نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية منتدى التسلية والترفيه منتدى الحب والرومانسية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

احذروا الشيطان اللعين

(يا أيها الذين آمنوا لا تتبعوا خطوات الشيطان)

هل تعلمون أن المزاح والحب والغرام بين الرجال والنساء يصيبهم بأزمات نفسية؟ إذا كانت الملاطفة بين الزوجين فقط فهي خير وبركة عليهما.

فاسألوا الله أن ييسر الزواج، وابتعدوا عن هذا الشر، الشيطان يستدرجكم للهلاك فلا تستجيبوا له واقهروه، لقد رفض أن يسجد لأبيكم، وكاد له ولأمكم فأغواهما بالمعصية، فانتبهوا.

المقال "احذروا الشيطان اللعين" نشر بواسطة: بتاريخ:
jaida
في مقوله بتقول
و من الحب ما قتل
اكدها دكتور بجد
بجد لو سمعت اضراره و مخاطر كتير و ازمات قلبيه بقي و بلاوي
هههههههههههههه
حاجات بجد غريبه اوي
غرام ندى
ياريت يتعلموا ويعرفوا الصح م الغلط
نصيحه غاليه يا استاذ نص الجمله
سهم--
ياريت يتعلموا ويعرفوا الصح م الغلط
نصيحه غاليه يا استاذ نص الجمله
شكرا لك.
لكن لا أعرف ما تقصدين بقولك: (نص الجملة).
غرام ندى
لانى كل ماكتبلك رد تقرأ نص الجمله وتعلق عليها من غير م تكمل الجمله كلها
لانك لو كملت هتلاقينى بوصل ف النهايه لنفس رأيك بس الطرق تختلف
غرام ندى
اننا لسنا مختلفين فى مضمون الموضوع فالحرام بين والحلال بين يمكن اختلفت معك فى طريقة توصيل النصيحه والمعلومة فكل زمن له وسائله حتى لو كانت غريبه المهم الناتج
سهم--
شكرا لك.

الحقيقة أني لو وجدت طريقة أفضل من هذه لاتبعتها، تريدين -مثلا- أن أكتب عن حب الله دون أن أشير إلى حرمة العشق بين الرجل والمرأة؟ يجب أن أشير إلى حرمته وأنبه إلى خطره مادمت لا أعنف أحدا، كما أشير إلى حسن العاقبة لمن تخلى عنه.
غرام ندى
وه ده المطلوب شوفت اننا مش مختلفين ف الثواب والعقاب
سهم--
وه ده المطلوب شوفت اننا مش مختلفين ف الثواب والعقاب
في موضوعاتي لما بتكلم عن شيء حرام بشير غالبا ثلاث إشارات:
1- للحرام
2- الضرر اللي بيترتب عليه في الدنيا أوالآخرة
3- السعادة اللي بتترتب على التخلص من الحرام.

حضرتك مش عاوزاني اقول كلمة: حرام، عاوزاني اتكلم عن حب ربنا بس، مش كده؟ حب ربنا محتاج طاعة لازم نتكلم عليها، عندك في المنتدى اعضاء بيتكلمو عن حب ربنا، لكن لسه بيعشقو رجل وامراة، أنا مش عارف إيه المشكلة لما نتكلم ونقول ده شيء حرام ما دمنا بنتكلم بهدوء، مشتمتش حد ولا بتكلم على النار على طول، وممكن أوريكي كلام لبعض الدعاة في التحذير من البلاوي اللي هنا، هنعترض عليهم كمان؟

وطبعا واجب عليا آخد بالنصيحة، في مرة كتبت 3 موضوعات عنيفة، نصحني الاخ مصطفى كابو بالكلام الهادي فاستجبت، وانا دلوقت مش شايف مشكلة في كلامي، ولو غلطت هستجيب للنصيحة واصلح الغلط.

كمان حضرتك مش واخدة بالك ان الكلام الناعم اللين اللي هنا ممكن يسبب مصايب، أيوا الكلام الناعم اللين ممكن يسبب مصايب، وفي ناس حصلتلهم مصايب بسبب الخيبة اللي اسمها الحب، الحب الساقط طبعا، وبيصرخو وبيندمو على انهم عرفو الانترنت، يعني بدل ما يبقى الانترنت نعمة بقى مصيبة.
غرام ندى
بصراحه عندك حق فى كل الكلام وانا متفقه معك
واعذرنى على سوء فهمى ليك
سهم--
بصراحه عندك حق فى كل الكلام وانا متفقه معك
واعذرنى على سوء فهمى ليك
بس مش عارف ازاي المكتوب في الموضوع مكانش واضح، ده أنا قلت: أزمات نفسية، وده لوحده خطير.

لكن أشكرك على كلامك وتأييدك.

شكرا.

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
تحذير هاام جداااا : احذروا من هذا المرض الكبير اللعين يقترب
الرسول يسأل الشيطان عدة أسئلة ... فبماذا أجاب الشيطان ؟!
صور عبده الشيطان والمزيد من الحقائق عنهم,فضائح عبدة الشيطان,اعوز بالله من الشيطان الرجيم
احذروا احذروا لقاح الانفلونزا لقاح قاااااتل