نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام منتدى الحوار العام ركن البرامج الاعلاميه الخاصة بالمنتدى

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

افضل طريقه لشهره مواضيعك على الاطلاق والربح منها

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

الى كل احبائى فى المنتديات العربيه لا شك ان من الصعب عمل مقاله تحنوى على محتوى مفيد او خبر عاجل ولكن بفضل الله نحن هنا فى منتدى نجوم مصريه نمتلك الكثيرون من الشخصيات القادرون على اضافه محتوى جيد ولكن للاسف تلك المجهود عاده ما ينجح والسبب هو عدم معرفه تسويق موضوعك وبالتالى لا يصل موضوعك الممتاز الى الزوار والاعضاء الا القليل منهم وكما نعلم ان الزائر هو الاساس فى كل موضوع وهو المحور الاساسى فى تقييم موضوعك .

كانت تلك مقدمه هامه قبل الحديث عن اهم الافكار التى نطبقها لتسويق موضعنا واولى الخطوات ستكون فى منتدى نجوم مصريه وتنقسم الى اثنين

1- الطريقه الذهبيه / هذا الطريقه سوف تستهدف الاخبار العاجله المعلقه فى الصفحه الرئيسيه للمنتدى وكلنا نعلم جيدا ان اى موضوع يوضع حاليا فى الاخبار العاجله يحصل على 1000 زائر على الاقل بالاضافه الى 300 اضافه على الفيس بوك من زوار مختلفين وبالطبع هذه المميزات سوف يستفاد منها كل مستخدم لجوجل ادسنس وانا اعلم جيدا اى موضوع فى الاخبار العاجله يحصل على 3 دولار على الاقل وهذا رقم مميز جدا ولكن السوال ازاى ده يحصل المعروف هو فى اليوم 6 مواضيع فقط التى يتم وضعهم فى الاخبار العاجله . الطريقه بسيطه وسنعطى مثال لكى نوضح الطريقه قبل الاتفاق على الامثال

مثلا الان نزل موضوع عاجل بعنوان مصر تصعد الى كاس الامم الافريقيه خلاص ده الموضوع والناس طبيعى هترد وهو ده الطبيعى ولكن الجديد هى فكرتنا ان الموضوع ده هنضع فيه اشياء اخرى فى اخر موضوعك وهو 3 روابط لمواضيع اخرى وبالطبع ستكون تلك المواضيع لاعضاء اخرين اذن نحن حققنا المعادله الصعبه وهى 4x1 الخبر العاجل اصبح 4 وبتالى بدل ما تستفيد لوحدك 3 اعضاء هيستفيدوا وبتالى نحقق الربح + ان العمليه تبادل وهذا يعنى بدل ما تضع خبر عاجل لك كل اسبوع مره ممكن تضعه كل يوم . والان الخطوه الاهم وهى اشكال تنفيذ تلك الفكره

1- اختيار 3 مواضيع فى الركن الخاص بخبرك العاجل بمعنى انت كتبت فى ركن اخبار مصر هتشوف ال 3 مواضيع الى وراك علطول وتاخدهم خبر عاجل فى موضوعك

2- اختيار 3 مواضيع فى الركن الخاص بك لمده 4 ساعات ثم 3 مواضيع تانى وكل 4 ساعات تنوع مواضيع وبكده ممكن تخدم مواضيع الركن كله

3- اختيار 3 مواضيع متعلقه بموضوعك حتى يتسفيد الزائر اكثر

4- اخشى ان اقول تبادل بين الاصدقاء المقربين وبالتالى لا تضع الا مواضيع صحبك فقط احذر من تلك الطريقه الا بحدود اوى

5- لو مفيش نظام انا عندى اقتراح بسيط جدا انا هعمل موضوع يومى فى ركن الاعلام اسمه تسجيل مواضيع اليوم واكتب التاريخ جنب الموضوع وفى تلك الموضوع كل واحد هيكتب موضوع واحد بس واحنا هناخد بالترتيب وطبعا اصحاب الاخبار العاجله ينشروا لهم ويفضل بتوقيت كل 4 ساعات حتى ننشر كل المواضيع .

2- الطريقه التبادل \ ودى تخص المواضيع العاديه الموجوده فى المنتدى بمعنى واحد كتب موضوع عادى يجى عضو يقله انشرلى الموضوع ده عندك وانا العكس يعنى بالمحبه والكل كسبان .
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

هناك طريقه اخرى خارج حدود المنتدى وهى الفيس بوك ازاى ؟

1- الى عنده صفحات الفيس بوك ينشر مواضيع للاعضاء هنا فى المنتدى ولكن بحدود بمعنى الفرق بين نشر كل موضوع والاخر نصف ساعه وان شاء الله هنجد صفحات كثير يمتلك اعضاء هنا ويستفيد الجميع .

2- الدفع مقابل المال الان نجد صفحات يصل عدد الاعضاء مليون الحل ان تدفع مقابل شهرى او يومى لكن يوافق صاحب الصفحه على نشر مواضيعك .

وفى النهايه اتمنى ان تنال الفكره اعجابكم ولو فى اى استفسار الرسائل موجوده وانا هرد على كل الرسائل باذن الله .

وهذا مثال حى للفكره http://100fm6.com/vb/showthread.php?t=248728

المقال "افضل طريقه لشهره مواضيعك على الاطلاق والربح منها" نشر بواسطة: بتاريخ:
ايتن
فكرة حلوة واللة مكنتش فاهماها في الاول
شوفت المثال عرفت قصدك منها اية
يا ريت ناس كتير تعملها
اجتماعى اخر حاجه
بشكرك جدا يا ايتن ومنتظر المزيد حتى ننفذ الفكره
abdobasha
فكرة ظريفة
اشطة موافق ....
ملكـ الويب
المثال عندي مش موضح حاجة

انا فهمت بس كنت عاوز اتاكد

يعني اكتب اى خبر مثلا ( على اساس انه ممكن يبقى عاجل او لا )

واخر الموضوع اضع عناوين ولينكات اخر خبرين او 3 مثلا ؟؟؟
اجتماعى اخر حاجه
اسف حصل خطا فى المثال سوف اعدله ولكن الفكره ان الان عملت اى خبر سواء هيبقى عاجل او عادى هتختار 3 مواضيع لاعضاء اخرين وتضعها كروابط وانا هجرب معاك حالا .
podoomda
انا عندى اقتراح يمكن يكون افيد للجميع اسكربت يركب على المنتدى بأخر الموضوعات او اخر التعلقات او كلاهما ده هيخلى المواضيع كلها تأخذ حق الظهور على الصفحة الرئيسية للموقع و الصفحات كلها للمنتدى مما يزيد انتشار المواضيع و فرصة مشاهدتها لجميع الزوار
اجتماعى اخر حاجه
فكره ممتازه جدا الاسكربت
irrbah
انا مع فكرة السكريبت....
ameldonia
فكرة حلوة بس محتاجة صبر كثير
lolita
فكرة حلوة
كمان فكرة السكريبت
reemhmam
انا مبسوطة من الافكار الجديدة دى
يلا الى الامام يا اصحابى