نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام أخبار مصرية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

بالصور : الشعب يريد تكريم الرئيس

شارك الخبر عبر الفيس بوك share
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

خرج الكثير من المواطنين التى تؤيد الرئيس السابق محمد حسنى مبارك فى مظاهرة مطالبة بتكريم الرئيس مبارك وذلك امام مسجد مصطفى محمود ويأتى هذا بعد الفترة الطويلة التى قادها حسنى مبارك ولما قدمه للبلاد من خدمات واستقرار وامان خلال الثلاثين عام من فتره حكمه مشيرا الى ان الرئيس ضحى من اجل الوطن فى فترة الحرب وحافظ على الاستقرار والامان خلال فترة الحكم لذلك خرج مؤيديه لتكريم الرئيس محمد حسنى مبارك على الجهود التى قدمها كمواطن مصرى خلال فترة الحكم , كما استخدموا عدة شعارات مثل " الشعب يريد تكريم الرئيس " "الشعب يريد الاحتفال بالرئيس " " بنحبك يا ريس" .

المقال "بالصور : الشعب يريد تكريم الرئيس" نشر بواسطة: بتاريخ:
عم ابراهيم
خرج الكثير من المواطنين التى تؤيد الرئيس السابق محمد حسنى مبارك فى مظاهرة مطالبة بتكريم الرئيس مبارك وذلك امام مسجد مصطفى محمود ويأتى هذا بعد الفترة الطويلة التى قادها حسنى مبارك ولما قدمه للبلاد من خدمات واستقرار وامان خلال الثلاثين عام من فتره حكمه مشيرا الى ان الرئيس ضحى من اجل الوطن فى فترة الحرب وحافظ على الاستقرار والامان خلال فترة الحكم لذلك خرج مؤيديه لتكريم الرئيس محمد حسنى مبارك على الجهود التى قدمها كمواطن مصرى خلال فترة الحكم , كما استخدموا عدة شعارات مثل " الشعب يريد تكريم الرئيس " "الشعب يريد الاحتفال بالرئيس " " بنحبك يا ريس" .

لازال فئران النظام البائد موجودين
اللهم توب علينا منهم فإنك أنت التواب الرحيم
أميرة الورد
حقهم

مش التغيير كان من اجل الديموقراطية بحرية

يبقى من حقهم التعبير بحرية

واظن انهم بيحبو مبارك الانسان الى شارك في حرب اكتوبر ضد الكيان الصهيونى مش مبارك الرئيس الى ظلم ونهب

Eragon88
ضحكتني
هو لسة في ناس تبع النظام الفساد
المصرى73
الله ينور عليكى ياريت شباب 25 يناير يعطونا حرية زى ما اعطوا لانفسهم كنت متوقعة الريس يصمد اكتر من ذلك لكن الريح كانت قوية والمؤيد تخاذل فى اداء واجبه لو هما بالفعل بينادوا بالديمقراطية كانوا يعملوا استفتاء الاول او يطلبوا بذلك مكنش ينفع ابدا يخرج الرئيس بهذه الطريقة[/color]
ايتن
بعد دةكلة عايزين تكريم
ميرسي
mahmoud elsharkawy

لازال فئران النظام البائد موجودين
اللهم توب علينا منهم فإنك أنت التواب الرحيم
ياأخى اتقى الله هو فى حد دلوقتى تابع النظام ....لية تتهم الناس بالباطل.... فى ناس كتير بطالب بكريم الرئيس وانا واحد منهم وانا اقسم انى لايوجد بينى وبينى الرئيس اى مصلحة ولاكن هذا الرجل لهو تاريخ كبير مع مصر وسوف يدرس لابنائك فى المستقبل..... وكمان عايز اقولك حاجة كل الى حارب فى 6أكتوبر 1973 الى استشهد عملت ميدان وتكريم والى عاش انت رافعوا على رائسك من فوق وهو واحد منهم كرمو حتى على الحرية الى اخدنها وربنا جعلو سبب فى هذة الحرية......
امانى يوسف
صح كرمو الريس على السبعين مليار غلبان كان لازم يكون 100 مليار عشان يمشى
aleskandrany
من حق كل واحد يعبر عن رأيه لأن فى حرية
لكن ماتحولوش تقنعونا بأن عهده ماكنش اكثر العهود استبداداً وظلماً
ولو كان على بطولته فى اكتوبر احب اقولكم ان فى كتير من ابطال اكتوبر اللى كان ليهم دور اكبر من مبارك ولكنهم غير معروفين ومنهم اللى اتظلم فى عهد مبارك واتسجن واتحددت اقامته الجبرية زى اللواء سعد الدين الشاذلى وكلكم عارفين دوره الكبير فى حرب اكتوبر ... مش كان المفروض مبارك يكرمه بدل مايسجنه ويهينه
sniperads
مبروك لاهل مصر نجاح ثورتهم مبدئيا.. ولازم الاحتطياط كي تحققو كل مطالبكم المشروعة بادن الله.
اما بالنسبة لمبارك انتهى عده و الله هو اللدي يحي ويميت و يحاسب كل واحد.

مش التغيير كان من اجل الديموقراطية بحرية

صدقت اختنا اميرة الورد

( ولا تنسو الفضل بينكم ))

لازم اخواننا المصريين ان تعرفو ان الثورة بدأت مند رحيل مبارك و ان لم تحدرو جيدا فغدا سوف يطل عليكم ديكتاتور جديد
و قد يكون من حيت لا تضنون لهدا يجب مراقبت كل قيادي في التورة و العمل على مصلحة كل الشعب المصر ي الطيب وليس مصلحة واحد او جماعة مصر ليست ك تونس مع احترامي لابطال تونس و تونس تبقى هي من رمت
الامة الاسلامية بريح الحرية و الوحدة الاسلامية يعني تونس كانت السباقة لرفع الضلم و مصر هي قلب الامة
و نجاحها في الانتقال الي الكرامة هو نجاح للامة كلها وب العالم باسره لهدا فلن تتخلى الايادي المعادية
للحرية الغربية و العربية نجاح مصر.
لهدا الحدر الحدر اخوننا التوار من اي شخص كما كان نوعه ان يتصرف وحده...
من دون موافقة كل الاطياف اللتي شاركة في التورة.
كل الحب و التقدير لتونس الحبيبة اللتي انقدت الامة من الموت الي الابد
وشكر لابطال تورة مصر لانهم اتبتو ان تورة تونس ليس صدفة و انها الاخيرة بل اتبتو ان تونس نادت امها مصر
و الام لبت النداء و لن تتخلى على احد من ابناءها وسوف ترجع لمكانتها و تتعافا من كل الامراض وسوف
تنتقم من كل من سولت له نفسه ان يعتدي على احد من اولادها :-)
طبعا بعدما تجمع الام اولادها اللدين شتتهم العدو البغيض.
عم ابراهيم
ياأخى اتقى الله هو فى حد دلوقتى تابع النظام ....لية تتهم الناس بالباطل.... فى ناس كتير بطالب بكريم الرئيس وانا واحد منهم وانا اقسم انى لايوجد بينى وبينى الرئيس اى مصلحة ولاكن هذا الرجل لهو تاريخ كبير مع مصر وسوف يدرس لابنائك فى المستقبل..... وكمان عايز اقولك حاجة كل الى حارب فى 6أكتوبر 1973 الى استشهد عملت ميدان وتكريم والى عاش انت رافعوا على رائسك من فوق وهو واحد منهم كرمو حتى على الحرية الى اخدنها وربنا جعلو سبب فى هذة الحرية......
فعلا عمل حاجات كويسه
منها مقتل 513 شابا من خيرة شباب مصر
تهريب ما يقرب من 20 مليار نقدا من مطار شرم الشيخ اول امس بعدما نما الي علمه ان ثمة حراك يتم ضده ولو اني اشك ان النظام ما زال موالي لهذا الجاموسه
سرطان وعقم تبناه هو ووالي ولدي الادله
فعلا عمل حاجات كويسه
ده لازم ينضرب بالنعال هو وعائلته
!!قيصر الشرق!!
اولا ليــه يخرج خروج مشــرف بالعكس انا كــان نفســى تكون الاهــانه اكبر و اقوى من كــده ياجماعه

الراجـل ده اقـل تقديـر من اسرائيل انه يتعمله تمثــال و يندفن هناك مش كده و بس ده كمــان يعملوا عيد ميـلاده اجازه رسميه هناك

اولا /اتفاقيه الغاز دى فى حد زاتها كارثـه من كارثات الزمــن مصــر بتصدر لاسرائيل 1.7 مليار متر مكعب سنويا

سعر المليون و حده حراريه ب 2.65 دولار احنا بنديـه لا سرائيل ب 0.7 سنت يعنى خساره

اضربوا 1.7 مليــار فى 2 دولار فرق االاسعار العالميه و شوفوا بنخسر اد ايه فى السنــه

و سحب الشــرطه و اطــلاق المساجيـــــن كــــــل ده مش كفيل اننا نهينــه و نذله قبل ما يطلـــع ؟؟؟

ثانيا قالوا انه من ابطــال اكتوبر و كان ممكن يموت شهيــد و علشان السبب ده اكتــر اتمنــى تزودوا اهـانته
كــام شهيد من شهداء اكتــوبر ولاده مش لا قيين ياكلــوا و لا يتعالجــوا
كـام بطل من ابطال اكتوبر مات فى عهده من الجوع او من قله الرعايـه الصحيـه
كام ممثل و مغنى و لاعب كوره اتعالج على نفقه الدوله و ابطالنا ابطال اكتوبر بيتعالجوا فى مستشفيات ما تقلش عن مستنقعات الزباله الا فى الاسم

كــام مواطن فى عهده اضرب على قفاه و محدش يقول مكانش يعرف لانه عذر اقبح من ذنب
وعموما و زير خارجيه بريطانيا خرج و قال كنا بنحذر مبارك من انتهاك حقوق الانسان فى مصـر
وكان يعد بالاصـلاح يعنى كان عارف !!!

كام عالم و صاحب مشروع و صاحب فكره احبطت ابتكاراتهم و افكارهم على ايد مبـارك

كــــل ده و عايزين خــروج مشرف يا راجـــــــــل

قالوا ده محاربش و مضربناش طلقه واحده فى عهده و دى كارثه تحسب برده عليه لان فين التقدم و النمو الاقتصادى الناتج من 30 سنه بدون حرب
ونحاسب مين على التخاذل فى عدم حصول مصـر على حق الفيتــو دوله بحجم مصـر 30 سنه بدون حــرب

ليه ما تخدش حـق الفيتو ؟؟؟؟

عمـوما عدد القتلى و المصـابين فى الحروب سنه 67 و الاستنزاف و 73

قتلى 33.796 و مصابين 75.684

عدد القتلى فى عهد مبارك

العباره 98/ 1200 قتيل

حوادث قطارات 573 قتيل

حوادث سيارات فى 20 عام الاخيره 88.779

الانتحار سنويا /1200 حاله انتحار

الاصابات بقـــــى

8 مليون مريض سكر و ضغط

9 مليون مريض فيروس سـى

379 الف مصاب حوادث مختلفه

سرطان نتيجه تلوث لمياه 100 الف

شــــــوفوا فين بقـــــى الانجاز فى 30 سنه بدون حـــــرب مع العلم ان الاحصائيات دى من مركز الاحصــــــاء بتاع مبــــارك
mohamed zezo
الشعب من حقو يعمل اللي هو عايزو
وهو كمان من حقو التكريم
ارحمو عزيز قوم ذل
lonedoctor
اهداء لمن يريد تكريم الرئيس مع خاص الحب والتحية للرئيس

عم ابراهيم
اولا ليــه يخرج خروج مشــرف بالعكس انا كــان نفســى تكون الاهــانه اكبر و اقوى من كــده ياجماعه

الراجـل ده اقـل تقديـر من اسرائيل انه يتعمله تمثــال و يندفن هناك مش كده و بس ده كمــان يعملوا عيد ميـلاده اجازه رسميه هناك

اولا /اتفاقيه الغاز دى فى حد زاتها كارثـه من كارثات الزمــن مصــر بتصدر لاسرائيل 1.7 مليار متر مكعب سنويا

سعر المليون و حده حراريه ب 2.65 دولار احنا بنديـه لا سرائيل ب 0.7 سنت يعنى خساره

اضربوا 1.7 مليــار فى 2 دولار فرق االاسعار العالميه و شوفوا بنخسر اد ايه فى السنــه

و سحب الشــرطه و اطــلاق المساجيـــــن كــــــل ده مش كفيل اننا نهينــه و نذله قبل ما يطلـــع ؟؟؟

ثانيا قالوا انه من ابطــال اكتوبر و كان ممكن يموت شهيــد و علشان السبب ده اكتــر اتمنــى تزودوا اهـانته
كــام شهيد من شهداء اكتــوبر ولاده مش لا قيين ياكلــوا و لا يتعالجــوا
كـام بطل من ابطال اكتوبر مات فى عهده من الجوع او من قله الرعايـه الصحيـه
كام ممثل و مغنى و لاعب كوره اتعالج على نفقه الدوله و ابطالنا ابطال اكتوبر بيتعالجوا فى مستشفيات ما تقلش عن مستنقعات الزباله الا فى الاسم

كــام مواطن فى عهده اضرب على قفاه و محدش يقول مكانش يعرف لانه عذر اقبح من ذنب
وعموما و زير خارجيه بريطانيا خرج و قال كنا بنحذر مبارك من انتهاك حقوق الانسان فى مصـر
وكان يعد بالاصـلاح يعنى كان عارف !!!

كام عالم و صاحب مشروع و صاحب فكره احبطت ابتكاراتهم و افكارهم على ايد مبـارك

كــــل ده و عايزين خــروج مشرف يا راجـــــــــل

قالوا ده محاربش و مضربناش طلقه واحده فى عهده و دى كارثه تحسب برده عليه لان فين التقدم و النمو الاقتصادى الناتج من 30 سنه بدون حرب
ونحاسب مين على التخاذل فى عدم حصول مصـر على حق الفيتــو دوله بحجم مصـر 30 سنه بدون حــرب

ليه ما تخدش حـق الفيتو ؟؟؟؟

عمـوما عدد القتلى و المصـابين فى الحروب سنه 67 و الاستنزاف و 73

قتلى 33.796 و مصابين 75.684

عدد القتلى فى عهد مبارك

العباره 98/ 1200 قتيل

حوادث قطارات 573 قتيل

حوادث سيارات فى 20 عام الاخيره 88.779

الانتحار سنويا /1200 حاله انتحار

الاصابات بقـــــى

8 مليون مريض سكر و ضغط

9 مليون مريض فيروس سـى

379 الف مصاب حوادث مختلفه

سرطان نتيجه تلوث لمياه 100 الف

شــــــوفوا فين بقـــــى الانجاز فى 30 سنه بدون حـــــرب مع العلم ان الاحصائيات دى من مركز الاحصــــــاء بتاع مبــــارك

الله يفتح عليك
وأذيدك من الشعر بيت وهو أن زميل لنا يعمل بيوكيميائي أرسل لمبارك بوجود مرض متفشي بفعل انتشار الباعوض في الاسكندريه يسبب سرطان الجلد
تم الرد عليه من قبل النظام البائد قائلا : أنا عارف وأنا عايز أهل لإسكندريه يبادوا بالحيا
هكذا يفكر الديكتاتور تجاه شعبه
لعنة الله عليه وعلي اللصه الهاربه سوزان مبارك وولديها
اشرف نور
انا متهيألى مش هنتغير ولا بعد 30 سنة كمان ، كنا بنعيب على النظام تكميم الافواه وكبت الحريات ودلوقتى بعض انصار الثورة بيعملوا نفس الشىء اللى كان النظام بيعمله والكلام عن ان ده عميل وده خاين وده من بقايا النظام ،، فين حرية التعبير انا نفسى نتعلم ونفهم ان لكل بنى ادم حريته فى التعبير عن رأيه مهما ان كان ومش معنى انه مختلف عنى يبقى اوجه ليه اتهامات ، يا رب نبقى بلد ديمقراطية حقيقية ويا رب نفهم
godzela55
يا جماعة بالنسبة للناس اللي عايزة تتظاهر من اجل حسني دول مش من حقنا عليهم نشتمهم ونتهمهم بحاجة ولكن واجبهم تجاهنا اننا نعلمهم ونمحو اميتهم لاني واثق ان الناس دي عمرا ما قرأت كتاب ولا شافت حاجة في التاريخ .. وبالنسبة للناس اللي بتقولك صاحب الضربة الجوية اقولهم ان صاحب اول طلعة جوية هو الشهيد عاطف السادات وليس حسني مزيف التاريخ .. وبعدين حتي لو هو صاحب الضربة الجوية عادي جدا مهو شغال طيار وبياخد مرتب علي كدة من فلوسنا يبقي الطبيعي انه يحارب .. يعني لو حضرتك شغال فني تبريد في مصنع وهناك في حاجة باظت ورحت صلحتها .. اقوم انا بقي اعملك تمثال عشان رحت صلحت التلاجة ولا المكيف اللي في المصنع ؟

وبالنسبة لأشرف نور اللي بيقول ان بعض شباب الثورة بقوا ديكتاتوريين احب اقوله بالعكس محدش ديكتاتوري .. بس الناس اللي بتصر علي انها تأيد رجل ملطخ دمه ب500 واحد من ابناء الشعب دة استفزاز لمشاعر الشعب كله وإصرار منهم علي انهم يظهروا بمظهر وحش يا اما كانوا مستفيدين او منتفعين او اي حاجة يا اما جهلة .. يستحيل أي رجل عاقل اعطاه الله مخ وعقل ان يؤيد هذا الرجل بدون مصلحة !
ostaz4u
الناس اللى عايزة تكرم مبارك وبتقول إن شباب الثورة أصبح ديكتاتورى علشان بيهاجمهم ياريت يقولوا هى فين الديكتاتورية دى هو النقاش أصبح ديكتاتورية ولا هم عايزين يتكلموا وبس وماحدش غيرهم يتكلم زى نظامهم الفاسد مبارك أساء لكل مصرى ولو واحد فيكم كان له قريب مات فى العبارة أو مريض مات فى مستشفى حكومى من الإهمال أو طفل مات من السرطان كان لعن مبارك وأيامه كفاية بقى إستفزاز لمشاعر الناس الملايين فى كل مصر وفى كل أرجاء العالم خرجوا للإحتفال برحيل مبار وإنتوا 100 ألف أو أكثر أو أقل بقليل عايزين تردوا الجميل شوفوا من العدد وإنتوا تعرفوا من على حق ومين على باطل
vodka@id
طيب انا عايز اعرف مين الى نظم لمسيرة رد الجميل دى لو سمحتم
اتخيل انه واحد من المستفيدين فعصره
وفعلا لازال تملئ القاعده شواذ
لكن حقيقيي انا احترم الى كان مع مبارك قبل تنحى ولا زال معه حتى بعد التنحى
موش زى كتير معاهم قلنا معاهم
عليهم قلنا عليهم
mahmoud elsharkawy

انا سوف احترم هذا الرجل وسوف اكن له كل تقديرى واحترامى وانا لستو جاهلاً ولاامى .... وانا أهلى ماتو فى مشتفيات لاهمال وعدم رعاية انا ولدى توفى فى مستشفى حكومه وانا عندى سنتين وجدى الذى تولى رعايتى وربانى وهو من افضل معلمى القرات والقران الكريم فى العالم الاسلامى وكان تسلسه عن رسول الله(صلى الله عليه وسلم) 33 فى تحفيظ القران الكريم ايضاً توفى فى مستشفى حكومه وكان جدى رحمه الله تعالى يحبة كثيراً ..... وشكرا لكل من اهاننى
عم ابراهيم

انا سوف احترم هذا الرجل وسوف اكن له كل تقديرى واحترامى وانا لستو جاهلاً ولاامى .... وانا أهلى ماتو فى مشتفيات لاهمال وعدم رعاية انا ولدى توفى فى مستشفى حكومه وانا عندى سنتين وجدى الذى تولى رعايتى وربانى وهو من افضل معلمى القرات والقران الكريم فى العالم الاسلامى وكان تسلسه عن رسول الله(صلى الله عليه وسلم) 33 فى تحفيظ القران الكريم ايضاً توفى فى مستشفى حكومه وكان جدى رحمه الله تعالى يحبة كثيراً ..... وشكرا لكل من اهاننى
جدع00
احترامك لسفاح مجرم قاتل شيء ليس به عجب
فكثير من الناس يحبون هتلر وموسيليني
ودراكولا رغم انه مصاص دماء
عموما لقد ذهب الرجل دون رجعه تم حذف باقى التعليق .. نرجو التعبير دون الاسائة للاخرين
hakika10

ياسر الضبش
لا يغير الله ما بقوم حتى يغيرو ما بأنفسهم. ليس منا من لا يوقر كبيرنا ويرحم صغيرنا
مش عارف ليه كل واحد فاكر ان رئيه هو اللى صح وبس حتى لو كان جاهل زى الاخ اللى عاوز يمحو امية الناس ولا اللى بيقول على راجل كان هو ولى الامر فى يوم من الايام يضرب بالنعال والله عيب قول رئيك وانت حر فيه واحترم الرأى الاخر لانه ليس بمقدورك انت تفرض رئيك علي احد اوتنعته بما ليس فيه لانك تعتبر بذلك اثم.
انا ارفض ان يهان الرمز والبطل حسنى مبارك فهو له ماله وعليه ما عليه وسوف يحاسبه خالقه فقط
lonara
الناس اللى بتهاجم دى ، مش إنتم اللى هتحكموا على عباد الله
( اتقوا الظلم فإن الظلم ظلمات يوم القيامة ) .
إن الله غفور رحيم
شمس الاسكندرية
لا دول مش خونة و لا منافقين و لا تابعين للنظام
دول ناس حاسين انه مكينش ينفع نهين رئيس دولتنا كده مهما كان ظالم
يا جماعه الى بيهنوا الريس و يشتموه لو الريس ظلمنا مرة فاحنا ظلمنا نفسنا الف مرة
لما سكتنا ع الظلم
كلنا كنا حاسين بالظلم و القهر و ساكيتن و كلنا كنا عايزين نغير كل حاجة الريس و الحكومة و مصر كلها
بس نغير بادب باحترام لنفسنا و لدينا الى حثنا على حسن الخلق
الريس خلاص ساب الحكم و هو حاليا مريض جدا
الناس الى بتغلط و تسبه وتشتمه بالفاظ جارحة دى ناس بتكفر من ذنوب الريس و تعظم من ذنوبها هى
ياريت نتق الله و ارحمو عزيز قوم ذل
و تذكرو قول الرسول الكريم ( ليس منا من لم يوقر كبيرنا )
صدق رسول الله صلي الله عليه وسلم
العبره بالخواتيم
ههههههههههههههههه
يا حنين
هو دا الشعب المصري عاطفى مافور
lionhmada
يا سبحان الله

مع اني مش عارف تكريم على ايه

بس ما علينا

بس اعرف الناس حتكتب وتقول انا اسف يا ريس

اسف على ايه ؟

بعد 30 سنة ديكتاتورية بنتأسف

ايه اسفين انه مكملش نصف قرن ديكتاتورية ولا ايه ؟

ربنا يوفقكم ويقبل اسفكم

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
بالصور الشعب يريد اعدام علياء ماجد المهدي وحرب العرايا
الان من ميدان التحرير : الشعب يريد فلوس الرئيس
هتافات ميدان التحرير : الشعب يريد محاكمة الرئيس