نجوم مصرية
الرئيسيةمنتديات نجوم مصرية المنتدى العام أخبار مصرية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

اقاله سيد على وهناء السمرى من قناه المحور والغاء برنامج 48 ساعه

قام حسن راتب رئيس قناة المحور وعضو الحزب الوطني بالتخلص من سيد علي وهناء السمري بعد أن قاموا بدور مشين طوال أيام الثورة يتعمد الإساءة لشبابها ولكونها ثوره مصريه شعبيه سلميه حيث وصل بهم الأمر لاستضافة فتاة تدعي أنها كانت ضمن شباب التحرير وأنها تلقت تدريبات في أمريكا لقلب نظام الحكم مقابل الأموال وقد ثبت فى الايام انها صحفيه ذات سمعه سيئه قامت بالتعاون معهم فى فبركه الخبر وهذا ما اثار استياء الشعب المصرى من سيد وهناء ووصفوهم بانهم اعداء الثوره خاصه بعدما غيروا موقفهم بالكامل بعد نجاح الثوره ادعوا انهم كانوا مساندين لها منذ البدايه وقد قررت قناه المحور المصرية ايضا الغاء برنامج 48 ساعه لعدم وجود جدوى من وجوده

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

حسنىaly
قرار لارضاء الشباب وليس نابع عن اقتناع رئيس القناه لانه اكتر من مره يعمل مداخلات ولم يحذرهم اذا حوارتهم وكلامهم وفصصهم الواهيه كان راضى عنها وبعدين هناء سمرى ذات الوجه الجميل الجذاب المثيره كانت بتعشق مبارك وهو كان بعزها كتير لوجها الحسن ودايما كان بيميزها فى جولاته واعطاها الميكروفون فى لقاءته الصحفيه بمعنى كان ليها معزه خاصه لشخصه وهى كمان وسيد الهلوبه الصرصار المفبرك كان عاوز يوصل من خلال الثوره ويقلل من جهدها وشرعيتها وعموما نشكر يا عم رات لااتخاذك هذا القرار مع انى اعلم انك غير مقتنع بيه لانك عضو سابق فى الحزب الفاشل وكان غرضك الثوره تفشل حتى تبقلى فى مكانتك الحزبيهوسلملى بئه على الترماى
دنهش
اولا انا كنت من مشاعدى البرنامج وعلى فكرة غبى الى اتخذ هذا القرار عنهما
دنهش
واحب ان قول اننى لست من اى اتجاه سياسى وانا مشاهد عادى جدا واحب اقول انكم انتم المفبركون للقرارات
زمن العجائب
سيد وهناء مثال سىء للاعلام المصرى كالحرباء يتلونون بلون البيئة فكاتا يشوهون الثورة احسن اننا خلصنا من الاثنين المنافقان خليهم يلحقوا الحزن اللاوطنى ونحمد الله ونشكر شباب الثورة التى ادت الى ازالة الاقنعة عن اوجوه المزيفة
شيفوميمو
والله اجمل خبر سمعته النهارده
شيفوميمو
سيد وهناء سمرى اسوء نموذج للاعلاميين لأنهم انحازو للنظام وتركو الشعب ولم يلتزموا بمدأ الحياديه والمفروض انهم معارضه الحمد لله انهم اليوم اخذوا جزاءهم وانا عن نفسى اتمنى عدم ظهورهم على اى قناه تلفزيونيه مره اخرى لأنهم كشاهد الزور
شيفوميمو
حسبنا الله ونعم الوكيل فيكى يا هناء سمرى
شيفوميمو
وحسبنا الله فيك ياسيد
شيفوميمو
وحسبنا الله ونعم الوكيل فيك يا 48 ساعه
tahia mesr
ولسة مصر صاتنضف اكتر والقطنة ما بتجدبش
ali_gh
برنامج 48 ساعة مثال لكل القنوات المصرية مترددة في مواقفها (ضد الثورة أو مع الثورة)
فمثلاً برنامج 48 ساعة قبل حكاية القصة المفبركة استضاف البرنامج من قيادي الثورة الشباب وحدث حوار جيد معها مع (مصطفى الفقي) ولكن.
كل هذا ليس مبرر لخطئه بأن يعرض ضيفة لم يتأكد من روايتها فلابد أن يعترف أنه أخطأ في استضافته لهذه المرأة
وأخيراً من الطريف أن سيد علي في وقت سابق شن كان من ضمن من شنوا هجوم علي هالة سرحان لعرضها حلقة عن بنات الليل مفبركة
سبحان الله
اجتماعى اخر حاجه
كل شى متوقع بعد القضاء على وزير الاعلام انس الفقى بجد مصر الان فعلا بقت ام الدنيا قبل 25 بناير كانت مجرد شعارات
Eragon88
شكرا جدا علي الخبر
بارك الله فيك
محمود جابر
قرار جاااااااااااااااامد بس هناء سمرى ها توحشنا
masr2011
شكرا لك علي الخبر
barakotat
الناس دي كان بابن اوي انهم بوشين ارجو تنظيف القنوات الفضائيه من امثالهم
mahmoedm
انا قطعت قناة المحور نهائي و حذفتها من عندي .. قناه لا يوجد لها مصدقية .. حتي برنامج 90 دقيقة اللي بيقدمه معتز كان ليه مصدقية عندي زمان لكن دلوقتي فقد مصدقية نهائي ..
عم ابراهيم
هناء السمري كانت معشوقة الرئيس اللص ناهب ثروات مصر ( مبارك )
لهذا كانت تدافع عن لصوصيته بما انها كانت مستفيده وكان بينوبها من الحب جانب
الي الجحيم يا سمري ومعك مبار ك ولا تنسوا السيد معاكم
hoba_elprinse
احسن امثالكم ملهومش عيش في بلدنا
يا عملاء يا خونة
ايتن
ع فكرة البرنامج لسة موجود وهما كمان
thanks
The K!nG
ربنا رحمنا يا اخى انا مكنتش بطيق ولا هناء ولا سيد
الحمد لله ,,
a_hagag
عقبال كل الخاينين للبلد دى
واولهم معتز الدمرداش
دكتور شيمو
الاولي كان رئيس القناة يتحاكم وعليفكرة انا لسه شايفة البرنامج اليوم ومتوقفش ولا حاجة

مواضيع مشابهة:
التحقيق مع سيد على وهناء السمرى قناة المحور
تفاصيل حبس حسن راتب صاحب قناة المحور في قضية موقعة الجمل والتحقيق مع سيد على وهناء السمرى
عاجل : تفاصيل اقالة سيد علي وهناء سمري من قناة المحور ووقف برنامج 48 ساعه
احمد عيد يهزق مذيعى برنامج 48 ساعه على المحور

فيس بوك  تويتر  يوتيوب