نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية منتدى المدونين واصحاب المواقع منتدى الربح من موقعك منتدى ادسنس

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

وضع اعلان ادسنس تحت العنوان فى مدونة بلوجر مخالف ام مسموح به .. ارجو الافادة

انا عامل الموضوع ده علشان نوصل الى نتيجة نهائية هل وضع اعلان ادسنس بعد تعديله باستخدام اداة لتحويل الرموز حتى يقبله تنسيق قالب بلوجر مخالف او مسموح به ؟--و من ضمن شروط جوجل ادسنس كما تعلمون عدم تغيير اى شىء فى الكود والا ستكون مخالف

زرت مدونات اجنبية وعربية كتير ووجدت الاعلانات تحت العنوان او داخل المحتوى او بعد التدوينة واصحاب هذه المدونات لما اتكلمت مع بعضهم اكدوا ان اتعديل يكون فى الرموز وليس فى مضمون الكود وان هذا النوع من التعديل مسموح به من جوجل ادسنس ، من ناحية اخرة لما اتكلمت مع عبده باشا قالى اى تعديل فى الكود هتبقى مخالف ( وانا بثق فى كلامه )
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

مدونتى تقريبا بيدخلها 2000 زائر يوميا والضغطات لا تتعدى الواحد فى المئة بحد اقصى فيا اخوان انا محتاج مساعدتكم حقيقى يعنى كل واحد يدخل الموضوع ارجوه انه يبقى ايجابى

اولا يقول رأيه
ثانيا لو كان استخدم اداة التعديل ووضع الاعلانات تحت العنوان يذكر قام بالتعديل من كم شهر وهى تلقى اى مخالفات من جوجل ( او اغلق حسابه ام لا )

شارك بايجابية ليستفاد من مشاركتك الجميع ....
.

المقال "وضع اعلان ادسنس تحت العنوان فى مدونة بلوجر مخالف ام مسموح به .. ارجو الافادة" نشر بواسطة: بتاريخ:
Dr! Ahmed
طيب ماعبدو حاطط اعلان تحت العنوان فى مدونه نجوم اف ام

هوا معدل على الكود

ولاه حاطط الكود ازاى

لو حاطط الكود بدون تعديل يديك الطريقه
ارواح واشباح
يا دكتور المدونات مش زى المنتدى
انا كمان محول الكود بالاداه دى
وهو فعلا مش مخالف بكلام ناس خبراء وكل المدونات عامله نفس الحكايه وكلهم شغالين بلا اى مشكله
ودى مدونتى لو عايز تتاكد

http://watchlive-online.blogspot.com
Redeye Ninja
لا اخي الكوود المحول لا غبار عليه سليم تمام المقصود بالتغيير هو اضافه او حذف مايحفذ الوار عالضغط وماشابه اما غير ذلك فلا ضرر منه

وهذه مدونتي لتتاكد من صحه كلامي

www.3arabiyatco.blogspot.com
اشرف نور
طيب ماعبدو حاطط اعلان تحت العنوان فى مدونه نجوم اف ام

هوا معدل على الكود

ولاه حاطط الكود ازاى

لو حاطط الكود بدون تعديل يديك الطريقه
لا يا احمد اعتقد ان مدونة قالب قديم وده كان بيسمح بوضع كود ادسنس بدون اى تعديل لكن القوالب الجديدة كلها لازم التعديل عن طريق الاداة

شكرا لمرورك يا جميل
اشرف نور
يا دكتور المدونات مش زى المنتدى
انا كمان محول الكود بالاداه دى
وهو فعلا مش مخالف بكلام ناس خبراء وكل المدونات عامله نفس الحكايه وكلهم شغالين بلا اى مشكله
ودى مدونتى لو عايز تتاكد

http://watchlive-online.blogspot.com
هو عبده كان يقصد المدونة تحديدا وقالى اى تغيير فى الكود = غلق حساب جوجل

مدونتك جميلة
اشرف نور
لا اخي الكوود المحول لا غبار عليه سليم تمام المقصود بالتغيير هو اضافه او حذف مايحفذ الوار عالضغط وماشابه اما غير ذلك فلا ضرر منه

وهذه مدونتي لتتاكد من صحه كلامي

www.3arabiyatco.blogspot.com
شكرا لمرورك ومدونتك جميلة

نرجو مزيد من الاراء من الاخوة الاعضاء
hema4ever
نعم؟
هيا كل حاجه مخالفه مع الناس دي
http://www.phonezone4all.blogspot.com/
انا حاطط اعلانين جوه المواضيع
اشرف نور
نعم؟
هيا كل حاجه مخالفه مع الناس دي
http://www.phonezone4all.blogspot.com/
انا حاطط اعلانين جوه المواضيع

ِشكرا يا هيما على مرورك

نتمنى مزيد من الاراء واى حد تضرر من استخدام هذه الطريقة او جالة مخالفة من جوجل يتكلم الآن او يصمت الى الابد
BoY27
السلام عليكم

اخ الكريم التعديل على الكود غير مخالف وكثير من المواقع عاملة مثل هذا الشيء وحساباتهم سليمة لكن المشكل ان هناك فئة تقول انه مخالف ودا لي محيرني انا ايضا

انا نفس الشيء حاط اعلانات ادسنس ولكن اسفل المواضيع وحاط واحد جنب واحد يعني متلاصقة ودا بعد عمل parsed لكود ادسنس وحاطه في html في المدونة وعامل الكود يظهر في صفحات الموضوع فقط

لكن للاسف والله ماني متأكد 100 في 100 انا غير مخالف اسفل العنوان
try2fly
رد في احد المواقع التي تستخدم هذه الاداه :

If you are using this tool to convert Google AdSense code you don’t need to worry about breaking the AdSense program policies. This tools is just encoding reserved HTML characters into usable XHTML entities for xml Blogger. When you paste the code into your blog, save it, and then view the source code for the page, you’ll notice your AdSense code is displaying as it was originally written. This modification will not alter the functionality of the code at all, and ensures that it will be displayed within Blogger correctly.
اشرف نور
السلام عليكم

اخ الكريم التعديل على الكود غير مخالف وكثير من المواقع عاملة مثل هذا الشيء وحساباتهم سليمة لكن المشكل ان هناك فئة تقول انه مخالف ودا لي محيرني انا ايضا

انا نفس الشيء حاط اعلانات ادسنس ولكن اسفل المواضيع وحاط واحد جنب واحد يعني متلاصقة ودا بعد عمل parsed لكود ادسنس وحاطه في html في المدونة وعامل الكود يظهر في صفحات الموضوع فقط

لكن للاسف والله ماني متأكد 100 في 100 انا غير مخالف اسفل العنوان

فعلا مفيش حد متأكد ان كان مخالف ولا لا لذلك انا عملت هذا الموضوع ،، ممكن يكون التأكد ب 3 طرق
الاولى : حد يسأل دعم ادسنس سؤال مباشر عن الموضوع وياخد الاجابة وينشرها هنا فى الموضوع ( الانجليزى بتاعى مش هيساعدنى اعمل ده )

الثانية : زى ما قلت فى اول الموضوع حد يقول والله يا جماعة انا استخدمت الاداة دى من 4 او 6 شهور وحاطط الاعلان فى محتوى الموضوع ومجاليش اى مخالفة من جوجل والحساب زى الفل .

الثالثة : انى حد يجى يقول والله يا جماعة جوجل قفلت لى الحساب وانا معملتش اى حاجة غير انى استخدمت هذه الاداة .

وده اللى انا منتظره من الاعضاء علشان يبقى الموضوع بتاعى وصلنا بيه لنتيجة نهائية
BoY27

فعلا مفيش حد متأكد ان كان مخالف ولا لا لذلك انا عملت هذا الموضوع ،، ممكن يكون التأكد ب 3 طرق
الاولى : حد يسأل دعم ادسنس سؤال مباشر عن الموضوع وياخد الاجابة وينشرها هنا فى الموضوع ( الانجليزى بتاعى مش هيساعدنى اعمل ده )

الثانية : زى ما قلت فى اول الموضوع حد يقول والله يا جماعة انا استخدمت الاداة دى من 4 او 6 شهور وحاطط الاعلان فى محتوى الموضوع ومجاليش اى مخالفة من جوجل والحساب زى الفل .

الثالثة : انى حد يجى يقول والله يا جماعة جوجل قفلت لى الحساب وانا معملتش اى حاجة غير انى استخدمت هذه الاداة .

وده اللى انا منتظره من الاعضاء علشان يبقى الموضوع بتاعى وصلنا بيه لنتيجة نهائية
كلامك صحيح لذا اذا كان هناك شك فلا داعي للمخاطرة بحسابك حط الاعلانات اسفل المواضيع بالشكل هذا
مثال

%u0632%u0627%u0626%u0631
اخى الكريم ردا على اسئلتكم التى كثرت الشكوك حول اجابتها :
كود تغيير شفره ادسنس يتم حفاظا لسلامه عرض الاعلان بطريقه صحيحه
وحتى لا يأتى يوم لا يفتح فيه اعلان امام زائر وزائر لاء فهذا التغيير يضمن عرض الاعلانات
بالمدونة بطريقه صحيحا منعا لتوقفها
وستجد ان كل المدونات تضع اعلاناتها تحت عنوان الموضوع وهذا من اكثر الطرق زياده فى الارباح مثل مدونتى
مدونة ::> سيارات خمس نجوم car5star.blogspot
%u0632%u0627%u0626%u0631+
بخصوص اللى بيقولك مخالف اكيد بيكسر مقديفك عشان تشتغل فى المنتدى والبحر يحب الزيادة وعشان محدش يجى يقراء الموضع وكلة يشتغل فى مدونات والمنتدى يصبح مهجور الطريقة مشم مخالفة وبستعملها اكثر من سنة ونص
وسليمة وقبضت كمان اهم شى محتوى المدونة ميكونش مخالف
رد زائر
تحويل كود ادسنس غير مخالف تماما , و انا عامل تحويل للكود .... الله يوفقك اخي على ها الموضوع

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
نظام مشاركة ارباح ادسنس في مدونة بلوجر
سؤال لخبراء ادسنس هل عرض اعلان بوب اب yieldads مع ادسنس مخالف
[مساعدة] إضافة اعلانات ادسنس في مدونة بلوجر