا الاجتجاج على اختفاء كاميليا شحاته بعد اعلانها بأشهار اسلامها فى الازهر الشريف و أكد هذا الاختفاء هو ان تقول الكنيسه بتزويد صورتها وعمل فيديو تنفى فيه الاختفاء بصوره تشبه لها .

المظاهرات تقوم من جامع النور بالعباسية " القاهرة "

وجامع ناجى بالداخليه "الاسكندريه"

على ان تقوم المظاهرات بعد صلاة الجمعه مباشرة

المقال "الجمعه القادمه... وقفتين فى وقت واحد احتجاجا على اختفاء كاميليا شحاته + امكان التجمع" نشر بواسطة: بتاريخ:
try2fly
عقبال منلاقي وقفات ضد الرشوة الكوسه الفساد السرقة النهب بيع البلد الاحتكار التلاعب بالمواطنين الي بيضر مسلم ومسيحي ..
لكن عاوزين يلهو الشعب ودا الي حصل لازم قبل الانتخابات تحصل مشكله ايا كان نوعها تلهي الشعب عن الكلام في السياسة ...
اهو تحصل فتنه ويتكلمو في الدين احسن مياخدو بالهم من الانتخابات ..
اهو يتكلمو في ماتش مهم احسن مياخدو بالهم من الانتخابات ..
اهو الاسعار تزيد ويفكرو فيها احسن مياخدو بالهم من الانتخابات ...

ونجحوا ....

شكرا عالموضوع ..
مينا
صبري سليمان

انت بتبلغ قبل ما تروح ولا إيه
ok_ok9887
الاخ مينا فعلا عندوا حق دى وظيفة الحكومه عندنا انهم يلهوا الشعب قبل اى حاجه بتحدد مصير مصر يعنى لو الريس مسك تانى الحكم هيقولو انتو الى اخترتوه وفى وقتها هيطلعو حاجه تشغل الناس والله يا جماعة حرام الى بيحصلل ده فى مصر لازم نشيل الحرامه الى مسكين البلد دول

وشكرا
م/نبيل احمد
reemhmam
عقبال منلاقي وقفات ضد الرشوة الكوسه الفساد السرقة النهب بيع البلد الاحتكار التلاعب بالمواطنين الي بيضر مسلم ومسيحي ..
لكن عاوزين يلهو الشعب ودا الي حصل لازم قبل الانتخابات تحصل مشكله ايا كان نوعها تلهي الشعب عن الكلام في السياسة ...

ونجحوا ....

شكرا عالموضوع ..
مينا
فعلا اوافقك الراى
bodi2017

ونجحوا ....

شكرا عالموضوع ..
مينا
فعلا رأيك سليم وده الهدف من اى ضجه

انت بتبلغ قبل ما تروح ولا إيه
حضرتك انا دورى الاعلان عن الشىء ليس الا وماليش هدف اخر
عاشق الشعر
الصراحة انا زهقت من الشعب اللي مبفكرش غير فى الفتنة الطائفية
مشكر عالخبر
مع انى نفسى ميحصلش الكلام دة
اسد الكنانه
الفتنة نائمة لعن الله من ايقظها كفايه تخلف وقرف بقى هو الواحد هيطفش من شوية

كفاية بقى يا اخوانا لكم دينكم ولى دين بلاش بى اللى بيحصل ده مش هدهدو غير لما تولع طيب حضرتك فى الدخلية فى مسجد جنب كنيسة وطبعا المظاهرة اكيد اكيد هيروح لهناك اشاوس واللهى بسم الله ما شاء الله عليهم طيب لو الاخو ة المسحين ردو بالمثل معلش مش انت تقعد تحرق فى اعصابهم وتشتم وتهين رموز الدين المسيحى وهما هيسكوت هتبقى للاسف مجزرة لو اتكرر اللى حصل فى الماضى سواء اسلمت ام لا فهذا شى يخصها هى ولا يخصها ثم انها ظهرت ونفت فى فيديو علقت معاع حضرتك بقى الحسنة اللى فى الوجه وقلتم مش هى لا والله العظيم جدعان بدل ما تتظهر علشان تعمل فنتة وتنيل الدنيا روح اتعلم لغات كمبيوتر اى شى مفيد اشتغل فيد بلدك ولا عجبكم اللى بيحصل ده

وفى الختام

يا ناس دعونى أسأل: لماذا بحق عيسى ومحمد عليهما السلام لا نشكل قبل فوات الأوان فريقا واحدا نصعد به إلى تصفيات التقدم والمعرفة والصحة والعلم والنهضة والجمال؟ لماذا لا يقول كل منا للآخر قبل صافرة النهاية: يا أخى فى الوطن، لا أنت ستغير دينى ولا أنا سأغير دينك، فلماذا لا نكف أنا وأنت عن هذا الغباء، ونلتفت لمن يريدون بفسادهم وظلمهم أن يطلعوا دينى ودينك؟».

