نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية منتدى المدونين واصحاب المواقع منتدى المدونين والتدوين

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

ايجاد حل لمشكله ارشفة الصور في المدونات بلوجر

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

كل عام وانتم بخير .. بمناسبه عيد الاضحي .. وايضا السنه الهجريه الجديده مقدما

السؤال يا اخوان عندي مدونه وفيها الكثير من الصور ..

مشكلتي الصور تتأرشف في قوقل ولكن بعد ايام لا اجدها في البحث .. وكلكم يعرف ان ارشفة الصور ممكن تجيب زوار اكثر من المواضيع بما انها صور .. فممكن حل سليم من الخبراء , او من لديه خبره في ارشفة الصور ..

بحثت عن الحل في العديد من المواقع ولكن اغلب الحلول للمواقع والمنتديات .. اما المدونات لا يوجد

اذا السؤال ماهي الطريقة السليمه للحفاظ على ارشفة الصور في قوقل .. علما انو لما تتأرشف صور مدونتي والله يجيني زوار في اليوم اكثر من 3000 الاف وكلهم من بريطانيا امريكا البرازيل دول اجنبيه كثير .. وهذا دليل فقط عشان نحاول نجيب حل لارشفة الصور
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

طبعا الدليل من ادوات مشرفي المواقع

طلبات البحث عن الممثله ايفا مندز 45000 ظهور لموقعي

عدد الزوار اللى دخلو 1900 .. في يوم واحد

ارجو الرد والمناقشه في الموضوع فهو مهم جدا لجلب زوار لاصحاب المدونات

المقال "ايجاد حل لمشكله ارشفة الصور في المدونات بلوجر" نشر بواسطة: بتاريخ:
ganady
أنا هكلمك عن نقطتين :

الأولي هي google dance ودا بيحصل مع اكبر المواقع و المنتديات ومعناه باختصار ان جوجل ممكن متأرشف مواضيعك لمدة كام يوم وترجع تاني تتأرشف بسرعة من غير ما حضرتك تعمل اي حاجة جديدة .. ودة بيحصل في أدسنس و في السيو وفي لوغاريتمات كتير من لوغاريتمات جوجل. ( يعني طالما مواضيعك كانت بتتارشف قبل كدة بسرعة وبيجيلك زوار من جوجل يبقي انت ماشي صح ومش محتاج تعمل حاجة جديدة و الارشفة هترجع لوحدها (

الحاجة الثانية : الصور اللي انت بتجيبها دي المفروض ان ليها حقوق ملكية وممكن يكون دة السبب
( انا بصراحة مش عارف ازاي ممكن تعيد نشر صور وسألت في الموضوع دة ومش لاقيله اجابة شافية )

لو حضرتك تعرف ازاي تعيد نشر صور من مواقع اخري ياريت تقولي و جزاك الله خيرا . أما لو بتاخد الصور كوبي و تحطها في موقعك ونتشرها فياريت تخلي بالك لان دة غلط .

سؤال : جوجل افيليت مجدية معاك و لا ملهاش لازمة ؟؟؟

وتقبل مروري
wele
اولا مشكور على ردك ,, اللى فهمت من كلامك ان مممكن الصور الخاصه بالمدونه لما تكون منقوله من مواقع اخرى ممكن تشكل على مدونتي خطر لانها حقوق ملكيه .. بس يا عزيزي انا الصور جميعها متداوله في مواقع كثير وبنفس الوقت لما اضعها في مدونتي تتأرشف في قوقل وكل شيء تمام ومع الوقت بتزول من الارشفه تقريبا بتأخذ يومين بقوقل وبعد كذا انسى اشوفها بقوقل وانا اتوقع انه من كود html اثتاء رفعها في المدونه وهذا له لغز حتى لو كان لها حقوق ملكيه تتأرشف ..

وبصراحه انا ما بعرف كيف اثبت الصور بقوقل لانها مكسب كبير لاي مدونه ان صوره بتكون في قوقل بتدخل زوار كثيير ,, وياليت من الاخوان يشاركونا المعلومه عشان الكل يستفيد كما تعودنا من الاعضاء .

اما قوقل افلييت ,, فهي نوعين لكسب ارباح منها ( لكل سبع ايام , ومنها على مدة ثلاثه اشهر) .. وشغاله معايه تمام والحمد لله
wele
اين خبراء ادسنس وخبرا المواقع .. احد يفيدينا .. او يشاركنا تجربته اوطريقه متبعه في مدونته
try2fly
اخي راجع الموضوع فيه اجابت سؤالك ..

http://masrstars.com/vb/showthread.php?t=70015
wele
اشكرك اخي تراى

وسأقوم بالتعليق على موضوعك ..

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
ارشفة بلوجر وتصدر نتائج البحث في جوجل