نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية منتدى التسلية والترفيه منتدى الحب والرومانسية قلوب حائرة

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

أنا في حيرة و شوق و ...و...و..............بجد مش عارف أعمل إيه???

أنا محتار أوي أوي جدا جدا جدا لأني بحب واحدة حب جنوني لدرجة مايتصورهاش عقل لدرجة إن بس لما أسمع حرف من إسمها قلبي يشتاقلها أكتر ما هو في العادي مشتاق لكن مش عارف أشوفها و لا أكلمها إلا كل فين و فين و كل مرة أقول أنا لازم أصارحها لما أشوفها ... لكن في مرات لما أقعد أفكر ألاقي في مية مشكلة أول حاجة أنا إيه اللي عرفني برد فعلها لما أصارحها مش يمكن في حد تاني في حياتها و أتصدم و ياريت على قد الصدمة مش يمكن مش هاعرف أكلمها تاني لما أشوفها ... طب فرضا و حصل وفق ... أنا إيش دراني أن أهلي هايوفقو عليها و خصوصا أمي هاتقول معصعصة -هي فعلا رفيعة- و أنا طبعا مدام حصل وفاق ما بينا يبقى هدافع عن حبي و عنها يعني البيت هيولع ... طب بلاش ..أنا لسة متخرج يعني لازم أتقدملها علشان ما تضيعش مني و خصوصا أنها في سني و أن معظم بنات دفعتي تقريبا مخطوبين ... هاأقول لأهلها بشتغل إيه و أنا لسة مصيري ما أتحددش ...بلاش ده كله... أنا نفسي كون أني أرتبط يعني مش هاعرف أحقق حلم طول عمري بحلم بيه للمجتمع و الناس حاجة تفيد البلد بجد ... بس مش معقولة هافضل من غير جواز ... أنا بجد محتار مش عارف أعمل أيه بس برده بحبها جدا جدا جدا لسبب بسيط إني أتخيلتها قبل ماشوفها يعني لو بعرف أرسم كنت رسمت اللي في خيالي و كانت هي...

المقال "أنا في حيرة و شوق و ...و...و..............بجد مش عارف أعمل إيه???" نشر بواسطة: بتاريخ:
شاهندا
السلام عليك اخى الكريم

مشكلتك دى بسيطة جدا وخصوصا الى انا فهمتة من كلامك انها كانت معاك فى الكلية
بص شوف انتا تشوف صاحبتها الانتيم وتقولها اننتا بتحبها وعايز تخطبها البنت لما بتلاقى حد بيحبها وعايز يرطبط بيها بتفرح انة مش عايز يتسلى بيها دا بيحبها بجد .
اما موضوع مامتك الامهات بيجوا بلحنية صدقنى لو كلمت ماما بصدر حنين هتوافق وكمان هتساعدك .
اما بلنسبة للشغل انتا قدام بتحبها هتعمل المستحيل علشانها وتدور على شغل .

ملحوظة هامة ... متحسسهاش اننتا مدلوق عليها علشان متتحكمشى فيك خليك عادى وامسك نفسك انتا راجل .