والله من وراء القصد، أو هكذا أزعم.
bodi2017
الفتنة نائمة لعن الله من ايقظها كفايه تخلف وقرف بقى هو الواحد هيطفش من شوية

كفاية بقى يا اخوانا لكم دينكم ولى دين بلاش بى اللى بيحصل ده مش هدهدو غير لما تولع طيب حضرتك فى الدخلية فى مسجد جنب كنيسة وطبعا المظاهرة اكيد اكيد هيروح لهناك اشاوس واللهى بسم الله ما شاء الله عليهم طيب لو الاخو ة المسحين ردو بالمثل معلش مش انت تقعد تحرق فى اعصابهم وتشتم وتهين رموز الدين المسيحى وهما هيسكوت هتبقى للاسف مجزرة لو اتكرر اللى حصل فى الماضى سواء اسلمت ام لا فهذا شى يخصها هى ولا يخصها ثم انها ظهرت ونفت فى فيديو علقت معاع حضرتك بقى الحسنة اللى فى الوجه وقلتم مش هى لا والله العظيم جدعان بدل ما تتظهر علشان تعمل فنتة وتنيل الدنيا روح اتعلم لغات كمبيوتر اى شى مفيد اشتغل فيد بلدك ولا عجبكم اللى بيحصل ده

وفى الختام

يا ناس دعونى أسأل: لماذا بحق عيسى ومحمد عليهما السلام لا نشكل قبل فوات الأوان فريقا واحدا نصعد به إلى تصفيات التقدم والمعرفة والصحة والعلم والنهضة والجمال؟ لماذا لا يقول كل منا للآخر قبل صافرة النهاية: يا أخى فى الوطن، لا أنت ستغير دينى ولا أنا سأغير دينك، فلماذا لا نكف أنا وأنت عن هذا الغباء، ونلتفت لمن يريدون بفسادهم وظلمهم أن يطلعوا دينى ودينك؟».

والله من وراء القصد، أو هكذا أزعم.
حضرتك بتوجه الكلام ده لمين لو ليا احب اعرف حضرتك انى مش بنيل الدنيا انا انسان بحب دينى وباغار عليه وناوى انى اروح اصلى بكره فى الجامع ده واللى حضرتك مش واخد بالك منه انى بعلن عن شىء سيحدث مش بقوم الدنيا وكمان انا مش فاضى انى اتعلم لغات فى الكومبيوتر انا وبلا فخر طالب بكليه هندسه قسم اتصالات و بأذن الله هكون مهندس محترم قريبا جدا !!!! يعنى مش فاضى
dr.hytham
هذه المظاهرات ليس لها علاقة بدعوة النصارى للاسلام او العكس
و لا داعى لخلط
المظاهرات خرجت لمطالبة بحرية شابة تم اعتقالها
تلك المظاهرات لم تكن لتخرج لو ان الامن يحترم وظائفه الحقيقة و لا يعتقل النساء اللاتى يشهرن اسلامهن
لم يكن احد يعرف او يسمع بالمسلمين الجدد فى مصر
حتى ارتكب الامن خطيئته بمشاركة الكنيسة فى اعتقال المسلمات الجدد ......... و تلى ذلك حدوث المظاهرات و قيام المسلمات الجدد بعد حادثة كاميليا باشهار اسلامهن فى فيديوهات منتشرة على الانترنت و ذلك ليضمنوا حماية انفسهم و عدم ادعاء الامن و الازهر و الكنيسة بانهم لم يشهروا اسلامهن
ان تلك المظاهرات تلك التى خرجت تطالب بمطلب الحرية

و ياريت اللى شايف ان الفساد اولى بالحرب ينظم هو الاخر وقفة ..........و لكن ان يجلس و ينتقد الاخرين فقط فذلك هو العجب ....

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم