نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام آخر الأخبار

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

تفاصيل جمعة الزحف وخطة إئتلاف شباب الثورة فى التوجه الي قصر العروبة

بسم الله الرحمن الرحيم
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

وضع إئتلاف شباب الثورة خطة مسيرات الجمعة القادمة جمعة الزحف كما يطلقون عليها الا وهى :-

المسيرات سوف تنطلق بعد صلاة الجمعة من 5 مساجد كبيرة بمصر هى :-

مسجد
مصطفي محمود بالمهندسين

و مسجد الخازندار بشبرا

و مسجد عمروبن العاص بمصر القديمه

و مسجد الاستقامة بالجيزة و النور بالعباسبة

والتوجه بعد ذلك الى
الي قصر العروبة بمصر الجديدة ومبني ماسبيرو لمطالبة الرئيس مبارك بالنتحي

وان بعضهم سيظل فى ميدان التحرير

المقال "تفاصيل جمعة الزحف وخطة إئتلاف شباب الثورة فى التوجه الي قصر العروبة" نشر بواسطة: بتاريخ:
دكتور عبدالعليم
انا مش موافق علي المظاهرات دي ربنا يرحمنا من الفتن الخروج علي الحاكم محرم شرعا بقول النبي صلي الله عليه وسلم لحذيفه بن اليمان
د/بسمه
انا بضم صوتي ل دكتور عبد العليم
A HA$H
محرم !! أفتيتها ؟ الشعب رح يموت جوع والفساد منتشر .. محرم آل
أبو سارة
أيدهم الله بنصره
oracle
محرم ايه يا عم الحاج هو انت بقيت مفتى ده حاكم ظالم وفاسد ونشر الظلم والفساد فى البلد كلها انت لسه نايم صح النوم
berkanex49
انا مش موافق علي المظاهرات دي ربنا يرحمنا من الفتن الخروج علي الحاكم محرم شرعا بقول النبي صلي الله عليه وسلم لحذيفه بن اليمان
هههههههه حلاص انتو بقيتوا مفضوحين . انتهم بلطجية النظام على النت
يعني تغير المنكر تسميه حرام .
يعني تقول لا لواحد سرق 70 مليار دولار من مال الشعب حرام .
يعني تقول لا لواحد قتل 500 واحد من ابناء شعبه حرام

انتم ايضا في مزبلة التاريخ
السوفت
رب انصرنا يارب ليرحل لتجيله نصيبه تخدو
منة منصور
هى دى حرية الراى بنجرح بعض بكلام والفاظ خارجة انتا والله شكلك مش مصرى ولا تستحق تكون مصرى
princess.moon
انا بضم صوتي ل دكتور عبد العليم

نــوووووووووووو كومننننننننننننننننـــــــت .........

روحوا للى مأجركم اجروا يالا ......... زمانهم بيندهوا عليكم .............

بكره هنقعد جنب الحيطة ونسمع الزيطة

وهتبقوا انتوا اول اللى هيهيصوا في الهيصه

حسبى الله ونعم الوكيل فيكم انتوا الاتنين

جورج فخرى
صدقونى انالامع النظام ولا مع اللى بيحصل فى ميدان التحرير من القله التى تريد خراب مصر انا خايف على الشباب كفايه اللى راحوا واشتشهدوا مش عايزين نزود عدد الشهداء مش عايزين نشوه الانتفاضه الرائعه 00 صدقونى لو مافيش عقلانيه الخساره حتكون كبيره حرام حرام حرام وانا لايعنينى مبارك يرحل ولا لأ المهم ان احنا اتنقلنا نقله حضاريه الى الحريه والديمقراطيه والعداله الاجتماعيه وانا كاشاعر ابعث اليكم هذه اللوحه الشعريه من نبضات احساسى بما يدور الأن

عينى عليكى يابلدى
عينى عليكى يابلدى
لما ولادك يهدموكى
واللى اتربوا فوق ترابك
هما برضه اللى هانوكى
ودلوقتى بينهشوكى
خلاص يابلدى بقيتى لعبه
بين ايديهم بيشقطوكى
ومابقاش فى القلب رحمه
وفى المحافل بيشنوقى
هى دى ثورة جياع
ولا هى ثورة ضياع
ياولاد مصر الأبيه
ياياسين ويا بهيه
مصر لسه فى ايد امينه
وانتواغيرتوا السفينه
بس مش لاقين ع البر مرسى
ومش عارفين لفين حنرسى
مش دول شبابنا المخلصين
دول قله فاسده مدمرين
ياشباب قوموا وفوقوا
بلدنا فيها المتربصين
شمروا سواعدكم تعالوا
نمحى اثر المخربين
واحنا اللى كان دايما شعارنا
أدخلوها امنين
مصر مش ممكن تموت
رغم حقد المغرضين
مصر دايما للأمام
وزى ماقال الشيخ إمام
مصر يامه يابهيه
ياام طرحه وجلابيه
الزمان شاب وانتى شابه
هو رايح وانتى جايه
aleskandrany
مش ملاحظين ان معظم اللى بيقفوا قدام الثورة ويكتبوا تعليقات مستفزة بيكونوا اعضاء ذو مشاركات قليلة يعنى لسه مسجلين فى المنتدى وكمان بشوف زيهم كتيييير على الفيس بوك ... تفتكروا ده معناه ايه ياشباب ؟؟؟
princess.moon
مش ملاحظين ان معظم اللى بيقفوا قدام الثورة ويكتبوا تعليقات مستفزة بيكونوا اعضاء ذو مشاركات قليلة يعنى لسه مسجلين فى المنتدى وكمان بشوف زيهم كتيييير على الفيس بوك ... تفتكروا ده معناه ايه ياشباب ؟؟؟

