نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام آخر الأخبار أخبار منوعة

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

طرد مكرم نقيب الصحفيين ومني الشاذلي وعمرو أديب من ميدان التحرير

رفض المتظاهرون المعتصمون في ميدان التحرير استقبال الإعلاميين منى الشاذلي وعمرو

أديب,وخيري رمضان, ونقيب الصحفيين مكرم محمد أحمد، بسبب"مواقفهم السلبية من الثورة"، خاصة في

بدايتها.
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

قامت منى الشاذلي بزيارة إلى ميدان التحرير صباح اليوم، الثلاثاء، وحاولت تصوير الخيام، إلا أن

المعتصمين رفضوا ذلك قبل اعتذارها عن موقفها من ثورتهم في أيامها الأولى، وهو ما رفضته.

وأصر المعتصمون على عدم الحوار معها وطلبوا منها أن ترحل.

كما قام المتظاهرون بطرد الإعلامي عمرو أديب، احتجاجا على الاتهامات التي أطلقها عبر برنامج "مباشر

" على قناة الحياة بأنهم يتلقون دعما من الخارج ويتناولون وجبات غذائية من "كنتاكي

وتكرر نفس الموقف مع نقيب الصحفيين مكرم محمد أحمد. يأتي ذلك في إطار رفضهم استقبال الإعلاميين

من الفضائيات المصرية .

المقال "طرد مكرم نقيب الصحفيين ومني الشاذلي وعمرو أديب من ميدان التحرير" نشر بواسطة: بتاريخ:
abdobasha
كويس عشان انا مخنوق فشح من الناس اللي بتركب على ثورة الشباب
وجاية دلوقت تعمل فيها المناضلة القديمة
شيفوميمو
ربنا علام الغيوب
شيفوميمو
والله صدقونى
حسنىaly
وهو مكرم محمد احمد ليه بيخلع جلباب ابيه معروف انه من اعداء اى نضال وطنى وانه دائما الجانى على كل الاحزاب المعارضه با افكاره ومبادئه البذيئه ولا هو عليكم عليكم معاكم معاكم خسئت يا مكرم
godzela55
احسن واكتر واحد فرحان فيه احمد السقا

ماهو اتطرد هو كمان
مستر وحيد الجنرال
احمد السقا دة شاب ........................؟
asdco2
هو دة الصح لا لي التلفزيون المصري

حجا مش جديد علينا احنا المصرين ديمان لما يتعمل حجا جديد يقولو دة حجا فشالي وبعد كدة يعرفو ان احنا الصح وهوما الغلط واكبر دليل علي دة احمد زويل و مجدي يعقوب لية مصر مش بتستفيد منهوم وتفتح لهوم معامل عشان يفدوو البلد ولا هوما بس حلو ان هوما ينفعوو البلد التاني من الشباب المصري والعلماء المصرين وياخروانا احنا

كول حجا في البلد دة غليط

دة حتا الانترنت الي بنتفع في فلوس متاخر دة انا لسة شيف اختراع صيني بيديل لي الدي سي ال وبيوضل سرعاتووو لي 17 جيجا شوف انت بقي كول دة ومجاني خالص بي مجرد انك تشتري جهاز كدة وتعلقووو علي المنزل من فوق السطوح يعني يبقي عندك نت مدي الحياة

مش احنا بنتفع كول شهري ويارتة سرعة عدلة اوي دة الانترنت بيبقي هيموات وهوا بيفتح جوجل ههههههههه

شوفت الفرق انا ورياتك الفرق في حجا صغير اوي اوي

وبعدني كول يوم في التلفزيون المصري يطلعو يقولو لنا مصر خسرات 350مليار في 10 ايام امال لما هو مصر بيخش فية مليارات كول يوم بتروح فين بقي .................؟

لا للنظام الحالي
لا لي مبارك
نعم لي شباب الثورة
نعم رائيس المصري القادم يبقي من شعب مصر ويارات يبقي فقير عشان يحس بينا احنااااااااااااااااااااااااااااا !!!
منة منصور
غريبة بس عمر اديب داخل وعامل حوار وسجل واتزاع اعلى الهوا فى برنامج مباشر على قناة الحياة الساعة التاسعة بلاش كلام وخلاص
hasan kamel
هذا الكلام غير صحيح وعمرو اديب كان موجود اليوم الثلاثاء8/2فى التحرير وحمل على الاكتاف
هدير10
والله العظيم رجال رجال رجال
Al yasergi
نص اشاعة ياجماعة ،
نقيب الصحفيين فعلا اتطرد لأنه من أزلام النظام الفاسد و دائما ماكان يتباهى بموالاته للفساد وكان من الطبيعي جدا طرده
منى الشاذلي وقفت على الاذاعة ومكنش في مشكلة الأول بس الناس طالبتها انها تعتذر عن كلامها في حق الثورة ولكنها رفضت وبعد ذلك تمت مرافقتها الى الخارج لتكبرها واصرارها على الخطأ
عمرو أديب لم يطرد البتة ، وصور برنامجه بالكامل ولم يعترضه أحد ولكن الناس كانت تعاتبه على بعض الكلام الذي تم تلفيقه وأيضا كانت تبلغه بالمشاكل التي يواجهونها في العمل أو الزواج .... الخ ، الى ان اكمل البرنامج وخرج معززا مكرما ..

كل هذا حدث أمامي وليس كلاما انقله من شخص أخر

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
تفاصيل طرد عمرو اديب ومني الشاذلي من ميدان التحرير 10/2/2011
بالفيديو : ضرب نقيب الصحفيين مكرم محمد أحمد وطرده من النقابة
أصابة نقيب الصحفيين مكرم محمد أحمد بأزمه قلبيه