نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام أخبار مصرية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

وبدأت ذريعة التدخل ولهذا طالبنا بالاستقرار : انفجار في خط انابيب الغاز المتجه للاردن

اولا الخبر تم تاكيده حاليا ان انبوب الغاز الذي تم تفجيره هو المتجه الى الاردن وليس الى اسرائيل كما اشيع اولا حيث ان المتجه الى اسرائيل يمر في البحر، في حين اكدت بعض المصادر الاخرى الصحفية ان الخط يمد الاردن واسرائيل معا !
وكان مصدر امني في شمال سيناء قد اعلن انه في ساعة مبكرة من صباح يوم السبت قد تم تفجير انبوب الغاز الطبيعي الذي يصل بين مصر والاردن قرب منطقة الشيخ زويد الحدودية مما اسفر عن ارتفاع السنة اللهب والدخان التي شوهدت من قبل سكان غزة على بعد 70 كيلو متر
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

وقد قامت السلطات المصرية باغلاق خط الانابيب لمنع تسرب مزيد من الغاز كما يذكر ان مصدرا امنيا اخر افاد ان مصر اعلنت حالة التاهب القصوى !

ولهذا كنا على منتديات نجوم مصرية ننادي بالاستقرار وعودة الهدوء لان من يقف في التحرير خاليا اصبح يحارب مصر ومبارك معا وهذا مرفوض... لقد كان متظاهرو 25 يناير ابطالا وحققوا مكاسب لم يتخيلها احد ولكن لابد من الوقوف عند حدود العقل والحكمة...

المقال "وبدأت ذريعة التدخل ولهذا طالبنا بالاستقرار : انفجار في خط انابيب الغاز المتجه للاردن" نشر بواسطة: بتاريخ:
mannon
فعلا ياعبدو الوضع بيسوء اكتر ، والمشكلة ان لجنة الحكما الى المفروض يكونوا هما صوت العقل لسة بيقولوا يرحل وميرحلش ، مش عارف والله الناس دى عايزة اية ؟ اقتصاد مصر قرب يقل للنص يعالم حرام !

كل ساعة بتعدى هتعوز اكتر من شهر بعد كدة لتعويض خسائرها
nocry
اللهم احمي مصر
يا استاذ عبدة اتمني من المشرفين ان الاخبار تنزل بسرعة مش بعد ساعة و اكيد انتا عارف الخبر بعد ينزل ساعة خلاص خلص و انا بارسل ليك ان حضرتك تضع الخبر في عاجل و مفيش اي رد
ارجوك تسمع لي .. انا و الله بحب المنتدي دة
عم ابراهيم
اولا الخبر تم تاكيده حاليا ان انبوب الغاز الذي تم تفجيره هو المتجه الى الاردن وليس الى اسرائيل كما اشيع اولا حيث ان المتجه الى اسرائيل يمر في البحر...
وكان مصدر امني في شمال سيناء قد اعلن انه في ساعة مبكرة من صباح يوم السبت قد تم تفجير انبوب الغاز الطبيعي الذي يصل بين مصر والاردن قرب منطقة الشيخ زويد الحدودية مما اسفر عن ارتفاع السنة اللهب والدخان التي شوهدت من قبل سكان غزة على بعد 70 كيلو متر

وقد قامت السلطات المصرية باغلاق خط الانابيب لمنع تسرب مزيد من الغاز كما يذكر ان مصدرا امنيا اخر افاد ان مصر اعلنت حالة التاهب القصوى !

ولهذا كنا على منتديات نجوم مصرية ننادي بالاستقرار وعودة الهدوء لان من يقف في التحرير خاليا اصبح يحارب مصر ومبارك معا وهذا مرفوض... لقد كان متظاهرو 25 يناير ابطالا وحققوا مكاسب لم يتخيلها احد ولكن لابد من الوقوف عند حدود العقل والحكمة...
الحكومه يا عزيزي هي من تصنع الدوشه والاضطرابات
الحكومه هي حكومه عصابه وبلطجه
وقمع الثوره المصريه 25 يناير هي شاهد علي ذلك
الجميع يؤكد أن مفجر الكنيسه بالاسكندريه هم رجال العادلي
فهم عصاب متامره علي البلد
نهبوا البلد واكلوا ثرواته
لنا الله
mero show
طيب ما يتنحى بقى ويريحنا وخلاص والاخوان قالوا انهم مش هيترشحوا
nocry
عـاجل: مصر تعلن أن حريق أنبوب الغاز في العريش كان نتيجة تسرب للغاز
غرام ندى
هى المشكله مشكله اخوان لغاية دلوقتى مش عارفين مين عدونا
ياناس ارحمونا بقى ارحمونا
احنا مش مع مبارك
ونفسنا يرحل بس دلوقتى فى مشكله بلدك بتضيع وانت واقف بتتفرج
بالعقل الحكومه عايزة الثقه ترجع هتعمل اللى بيحص ده ولا فى ايد مش عايزه الوضع يتغير سواء من جوه او من بره ايد مش عايزه الوضع ينتهى وتفضل ضد مبارك
فكروا شويه ياناس فكروا
ازاى النظام الحالى عايز يستمر ويهدى الوضع وفى نفس الوقت يخرب البلد ازاى

حسبى الله ونعم الوكيل فى كل ظالم
حسبى الله ونعم الوكيل
عمار الحمدي
والله كل هذا بفعل الحكومة علشان تلهي الشعب وتلفه حولها والحقوا بقى الدنيا هتخرب لو سبناكم
عمار الحمدي
مشكلة ان اغلبية المصريين بتمشي ورا الاشاعات بدون تحقق من الامور ارجو التحقق قبل نشر الاشاعات
moustafa capo
بااااااارك الله فيك اخي الفاضل