انا قلتها في مشاركتى اللى فاتت ....... مأجوووووووورييييييييييييييييين

وخلاص اتفضحتوا بقا وكفايه كده ......... شكلكوا بقا زبااااااااااااااااالة .............. ارحمونا بقا وغوروا من هنا يالا ........ اقولكم فكرة حلوة؟ شوفوا حسنى هيروح فين وروحوا معاه ونس للطريق يالا

هههههههههههههههههه ............ حسبى الله ونعم الوكيل
منة منصور
انا مش هارد عشان انا مش رغاية زيك قاعد بكتب وخلاص انا مش زبالة ومش هاقولك ان انتا برضو زبالة عارف لية عشان انا متعلمة ومحترمة واموافقة على حرية الراى اللى احنا وكل الشباب بنطالب بية
godzela55
انا مش هارد عشان انا مش رغاية زيك قاعد بكتب وخلاص انا مش زبالة ومش هاقولك ان انتا برضو زبالة عارف لية عشان انا متعلمة ومحترمة واموافقة على حرية الراى اللى احنا وكل الشباب بنطالب بية
انتي مش هتقدري تردي علي حد لانك منطقك ضعيف وقضيتك خسرانة .. وعلي فكرة كل الحسابات اللي داخلة تتكلم هنا دي .. حسابات وهمية زي ما وائل غنيم قال .. وانا رأيي انك تخرجي من هنا برضاكي .. احسن ما الادمن يطلع حقيقتك وهيبقي شكلك وحش اوي

انطلقي
nonosh
ياريت شباب الحزب الواطى المحترمين الى بيدافعوا عن الحريه ميدخلوش هنا

وقولوا للى ماجرينكم ان الشعب المصري مش عاوز يشوف امثالكم في البلد

كاتكم القرف عالم بتثير اشمئزازى
Saudi1407
يمكن كثير ينظر لي انه مايحق لي اتكلم او اشارك بموضوع الثورة 25 يناير بحكم اني مو مصري

بس حبيت الفت نظر الناس اللي جالسين ينتقدون المظاهرات ويصفون المتظاهرين اللي في ميدان التحرير المتخلفين والمخربين و....و.....

بقولهم اني بعمري وبحياتي كلها ماشفت تعامل حضاري ومتقدم في كل الدول العربية في جميع ازمنتها مثل اللي شفتها بين المتظاهرين في ميدان التحرير وغيره

ناس تتبرع بفلوسها وناس تتبرع بالغذاء والزاد .... الفنين وعندهم خبرة بالكهربا والنجارة يعملون حمامات مؤقتة ويبتكرون طرق لتزويد المتظاهرين بالكهرباء

لجان شعبية منظمة تفتش على الوافدين لميدان التحرير
ناس تعرض مواهبها في الموسيقى والغناء والنشيد والأشعار لتسلية المتظاهرين

ناس تقيم خيام لإيواء المتظاهرين... أطباء متطوعين لعلاج الجرحى....

وبعد كل هذا التنظيم (الشعبي) يجي شخص ويقول بكل برود... هذول مخربين !! متخلفين جهلة!!
مدعومين بأجندة خارجية!! ..... وتهم وتهم كثيرة

ياليت مثل هاللي يطلقون هالعبارات على المتظاهرين .. أقل مايعملونه يحتفظون بآراءهم لأنفسهم ... مو شرط تمدحون المتظاهرين وتشاركونهم .... يكفي المتظاهرين منكم هو حفظ خيركم وشركم عنهم وبسسس لا اكثر

واذا تسمونهم مخربين وانهم لا يلجئون لـ لغة الحوار مع السلطة... فياليت تقولون لنا ايش التغير اللي حصل بأحوال المصريين وهم صارلهم 30 سنة يحاولون يحاورون السلطة ... يكلمونهم... يصرخون فيهم... والسلطة لا مجيب واحوالهم تتردى وتتردى اكثر واكثرر

آسف على الاطالة بس كلمتين بقلبي وحبيت اقولها
دمتم بود
ابن مصر العروبة
السلام عليكم

الى كل المخلصين والشرقاء والثوار
ايه هذا الكلام من البعض عايز يطفي الثو رة العارمة ضد الفساد والظلم

عايزين حريتنا من ثلاثين سنة

ظلم بظلم

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم