نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام آخر الأخبار

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

تفاصيل استقالة أحمد شفيق , ردود الافعال , مكالمة شفيق عقب التنحي , اعتذار لشفيق من الشعب المصري

تفاصيل استقالة أحمد شفيق , ردود الافعال , فضيحة علاء الاسواني , اعتذار لشفيق من الشعب المصري

أولا

بالفيديو والصور : استقالة أحمد شفيق رئيس الوزراء , تكليف المهندس عصام شرف بتشكيل الوزارة الجديدة , قبول المجلس العسكري المجلي الاعلى للقوات المسلحة استقالة شريف

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

قرر المجلس الأعلى للقوات المسلحة قبول استقالة الفريق أحمد شفيق من منصبه كرئيس للوزراء

وقرر ايضا تكليف الدكتور عصام شرف وزير النقل والمواصلات السابق بتشكيل الحكومة الجديدة.

جاء هذا بعدما حدثت مشادة وتطاول من علاء الاسواني الكاتب الفاشل على الفريق احمد شفيق في برنامج بلدنا على اون تي في

شاهد فيديو المشادة والخناقة بينهم

المقال "تفاصيل استقالة أحمد شفيق , ردود الافعال , مكالمة شفيق عقب التنحي , اعتذار لشفيق من الشعب المصري" نشر بواسطة: بتاريخ:
Nile Son
ثانيا ردود الافعال وراء استقالة شفيق

الاراء من الفيس بوك وتويتر تتباين منهم من يرون انه مظلوم ومنه ان ماحدث صح

فعلا هنا اقولك اسف .. اسف بمعنى الكلمة
اسف لاننا منستاهلش انك تكون رئيس الوزراء بتاعنا
اسف لكل حاجة حصلت من بعض منا وانت بتحاول تصلح

ولو ترشحت "" وهذا مستحيل "" رئيس للجمهورية
...فانت اول من له صوتي

اسف

ana asf lek bs w2tk kan 3'lt anta mo7trm

اعتذاري له ليس لخروجه من الوزارة او مثل هذه الاسباب, فله ماله وعليه ماعليه, ولكني اعتذر لتطاول منعدمي الاخلاق علي من يملكها
والله الدكتور احمد شفيق دا خساره فينا كشعب همجي
انا عارف ان فيه ناس هتخرج ميدان التحرير تنادي باستقاله الحكومه الجديده حتي لو ميعفوهاش لاننا شعب مينفعش معانا الا قانون الطوارىء
اهي السلطه والحاكم تغيروا ودي كانت المطالب او الحقوق
مشكلتنا اننا هفكرين اننا لنا حقوق بس وليس علينا اي واجبات

...انا من راي ان كل واحد فينا يبدا يصلح من نفسه وكفايه تعليق الاخطاء علي شماعه الاخرين

وكلمه اخيره والله انا عايز بلدي تكون احسن

نعتذر لك على رئاستك حكومه قامت بحرق المؤسسات المليئه بالملفات التى تدين النظام البائد....نعتذر لك على عدم قيام حكومتك بالتحقيق فيمن قتل شهداء الثوره...نعتذر لك لان مرؤسيك قاموا باشعال المطالب الفئويه ....نعتذر لك لانك ماكناش نستاهل معاليك تعمل فينا كده
أكتر يوم سعيد فيه بعد تنحي مبارك.. فرحتي فوق الوصف

اليوم أنا سعيدة بوجود رئيس وزراء مثل د عصام شرف مثلما سعدت يوم تنحي مبارك المخلوع و ربما أكثر

لكل من شككوا في التحرير , لكل من اشتكوا في التعطيل وخراب البيوت هـاهو التحرير يحقق كل مطالبكم
Nile Son
ثالثا فيديو مكالمة احمد شفيق عقب التنحي

Nile Son
الاعتذار للفريق أحمد شفيق

بعد التنحي تعالت العديد من الاصوات الفرحة واخرى التي تتاسف على رحيل هذا الرجل النظيف البعيد تماما عن الفساد

وظهرت صفحات للاعتذار له

كانت هذه احداها

اعتذار للفريق أحمد شفيق
zazo114
عندك حق واللة
انا بسس نفسسى اقف قدام الاسونى دة
حاسسة اننى ممكن اشتمة
بالرغم انة اد ابويا
بس بعد ما شفتة بيتكلم مع احمد شفيق
و شفت ازاى ما احترمش مش بس مكانتة و مركزة و قيمتة
لا دة كمان ما احترمش سنة
ما يعرفش العيب
نفسى اشوف اولادة بيكلموة ازاى
اكيد فى يوم من الايام ابنة هيهينة كدة قدام الناس

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
بالفيديو : أحمد شفيق الشعب المصرى لن يصوتوا على دستور الزيت والسكر
تفاصيل المواجهة الساخنة بين مصطفى بكري واحمد شفيق وتصريحات خطيرة لشفيق
تفاصيل استقالة احمد شفيق وتعيين عصام شرف
بالصور والفيديو :تفاصيل استقالة حكومة أحمد شفيق وتكليف عصام شرف بتشكيل الحكومة الجديدة +حوارon tv