نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام أخبار مصرية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

اختلاف تغطية ميدان التحرير بين التليفزيون الرسمي و قنوات الجزيرة و العربية شاهد مباشرة و احكم بنفسك

اختلفت تغطية قنوات التلفزيون في نقل ما يحدث في ميدان التحرير بالقاهرة بين قنوات التلفزيون الرسمي متمثلاً في قناة النيل للاخبار و القناة الاولي و القناة الفضائية المصرية متمثلة في اخبار مصر و عن نظيرتها الاجنبية الفضائيةمثل قناة الجزيرة و الجزيرة مباشر و العربية و البي بي سي و روسيا اليومحيث اظهرت قنوات التلفزيون الرسمي ان الصوت الغالب هو صوت المؤيدين لمحمد حسني مبارك و استمراره حفاظاً علي الاتقرار حسب قولهم و كانت تظهرهم علي مدار اليوم و ضيوفهم يرددون نفس الكلام و المتصلين ايضاَ دون اعطاء الجانب الآخر الاكثر و الذي يملك شعبية اكبر في الشارع و هو ما اظهرته القنوات الاخري الاخبارية و التي استطاعت ان تحوز علي ثقة المشاهدين المصريين في ظل انقطاع الانترنت و حجب المعلومات و الحقائق و تردد الشائعات مساء يوم 27 يناير و استمر حتي عودته صباح اليوم ز
احكم بنفسك و شاهد الاختلاف الكبير

مشاهدة قناة الجزيرة الاخبارية بث مباشر

مشاهدة قناة الجزيرة مباشر aljazeera mubasher اونلاين

مشاهدة قناة العربية الاخبارية السعودية

مشاهدة قناة روسيا اليوم

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

مشاهدة قناة النيل لللاخبار

[EMBED]http://www.elahmad.com/tv/NileNews.asx[/EMBED]

مشاهدة ما تبثه القناة الاولي عبر قناة نايل سينما (اخبار مصر)

[EMBED]http://www.elahmad.com/tv/NTNCinema.asx[/EMBED]

الآن من تعتقد انه ينقل الحقيقة كما هي؟

المقال "اختلاف تغطية ميدان التحرير بين التليفزيون الرسمي و قنوات الجزيرة و العربية شاهد مباشرة و احكم بنفسك" نشر بواسطة: بتاريخ:
DEMO30

قناة الجزيرة تحمل الفتنة بين العرب
اثناء مصر والجزائر
وايضا بين تونس والشعب
ومصر بين الرئيس والشعب

والله بتحمل كل كراهية للعرب ولنفسهم والله هنرد على الجزيرة صح
والبي بي سي الاجنبية
وقناة روسيا اليوم التى تنقل من القنوات التى لا تحمل للعرب اى حب

والله يعلم

سوا
مع الجزيره طبعا لأنها تنقل الحقيقه ..
ان كنت تريد ان تغمض عيناك عن الحقيقه فشاهد التلفزيون المصري لاكن ان كنت تريد الحقيقه فتابع الجزيره
بالعقل فقط .. هل تصدق قناة تزيع الحدث مباشرا وبالفيديو وبالصور وبكلام الموجودين بالحدث وكل هذا تراه بأم عينك
ام تصدق قناه تزيع اخبار سمعيه فقط دون فيديوهات او صور أو فيديوهات وصور موجهه وتريد ايصال معلومه محدده فقط لك دون النظر الي واقع الحال وهذا مارأيناه ف التلفزيون المصري
هل رأيتم معي حين اندلاع المظاهرات وجدت التلفزيون المصري يتكلم عن هدوء يسود العاصمه المصريه وتظهر على شاشته فيديو مباشر لكوبري 6 اكتوبر ويحيطه المياه من كل جانب
الحقيقه انا وقتها مكنتش عارف اضحك ولا اعمل ايه هل يعقل ان يتواجد المتظاهرون مثلا ف المياه هل هذه المظاهرات عائمه !!!!!!!
التلفزيون المصري بالطبع موجه من الحكومه والدليل القاطع هو منع محمود سعد من الظهور حيث انهم كانوا يحاولون تلقينه بكلمات يقولها على الهواء لاكنه رفض لانه انسان ذو عقل وحر
ان كنت انت تريد ان تريح اعصابك وتغمض عينك فتابع التلفزيون المصري كما يحلوا لك ام ان كنت تريد ان تري الحقيقه كامله بالصوت و مباشراً فشاهد الجزيره .... تَعَقل يا صاحب العقل
غرام ندى
قلبى بيبكى عليكى يابلدى
م اللى بعوكى واللى خانوكى