تبحس عن الحب فى قلوب لا تعرف الحب
Mscience
أشكرك جدا على إهتمامك و ردك بس أولا هي كانت زميلتي أيام الثانوي و في الجامعة فين و فين لما أشوفها أنا معرفش غير إسمها و كليتها و بيتها أما أصحابها معرفهمش... تاني حاجة أنا عمري ما بينتلها أني مدلوق عليها خالص و يمكن لو كنت كده كان زماني مصارحها من زمان ... بس أنا فعلا بأشكرك من كل قلبي لردك و مرورك الجميل
hamedahmed
ياراجل فضلنا طول الكلية مشغولين نتعرف على دى ودى لغاية ماهدفنا ضاع
انصحك بالتركيز فى مستقبلك
وكل حاجة ليها اوان
سمر
انا من رأيى انك تحاول تقولها بأى طريقه بس أهم حاجه من غير ماتعملها مشكله
وحاول تكون رومانسى ورقيق معاها لان البنات عموما بيحبوا الرومانسيه والرقه
وربنا معاك ويوفقك يارب
roqa
بص هو الحل الوحيد انك تواجها بمشاعرك علشان لو فضلت مش عايز تبينلها علشان متتصدمش ده مش حل لان هتسيب نفسك تتعلق بيها اكتر واكتر وممكن تكون فى الفترة دى تكون ارتبطت فبرضه هتتصدم فواجها وااى شئ ربنا كاتبهولك هو اللى هايكون وعلى فكرة اهم حاجة تكون عارف شخصيتها كويس علشان الحب من طرف واحد بيبقى جميل بس لما تعرف حقيقة حبيبك بتتصدم وتأكد ان انت لو شايف نفسك انسان كويس فعلا لو هى رفضت تأكد انها مش تستاهلك ان فى حاجة ربنا شيفها وانت لا وان شاء الله ربنا ينولك اللى فى بالك ويهديك وربنا معاك ان شاء الله
aso
ههههههههههههههههههههه
عارف انا بضحك علشان انا كنت بحب واحد بجد وكان متقدملى وخلاص ناقص الدبل والمشكله جت من واحده كانت بتحبوا وعيزاه يسبنى وهوه كان بيحبنى اكتر منا بحبوا وراحت اتصلت بمامتو وشتمتها على اساس انها ماما واهى جت المشكله مامتو قالتلو انا لئما هيا فهو مش قالى على المشكله ده خايف انى اسيبو علشان مامتو بس كان ساكت معايا وكان بيتحايل على مامتو بس الحمد لله الموضوع انتهى بس على جرحى وجرحو واوحش حاجه انك تكون مع الى كنتم بتحبو بعضكم فى مكان واحد وكل واحد منكم مش قادر يبص فى عين التانى وحتى لو بصينا بنكون فيها دموع
على العموم انا طولت عليكم بجد بس ممكن كنت محتاجه اتكلم شويه ونصيحه منى مش تضيع حبك علشان مش هتلاقى حب زى ده تانى
Mscience
ههههههههههههههههههههه
عارف انا بضحك علشان انا كنت بحب واحد بجد وكان متقدملى وخلاص ناقص الدبل والمشكله جت من واحده كانت بتحبوا وعيزاه يسبنى وهوه كان بيحبنى اكتر منا بحبوا وراحت اتصلت بمامتو وشتمتها على اساس انها ماما واهى جت المشكله مامتو قالتلو انا لئما هيا فهو مش قالى على المشكله ده خايف انى اسيبو علشان مامتو بس كان ساكت معايا وكان بيتحايل على مامتو بس الحمد لله الموضوع انتهى بس على جرحى وجرحو واوحش حاجه انك تكون مع الى كنتم بتحبو بعضكم فى مكان واحد وكل واحد منكم مش قادر يبص فى عين التانى وحتى لو بصينا بنكون فيها دموع
على العموم انا طولت عليكم بجد بس ممكن كنت محتاجه اتكلم شويه ونصيحه منى مش تضيع حبك علشان مش هتلاقى حب زى ده تانى
ده بقى اللي اسمه نصيب و اكيد اللي يختاره ربنا هو افضل شئ هيحصلك
فلسطينية
على الرغم من كل يلى قلته علشان تحل مشكلتك لازم تكون صريح معها

وتعترف لها بحبك مهما كانت النتائج احسن لك ولها انها تعرف علشان

تقدر تفكر وتتصرف على اساس رايها وبالنسبة لامك كل الامهات بيتمنوا

انه اولادهم يتزوجوا اجمل بنت بالعالم ولكن اكيد سعادتك عند امك مهمة

لما تشوفك مبسوط ح تكون اكيد والدتك مبسوطة كون واثق بنفسك واحكى مع البنت .
Mscience
على الرغم من كل يلى قلته علشان تحل مشكلتك لازم تكون صريح معها

وتعترف لها بحبك مهما كانت النتائج احسن لك ولها انها تعرف علشان

تقدر تفكر وتتصرف على اساس رايها وبالنسبة لامك كل الامهات بيتمنوا

انه اولادهم يتزوجوا اجمل بنت بالعالم ولكن اكيد سعادتك عند امك مهمة

لما تشوفك مبسوط ح تكون اكيد والدتك مبسوطة كون واثق بنفسك واحكى مع البنت .

الاول شكرا على مرورك
ثانيا يا ريت انا لاقيها دلوقتي
emy w bass
اول حاجه فكرفيها انك نيتك سليمه يعنى انت ناوى على جواز عشان كده ربناهيساعدك ومش تخاف وصارحهاوصارح اهلك وربنا انشاء الله يوفقك لان ضميرك خير واكيدهيساعدك ويرزقك بوظيفه محترمه
maano
mr. mscience , wad7 en el mawdo3 3ada 3aleh aktr mn sana bs yareet lw lesa enta 3aref heya feen w btkalmha aw btkalm 7ad ye3rfha , yareet tkalmha w tfdalo as7ab w t7awel b kaza marra w enta btkalmha whatever kant el tare2a de eh mobile aw net aw bt2ablo ba3d , el mohem enk t7awel enk tlama7 laha ente msh btfakare trtbte w keda heya aked 7at7es enk lama tkarr el kalam da odamha w lama el kalam benko yezeed 7att3awed 3aleek w tbda2 t7kelk 7gat m3aha w t3tbrak aktr mn friend w sa3etha hattgara2 w t2olaha 3ale gowak da eza heya makantsh 7aset beh aslan.. 7awel tgbha lw da3et menk .. w sada2ne enta b el mo7awla de heya hat7es enk msh ader t3esh mn 3'erha w lw heya mwaf2a enha trtabet beek sa3etha 7at2adar ta3abk l7ad ma dawart 3aleha w la2etha (da lw enta msh 3aref mkanha nw ) w sad2ne elle byet3ab msh bye5sar w allah be5aleh ya5od elle howa 3ayzo..
trust me .. wallah ma3ak ya raab
best regards 4 u
Mscience
شكرا جدا لكل اللي رد عليا وشاركو بالنصيحة والدعاء واخص بالذكر مانو بس المشكلة مش لاقيها خالص وكل حاجة كانت بتخليني أقدر أشوفها ضاعت كل حاجة مش عارف هي فين نفسي أشوفها مش عارف أعمل إيه
no one like me
لا انت تجمد قلبك كدهـ وتروح تجس نبضها .. ولو كدهـ قولها واديها فرصه تفكر ..

