نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية منتدى المدونين واصحاب المواقع منتدى الربح من موقعك منتدى ادسنس

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

عايز اجابه شافيه وواضحه

موضوع الاعلان الثابت ف المدونه وبيتحرك معاك ف كل الصفحات مخالف ولا مش مخالف؟
يعني الحساب ممكن يتقفل بسببه ولا لا؟
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

زي المدونه دي

المقال "عايز اجابه شافيه وواضحه" نشر بواسطة: بتاريخ:
hema4ever
انا شايف عنده اعلانات الخدمه العامه
يبقي مخالف ولا ايه؟
algboy
شوف يا هيما , حسب رأيي الخاص الطريقة مخالفة و زد على هذا انها ليست فعالة بقدر ما هي مزعجة للزائر + انها تعرض حسابك للخطر ... في رأيي الخاص الطريقة غير فعالة على الاطلاق
hema4ever
شوف يا هيما , حسب رأيي الخاص الطريقة مخالفة و زد على هذا انها ليست فعالة بقدر ما هي مزعجة للزائر + انها تعرض حسابك للخطر ... في رأيي الخاص الطريقة غير فعالة على الاطلاق

شكرا لردك يابرنس بس اختلف معاك في نقطه انها غير فعاله علي الاطلاق
الزائر بيخش علي الصفحه بتاعتك وياسلام لو هيقعد فتره كبيره ف محتوي الضفحه فهيكون عايز يتخلص من
الاعلان الي مضايقهه ومش مريحه اثناء تصفحه للموقع فاكيد هيضغط عليه
alex star
مخالف
لان فى دة تشجيع للزائر للضغط على الاعلان !!
hema4ever
مخالف
لان فى دة تشجيع للزائر للضغط على الاعلان !!
بدام اليكسا ستار قال مخالف يبقي مخالف
هابعد عن الشر ومش هاغنيله احسن
مش ناقص الحساب يتوقف مره كمان
hema4ever
مين الي صوت غير مخالف ياجدعان؟
جمال البيضاوي
والله يا إخوان انظروا مدونتي هل هو مخالف بهذا الشكل

سيارات مستعملة للبيع
Al yasergi
جووجل نفسها بتقول مش مخالفة ؟!! وبرضه الناس مش عاجبها؟؟
hema4ever
طب لو ركبته
وعايز اشيله
ممكن اشيله عادي ولا لازم اغير القالب ؟
Le Champion
إزاي يا برنس ؟
alex star
https://www.google.com/adsense/suppo...y?answer=48182

التشجيع على النقر مزيد من المعلومات

التشجيع على النقر
لا يجوز للناشرين مطالبة الآخرين بالنقر على إعلاناتهم أو استخدام طرق تطبيق مضللة للحصول على نقرات. وهذا يتضمن، على سبيل المثال لا الحصر، تقديم مكافأة للمستخدمين مقابل عرض الإعلانات أو إجراء عمليات بحث، أو الوعد بزيادة في المال لأطراف ثالثة على مثل هذا السلوك، أو وضع صور إلى جوار الإعلانات الفردية.
لضمان تجربة جيدة للمستخدمين والمعلنين، لا يجوز للناشرين المشاركين في برنامج AdSense:
  • مكافأة المستخدمين مقابل عرض الإعلانات أو إجراء عمليات بحث أو الوعد بتقديم مكافأة لطرف ثالث على مثل هذا السلوك.
  • تشجيع المستخدمين على النقر على إعلانات Google عن طريق استخدام عبارات، مثل: "انقر على الإعلانات"، "ساندنا"، "تفضل بزيارة هذه الروابط" أو أية عبارات أخرى مشابهة.
  • توجيه انتباه المستخدمين إلى الإعلانات باستخدام الأسهم أو الحيل الرسومية الأخرى.
  • وضع صور مضللة إلى جانب الإعلانات الفردية.
  • وضع إعلانات في نص مربع متحرك.
  • تنسيق الإعلانات بشكل يميزها عن أي محتوى آخر في تلك الصفحة.
  • تنسيق محتوى الموقع بحيث يصعب تمييزه عن الإعلانات.
  • وضع تسميات مضللة فوق وحدات Google الإعلانية. على سبيل المثال: يمكن تسمية الإعلانات باسم "روابط إعلانية" أو "إعلانات"، ولكن لا يجوز تسميتها باسم "المواقع المفضلة" أو "أفضل عروض اليوم".

