نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية منتديات شباب وبنات منتدى طلبة جامعات مصر منتدى كلية تجارة

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

موضوع لكل شباب الكلية ؟؟؟

بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله و بركاتة
احب اعرفكم بنفسى انا هيثم محمد طالب بكلية التجارة جامعة الزقازيق
ســـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــؤال لكل طالب و طالبة بكلية التجارة ( انت لية بتسقط و بتعيد السنة مرة و اتنين و تلاتة ) ؟
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

لية ياجامعة كل واحد يدخل كلية التجارة مايتخرجش منها الا بعد كذا سنة ( والله اعلم )
هل العيب بنظام التعليم بالكلية ولا العيب فينا احنا
كلية التجارة ياما بتخرج الالاف كل سنة وكلهم مش بيلائوا شغل وكلهم علي القهاوى احنا لية بندرس المحاسبة و الادارة في الكلية علشان لما نتخرج نخاد الشهادة و نحطها في البيت واهو الاسم محاسب
ياريت تشركوني الحوار

المقال "موضوع لكل شباب الكلية ؟؟؟" نشر بواسطة: بتاريخ:
إنتهيت
هقولك تجارة مش كلية سهلة دى فيها ماس وعايزة فهم قبل ما تعوز حفظ مذكرات وملخصات

ومعظم الللى بيدخلوها بيبقوا واخدنها كده ع انها بتاعت اللللى مش جيبين مجاميع فادبى ولا علمى

ومعتمدين على انها تافهة و بيعتمدوا ع الدروس فى الاخر وورقتين و اقلب
mr_vodaofne1985
no comment
روميو
انا بقي عندي سبب رهيب

وهو ده اللي بيخلينا نشيل مواد وكده

مع اني الحمد لله خدتها دايريكت

بس السبب هو

نو كومنت
خالد سامى يوسف
عندك حق يا هيثم بس بصراحة العيب فينا وفى الكلية وفى نظام التعليم فى مصر من الاساس فى مصر الواحد من اول اولى ابتدائى متعود على انى الاستاذ بيوصلة المعلومة وكل اللى علية انى هوة يفهما او يحفظها وطبعا اكيد بيحفظ وهو مش عارف اية اللى بيحفظة دة والدروس الخصوصية بتلعب دورها اكيد وفجاءة نلاقى نفسينا فى الجامعة امام نظام جديد علينا نظام بيتطلب منك انى انت اللى تدور على المعلومة مش الدكتور اللى هيديهالك ودة العيب المشترك بينا وبين نظام التعليم اما عيب الكلية نفسها بيتمثل فى دكتور المادة ودة امر نسبى مش فى كل كليات التجارة ممكن تلاقى فى جامعة المنصورة اساتذة ودكاترة محترمين جدا وكتابهم مفهوم وبيشرحو كويس وممكن تلاقى العكس فى فى جامعة تانية زى طنطا كدة والعقم اللى فيها اللى عند بعض الدكاترة اما السبب الاهم بقا نظرة المجتمع ونظرتنا احنا زات نفسنا لكلية التجارة على انى هية كلية والسلام شهادة وخلاص تتعلق على الحيط وانى هية كلية مش من كليات القمة مع ان العكس دة فى اروبا وامريكا كلية التجارة وادارة الاعمال من اهم الكليات هناك وعلى راس الهرم كمان فى النهاية يا هيثم العيب والمسئولية مشتركة وشكرا ليك على الموضوع المهم والمحترم دة
hamadause
اذيك انت هيثم محمد انامعجب بكلمك ان كل واحد يدخل كلية التجارة مايتخرجش منها الا بعد كذا سنة

وان

كل بينخرج الالاف كل سنة

وكلهم مش بيلائوا شغل وكلهم

علي القهاوى

اناحمادةكلية تجارة الزقازيق دةالاميل

[email protected]

الرجاء الرد
hamada2222222222
no comment

انا تجاره المنوفيه
[email protected]

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
كيفية كتابة موضوع تعبير - مقدمة وخاتمة لأى موضوع - نصائح - عناصر موضوع التعبير
ابراهيم عيسى يقول موضوع الرسوم المسيئه للرسول موضوع شكلى و الغضب من اجلها تخلف عقلى
شباب طلبة كلية العلوم موضوع للتعارف والمشاكل .ادخل هنا