قلبى بيصرخ مليون آآآآآآآآآآآآه
بعد الكل م داس عليكى
شبابنا طالبوا بالاصلاح
واحنا معاهم على الفلاح
وبنقولك يابلدى فداكى
الاغراب دخلوا بنا غيروا اغلب تفكيرنا خلونا نمشى وراهم من غير من نشوف حوالين
ياشبابنا اتقوا الله وبصوا وشوف بعنينا خليكوا شباب جدعان واحمونا ومتجوش علينا
لا لا لا لا للتخريب لالالالالا للترهيب
خلوا الريس يستنى معاكوا عارف ايه ممكن ينفعنا
هو هيمشى بعد شويه بس نكون رجعنا امنا
ارجوكوا قولوا لغيركم
قلبى بيبكى عليكى يابلدى نفسى اشوفك زى زمان الفرحة فيكى والامان
قلبى بيبكى عليكى يبلدى

ارجوكوا حكموا عقولكم
صبرتوا 30 سنه مش قادرين تستنوا كام شهر
حسبى الله ونعم الوكيل فى كل ظالم الجزيرة دى بتهيج الشعب المصرى وبثير الشغب وحسبى الله ونعم الوكيل فيها لانها مش بتجيب كل شى مجابتش ليه الشباب اللى كانوا بينظفوا الشوارع وبيحموا بلدنا وشوارعنا
مجابتش ليه الناشطين اللى اتدربوا على ايادى امريكيه ويهوديه فى امريكا وقطر لقلب نظام الحكم فى مصر
مجابتش ليه الاجانب اللى فتحوا سجن ابو زعبل واهجموا عليه وسجين منهم قالنا كده
مجابتش ليه العربيتين اللى كان بيقودهم اجنبيين وموتوا ناس من الامن
مجابتش ليه السوسريون اللى كانوا بينشروا منشورات تحريض للشعب وسط الميدان
انا من سكان القاهرة فى وسطها وشاهدت بنظر العين ناس منهم
مجابتش ليه النشطاء من حماس وهم فى الميدان بثيروا الشعب عايزين ايه اكتر من الخراب اللى احنا فيه الشعب بياكل بعض وانتو مصممين متسيبوه خلاص الدنيا هتنتى لو مامشيش لو بتحبوا بلدكو صح ابعدوا عن الخونه حكموا عقولكم ارجوكم
انا اعانى مثل ماتعانوه
انا من اهلى اللى اتصابوا
ارجوكم عايزين نعيش تانى ارجوكم
غرام ندى
ياناس انا مش مع الريس ولا ضده انا مع مصر مع مصر
وتحيا مصر تحيا مصر وحسبى الله ونعم الوكيل فى كل من يخرب بلدى
غرام ندى
اشمعن الجزيرة بس اللى مصر اغلقت بثها ما فى العربية والحوار والحريه وغيرهم وغيرهم من القنوات اللى بتذيع اللى بيحصل بس هم على الحياد