!!!!!!!!!!!!!!

انا مش هقول حاجة تانى جوجل هو اللى بيقول !!

سلام عليكم
hema4ever
مش ناقصه
ابعد عن الشر وغنيله
ف رايق كول الاعلانات الي شغاله ف البانر ده اعلانات خدمه عامه
Al yasergi
وضع إعلانات في نص مربع متحرك.

تماااااااام ياباشا ، نص مربع متحرك ..... مش ثااااااااااااااابت

دا سبورت جووجل بيقووووووووووول
"at this time, you're welcome to keep your ad units at fixed positions on your page, given you do not modify the ad code to do so, and the fixed position of the ads does not cover or block page content. As we monitor all the sites displaying Google ads or an Adsense for search box to ensure compliance with policies, if we find your ad placement is in violation of our policies, we'll contact you and ask that you remove or re-implement the ad code"

يعني بالبلدي في الوقت الحالي مرحب بيك انك تحط اعلانك في مكان ثابت في صفحتك يعني مفيش مشكلة لكن بشرط انك متغيرش في كود ادسينس نفسة "مثلا تعدله بطريقة انك تشيل كلمة اعلانات جوجل او تخليه مزخرف" ، ، ولو لقينا ان الكود اللي انت حطيته مخاااااااالف هنبعتلك نقووووووولك شيل الاعلااااان دا يابنييييي اااااااااااااادم
وخد من دا كتيييييييييير ناس سالت ونفس الاجاااااااااابة

المربع المتحرك دا انا كنت حطيته فترة لحد ماعرفت انه غلط ، ودا مربع كل ما تنزل او تطلع في الصفحة تلاقيه بيتحرك وراااك يعني اعلان عائم ودا اللي بيخليه مخالف لأنه بيخلي الزائر متابعه ومزغلله عينه ، كمان من شروط ثبات الاعلان نه لا يلحظ فيه اي حركة او اهتزاز ولو بسيييييييط جدا ودا مش موجود في الهاك اللي حطيته
alex star
وضع إعلانات في نص مربع متحرك.

تماااااااام ياباشا ، نص مربع متحرك ..... مش ثااااااااااااااابت

دا سبورت جووجل بيقووووووووووول
"at this time, you're welcome to keep your ad units at fixed positions on your page, given you do not modify the ad code to do so, and the fixed position of the ads does not cover or block page content. As we monitor all the sites displaying google ads or an adsense for search box to ensure compliance with policies, if we find your ad placement is in violation of our policies, we'll contact you and ask that you remove or re-implement the ad code"

يعني بالبلدي في الوقت الحالي مرحب بيك انك تحط اعلانك في مكان ثابت في صفحتك يعني مفيش مشكلة لكن بشرط انك متغيرش في كود ادسينس نفسة "مثلا تعدله بطريقة انك تشيل كلمة اعلانات جوجل او تخليه مزخرف" ، ، ولو لقينا ان الكود اللي انت حطيته مخاااااااالف هنبعتلك نقووووووولك شيل الاعلااااان دا يابنييييي اااااااااااااادم
وخد من دا كتيييييييييير ناس سالت ونفس الاجاااااااااابة

المربع المتحرك دا انا كنت حطيته فترة لحد ماعرفت انه غلط ، ودا مربع كل ما تنزل او تطلع في الصفحة تلاقيه بيتحرك وراااك يعني اعلان عائم ودا اللي بيخليه مخالف لأنه بيخلي الزائر متابعه ومزغلله عينه ، كمان من شروط ثبات الاعلان نه لا يلحظ فيه اي حركة او اهتزاز ولو بسيييييييط جدا ودا مش موجود في الهاك اللي حطيته

والله يمكن يكون عندك حق ويمكن اكون انا فاهم الكلام غلط

ويارب فعلا تكون مش مخالفة

عموما انا نفسى قلقان منها ...

واكيد انت عارف ان هدفى من كلامى كلو انكم متعملوش حاجة مخالفة لجوجل ادسنس

ربنا يوفق الجميع

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
هل يستحق حسن شحاته 250 الف جنيه صافيه من الضرائب ؟؟
3 اقنعه طبيعيه لبشره صافيه ونضره
اسهل الطرق لبشره صافيه, نقيه.
للرجال للحصول على ذقن ناعمه وبشره صافيه بلامتاعب