والبشر اللي في التحرير(( لو تنحي مباااااارك)) لن تنتهي مطالبهم اصبحنا لعبة بايديهم

يااااااااااااااريت نشوف الامور بنظرة ابعد

سيحااسبو امام الله علي الخساااائر لانهم ليسو من بدأ ثورتنا وثورة شباب مصر

يا جماااااااعة والله الشباب اللي هناك والله المسألة اصبحت شخصية بينه وبين الريس

مش مصر ومطاااااااااااالب شعب
abdobasha
يعني دا كلام معقول؟
هيدخلوا اسرائيل باديهم؟
يعني العادلي هيفجر الكنيسة لمصلحة مين؟
النظام عاوز يزعزع نفسه؟
عاوز اسرائيل تقول مصر مش عارفه تامن اتفاقاتها معانا؟

دا معقول؟
mannon
يعني دا كلام معقول؟
هيدخلوا اسرائيل باديهم؟
يعني العادلي هيفجر الكنيسة لمصلحة مين؟
النظام عاوز يزعزع نفسه؟
عاوز اسرائيل تقول مصر مش عارفه تامن اتفاقاتها معانا؟

دا معقول؟
حط بقى النقط على الحروف هتلاقى الهدف الوحيد دلوقتى ان المسيحيين ينقلبوا على حسنى هما كمان ويخرجوا للشوارع ، بعد ان اعلن البابا تأيدة للرأى القائل " اعطاء فرصة للتغيير "

يعنى اشمعنا اكتشفوا دلوقتى !
hema4ever
حلوه ذريعه دي
ostaz4u
أنا والله مش عارف كل الناس اللى عايزة المظاهرات تنتهى علشان الإستقرار يعود والهدوء يعود وطبعا كلنا عايزين المظاهرات تخلص النهاردة قبل بكرة بس ليه السادة الأفاضل اللى بيطالبوا بإنتهائها بيطالبوا طرف واحد فقط وهو المتظاهرين ليه مفيش حد فيكم قال لمبارك يرحل علشان الناس تروح لبيوتها
قال إيه يردوا عليك ويقولك الشرعية تقول إنه يكمل فترته طيب بالذمة إنتوا مش مكسوفين من نفسكم يعنى معنى كده إن مبارك أتى بالشرعية إزاى طيب وتزوير الإنتخابات وتزوير نعم ولا هى دى الشرعية من وجهة نظركم اللى أتى بيها مبارك
Redeye Ninja
ياجماعه الجروب ده ناس عملته عشان الموضوع ده والادمن بتاعه اعرفه معرفه شخصيه وهو طموحه في الجروب ده انه يوصل بيه انه يكون مؤثر زي كلنا خالد سعيد وغيره
فاتمني كلنا نساعده ونعمل لينا صوت نقدر نغير بيه

http://www.facebook.com/shababForMasr
godzela55
للأسف كل اللذين يطالبون ببقاء مبارك هم اشخاص يبحثون عن مصلحتهم الخاصة دون النظر لمصلحة البلد .. احب اقولك يا عبده باشا يا احد مؤيدي مبارك السفاح أن حضرتك شخصيا هتعتقل لو الثورة انتهت لانك سمحت بتغطية الثورة ودة طبعا طبقا لقانون الطوارئ .. ونصيحتي ليك متتفرجش علي القنوات المصرية سواء ارضية او فضائية لانها قنوات مليئة بالأكاذيب .. لو حضرتك شايف ان الجزيرة قناة بتسخن خلاص اتفرج وعلي الحرة او البي بي سي .. اتفرج علي أي تلفزيون محايد في العالم هتعرف الحقيقة
hamada30073
يا شباب والله الحكومه دي بتتلاعب بينا طيب لما هو النهرده اقال جمال والشريف من الحزب معملش كده ليه من اول يوم ولا ماكنشي يعرفهم وانهم من اكبر المفسديين في البلد وبعدين ما جمال مبارك مدان زي احمد عز وهو شريكه في كل حاجه ليه حضرة النئب العام ما منهوش من السفر والتحفظ علي امواله في البنوك الي هيا مليارات بره وجوه ولا لسه الواسطه شغااااااااااااله وبعدين طول ما راس النظام موجود لا امل في الاصلاح حد يقولي الريس ما احترمش احكام القضاء في وقف تصدير الغاز لاسرائيل ولا بطلان احكام القضاء في 99%من الانتخابات الي فاتت دي كلها وسائل تهدئه وبعد ما الناس الي في التحرير تروح زي مالافاضل بيقولوا هتلاقي الناس دي كلها برأأأأأأأأأأأه ودمتم
وبعدين انتوا فاكريين ان الثوره بتحصل كل يوم انسوا لو الثوره ماحققتش جميع اهدافها والله ماهتقوم قيامت مصر ابداااا ولا حد هيعرف حتي يقول رايه في السر والمعتقلات واسعه وتشيل
ربنا يحمي شباب التحرير ويوقف معاهم ويأيدهم بالنصر ان شاء الله وعلي فكره دا رأي كل المثقفيين الاحرار

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
11 مرة بيفجرو انابيب الغاز الطبيعى بشمال سيناء والشركه مصممه انها تصدر الغاز بردو لاسرائيل
تفجير خط انابيب الغاز المتجه لاسرائيل
عاجل لثالث مرة انفجار فى انابيب تصدير الغاز من مصر الى اسرائيل بسيناء
اعادة ضخ الغاز المصرى للاردن فقط و اسرائيل تؤكد ان الغاز المصرى يصل لها و مصر تنفى ذلك تماما