نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام أخبار مصرية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

احمد شفيق - محمود سعد استقال بسبب انخفاض اجره الى مليون ونصف

اكد الفريق احمد شفيق فى مداخلة تلفونية وفى تعقيب على مكالمة محمود سعد انه قد ابلغ انه برنامج مصر النهاردة يريد اجراء حوار معه وانه لم يتم فرضه على محمود سعد تماما واكد شفيق ان السبب الحقيقى فى استقالة محمود سعد هو تخفيض اجره من 9 مليون الى مليون ونصف المليون جنيه عن العام وان سعد قد تم ابلاغه بالقرار قبل حلقة اليوم من البرنامج وان اعتذار سعد عن الظهور على الهواء لهذا السبب وانه ليس له علاقة من قريب او من بعيد بالامر مشيرا الى ان كلام محمد سعد فى المكالمة غير صحيح على الاطلاق وانه قرر ان يقوم بمداخلة هاتفيه لتوضيح حقيقة الامر
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

المقال "احمد شفيق - محمود سعد استقال بسبب انخفاض اجره الى مليون ونصف" نشر بواسطة: بتاريخ:
اشرف نور
تم اضافة الفيديو للموضوع
hoba_elprinse
والله بلد غريبة كل حاجة اشاعات نفسنا كدة نجيب كل الشخصيات الي ماسكه اي حاجة من التمنينات و نرميها بره البلد
و نبتدي من جديد كلهم حرامية و فساد و محدش بئة يعرف مين فعلا الفاسد
البلد كلها اشعات البلد كلها تخريف البلد كلها كلام في الهوا
كله بيكدب والله ما حد بئة يعرف اي حاجة ربنا يستر و يعدينا من الازمة بتاعت الاحزاب دي
انا متأكد مليون المية ان حكومة مبارك لازلت تعمل للانتقام مش لازم حكومة احمد شفيق
مش المقصود فقط الوزرا
الحكومة بمعني كل اتباع حسني الي لسة موجودين من شرطة و مخابرات و امن دولة
و وزراء و احزاب كل الي كانوا تبع مبارك بيخططوا جامد لينا و ان شاء الله يتجروا
قبل ما يعملوا حاجة
zazo114
اولا لا يحق للاستاذ محمود سعد رفض استقبال اي ضيف مهما كان مين هو.. وخاصة اذا كان الوضع الراهن يتطلب ذلك حتى ولو كنت على خلاف معه...
على كده انت تستقبل فقط من تتفق معهم في الرأي؟؟
آمال استقبالك للوزراء السابقين يبقى ايه؟ اذن انت كنت على اتفاق معهم؟
المفروض انك تستقبل الكل وتحاور معهم وتعرف وجهة نظرهم وتترك للجمهور الحكم..
مش هو ده برضه حرية الاعلام؟ ألا تفرض على المشاهدين رأيك أو رأي اي شخص آخر حتى ولو كانت الحكومة....
لاستاذ محمود سعد حب يعمل فيها بطل مرة اخرى ..
الحركات ديه مش هتخيل على الشعب المصري والشباب بالذات ..
اما اذا كان الموضوع غير ذلك فممكن جدا يكون موضوع تخفيض الأجر اللى قالتها بعض التعليقات فأنك بهذا الشكل تناقض نفسك .. فين عدم التفاوت الفظيع في الاجر في العمل الواحد..
الناس بتهاجم محمود سعد مش حبا فى احمد شفيق ولا فى الحكومة بس ضيق من تصرفاته المبالغ فيها ليه عند محمود سعد اصرار بالتظاهر بالوطنية المبالغ فيها ومساندة وهمية للفقراء دون ان نسمع عن اى مشروع خيرى من الملايين الكتير اللى بيكسبها فى الحقيقة انه مش تخفيض المرتب بس اللى مطفشه وخلاها حركة وطنيه ولكن سيتم استدعاؤه حسب ما قرأنا عند الكسب غير المشروع بسبب اجره المبالغ فيه مش موضوع اعلانات كتير بيجيبها زى مابيدعى . القذر انس الفقى مش ناوى يسيبه ويستاهل
sameh_gpc
أنا مع الكلام إن محمود سعد إستقال من منصبة علشان تخفيض مرتبة إلى بالملايين مش حكاية مقابلة مع رئيس الوزراء أحمد شفيق والغريب إن الناس دى عمليين فيها وطنيين وهما عماليين يمصوا فى دم الغلابة المطحونيين ييأخذ 9 مليون يابلاش .لأ بلاش أحسن وهو كدا نوفر الملايين لشئ مفيد أحسن من اللت والعجن .والله عجن ومش هو بس دا كل المذعيين بيعجنوا وعمليين فيها محررين العبيد يلا يلموا نفسهم أحسن . كان نفسى أسمع عن أى واحد فيهم بيتبرع لمستشفى السرطان بنصف مرتبة المليونى أو إقامة مشاريع لتشغيل الشباب أو المبادرة منهم بتخفيض مرتباتهم الفلكية للمرور من هذة الأزمة الطاحنة التى تمر بها البلاد بعد سرقتها من قبل لصوص الحكم .
ياريت يشوفوا مذعيين وفنانى ومليارديرات أوروبا وأمريكا بيسهموا كيف فى سبيل رفعة أوطانهم وعلى سبيل المثال (بيل جيتس) صاحب شركة ميكروسوفت لبرامج الكمبيوتر الشهيرة بيتبرع بعشرة مليار دولار سنويا وبكرر سنويا لأعمال الخير من أصل ثروة بلغت 40 مليار دولار يعنى ربع ثروتة وهناك ممثليين أمريكيين بيتبرعوا بنسبة كبيرة من دخلهم لأعمال الخير فى بلادهم وخارج بلادهم . وإحنا هنا بنتكلم على القيم والأخلاق ذى هؤلاء الإعلاميين المبجليين . روح ياشيخ ووفر الملايين إلى بتلهفها من ميزانية التلفزيون الخربان المديون ب 12 مليار جنيها مصريا فقط لاغير وفى الأخر بتقول أنا بدخل إعلانات كثير . مرتبك إنت وأمثالك هما إلى وصلوا الديون لهذا الرقم المخيف. روحوا ربنا ينتقم منكم جميعا.

ملحوظة :-
أنا بعد كدة هسمع لأى مذيع بشرط يكون مرتبة زى أى موظف عادى بالبلد علشان يكون كلامة نابع من معاناة وإحساس بالناس المطحونة وعامة الشعب مش يفضل يكلم عن الغلابة والمطحونين وبعدكدة يقبض مرتب 9 مليون جنيها ويروح إلى قصرة بالتجمع الخامس يأكل كفيار.
وأنا بقول إن أنا شخصيا هفضحة على هذة المرتبات الخيالية فى جميع المنتديات المحترمة وياريت جميع الشباب يتتبعوا ذوى المرتبات الخيالية التى هى بالملايين علشان يفضحوهم وعلشان الدنيا الخربانة دى تتعدل شوية شوية وتنضف.
mohamed zezo
اولا لا يحق للاستاذ محمود سعد رفض استقبال اي ضيف مهما كان مين هو.. وخاصة اذا كان الوضع الراهن يتطلب ذلك حتى ولو كنت على خلاف معه...
على كده انت تستقبل فقط من تتفق معهم في الرأي؟؟
آمال استقبالك للوزراء السابقين يبقى ايه؟ اذن انت كنت على اتفاق معهم؟
المفروض انك تستقبل الكل وتحاور معهم وتعرف وجهة نظرهم وتترك للجمهور الحكم..
مش هو ده برضه حرية الاعلام؟ ألا تفرض على المشاهدين رأيك أو رأي اي شخص آخر حتى ولو كانت الحكومة....
لاستاذ محمود سعد حب يعمل فيها بطل مرة اخرى ..
الحركات ديه مش هتخيل على الشعب المصري والشباب بالذات ..
اما اذا كان الموضوع غير ذلك فممكن جدا يكون موضوع تخفيض الأجر اللى قالتها بعض التعليقات فأنك بهذا الشكل تناقض نفسك .. فين عدم التفاوت الفظيع في الاجر في العمل الواحد..
الناس بتهاجم محمود سعد مش حبا فى احمد شفيق ولا فى الحكومة بس ضيق من تصرفاته المبالغ فيها ليه عند محمود سعد اصرار بالتظاهر بالوطنية المبالغ فيها ومساندة وهمية للفقراء دون ان نسمع عن اى مشروع خيرى من الملايين الكتير اللى بيكسبها فى الحقيقة انه مش تخفيض المرتب بس اللى مطفشه وخلاها حركة وطنيه ولكن سيتم استدعاؤه حسب ما قرأنا عند الكسب غير المشروع بسبب اجره المبالغ فيه مش موضوع اعلانات كتير بيجيبها زى مابيدعى . القذر انس الفقى مش ناوى يسيبه ويستاهل
هو ده الكلام
تسلم
تيتىشيرى
يسلم الشباب المفتح
mahmoud elsharkawy
محمود سعد خلاص راحة عليه

وعايز اقول حاجة
كافية كدة الشعب مش ناقص .... وانا من رائى انو يبطل علشان معتش فى مصدقية عندو خلاص
walaaarafa
أخيرا أنكشفت على حقيقتك يا محمود ياسعد ، بكره تسأل كمان من أين لك هذا ، أنا أفتكرت كلام مرتضى منصور من أسبوعين لما قال القصر بتاعك اللي في فرنسا والمبالغ اللي اتحطت ليك وكنت فاكراه ساعتها بيهول ، لكن يتضح بعد أسبوعين أن كلامه صح ، لك الحمد يااللله
zazo114
يا جماعة كتبوها النهاردة فى اخبار اليوم انهم سألوا المشرف على البرنامج مصر النهاردة و اكدلهم ان كان فى مشاكل امبارح بسبب مرتب محمود سعد اللى هيقل ل مليون و نصف بدم من 9 مليوووووووووووووووون
و اكد ان مقابلة رئيس الوزراء احمد شفيق كانت غير مرتبة بالمرررررررررة
دة كلام مشرف البرنامج
احمدورده
يامحمود يسعد اظهر على حقيقتك عيب عليك فى الأيام العاديه كنت تتمنى تعمل لقاء مع نظيف على سبيل المثال دلوقتى بقى كخه
lovely nour
ماينفعش نتهم محمود سعد واحنا كلنا عارفين مواقفه قبل الثورة
دي محاولة فاشلة من الحكومة لتشويه صورة الشرفاء
وياجماعة برنامج مصر النهاردة برنامج خاص يعني مش تبع التليفزيون والفلوس اللي بياخدها دي نسبة الاعلانات يعني الحكومة مش دافعة حاجة من جيبها
واحنا بقى عاوزين نعرف مرتب شفيق بيه كام
wom35
مع احترامي الكامل للمذيع محمود سعد لا اعتقد ان عدم رغبته في استضافة رئيس الوزراء احمد شقيق هو السبب لتركه التلفزيون المصري لانه مكانته كالعلامي ليس من حقه استضافة من يتفقون معه في الاراء فقط بل العكس صحيح اذا استضفت من تختلف معه و حاورته في كل ما يدور من حوله و الخروج بحلقه جيده يستفيد منها المشاهد كالراي و الراي الاخر هو الاعلام الجيد وليس حكر علي راي واد فقط كما كان يقوم به النظام السابق

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
بالفيديو : فضيحة قناة النهار محمود سعد يهاجم احمد شفيق فيخرج بفاصل ويتم اخراج محمود سعد من الاستديو
إنضمام محمود جنش حارس مرمى الأوليمبى للزمالك مقابل مليون ونصف والاعب لا يصدق
بالصور شفيق: محمود سعد استقال بسبب تخفيض راتبه من 9 مليون الى مليون ونصف سنويا
بالفيديو .. شفيق يؤكد أن استقالة محمود سعد كانت لخلاف بسبب تخفيض راتبه الى مليون ونصف