نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام آخر الأخبار

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

عكاشة "رئيس قناة الفراعين": أبوس بقى جزمة صفوت الشريف ، رجل عبد السميع اللميع أنا مس

بعد انتشار مقطع فيديو على الانترنت يظهره وهو يقبل يد صفوت الشريف رئيس المجلس الأعلى للصحافة السابق ورئيس مجلس الشورى، خرج الإعلامي توفيق عكاشة رئيس فضائية "الفراعين" عبر قناته ليوضح حقيقة الأمر.
افتتح عكاشة حديثه مهدداً بأن حربه على الفساد مستمرة ولن تنتهي مهما كان ، مؤكداً أن هناك نائباً عاماً ومحامين جاهزين وسيتقدمون من الغد ببلاغات رسمية ضد هذه الفيديوهات المفبركة.

وطالب عكاشة من قاموا بهذا الفيديوهات المفبركة بأن يأتوا بالأصل، وقال : "سأستمر في حرب الفساد في التليفزيون المصري وكل مكان وأنا له بالمرصاد .. أبوس بقى جزمة صفوت الشريف .. أبوس رجل عبد السميع اللميع .. أبوس رجل إبراهيم افتدى .. لن أتأثر .. أنا وشي عريان .. هو حد يقدر يقول أنا مش معايا فلوس ؟.. أنا طلعت قلت ما عنديش فلوس".
كما لام عكاشة على قطاع الاخبار فى التلفزيون المصرى لنشره الفيديو، وقال : "الأفندية اللي عملوا القصة دى ورفعوها على قطاع الأخبار.. اطمئن .. مش هسكت .. حتى لو اتنشرت صورة كما ولدتني أمي" ، كما وجه رئيس قناة "الفراعين" سؤال قال فيه: "ليه دي لم ترفع إلا بعدما أعلنت استكمال الحلقة بتاعة الفساد في ماسبيرو".
وواصل عكاشة تعليقه على الأمر وتساءل : إيه اللي يملكه صفوت الشريف عشان يعطيه لي عشان أبوس ايده ؟.
الترشيح لانتخابات الرئاسة

كما تحدي من قاموا بهذا العمل، وقال : "أنا لا يتم إرهابي معنوياً .. أنا مستمر في حرب الفساد .. مستمر في التفكير للترشح لانتخابات رئاسة الجمهورية .. وأنا بقول زى ما قلت قبل 25 يناير على حكومة نظيف وعلى الرجال اللي كانوا بيحكموا مصر وأنا لوحدي حسبي الله ونعم والوكيل في من يتولون أمر الناس وهم أغبياء .. أنا برضه اللي بقول حسبي الله ونعم والوكيل في من يحاولون تشويه صورة الناس لأنهم لم يتقابلوا معي ولا يتحاوروا معي ولا توجد لي علاقة معهم.
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

واختتم عكاشة حديثه وقال : "حسبي الله ونعم الوكيل فيكم .. وبكره هعمل فيكم بلاغ للنائب العام .. طب اقولكوا على حاجة والله ما أنا عامل حاجة أنا اشتكيتكم لربنا اللي أكبر من النائب العام واكبر من أي حد".
ا

المقال "عكاشة "رئيس قناة الفراعين": أبوس بقى جزمة صفوت الشريف ، رجل عبد السميع اللميع أنا مس" نشر بواسطة: بتاريخ:
eslamnazeeh
طب الواحد يرد ويقول ايه
على الراجل ده
مش عارف الناس بتعمل ليه فى نفسها كده
هو كان ممكن يعمل حاجه اكبر من كده
ويخلى نظر الناس ليه يتعدل شويه
لو قال انه حصل لاسباب كذا وكذا وكذا
مش ينقر زى التعالب
حسبى الله ونعم الوكيل فى كل واحد عايز يلعب فى مشاعر الشعب كفايه
سيبو الشعب فحاله خلاص هو قرب يطلع من هدومه
مستر وحيد الجنرال
انا مستغرب من موقف عمنا توفيق لو حد فاكر في اوائل ايام الثورة ولما الناس بتوع عمنا حسني طلعوا وعملوا مظاهرات تاييد لحسني مبارك طلع توفيق عكاشة علي قناة الفراعين وكنت بقرا علي الشريظ بتاع القناة انة بيدعوا اهالي دائرتة نبروة بالخروج فبي مظاهرات لتتاييد الشرعية وهو طبعا كان يقصد شرعية حسني مبارك ودلوقتي جاي يتطلم عن الثورة حرااااااااااااااام كدة
احنا مش اغبيا
اسمهان احمد
thaaaaank u

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
بالفيديو... برومو برنامج "البس" للراقصة سما المصرى علي قناة توفيق عكاشة "الفراعين" .....هيفرفش الشعب
القضاء الإدارى يوقف بث برنامج "توفيق عكاشة" على قناة "الفراعين"
شاهد صاحب قناة الفراعين توفيق عكاشة يبوس إيد صفوت الشريف
رئيس قناة الفراعين يقبل يد صفوت الشريف
بالفيديو رئيس قناة الفراعين بيبوس ايد صفوت الشريف