انا كنت ممن انزعج عندما اغلقوها ولكننى عندما رايت بعينى ادركت واناشدكم ان تراعوا الله فينا بلاش تخلوا بلدنا لقمة يمضغها الطامعين بلاش ياناس ارحموا اهاليكم
منا من تعلم ولم يجد عملا
اتهان من الشرطه وغيرها
وصل لمرحله تحت خط الفقر ولكننا كنا نعيش فى امان
بس دلوقتى
احنا خلاص ضاع منا الامان
اناشد قلوبكم ان تتركوا الشوارع وتعودوا لاهاليكوا خلوا الاعداء يبانوا ونعرفهم ارجوكم
دموع فى عيون واقحه
انا عن نفسى ربنا خلق ليا عقل وعنين واقولك انى بتابع قناة الجزيره من اول مابصحى لحد مابنام لانها الوحيده اللى بتبث مبااااااااااااااااااااااااااشر يعنى مش يتنزل تجيب ناس وتقولهم هانصور فى المكان ده تعالوا ارموا طوب او شيلو سلاح ولا بتجيب شوية ناس يئيدوا الرئيس زى قنوات مصر ويصورهم بس وينيمونا فى العسل والله انا شوفت بليل بعنيا البلطجه وهما رايحين ميدان الشهداء فى محطه مصر فى اسكندريه بعد خطاب الرئيس وده يخلينى اثق فيها وكمان احنا دايما متعودين على اعلامنا انها لو قالت الحقيقه تعتقل على طول ايه الجديده يعنى اثقوا ربنا وقولوا الحق من غير خوف
عصفورة الشمس
التلفزيون المصرى فقد مصداقيته ولا احد يشاهده

والقنوات الاخبارية الاخرى تنقل الحقيقة بدون تزييف فهى تبث الاحداث مباشرة للناس .
غرام ندى
انا لست مع التليفزيون المصرى
بس اللى بتزيعوا الجزيرة جانب واحد فقط وليس كل الجوانب ليه ما بتجبش الملامح الايجابيه اللى بشوفها بعينى ليه كل لقطاتتها السيئه فقط
انا لا اقول انها تفبرك التصوير ولكنا تعمل على جانب واحد وهو الدماااااااااااار والخراب ولا تبين ما هو احسن وخير بالنسبه لشبابنا انا رأيت بعينى ضابط شرطه يضرب والك يعتقد انه يهجم عليهم ولكنه كان يلتقط فطل واقع بين ارجلهم خوفا عليه من شرفتى شاهدته
لماذا تثيييييييييييرنا بلقطاتها القاسيه انا لم اعترض على بعض القنوات المحايده التى تصور الايجابى والسلبى مش زى الجزيرة
وانا اقولها وحسبى على ربى
حسبى الله فى قناة الجزيرة اللهم العنهم لعنه الكفار
اللهم ارفع مقتك وغضبك عنا ياااااااااااااارب
غرام ندى
ياريت تفكروووووووووووووووووووووووووووووا فكرووووووووووووا وانتو على تشوفوا الحقيقه وهتعرفوا ان الدول بتتبااااااااااااااااااااع
لماذا اوباما يريد انتقال السلطه الان لماااااااااااااااااااااااااذا لانه وجد مبارك بدأ يكون قوته تشكل خطر عليه رغم ما يقدمه مت تسهيلات له
لماذا قناة الجزيرة بالذاااااااااااات المصره على بث احداث مصر لماذااااااااا لماذا البرااااااادعى بالذات الذى تتصل بيه
ياجماعه الموضووووع اكبر من ثورة ومن تغيير ومن طلبات احنا دارسين تااااااااااريخ وكل شئ بياكد انها مؤامرة ضدد مصر والاداة الشعب

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
صور غادة عبد الرازق مع ابنتها روتانا بدون مكياج فهل يوجد اختلاف؟؟شاهد و احكم بنفسك!!
تغطية أحداث و اشتباكات ميدان التحرير اليوم الخميس 24-11-2011 +بث مباشر ميدان التحرير الان لحظةبلحظة