نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية منتدى المدونين واصحاب المواقع منتدى الربح من موقعك منتدى ادسنس

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

في ظل استمرار الحظر وحظر المواقع العربية الكبرى مثل ترايدنت ... مقترحات ووجهة نظر

بعد استمرار الحظر حتى الان على منتديات نجوم مصرية لاكثر من 11 يوم حتى الان بالاضافة الى حظر عدد كبير من المواقع العربية الكبرى مثل ترايد نت وابن الخليج والعديد الاخرين، لدي بعض وجهات النظر وايضا بعض المقترحات الخاصة بموقعنا نجوم مصرية :

وجهة نظر :
ارى ان ما يحدث هو محاولة لضرب جوجل ادسنس نفسه وليس تلك المواقع بعد ان اصبح الوحيد الاوحد على الساحة في مجال الاعلان، ولقد اصبحت المواقع الكبرى اقوى بجوجل ادسنس واصبح ادسنس اقوى بها ايضا، وهذا بكل تاكيد سيثير غضب كثير من الناس في هذا المجال...
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

في ظل عدم تواجد ادسنس على المواقع العربية الكبرى، لن يستهدف من الناشرين او المعلنين على حد سواء، وسيتضر المعلنين ان يقبلوا بعروض اعلانية اقل وهذا كله يصب في جهة مصالح شركات معينة، اعتقد انها هي السبب المباشر عبر البلاغات الكيدية المستمرة حول مواضيع قد تكون مخالفة ومرت دون ان تلاحظها الادارة.

ارى ان اغلاق المواقع الكبرى دفعة واحدة قد يكون رسالة الى كل الناشرين العرب باتباع قوانين ادسنس ، لكن على نجوم مصرية نحن نراعي جدا ان نكون وفقا لتلك القوانين، وان هذا المر قد حدث من قبل وعادت الاعلانات ولم يرسل السبب ايضا !

مقتراحات :
في ظل استمرار الحظر سنصبر قليلا لكن يبدو :
انه ليس هناك بد من تغيير الدومين مع مراجعة كافة المواضيع ثم تحويل 301 الى الدومين الجديد ونرجو من الاعضاء الاختيار بين الدومينات الاتية :
nogoomegy.com
masrstars.com
ngegy.com
egystarz.com
او اي مقترحات اخرى

والله ولي التوفيق

المقال "في ظل استمرار الحظر وحظر المواقع العربية الكبرى مثل ترايدنت ... مقترحات ووجهة نظر" نشر بواسطة: بتاريخ:
Dr! Ahmed
يعنى لو هتغير ياعبدو ياريت تغير بعد 15 يوم او 20 يوم

واسم نجوم مصر اعتقد هيبقى افضل اسم

Masr Stars

masrstars.com

وربنا يفرجه علينا

abdobasha
انا قررت اني مستعجلش ابدا
وان شاء الله مناخدش القرار دا وربنا يفرجها من عنده والحمد لله على كل حال

وانا بفضل
masrstars
و
ngegy
ertuio
ان شاء الله يرفع الحظر و انا معاكما في عدم الاستعجال في تغيير الدومين و ننتظر قليلاً

و انا افضل:

egystarz.com

او

masrstars.com
Action Man
طالما مفيش مخالفات يبقى ان شاء الله كله تمام

ورأيى:

egystarz.com

وبالتوفيق ان شاء الله
astrosid
ولــــــــــــو تغيرو خلاص ممنوع مواقع مشاركة ارباح ادسنس العربية لي انه راح يعملون منتدى ادسنس العرب هدا الشهر خلاصة الكلام جوجل تريد ان تحتكر المجال لوحدها عشان تعمل برحتها
abdobasha
ولــــــــــــو تغيرو خلاص ممنوع مواقع مشاركة ارباح ادسنس العربية لي انه راح يعملون منتدى ادسنس العرب هدا الشهر خلاصة الكلام جوجل تريد ان تحتكر المجال لوحدها عشان تعمل برحتها
مش عارف اقولك ايه
يعني انت شايف ان جوجل حظره الموقع عشان هتفتح هي منتدى شال بنظام مشاركة الارباح؟؟؟!!

رجاء ذكر مصدر المعلومات لان الهجص كدا اوفر
Dr! Ahmed
هيه خلاص جوجل هتنزل لمستوى المنتديات

مااظنش يعنى كانوا طبقوا الفكره على الاجانب اولى يعنى بدل مايكسبوا مننا 2 سنت فى النقره

مااظنش ان الكلام فيه 1% صحيح

لان اى فكره بتطبق الاول اجنبى

واظن هما لسه فاتحين جوجل اجابات مش هيفتحوا بقا منتدى كمان ومشاركه ارباح وكمان ده مش نظام جوجل

ولو كانوا عاوزين مشاركه ارباح ومهتمين كانوا يشتروا من عبدو مش عارف ياعبدو حاسس انك كمان سنه هيجيلك للمنتدى بيعه من شركه مكتوب ياهو .... هيحبوا يشتروا المنتدى منك

ياترى هتوافق سؤال مر عليه كدا
zapata
انني اعتقد حسب متابعتي للوضع بمختلف المنتديات والمواقع التي تعمل بنظام مشاركة ارباح أدسنس ، أن جوجل تحضر شيئا ما ، وحسب ما يدور في الكواليس ، هناك حديث عن مموقع عربي جديد لجوجل ، وحديث آخر يقول ان نظام مشاركة الأرباح بجميع المواقع العربية والأجنبية قد توقف ، كما أن العديد من الأصدقاء ابلغوني أن جوجل تقوم بالتحقق من بعض المواقع والمنتديات العربية لذلك أوقفت ظهور الإعلانات بها .

والله أعلم
hema4ever
انني اعتقد حسب متابعتي للوضع بمختلف المنتديات والمواقع التي تعمل بنظام مشاركة ارباح أدسنس ، أن جوجل تحضر شيئا ما ، وحسب ما يدور في الكواليس ، هناك حديث عن مموقع عربي جديد لجوجل ، وحديث آخر يقول ان نظام مشاركة الأرباح بجميع المواقع العربية والأجنبية قد توقف ، كما أن العديد من الأصدقاء ابلغوني أن جوجل تقوم بالتحقق من بعض المواقع والمنتديات العربية لذلك أوقفت ظهور الإعلانات بها .

والله أعلم
تعرف لو جوجل عملت موقع عربي ايه الي هيحصل؟
يبقي بالصله علي النبي كل المواقع هتقفل ومحدش هيقرب ناحيه اي حاجه الا جوجل
والامثله علي كده كتيير
لو جوجل عملت فعلا موقع او حاجه هتضرب الكل ضربه النهايه
ZAMAN
كلام غريب جدا

فكرة الاعلانت بتعتمد على الانتشار بشكل واسع لتحقيق اكبر قدر من المشاهده

لو جوجل عملت منتدي ليها زي محضرتكو بتقولو يبا بتنهي على نفسها بنفسها

والموضوع عادى جدا فليكسا شغال من زمان والناس شغاله معاه
عاشق الشعر
دة تحذير او رسالة ترسلها جوجل لناشرى ادسنس لكى يراجعو مواقعهم و يزيلو المخالفات الموجودة بها يعنى بالضبط ترايدنت كبش فداء عشان تعلم باقى المواقع ان يلتزمو بالقوانين
بالنسبة لتحويل الدومين 301 فممكن يحظرو الدومين الجديد تانى و الله الواحد ميضمنش حاجة خالص
المصيبة الكبرى ان مصدر زوارنا هو جوجل و كذلك مصدر ارباحنا يعنى فى اى وقت ممكن الواحد ميلقيش و لا زوار و لا ارباح جوجل محتكرة الانترنت كما يحتكر احمد عز الحديد فى مصر
بالنسبة لحوار منتدى لجوجل فمعرفش لكن لو دة حصل هتبقى ضربة قاسية لكل المواقع العربية اذ ستتتصدر نتائج البحث فى كافة الكلماتا الدلالية و ستضيع باقى المواقع
ربنا يستر علينا و لازم نلاقى بديل لجوجل
astrosid
يانس جوجل اكتشفت ان اغلب مواقع مشاركة ارباح يتم تبادل نقراة وخصوصا في المنتديات العربية قالو نجرب تنزيل منتدي جوجل بنسخة العربية عشان يشفوفو ايه ليحصل وكمان عشان يكون تصفية لحسابات تبادل النقرات والغش

موعدنا على منتديات جوجل لمشاركة ارباح بداية السنة القادمة على فكرة ليست المنتديات العربية وحدها من تتوقف ادخلو منتديات اجنبية هي كمان بدا بتوقيف اعلانات فيها

ربنا يستر شكل هدا شهر مش هانربح حاجة
اشرف نور
طيب بدل ما نربط نجوم مصرية بدومين تانى ونبتدى من اول وجديد فى البيج رانك او ترتيب اليكسا وده هياخد سنة علشان نوصل للمستوى اللى كنا وصلناله انا رأيى نحتفظ بمنتدى نجوم مصرية زى ما هو وتقوم بتسويقه واعتقد ان شركات كتير او حى مواقع تهتم بالاعلان فى نجوم مصرية وبحيث كمان لو جوجل رجع الاعلانات فى اى وقت حتى لو بعد شهور يبقى حافظنا على الدومين ، ومن جهة اخرى تعمل منتدى تانى خلاص بدومين جديد لاعلانات جوجل واحنا نبقى معاك هنا وهناك ، هتقولى طب الاعضاء هيستفيدوا ايه من المنتدى هنا ؟؟ هقولك انك هتسمح لكل عضو انه فى نهاية موضوعه يضع رابط موقعه او مدونته او اعلان للمدونة فى التوقيع وانك تجعل المنتدى دو فولو ساعتها هلاقى المنتدى شغال اكتر من الاول ده من وجهه نظرى الحل الامثل للمشكلة اللى بنواجهها مع جوجل
astrosid
طيب بدل ما نربط نجوم مصرية بدومين تانى ونبتدى من اول وجديد فى البيج رانك او ترتيب اليكسا وده هياخد سنة علشان نوصل للمستوى اللى كنا وصلناله انا رأيى نحتفظ بمنتدى نجوم مصرية زى ما هو وتقوم بتسويقه واعتقد ان شركات كتير او حى مواقع تهتم بالاعلان فى نجوم مصرية وبحيث كمان لو جوجل رجع الاعلانات فى اى وقت حتى لو بعد شهور يبقى حافظنا على الدومين ، ومن جهة اخرى تعمل منتدى تانى خلاص بدومين جديد لاعلانات جوجل واحنا نبقى معاك هنا وهناك ، هتقولى طب الاعضاء هيستفيدوا ايه من المنتدى هنا ؟؟ هقولك انك هتسمح لكل عضو انه فى نهاية موضوعه يضع رابط موقعه او مدونته او اعلان للمدونة فى التوقيع وانك تجعل المنتدى دو فولو ساعتها هلاقى المنتدى شغال اكتر من الاول ده من وجهه نظرى الحل الامثل للمشكلة اللى بنواجهها مع جوجل

نعم وجهة نظر جيدا وكدالك فادي اخطاء السابقة بعدم عمل منتدى لي افلام وبرامج وسكريبتات الغير مرخصة لضمن عدم تجدد مشكل مع اني اشك ان جوجل لن تفعل شئ فيها لا تريد عندما تدخل ان تجد منفس لها
astrosid
كلام غريب جدا

فكرة الاعلانت بتعتمد على الانتشار بشكل واسع لتحقيق اكبر قدر من المشاهده

لو جوجل عملت منتدي ليها زي محضرتكو بتقولو يبا بتنهي على نفسها بنفسها

والموضوع عادى جدا فليكسا شغال من زمان والناس شغاله معاه

هههههههههههه فليكسيا هي جزء من جوجل ادسنس اقرا تحت موقع وستعرف
ZAMAN
هههههههههههه فليكسيا هي جزء من جوجل ادسنس اقرا تحت موقع وستعرف
اكيد انا عارف فعلا هيا جزء من جوجل وانا اولت فليكسا عشان الناس ال بتقول ان جوجل هتعمل منتدي عربي
hamidoalfars
الدومين الاحسن يا عبدو masrstars لانة اسم كامل وبدون اى اختصار وتوكل على اللة
Dr! Ahmed
جوجل عمله مشاركه ارباح فى موقع نول

اللىَِ شبه ويكيديا ... يعنى هما عملين اصلا مشاركه ارباح
عاشق الشعر
سيتم عمل تحويل 301 للدومين هذا الى الدومين الجديد اذا لن تفقدالارشفة فى جوجل و ستظل الارشفة ممتازة هذه فكرة عبدو
abdobasha
يانس جوجل اكتشفت ان اغلب مواقع مشاركة ارباح يتم تبادل نقراة وخصوصا في المنتديات العربية قالو نجرب تنزيل منتدي جوجل بنسخة العربية عشان يشفوفو ايه ليحصل وكمان عشان يكون تصفية لحسابات تبادل النقرات والغش
بالذمة دا كلام يخش العقل؟
يعني هيعملوا منتدى يشوفوا فيه مين اللي بيعمل تبادل نقرات !!!
abdobasha
يا باشا مينفعش اعمل موقع من اول وجديد واستنى فترة
الموقع دا بيبقى عليه اونلاين سعات او المتوسط 1800 واحد
مستفيدش منهم ازاي؟؟

الحل الامثل هو عمل ريديركت مع بقاء نيوز كتن newskitten.com كبديل

مع العلم
ان تحويل الريديركت 301 بيدي البيج رانك ونفس اماكن البحث للدومين الجديد وكمان انا هيره فويبماستر تولز يعني مفيش بنى من جديد ولا حاجة
barca_n
masrstars.com
أميرة الورد
واخرتها معاكى يا جوجل ايه؟؟؟؟؟؟؟

الدومين دة كويس جدا masrstars.com
sherifer921
جوجل مش خسرانة شىء لانها تملك فى ادوردز الحل الاكثر كفاءه وجوده وهو شبكة البحث
انما شبكة مواقع الناشرين مهما كانت قوية الا انها عمرها ما كانت بنفس كفاءه شبكة البحث واسال الاجانب بالذات عن جودة زوار البحث وجودة زوار شبكة المواقع
اما عن حجب المواقع الكبرى فهو تم بدون تعسف وانما فيه مخالفات فعلا فيما يخص حقوق الملكية وتركى الودعانى نفسه مالك ترايدنت اعترف ان منتداه كان فيه مواد منتهكه لحقوق الملكية الفكرية واكيد هنا نفس النظام
يعنى الحجب مش من دماغهم لان حتى لو فيه مبلغين ومفيش مخالفات اكيد جوجل مش حتتخذ عقوبات خصوصا ان اكيد موظفين جوجل معتادين جدااااااااااا على تلقى الاف البلاغات يوميا خصوصا من العرب وعارفين ان 99% منها كيدية ف لما يلاقوا الموقع سليم فعلا اكيد بيرجحوا ان الشكوى كيدية لانهم متعودين على كده اصلا
فى رأيى ان قبل تحويل دومين نجوم مصرية من الافضل البحث اولا عن طريقة لاحكام قبضة الاداره على جميع المواضيع اليومية المطروحه
سبق وقرأت رد ليك بتقول فيه ان بينزل يوميا هنا حوالى 400 موضوع
بالتالى لازم تشوف حل الاول يخليك تراقب ال 400 موضوع دول قبل نشرهم اما بزيادة المشرفين لسرعة فحص المواضيع الجديده ونشرها او تبرمج اى نظام مراقبه الى او او او لان حتى لو حولت الدومين وفضلت شغال بنفس النظام طب ما انت معرض برضه لان واحد يجى يحط موضوع فيه انتهاك لحقوق الملكية ويطلع من هنا يروح يبلغ عنك وحتبقى الشكوى صحيحه وحيتحجب الدومين الجديد برضه
لازم تستفاد من اخطاءك والا كل ما حتعمل موقع حيتحجب زى اللى قبله
الغريب فى الامر ان العرب كل ما تشرحلهم كيفية التبليغ فى جوجل كلهم بيهاجموك مع انهم اكثر ناس بتبلغ !!!!!
karim elkady
ngegy.com
بالتوفيق باذن الله
abdobasha
اغلب الانظار تتجه الى دومين جديد بين
egystarz
ngegy
masrstars
على ان يتم فرز اغلب المواضيع مرة اخرى والتجديد والتاكد من سلامة المواضيع وتشتديد الرقابة وفرض قيود اكبر على المشاركات بسبب عدم ارسال جوجل سبب الحظر حتى الان !!!!
hazem_copra
ngegy

جامد ومفيش شبهه كتير

مصر ستارز فيه زيه كتير شبهه
abdobasha
انا حجزت masrstars.com
شايف انه سهل الحفظ والوصف ومطابق للعنوان والكلام فيه مش متغير له حروف او مش مفهوم
عاشق الشعر
انا حجزت masrstars.com
شايف انه سهل الحفظ والوصف ومطابق للعنوان والكلام فيه مش متغير له حروف او مش مفهوم
فعلا دومين كويس
مبروك

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
كيفية التحكم في إدارة الحظر و إلغاء الحظر على حسابك بموقع Facebook
قل وداعاًAdf وجميع مواقع اختصار الروابط وشركات النصب، إنها ترايدنت العربية المسلمة