نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية منتدى المدونين واصحاب المواقع منتدى الربح من موقعك منتدى ادسنس

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

أدسنس ومواقع ألعاب الفلاش وتقصير الروابط

في التحديث الأخير لكشف الضغطات الخاطئة و الغير مقصودة ، أعلنت جوجل أنها قامت بغلق حسابات العديد المواقع وبخاصة مواقع ألعاب الفلاش بعد أكتشفت أن معظم الضغطات الزوار هي ضغطات غير مقصودة وذلك حيث يحرص الناشرون علي وضع الإعلانات بجوار اللعبة وحيث ان الكثير من ألعاب الفلاش يتم لعبها بالماوس فهذا يؤدي حتما الي حدوث ضغطات غير مقصودة .
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

كما أعلنت جوجل أيضا في مدونة أدسنس الرسمية انها في هذه الحالة لم تقم بتحذير الناشرين قبل غلق حساباتهم .

ونصحت جوجل أصحاب مواقع ألعاب الفلاش بوضع الإعلانات علي بعد 150 بكسل علي الأقل من الألعاب.

ملحوظة : لم تذكر جوجل أي شيء بخصوص مواقع تقصير الروابط ولكن اعتقادي الشخصي أن هذا التحذير ينطبق علي مواقع تقصير الروابط أيضا

المقال "أدسنس ومواقع ألعاب الفلاش وتقصير الروابط" نشر بواسطة: بتاريخ:
sniperads
شكرا لك اخي

شكلك خايف من اختصار الروابط
mghawry
شكرا لك اخي

شكلك خايف من اختصار الروابط
انا مش بستخدمها
sherifer921
فعلا كثير من مواقع الفلاش بتلعب على الحركة دى خصوصا ان الاطفال بتدوس على اى شىء
برضه فى نفس التحديث قالوا بلاش وضع الاعلانات بجوار features موقعك
امثلة لل features دى
- In close proximity to Macromedia Flash games
- Under pop-ups or download prompts
- Near site navigation controls on your pages, such as drop-downs or menu links
خلى بالكم خصوصا من الاخيره دى لانى لقيت ناس كتير مستخدمة الاسلوب ده وحساباتها اتقفلت وهما مش عارفين ليه لانهم كانوا فاكرين ان قانونى لما تحط ادسنس اسفل قائمه منسدلة
عموما اتفضلوا المصادر للاستزادة
1
2
3
catherinezetajones
بليز مساعدة عاجلة
باللنسبة للكليبات الرسمية الاجنبية Official Music Video Clips اللي بتنزل علي قنوات Channels الفنانين الاجانب علي موقع يوتيوب Youtube لو عرضتها علي مدونتي فيها مشاكل باللنسبة لأدسنس وله عادي؟

وفيها مشاكل لو عملت قناة Channel عل ياليوتيوب Youtube وضفت ليها الكليبات دي وضيفت عليها اعلانات اكونت الادسنس بتاعي وله بردة مخالف.؟

ارجو المساعدة بليزززززززززززز ارجوكم
midaa
انا مش عارف جوجل كل يوم تخترعلنا افتكسات مال الناشر في ان الي بيضغط بيطغط غلط هو قاله دحنا يا ما هنشوف من جوجل ديه كمان يومين ويقولولك متحتش الاعلان جوه الموضوع مع ان هما الي قايلين الطريقه ديه معدتش تفرق جوجو من جوجل

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
مدونات بلوجر ومواقع إختصار الروابط بمشاركة أدسنس
موضوع جوجل ومواقع اختصار الروابط والكلام الكتير عليه والخطأ جداااا