نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام أخبار مصرية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

احمد شفيق رئيس جمهوريه مصر العربيه سبحان الله

فى ظل مطالبه البعض وانا اولهم باستقاله حكومه شفيق لاحظت اليوم مجموعه من الصفحات على الفيس بوك تطالب احمد شفيق رئيس الوزراء الحالى بترشيح نفسه رئيس مصر القادم واليكم بعض الصفحات على الفيس التى تدعو لذلك

نعم للفريق احمد شفيق رئيس لمصر

حملة دعم الفريق احمد شفيق رئيس لمصر

تضامنا مع الفريق احمد شفيق رئيس الحكومه الجديد
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

فى النهايه اتمنى اسمع وجهه نظركم ولا شك اننا نحترم اراء الجميع .

ملاحظه / احمد شفيق مواليد نوفمبر 41 وعمره الان 70 سنه .

المقال "احمد شفيق رئيس جمهوريه مصر العربيه سبحان الله" نشر بواسطة: بتاريخ:
MoBiLeR
بصراحة انا شايف ان هو رجل كويس !

بس انا عايز اعرف حاجة .. هى الناس بتهاجموا على أساس ايه ؟

يعنى هو عمل أى حاجة وحشة فى البلد ؟

ولا عشان مبارك اللى عينه يعنى ؟
اجتماعى اخر حاجه
اولا انا بشكرك جدا على مرورك . ثانيا مستحيل اطالب باستقاله شفيق عشان مبارك الى معينه ولكن هناك اسباب اخرى واكبر سبب جعلنى اطالب شخصيا باستقاله شفيق هو عدم الاهتمام بحريه الاعلام لماذا يتم ايقاف برنامج واحد من الناس الذى يقدمه عمرو الليثى ؟ وكلنا نعرف من هو عمرو الليثى حتى لا ياتى احد ويقول يمكن عمرو الى غلط . ثانيا وزير الخارجيه ابو الغيط ما زال موجودا سبحان الله . ثالثا تنفيذ المطالب بطيئه واعلم جيدا انك هتقول لى بالعكس دى سريعه جدا ولكن هرد عليك واقلك انت لازم تشوفها سريعه لان فى عصر مبارك كانت غير موجوده اصلا . رابعا انصحك بالسماع للخبراء فى السياسه مثل وائل الابراشى الذى يطالب ايضا باستقاله احمد شفيق . ولازم تعرف انا مش هطلب شى غير لما فكر فيه مليون مره .
gogo_egy15
كل واحد بيتكلم وكأنه يمتلك ادله قاطعه سبحان الله احنا لسه مشفناش حاجه (

هو علشان بيتكلم بطريقه بلديه شويه ومتعاطف تفتكرو لو كان حلو كان ااختاره مبارك من الاول )
Eragon88
لا يمكن
لأنه من رجال النظام الفاسد
ولا نقبل به رئيسا للوزراء لأنه يتستر علي جرائم عائلة مبارك حتي الان
eslamnazeeh
حد يرد عليا

لو احمد شفيق تم تعينه من حوالى سنه او سنتين .

مش رجال السياسه كانو هيرحبو بيه اووووووووووووى

وعلى رأسهم الابراشى والمسيلمانى و عيسى و محمود سعد و من الشاذلى والرجاله العظام اللى مسمعناش صوتهم غير لما اتحركنا احنا

نفس الراجل ده هو احمد شفيق اللى احمد المسيلمانى كان فى برنامجه الطبعه الاولى كان بقول انه اصلح واحد للوزارة
ونفس الراجل ده اللى حصل بينه وبين نظيف مشاجره كبيره يوم افتتاح شركة مصر للطيران لما نظيف حس ان هو احسن منه ومترشح للوزاره بقوة

بلاش نرمى الناس بالباطل نصبر ونتحقق فى اللى هيعمله وكمان الدنيا كلها اتخلقت فى ست ايام
وربنا اللى خلقها
منطلبش من انسان يبنى بلد بحجم مصر ونقوله خليك سريع فى قراراتك

وبعدين فى حاجه كمان
كل اللى بيطلع على التليفزيون زى الابراشى وعيسى ومحمود سعد والشاذلى المسيلمانى وغيرهم كتير كانت خلافتهم مع النظام باكمله واللى عايز ينتقم من حد دلوقتى يتخن ودن الشباب ويقولهم تعالو نعمل مظاهره والشباب غلبان رايح مع اللى رايح وجاى مع اللى جاى

لو حد كان منهم كان يقدر يقول حاجه قبل 25 يناير كان قدر من زمان يحاكم ويقيل نظام الكل
على مركب واحده متخلوش السرعة فى اتخاذ القرار تيجى على دماغنا احنا فى الاخر...

وشكرا ..................
MoBiLeR
يا جماعة الرجل دة مشهور بعمله وإنضباطه من أيام أما كان فى وزارة الطيران المدنى !

وبعدين أنا أستغربت لما لقيت ناس كتير ضده كدة ..

الرجل دة يا جماعة ما كملش كام إسبوع كرئيس وزراء .. يعنى ماينفعش نحكم عليه بالسلب كدة علطول !

وبعدين محدش طبعا ممكن يوافق عليه كرئيس الجمهورية .. وميتهيأليش كمان أنه ممكن يوافق يرشح نفسه !

بس أنا شايف ان هو فى وضعه كدة كويس .. وممكن يقدم للبلد حاجة كويسة .

والله أعلم !
اجتماعى اخر حاجه
كما اكدت فى بدايه حديثى احترم جميع الاراء ولكن انا مصمم على سوال وهو لماذا تم ايقاف برنامج واحد من الناس ؟ هذا معناه ان الاعلام فى عهد احمد شفيق لا يتمتع بالحريه وانا واحد من الناس يهمنى اوى حريه الاعلام يكفى هذا السبب لاستقاله احمد شفيق حتى لو هو هيعمل برج ايفل فى مصر .
مواطن مصري
ضد احم شفيق لانه من نظام مبارك

ويستهزأ بالسوار عندما قال انا هيجبلهم الشاي الصبح وخليهم قاعدين يعني ليس لهم اي اهتمام
اجتماعى اخر حاجه
حكايه الاستخفاف دى امر غير مقبول تماما لان هولاء الاشخاص بالنسبه لنا ابطال
mahmoud elsharkawy
ياجماعه الراجل دة لو وحش كان الجيش اول واحد طردو واحنا اكيد بنتفق مع الجيش ولا نختلف معاه

انا عرفت كتير عن احمد شفيق ...الراجل دة استلم وزارة الطيران وهى مديون عليه فلوس ...سدد الديون وخلها المطارات فى مصر من افضل المطارات فى العالم وكلنا شوفنا بنفسنا

شاهد بنفسك الموضوع دة انا كاتبو فى 2009

فى ظل الفساد القائم فى مصر ولاكن هو قد يكون الوحيد فى مصر الى شغال
وكمان هو بس مش خلى المطارات بس مدنى لا خلها حربيةكمان فى حالت حرب لاقدر الله هتنقلب الى مطارات حربى .......

وكمان انا سمعت انو بيمشى فى الشارع مع الناس وكان عايز يلغى موضوع الحراسة الخاصة للوزراء ...هو قال لو الوزير محبوب من الناس هيخاف من اية او هيحتاج الحراسة على اية

وكنت شوفت مقال مكتوب فى احد الصحف الاسرائلية فى تل ابيب بتقول الخوف على مصر لما رؤسائها يمشو فى الشارع مع الناس ويركبو الاتوبيس والمترو على فكرة احمد شفيق كدة فعلاً ............

انت حضرتك يأستاذ احمد بتقول انو كفايا وقف برنامج واحد من الناس وان فى عهد احمد شفيق الاعلام لايتمتع بالحرية وكمان حضرتك ذكرة وقلت ان وائل الابراشى الذى يطالب ايضا باستقاله احمد شفيق
طب مكان وقف وائل الابراشى كمان ..... احنا مش لانتمتع بحرية اعلام

انا كل الى عايز اقولو ان احنا لازماً نستقر ونشتغل ..... ودى حكمة مؤقتة وان لايوجد احد يتفق علية الجميع مهما كان هو مين او عمل اية ........

كلها 5 شهور وهيبقى فى انتخبات ونختار احنا الرئيس بتاعنا

الصبر قليلاً.....
اجتماعى اخر حاجه
رحل شفيق وجاء من هو خير منه الحمد لله ان وجهه نظرى لم يتكن خاطئه تحيا مصر
عم ابراهيم
صناديق الاقتراع لرئيس الجمهوريه القادم هوالفيصل
عبد الرحمن 2011
سبحان الله اينما ذهبت اجد 10 مادحين لشفيق و 2 زامين له وليس من المنطق ان يكن كل مادحي شفيق من الحزب الوطني ولا يمكن ان الحزب الوطني الفاسد يشكل 8 الي 2 من الشعب .
والغريبه ان المعترض دائما يقول لانه من نظام مبارك طيب جميع عناصر القوات المسحله من نظام مبارك واي رئيس وزراء جديد او حتى رئيس جمهورية لا بد ان يكن عمل في حكومة مبارك لانه مش ممكن نجيب واحد طاظه من الفرن ويمسك الوزاره او الجمهوريه .
وعموما رئيس الوزراء الجديد بيقولو كويس نسال الله ان يكن كذلك بس ربنا يستر بقى وما يظهرش معترضين واعتصامات تاني خلينا نخلص
%u0632%u0627%u0626%u0631
بإذن الله رئيس مصر رجل خلوق نزيه حازم رحيم تاريخه يشهدله هو من يستحق أن يكون رئيس مصربحق
%u0632%u0627%u0626%u0631
اصلح من يقود مصر فى هذه المرحلة الله يوفقه
منار الزائرة :)
مرفوع عليه قضايا فساد كثيرة من موظفين كبار فى مصر للطيران (ومصادر موثوقه كمان)
الاستخفاف بالثوار
لو كان امين فعلا مكانش الحرامى الكبير عينه ...لانه مكانش عيقبل الحال المايل
لمنه اتعين رئيس وزراء لانه كان جزء من النظام الفاسد
بعد حبس مبارك تنكر له ولم يثبت على موقفه

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
اوبااااا بالصور شوف شبيه رئيس جمهوريه مصر العربيه " المستشار عدلى منصور " وهو بيلعب طاوله على القهوه شكله بالملى
جمهوريه مصر العربيه ام الدنيا (الجزء الأول )
جمهوريه مصر العربيه ام الدنيا (الجزء الثاني )