وبعدين انت بتشتم كدهـ ولا همك حد ؟؟
مالهم المعصعصين ؟؟؟ زي الفل .. التدين والاخلاق اهم من العصعصه على فكرهـ ..
Mscience
لا انت تجمد قلبك كدهـ وتروح تجس نبضها .. ولو كدهـ قولها واديها فرصه تفكر ..

وبعدين انت بتشتم كدهـ ولا همك حد ؟؟
مالهم المعصعصين ؟؟؟ زي الفل .. التدين والاخلاق اهم من العصعصه على فكرهـ ..

لا طبعا ماقصدش شتيمة ولا حاجة ,,,,,,, بس هي فين دلوقتي ولا عارف عنها حاجة
,,,,,,,,,وشكرا على الرد وبجد انا ماقصدش اشتم ولا حاجة وانا اصلا ما تفرقش معايا
ساره كول
السلام عليكم
بص انا عايزه اقولك كلمتين بس ياااااااااااااااااااارب تعمل بيهم انا مش هقولك ان الحب مش كل حاجه بس اللي انا فهمته ان غير انك بتحبها فيه اولويات تانيه في حياتك وهي مستقبلك وشغلك في المستقبل ان شاء الله بس المشكله دلوقتي مش في ممتك ولا في انها تعرف انك بتحبها ولا هي بتحبك ولا لا لان دي كلها حاجات مقضور عليها لان انت لو صارحتها وكانت بتحبك هتبقى المشكله في ممتك ازاي هتقبلها وازاي انت هتروح تتقدملها وانت لسه مبداتش اول الطريق اللي انا عايزه اقولهولك انك تفكر بعقلك حاليا ومتقولهاش حاجه غير لما تكون ضامن انك لما تقول بحبك تبقى هي ساعتها ليك مش تقولها وتعيشلك يومين وفي الاخر تتصدم بحقيقت ان هي مكنتش ليك من البدايه لانها بنت مش زيك يعني اهلها لو قلولها انتي هتتجوزي فلان وانت لسه متقدرش تتقدملها ساعتها بس هي طبعا هتتجوز الشخص اللي قالو عليه اهلها لان طبعا ما باليد حيله وهي كانت معتمده عليك
فنصيحتي ليك انك احسن انها متكونش حاسه بيك دلوقتي وانت تبدا تبني مستقبلك بدل متصارحها بحبك وتعيشلك يومين وفي الاخر تروح لغيرك وتفضل عايش متعذب بقيت عمرك
معلش انا طولت عليك في الكلام بس انا بقولك كده علشان لاحظت في كلامك انك مش متهور وبتفكر ومشكلتك دي كمان بتتكرر كل يوم فيريت نتعلم من تجارب اللي حوالينا
وتقبل مروري
Mscience
شكرا يا سارة كوول انا مبسوط جدا ردك ورايك بس المشكلة عندي دلوقتي ان الموضوع ده بقالو زمان يعني خلاص اشتغلت واهلي بيدورولي على عروسة وانا دلوقتي مش لاقيها ومش عارف افكر غير فيها .....................................complicated
lovely love
بص هى سار ةكول جابتلك بجد من الاخررر

انا بردة بحب واحد واحنا الاتنين بنموت فى بعض

بس انا كل شوية يتقدمل ىحد وهو مش فى ايدة حاجة يعملها

وكل شوية نسيب بعض ونرجع ومتعذبين بسبب الموضوع دة

انة لسة مكونش نفسة وان كل شوية يتقدملى حد وزى ما سارة قالتلك

البنت لما حد يتقدملها واهلها يقولوها اتجوزية مبيبقاش فى ايدها حاجة

فانت تظبط نفسك كويس فى شغلك ومستقبلك

دة الاول عشان متنجرحوش ولاتتعبوا

وربنا معاك

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه